[Zalman ZM-RS6F] Hoe aan te sluiten?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126062

Topicstarter
Hallo,

Ik ben geintereseerd in deze Zalman RS-6F hoofdtelefoon. Ik wil deze graag aansluiten op mijn portable DVD speler. Er zit hier een Dolby (?) ingang op (met zo'n rood lampje :P -> audio-in) en een hoofdtelefoon aansluiting.

Zoals je
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware-test.com/images/litteratur/th-2062-5.jpg
hier kunt zien, zie je dat er drie stekkers uit de hoofdtelefoon komen. Hoe sluit ik deze aan? Is er een soort convertertje voor? Behoud ik dan mijn surround?

Alvast Bedankt.

(Heb de search geprobeerd, niks gevonden, iig niks over deze Zalman.)

Excusez-moi voor de nogal n00b vragen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:00

GaMeOvEr

Is een hork.

Niet. Naja, tenminste, niet 5.1 maar natuurlijk wel gewoon stereo.

Je portable DVD speler heeft een koptelefoon aansluiting, maar die is gewoon stereo, dus 2.0

Kortom, je moet de L&R van je koptelefoon in je koptelefoon uitgang prikken, dan heb je geluid, maar dat zal nooit 5.1 zijn, aangezien je apparaat daar de uitgangen niet voor heeft. :)

(Of er moeten stiekem 3 koptelefoon aansluitingen opzitten, iets wat ik bijzonder betwijfel. ;) )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reactie.

Dit is mijn Portable DVD Speler. Kun je hier nog iets uit afleiden?

Is er geen kabel die in de Dolby (audio out) uitgang gaat, die naar mijn hoofdtelefoon leidt?

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 126062 op 14-08-2005 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-06 04:10

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Audio uit (line out) heeft een ander signaalniveau dan je koptelefoonuitgang (headphones). Je koptelefoon heeft ook zelf geen Dolby-decoder aan boord. Er zit voor je niets anders op dan de witte minijack op de headphones uitgang aan te sluiten voor stereo-weergave...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jfeelders schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 08:04:
Audio uit (line out) heeft een ander signaalniveau dan je koptelefoonuitgang (headphones). Je koptelefoon heeft ook zelf geen Dolby-decoder aan boord. Er zit voor je niets anders op dan de witte minijack op de headphones uitgang aan te sluiten voor stereo-weergave...
Dan zou het dus wel - omdat er een Dolby decoder in/bij zit - met deze Creative HQ2300D lukken? (Is de enige pagina waar echt wat specs opstaan, staat niet meer op Creative (?) )

Kan er wel HEEL weinig over vinden (Creative hoofdtelefoon)..

Edit2: Op de Engelse Creative site zie ik 'm niet meer staan, op de Duitse wel.. :\

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 126062 op 14-08-2005 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:00

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, met die Creative zou het wel lukken, die heeft namelijk een decoder aan boord. :)
Trustmaster heeft ook nog zo iets. :)

Probleem is:

Koptelefoon = analoog.
Digitale uitgang = digitaal.

Kortom, het is qua signaal niet compatibel.

De enige optie, om 5.1 geluid op je koptelefoon te krijgen, is een apparaat te kopen waar je die digitale uitgang op aan sluit, die decodeert dan het Dolby Digital signaal, en mikt dat naar een 5.1 Analoge uitgang, die dan ook nog eens hoger qua voltage moet zijn dan een normale "line out".

Zover ik weet zijn dit soort kastjes er niet, in ieder geval niet portable. (Zie ff verder voor Dolby Headphone)

Je apparaat heeft namelijk geen Dolby Digital decoder aan boord, hij is in staat om een Dolby digital signaal te herkennen en door te sturen over zijn digitale uitgang.

Kortom, het 5.1 gebeuren speelt zich allemaal af in het digitale domein, terwijl je koptelefoon analoog is. Je moet dus een kastje eraan rossen, die het digitaal decodeert en omzet naar analoog, voor je koptelefoon.

Je snapt al, om het allemaal portable te houden gaat dan niet meer zo goed lukken. ;)

Punt is ook een beetje dat die Zalman koptelefoons qua 5.1 gewoon voor PC's bedoeld zijn.

Je hebt wel 5.1 koptelefoons waar je een digitale aansluiting op kan maken (Kortom, de digitale uitgang van je portable DVD speler in je basisset van de koptelefoon, die dan vervolgens de koptelefoon aanstuurt) die werken dan middels "Dolby Headphone", Maar dat bevind zich in een prijsklasse waar jij denk ik niet blij van wordt. ;)

Dat is dus onder andere die creative die jij aangeeft, Trustmaster heeft ook zoiets, dat zullen zo'n beetje de goedkoopste dolby headphone koptelefoons zijn. :) (Overigens is het hier de decoder die een trucje doet zodat je met een normale koptelefoon een 5.1 beleving krijgt.)

(Google maar eens op Dolby Headphone.)

[ Voor 18% gewijzigd door GaMeOvEr op 14-08-2005 19:11 ]

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1