Toon posts:

[Portable DVD Speler] Hoe dolby aan te sluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na aanleiding van dit topic, open ik deze om te weten hoe Dolby - in het algemeen eigenlijk - aangesloten moet worden.

Als eerst, ik heb nog nooit met Dolby 5.1 gewerkt.

Ik wil graag omdat ik aardig wat reis, een koptelefoon aanschaffen, de Creative HQ2300D. In de verpakking zit;

* Decodermodul
* Kopfhörer
* Verbindungskabel 3.5-mm-Monoklinke/Mono-Cinch (3 m)
* Stereokabel (0.5 m)
* Cinch-Klinke-Adapter
* Kurzanleitung
* Zwei Mignonbatterien (AA)

Deze koptelefoon wil ik aansluiten op mijn portable DVD speler. Dit is de Cyberhome 707B. Deze heeft de volgende in/uitgangen:

Component Video Out: (Y) 1.0Vpp (75 Ohm), Negative Sync, (Pb)/(Pr) .7 Vpp (75 Ohm)

S-Video Out: Mini DIN 4-Pin (75 Ohm)

Video In / Out: One Pin Jack, 1Vpp (75 Ohm)

Analog Audio In / Out: Two Pin Jacks, 2.0VRMS (470 Ohm)

Optical Digital Audio Out: Mini-Optical

Heb ik genoeg kabeltjes, of moet ik nog iets kopen, nadat ik de koptelefoon heb aangeschaft?

Alvast Bedankt,
-Daniel-.

PS. Is er iemand met ervaringen met deze koptelefoon? Ik heb geen enkele review gevonden namelijk!

Verwijderd

Als hiermee bedoeld wordt dat het twee losse (gebalanceerde?) jackpluggen zijn, dan wil je gewoon een kabel met aan de ene kant 2x monojack en aan de andere kant 2x tulp.
Als hiermee bedoeld wordt dat het een stereoplug is, dan wil je gewoon een kabel met aan de ene kant een stereojackplug en aan de andere kant 2x tulp.

Beide kabels zijn standaard verkrijgbaar bij een beetje audiozaak.

Het hele dolbyverhaal is irrelevant: je dvdspeler zal op de audio-outputs een stereo downmix maken van de hele mix :)

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vergeet het verhaal hier boven maar even, het staat vrij duidelijk op de sites van Creative en Cyberhome.

Dolby digital kun je op 2 manieren doorgeven: coaxiaal = met standaard tulpstekkertjes waarover een digitaal signaal gaat, óf optisch.

In jouw geval moet je gaan voor optisch aangezien dat de ondersteunde methode is van je dvd-speler.

Volgens de Cyberhome site moet je hiervoor apart een mini-optische kabel kopen, zie hiervoor: http://www.cyberhome.com/tech_issues.asp?ID=31

De Creative koptelefoon heeft een optische ingang, zodat dit zou moeten werken.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:40:

Als hiermee bedoeld wordt dat het twee losse (gebalanceerde?) jackpluggen zijn, dan wil je gewoon een kabel met aan de ene kant 2x monojack en aan de andere kant 2x tulp.
Als hiermee bedoeld wordt dat het een stereoplug is, dan wil je gewoon een kabel met aan de ene kant een stereojackplug en aan de andere kant 2x tulp.

Beide kabels zijn standaard verkrijgbaar bij een beetje audiozaak.

Het hele dolbyverhaal is irrelevant: je dvdspeler zal op de audio-outputs een stereo downmix maken van de hele mix :)
Je moet even kijken naar wat voor product hij kijkt. ;)

Hij kijkt dus naar een koptelefoon, die een eigen decoder heeft (gevoed door batterijen) die je een optisch 5.1 dd signaal voert, en dat kastje maakt daar vervolgens een Dolby Headphone signaal van, die door gaat naar de koptelefoon. Hij heeft dus de juiste producten bij elkaar gezocht, die line-in en outs zijn irrelevant in dit verhaal. :)
bogaards schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:43:
Vergeet het verhaal hier boven maar even, het staat vrij duidelijk op de sites van Creative en Cyberhome.

Dolby digital kun je op 2 manieren doorgeven: coaxiaal = met standaard tulpstekkertjes waarover een digitaal signaal gaat, óf optisch.

In jouw geval moet je gaan voor optisch aangezien dat de ondersteunde methode is van je dvd-speler.

Volgens de Cyberhome site moet je hiervoor apart een mini-optische kabel kopen, zie hiervoor: http://www.cyberhome.com/tech_issues.asp?ID=31

De Creative koptelefoon heeft een optische ingang, zodat dit zou moeten werken.
En dit is inderdaad volkomen correct. :)

[ Voor 26% gewijzigd door GaMeOvEr op 15-08-2005 23:51 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Had net even wat beter moeten kijken, excuses |:(

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, zal eens gaan zoeken bij een lokale computerboer.
Pagina: 1