[GBA] Kirby's Nightmare in Dreamland - is mijn versie nep?

Pagina: 1
Acties:

• MetalNerd
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 14:48

MetalNerd

Wake up and smell the ashes...

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een 2e hands game gekocht en twijfel over de authenticiteit van mijn cartridge. Voordat ik de verkoper ermee confronteer, wil ik graag jullie mening horen.

Het gaat dus om Kirby's Nightmare in Dreamland voor de GameBoy advance. De cartridge past in mijn DS, maar ik moet harder drukken dan normaal. De game lijkt verder wel te werken, maar slaat geen enkele save-game op. Ik heb inmiddels level 1 even uitgespeeld, dus t/m boss, maar moet gewoon opnieuw beginnen als ik hem uit doe.

Ook kan ik niet in het menu komen - de handleiding zegt hier ook niets over. Moet ik dit doen om te saven? Zo ja, hoe doe ik dat?

Kan het zijn dat ik genept ben of mis ik iets anders? Zoektochten over internet hebben mij nog niets anders opgeleverd dan 'hij bevat auto-save', maar daar merk ik dus weinig van...

Alvast bedankt voor jullie reactie!

nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x

• MetalNerd

MetalNerd

Topicstarter
Helemaal niemand die mij hier mee kan helpen?

nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:32

freshy98

Atari

Als ie geen save games opslaat dan is je batterij leeg.

Ziet de sticker er glimmend en fel qua kleuren uit, dan is het zeer hoogswaarschijnlijk een nepperd.
Als je het doosje ook hebt dan zou die er ook erg glimmend uit kunnen zien, en flets.
De originele doosjes zijn mat van kleur. Check er maar eens een bij een winkel.

• MetalNerd

MetalNerd

Topicstarter
Tom Weustink schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:32:
Als ie geen save games opslaat dan is je batterij leeg.

Ziet de sticker er glimmend en fel qua kleuren uit, dan is het zeer hoogswaarschijnlijk een nepperd.
Als je het doosje ook hebt dan zou die er ook erg glimmend uit kunnen zien, en flets.
De originele doosjes zijn mat van kleur. Check er maar eens een bij een winkel.
Hoi Tom,

Dank voor je reactie. Het ziet er inderdaad wat glimmend uit allemaal, dus dat geeft me al een wat slecht gevoel. Maar hoe zit dat met die batterij? Zit er een batterij in de cartridge of bedoel je die in mijn DS? In het eerste geval: kan ik daar wat aan doen? In het tweede geval: lijkt me haast niet mogelijk, want bij de overige games doet hij het wel gewoon. Kun je me dit nog even uitleggen?

Ik hoor graag van je, alvast bedankt!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:15

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Uit de startpost van Het grote GBA topic:
Hoe herken ik een namaak GBA spel? :?

Er zijn mensen die neppe GBA spellen aanbieden op internet. Deze lijken verschrikkelijk veel op echte spellen. Als je wilt weten of je een namaak te pakken hebt moet je hierop letten:

- Het doosje is in minder goede kwaliteit geprint
- Er vaak geen kartonnen houdertje voor de cartridge
- De boekjes zijn vaak niet aanwezig, of ze zijn veel dunner (minder pagina's en niet originele inhoud)
- Het merkje achterop de cartridge klopt niet (dingen zoals Nintendon of Nintenda kunnen erop staan)
- Ze zijn stukken goedkoper dan in de winkel

Wat maakt mij dat uit? :?

meestal zijn deze spellen van minder goede kwaliteit onderdelen gemaakt.
- ze passen niet helemaal
- slecht plastic met lijm aan elkaar geplakt ipv schroefjes
- de batterij gaat sneller op waardoor saven niet meer mogelijk is
Aanvullend kan je het ook zien aan het schroefje aan de achterkant van de cartridge. Originele Nintendo cartridges hebben geen "normaal" schroefje maar een schroef met 3 "sleuven".

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• MetalNerd

MetalNerd

Topicstarter
Twee Dee schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 21:02:
Uit de startpost van Het grote GBA topic:

[...]

Aanvullend kan je het ook zien aan het schroefje aan de achterkant van de cartridge. Originele Nintendo cartridges hebben geen "normaal" schroefje maar een schroef met 3 "sleuven".
Slordig dat ik het Grote GBA topic niet gevonden heb, maar bedankt dat je me er even op gewezen hebt. Ik weet nu wel zeker dat ik een nepperd te pakken heb... Balen, met name vanwege dat batterijtje.

Kan ik het batterijtje trouwens zelf vervangen of bij een gewone winkel laten vervangen, zodat ik wel gewoon savegames kan opslaan?

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:32

freshy98

Atari

De batterij zit in de cartridge zelf. Of je die zelf kan vervangen weet ik nog niet.
Heb nl. zo'n cartridge thuis liggen met defecte batterij, maar nog niet mee naar een electronica zaak gegaan om uit te zoeken welk type het is. Het solderen is nl. geen probleem.

Trouwens, er zit wel een Nintendo schroefje met 3 gleuven in.
Pagina: 1