Toon posts:

[XP] Partitie kan niet formatteren in XP*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.015 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn harde schijf ( een Samsung spinpoint 1604n ) met twee partities, de eerste 95 Gb met Win XP Prof. erop werkt perfect. Echter, de tweede partitie, 45 Gb, kan niet worden geformatteerd. Hij geeft aan dat de schijf ( D: ) niet geformatteerd kan worden, sluit alle hulpprogramma's af en controleer of de inhoud van deze schijf in geen enkel venster wordt weergegeven en probeer dan opnieuw.

Het vreemde is echter dat op deze schijf een map staat, die met mapeigenschappen 309 Gb groot blijkt te zijn. Bij D: eigenschappen geeft deze echter aan dat er maar 9 Gb bezet is op de schijf.

Een tweede map is leeg volgens eigenschappen map, maar bij verwijderen geeft deze aan niet leeg te zijn. ( p.s. Verborgen bestanden worden wel weergegeven. ).

Heb inmiddels geprobeerd met programma ''Erase'' schijf te legen. maar dit programma geeft aan dat er niets te verwijderen is op deze schijf of in de map.

Norton antivirus is er ook al overheen gedraaid, en geen virus gevonden. Norton geeft wel aan een ontelbaar aantal bestanden aan het controleren te zijn, 500.000+, maar als de scan is afgelopen geeft deze aan ''gescande bestanden 2, geen virus gevonden''.

Op welke manier krijg ik de partitie weer leeg zonder dat ik eerst de gehele harde schijf moet formatteren en dus windows XP pro en de rest van de programma's en instellingen weer moet installeren?

Is er een mogelijkheid om in dos op te starten en dan D: te formatteren, en hoe kom ik in dos vanaf de opstart?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 14:24 ]

Verwijderd

lijkt erop dat de partitie, of het filesystem corrupt is...

heb je de partitie al verwijderd en weer opnieuw aangemaakt?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

zoals hierboven, kies in xp voor verwijderen partitie en maak dan een nieuwe, die daarna formateren.

Verwijderd

Topicstarter
De partities zijn aangemaakt met Samsung hdd manager en Dynamic Drive Overlay is ook geinstalleerd. dit maakt verder niets uit en ik kan gewoon met windows de partitie verwijderen en weer een nieuw aanmaken zonder dat dit gevolgen heeft voor de DDO?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 19:40

lordsnow

I know nothing

Kan je niet gewoon de schijf controleren op fouten?
rechtermuisknop op de D: schijf -> Eigeschappen -> Hulpprogrammas -> Op fouten controleren

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat werkt niet. geeft aan dat schijfcontroleprogramma exclusief toegang nodig heeft tot enkele windows bestanden, eerst opnieuw opstarten en schijf controleren volgende keer dat windows start. --> ja, en er gebeurt niets.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:15:
De partities zijn aangemaakt met Samsung hdd manager en Dynamic Drive Overlay is ook geinstalleerd. dit maakt verder niets uit en ik kan gewoon met windows de partitie verwijderen en weer een nieuw aanmaken zonder dat dit gevolgen heeft voor de DDO?
Ik ken dat DDO programma niet. Staat hier niets tussen?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het nog een keer proberen met een nieuwe DDO van Samsung, laat het wel even weten.

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Start op met je WinXP cd-rom, wanneer je in het installatie menu bent kan je partities weghalen en dan deze formatteren, daarna zou ik pas weer een partitie aanmaken naar de grote die jj wil.

Verwijderd

heb je die ddo-software wel nodig?

check anders eens hier...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, hij kan max 32 Gb hebben. Een bios update heb ik al enkele malen geprobeerd, maar dat was geen succes...

Verwijderd

Topicstarter
Heb net even geprobeerd om opnieuw de DDO te installeren en in te stellen, maar op de een of andere manier kan ik met geen mogelijkheid het formaat van de partities aanpassen, laat staan verwijderen.

Is het niet mogelijk om via DOS op te starten en dmv ''format d:'' de partitie te wissen? en zo ja, hoe kom ik in DOS?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik had net even het idee dat wonderen de wereld nog niet uit waren. Ineens was het wel mogelijk om de mappen te verwijderen... maar, ik had weer eens te vroeg gejuichd. de mappen zijn nu niet meer aanwezig in verkenner, maar de disc geeft nog steeds 9 Gb bezet aan, en dus lukt het formatteren ook nog steeds niet, ook niet na een herstart. Wie weet wel waar en hoe ik de wonderen van de wereld kan vinden

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

lees mijn post :) gewoon partitie verwijderen en opnieuw aanmaken. Lukt dit niet onder windows zelf kan je idd de xp boot cd gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
StuiTeR schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 00:48:
lees mijn post :) gewoon partitie verwijderen en opnieuw aanmaken. Lukt dit niet onder windows zelf kan je idd de xp boot cd gebruiken.
Nou, het probleem is bijna opgelost, hoef alleen maar even een nieuwe HDD op te halen.... deze had al langere tijd last van schijffouten en heeft het nu dus helemaal begeven.. ( ratelt alleen nog een beetje ). waarschijnlijk de oorzaak van al dit leed in mijn pc, iedereen in ieder geval bedankt voor het aandragen van oplossingen.

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 18:49:
[...]

Nou, het probleem is bijna opgelost, hoef alleen maar even een nieuwe HDD op te halen.... deze had al langere tijd last van schijffouten en heeft het nu dus helemaal begeven.. ( ratelt alleen nog een beetje ). waarschijnlijk de oorzaak van al dit leed in mijn pc, iedereen in ieder geval bedankt voor het aandragen van oplossingen.
waarom vermeld je deze info niet in je startpost :? :/

edit:
profiel ts gecheckt....* ETM vraagt zich af of ts nog ooit iets van zich laat horen

[ Voor 11% gewijzigd door ETM op 15-08-2005 09:35 ]

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Pagina: 1