Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sleutelschakelaar met toets... voor pc opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:18

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
Een tijd terug heb ik dus een sleutelschakelaar met toetsfunctie van norrod besteld in de hoop dat ik hem kon gebruiken om mijn computer mee op te starten.

Maar ik heb geen flauw idee hoe ik de 2 draadjes moet plaatsen om ervoor te zorgen dat de pc dan opstart als ik de sleutel omdraai( 90 graden, hij draait automatisch weer terug in de beginstand).

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Edit: was van conrad, niet van norrod |:(

[ Voor 6% gewijzigd door drooger op 13-08-2005 21:16 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Draadjes van je powerbutton afknippen, die aan je schakelaar maken, en klaar is kees :)

Zoek ook eens op GoT op sleutelschakelaar ;)

Casemod: Cubeleon

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Op je moederbord moeten twee pinnetjes zitten, zodra je die, heel even, met elkaar verbindt (dmv een metaal) gaat je pc aan. Meestal staat het in kleine letters op je moederbord, en zo niet, kijk eens in je mobo boekje...

• Ramkoemar
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-11-2024
Op je moederbord zit een aansluiting om je computer mee op te starten. (waar normaal je powerknop op is aangesloten) als deze 2 pinnen een verbinding maken, dan gaat je computer aan.

EDIT: aw, beetje laat B)

[ Voor 9% gewijzigd door Ramkoemar op 13-08-2005 20:56 ]

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
Dat snap ik ook wel, en ik heb de search ook wel gebruikt, maar...

Waar in hemelsnaam moet ik die draadjes ooit aan vast maken?

[img]http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/~flN0YXRlPTM4NzY2NjIzNDY=?~template=PCAT_PRODUCT_ZOOMBILDER&bildnr=1&product_description=SLEUTELSCHAK%2eMET+TOETSFUNKTIE[img] (hoop dat de link zo goed werkt)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
drooger schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:16:
Dat snap ik ook wel, en ik heb de search ook wel gebruikt, maar...

Waar in hemelsnaam moet ik die draadjes ooit aan vast maken?

http://www1.nl2.conrad.co...LSCHAK%2eMET+TOETSFUNKTIE (hoop dat de link zo goed werkt)
(je kan niet linken naar conrad)

[ Voor 3% gewijzigd door Jazzle op 13-08-2005 21:18 ]

• Ramkoemar
waar je de draadjes aan de schakelaar moet vastmaken?
er zitten een paar pinnetjes aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.bhoera.net/img/sleutelschakelaar.jpg

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
BlackJack schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:18:
[...]
(je kan niet linken naar conrad)
Oh, maar dat gaat prima hoor:

SLEUTELSCHAK.MET TOETSFUNKTIE
Bestnr.: 753963 - 89
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/7000_7999/7500/7530/7539/753963_LB_00_FB.EPS.jpg

Productinformatie

;)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je aan de ene kant 1 punt, daar maak je het ene draadje aan vast. Aan de andere kant zitten er 2, voor elke stand 1. Das dus ff uitproberen :) (of multimeteren, wat je wil)

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Bigs schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 00:02:
Waarschijnlijk heb je aan de ene kant 1 punt, daar maak je het ene draadje aan vast. Aan de andere kant zitten er 2, voor elke stand 1. Das dus ff uitproberen :) (of multimeteren, wat je wil)
Inderdaad, is erg lastig om zo te zeggen. Pak gewoon een multimeter en meet het even door, dan weet je het: Meten is weten.
(Als je geen multimeter hebt, ga naar een bouwhandel/action, daar heb je ze onder de 5 euro )

[CM] Flightcase Mod

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
Dan ga ik maandag denk ik wel even een multimeter kopen, vanmiddag lekker netwerken :D

• Ramkoemar
of maak een simpele schakeling met een lampje & batterij, en kijk op welke stand de schakeling gesloten is.
Pagina: 1