Dual channel werkt niet!!

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• devilagent
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06-2018
Ik heb net een nieuw systeem in elkaar gezet:
AMD Athlon 4000+
Asus a8n-sli
Kingston 512mb pc3200 hyperx

Nu is het probeem dat ik de 2 reepjes niet volgens dual channel kan installeren op mijn moederbord, in bank 1 en 3, (blauwe sloten) wel in bank 1 en 2. Als ik dus volgens de officiele dual channel installeer start mijn computer niet op en krijg ik alleen om de 5 sec. een piep te horen. Ik heb nog geen bios geupdate. Enig idee hoe dit kan?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Lees eerst een rustig je moederbord manual door, hier hoort in te staan hoe je dual-channel inschakelt. Verder staan er ook nuttige stukken de RAM FAQ en de PMG FAQ

Verder betekenen die piepjes die je hoort ook iets, en wederom kan je dit in de handleiding van je moederbord terugvinden.

[ Voor 48% gewijzigd door Kawaii op 13-08-2005 19:48 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zie op dit tijdstip maar liefst 4 topics over exact hetzelfde moederbord met betrekking tot Dual Channel problemen.
Waarom dan nog een keer een eigen topic openen in plaats van daar even naar kijken / zoeken?
Je bent zo te zien niet de enige en/of eerste.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• devilagent
  • Laatst online: 11-06-2018
Ik had inderdaad over de andere topics heengekeken, ik ben al de hele dag bezig met het in elkaar zetten dus ben niet al te scherp meer. Ik heb nog wel de Asus site bekeken waarin het type geheugen
(khx3200a/512) WEL wordt aangeduid dat dit moet werken in dual channel. Erg frusterend dus. ok, einde topic.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Probeer het eens met ander geheugen (hoeft echt niet uit de QVL-list van Asus te komen, ik gebruik zelf Noname-geheugen en dat werkt perfect!). Als het dan wel werkt, is het gewoon niet compatible geheugen en zul je het om moeten ruilen.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Bank 2 en 4 al geprobeerd ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Ik kan je zeggen dat mijn ervaringen met Asus en Kingston HyperX samen niet goed zijn. Corsair werkte wel goed in dual-channel mode.

• Ultraman
  • Laatst online: 15:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 9 kan je ook geen enkele oplossing bieden? Er zijn al 9 delen van! Daar zal vast wel iets mbt Dual Channel in staan, zo niet dan is dat misschien de beste plek voor je vraag.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:50
Er zijn inderdaad nogal wat "dual channel werkt niet" topics te vinden, waarvan enkelen nogal recent. Ik stel voor dat je daar eens in kijkt en de gegeven tips eens probeert. Ik hoop dat je begrijpt dat het tamelijk zinloos is verschillende topics over hetzelfde onderwerp te laten lopen; niet iedereen heeft zin in hier wéér hetzelfde neer te zetten ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.