Tweakzone wordt Techzine t.g.v. tweakers.net

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.432 views sinds 30-01-2008

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-09 08:25

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik was die zaak al weer vergeten eigenlijk. Wij hebben het in ieder geval niet op de spits gedreven, Tweakzone heeft uiteindelijk zelf besloten de boel aan te gaan passen. Iets wat ik alleen maar kan toejuichen overigens, die site heeft evenveel bestaansrecht als ieder ander maar dan wel een beetje origineel graag :)
De merknaam Tweakers is overigens al sinds 2001 in ons bezit.

[ Voor 10% gewijzigd door Daniel op 11-08-2005 16:40 ]

Verwijderd

Ladon schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:39:
T.net stond volledig in zijn recht mbt het verdedigen van de merknaam. Waarom is T.net hier pas begin dit jaar mee aan de slag gegaan? Naar mijn weten bestaat tweakzone al redelijk lang en hebben ze uiteraard altijd al dezelfde doelgroep gehad met min of meer dezelfde lay-out. Heeft t.net pas recrentelijk de naam verworven? Dat zou iig uitleggen waarom er pas dit jaar actie is ondernomen.
sinds 2002 geloof ik.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

-NMe- schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:35:
[...]

Een website beginnen die dezelfde doelgroep aanspreekt als T.net, en dezelfde strekking heeft en dus een directe concurrent is, met een bijna gelijke naam is niet kinderachtig zeker? ;)
Als de lay-out idd vrijwel identiek was is, heb je idd een punt ook gezien de overige punten.
Dat de naam bijna gelijk is, lijkt me toch sterk overdreven. Als het nou tweakerszone.net oid was geweest dan was het een ander verhaal imo.

I'm not as think as you stoned I am

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:10
- Forum.Tweakzone.nl zal gaan draaien op React software;
Geinig, gaan ze ook met react in zee? En ik dacht dat het techzine ging heten :?

[ Voor 17% gewijzigd door Speedener op 11-08-2005 16:49 ]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Speedener schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:49:
[...]

Geinig, gaan ze ook met react in zee? En ik dacht dat het techzine ging heten :?
React is de software waar het op draait, dus dat staat er compleet los van ;)

React != Tweakers

edit:
Ow, wacht, zin verkeerd begrepen :P
Ja, grappig dat ze React nemen.
En ze gaan Techzine heten, maar de URL Tweakzone, en dus forum.tweakzone blijft gewoon bestaan :)

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 11-08-2005 16:55 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Vunzz schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:39:
Ik kende de site niet, maar het lijkt allemaal wel erg veel op tnet.
De content is nog net geen RSS-feed van tnet ;)
Ben ik niet mee eens, weet niet hoe het nu is, maar in het verleden had tweakzone stukken meer eigen content als bijvoorbeeld tweakers.net. Ik vind het aanbod van eigen content van tweakers.net nog steeds erg matigjes, daarnaast vind ik nog steeds dat het aanbod erg verouderd is, je ziet zo vaak dat items van webwereld, zo een 3 dagen later op tweakers.net verschijnen. Ik denk dan ook dat de populariteit van tweakers.net voor een groot deel te danken is aan de subrubrieken als V & A, pricewatch en meuktracker.

Over de layout, och tuurlijk leek die op t.net maar ook de t.net layout is niet super orgineel en eigenlijk redelijk consistent aan andere portal sites. Dat is ook helemaal niet erg want het gaat erom of mensen het een prettige layout vinden en niet of ze het een orginele layout vinden.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
raptorix schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:23:
daarnaast vind ik nog steeds dat het aanbod erg verouderd is, je ziet zo vaak dat items van webwereld, zo een 3 dagen later op tweakers.net verschijnen
Nou, het wil wel eens voorkomen dat een bericht dat ergens anders staat wat later bij ons te lezen is, maar 3 dagen is echt een uitzondering hoor. En vaak is dat dan omdat op het oorspronkelijke moment ander nieuws prioriteit heeft gekregen en het om een wat minder interessant bericht gaat dat op een moment dat er minder ander nieuws is alsnog opgepikt wordt.
Over de layout, och tuurlijk leek die op t.net maar ook de t.net layout is niet super orgineel en eigenlijk redelijk consistent aan andere portal sites. Dat is ook helemaal niet erg want het gaat erom of mensen het een prettige layout vinden en niet of ze het een orginele layout vinden.
Op zich is dat zo, wij claimen niet het wiel uitgevonden te hebben en een bepaalde opzet is nu eenmaal voor veel sites handig. Maar zeker in de eerdere layouts van Tweakzone werden bepaalde stijlelementen (menu's, icoontjes, vormgeving van nieuwsberichten etc.) die kenmerkend zijn voor Tweakers.net gewoon rechtstreeks overgenomen.

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
Ik kom elke dag nog wel op tweakzone, simpelweg omdat daar soms nieuws te vinden is wat niet op tweakers staat. Ik vind het ook erg kinderachtig van t.net om te gaan zeuren over die naam.

Ik geloof ook niet dat een eventuele rechtzaak door tweakers.net gewonnen zou worden. Simpelweg omdat "tweaken" of "tweak" een woord/begrip is geworden op het internet. Daarbij komt nog eens dat de naam helemaal niet zoveel lijkt op die van tweakers.

Ik moet zeggen dat ik als ik zie wat tweakzone heeft bereikt met amper 1 man achter het alles (Godius oid), dat ik dat toch wel erg knap vindt. Als ik ook kijk daar bijvoorbeeld de pricewatch variant daar, het gemak van de bediening van de hele site, het is allemaal wat simpeler en makkelijker gehouden.
In tegenstelling tot pricewatch op tweakers, dat één grote rommel is door het onnodig vermoeien van de bezoeker met "features", iets wat me wel vaker stoort op t.net. Het is juist kunst om het simpel te houden ;). (google anyone?)

Natuurlijk is tweakers.net een stuk beter hedendaags, maar dat komt ook grotendeels door de grote userbase die zelf enorm veel kennis bezit.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Kom op, het hele concept Tweakzone was met grote overtuiging overgenomen van Tweakers.net en pas sinds kort is van wat eigen ontwikkeling sprake.
Voor zover ik weet is de term 'tweaking' in de zin van je computer opvoeren en aanpassen in 1998 door Femme in Nederland geïntroduceerd. De naam Tweakzone is daar direct van afgeleid en botst daarmee direct met ons merk Tweakers. Er werd nu eenmaal onder een min of meer gelijkende naam een gelijksoortig product aangeboden.

Maar nogmaals, deze zaak speelde in het begin van het jaar en is daarna door ons niet verder op de spits gedreven. Dat Tweakzone/Techzine een paar maanden later toch besluit tot een ommezwaai is hun eigen keuze. Wij sturen niet aan op het uit de markt drukken van Tweakzone/Techzine. Wel hebben we al bij de overname door Dolphin richting de leiding van Tweakzone/Techzine aangegeven dat we hoopten dat dat het begin zou zijn van een zelfstandige ontwikkeling, in plaats van rechtstreeks een concept van een ander te kopiëren. Dat is nu blijkbaar ter harte genomen.

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
Vold schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:44:
Ik geloof ook niet dat een eventuele rechtzaak door tweakers.net gewonnen zou worden. Simpelweg omdat "tweaken" of "tweak" een woord/begrip is geworden op het internet. Daarbij komt nog eens dat de naam helemaal niet zoveel lijkt op die van tweakers.
Dit is een punt waaraan ik als Frontpage Admin van Tweakzone ook erg aan twijfel of dit voor T.net
al een gewonnen zaak zou zijn. Zoals jij hier zelf al meld is "tweaken" of "tweak" een erg groot begrip geworden op internet en vraag mij ook sterk af of je hier wel het recht over zou kunnen verkrijgen. Zou een dergelijke rechtzaak wel gekomen zijn en mocht T.net dan gewonnen hebben zou je daarnaast ook gelijk iedere site die maar "tweak" in zijn naam heeft staan dwars gaan liggen, maar ik weet dat dit niet de intentie is van de mensen achter T.net en dat zij net als ons concurentie gewoon dulden.
Ik moet zeggen dat ik als ik zie wat tweakzone heeft bereikt met amper 1 man achter het alles (Godius oid), dat ik dat toch wel erg knap vindt. Als ik ook kijk daar bijvoorbeeld de pricewatch variant daar, het gemak van de bediening van de hele site, het is allemaal wat simpeler en makkelijker gehouden.
In tegenstelling tot pricewatch op tweakers, dat één grote rommel is door het onnodig vermoeien van de bezoeker met "features", iets wat me wel vaker stoort op t.net. Het is juist kunst om het simpel te houden ;). (google anyone?)
Godius heeft inderdaad toen hij nog eigenaar was (is al meer dan een jaar weg) erg veel bereikt met zijn crew. Hij doet in den begine erg veel zelf, maar iedereen weet dat dat nooit lang zo had door kunnen gaan. Maar mijn inziens heeft de nieuwe eigenaar nog net even wat meer weten te bereiken met Tweakzone en er uiteindelijk in mijn ogen met de overname voor heeft gezorgd dat er ook echt een Tweakzone/Techzine blijft bestaan in de toekomst.
Daniel schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:55:
Kom op, het hele concept Tweakzone was met grote overtuiging overgenomen van Tweakers.net en pas sinds kort is van wat eigen ontwikkeling sprake.
En hier maak jij mijn punt duidelijk in mijn antwoord op de quote hiervoor. De huidige eigenaar heeft hier in een positieve zin voor gezorgt. De huidige eigenaar heeft al vanaf het begin geprobeerd van deze stempel af te komen en het antwoord daar op is TechZine.

[ Voor 19% gewijzigd door CrazyRooster op 11-08-2005 18:32 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Grodius is daar al een tijd weg :P Dat is echt al een eeuw geleden zeg maar :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 17:10
Beetje onzin dat er wel problemen van 'Tweakzone' gemaakt worden, en alles rondom tweakers.nl stil blijft, doe daar dan iets aan :/

• feej
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 15:55

feej

giraffemeisje

.Peter schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:03:
Beetje onzin dat er wel problemen van 'Tweakzone' gemaakt worden, en alles rondom tweakers.nl stil blijft, doe daar dan iets aan :/
Tweakers.nl is geen soortgelijk product in dezelfde branche en TZ wel :).

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

• raptorix
.Peter schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:03:
Mee eens, vind het nogal kinderachtig met name omdat deze site al jarenlang bestaat.
Maargoed het is niet mijn zaak, maar ik denk dat je op deze manier alleen maar mensen tegen je in het harnas jaagt.

• RM-rf
  • Laatst online: 20:34

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

raptorix schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:23:

Ben ik niet mee eens, weet niet hoe het nu is, maar in het verleden had tweakzone stukken meer eigen content als bijvoorbeeld tweakers.net. Ik vind het aanbod van eigen content van tweakers.net nog steeds erg matigjes, daarnaast vind ik nog steeds dat het aanbod erg verouderd is, je ziet zo vaak dat items van webwereld, zo een 3 dagen later op tweakers.net verschijnen. Ik denk dan ook dat de populariteit van tweakers.net voor een groot deel te danken is aan de subrubrieken als V & A, pricewatch en meuktracker.
Een eigen redactie aanhouden, die continue een bepaald prestatie-niveau haalt is een flinke klus ...
Als je dat vergelijkt met grotere uitgeverijen, dan stoppen die er veelal ook veel geld in ... T.net is eigenlijk vanaf de grond opgebouwd, zonder een grote financiele injectie...
Ik heb wel het idee dat het opbouwen van een eigen redactie een hoge prioriteit heeft...

Naar ik meen had Tweakzone inderdaad qua eigen content wel een aantal enthousiaste tutorial-schrijvers, die eerder aanzaten tegen een soort van forum-structuur, van gebruikersinput en op dat punt wat meer van bv phpfreakz hadden (welke naar ik meen al te gronde is gegaan, helaas)...
Nu veranderen ze ook een beetje het concept van hun site naar minder een nieuwstracker site, naar ook een community-site (met een sterke skins, downloads en MSN-icons basis; naar wat ik kan zien aan die screenshots)

Op Tweakers.net is dat enthousiaste tutorial schrijven nooit echt goed van de grond gekomen, volgens mij ligt dat ook een beetje aan de kloof tussen de frontpage en het forum (mensen die zulke tutorials zouden moeten schrijven, zijn eerder de mensen die ook zeer actief zijn op het forum).

Het zou hier gaan om 'Merkenrecht' ...
Als je je daarin eventjes verdiept, zul je merken dat of een begrip algemeen bekend is, niet eens belangrijk is, zelfs niet of een naam een bestaand woord is ....

Kenemerkende eigenschappen van een merk kunnen vastgelegd worden, en hiermee kan voorkomen worden dat een bepaald product op specifieke eigenschappen van een groter en bekender product probeert 'mee te liften' ...
Op dat moment speelt de duidelijke overeenkomst tussen namen mee, alswel de overeenkomstige opzet van een site ... of twee sites vrijwel een exact aanbod hebben en ook in dezelfde markt vissen...
In het geval van tweakers en tweakzone was daarvoor wel een sterke indruk, en ik vermoed dat T.net een rechtszaak moeiteloos gewonnen had...

Overigens, ik heb wel het idee dat T.net deze zaak heel netjes en 'rustig' heeft gespeeld... naar ik meen is er hierover al contact geweest toen Godius net weg was en er een bedrijf dit overnam die duidelijk aangaf commerciele bedoelingen te hebben met de site ....

[ Voor 28% gewijzigd door RM-rf op 11-08-2005 18:41 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tweakers.nl valt (zoals al vaker uitgelegd) helemaal niets tegen te doen omdat dat domein al was geregistreerd voordat wij de rechten op het merk Tweakers kregen. Ik zou dat domein dolgraag hebben maar we hebben geen poot om op te staan als we dat willen afdwingen. Verder is het, buiten dan de bezoekers die tweakers.nl intikken als ze naar tweakers.net willen, geen concurrentie. Tweakzone was en is dat wel in zekere zin, vandaar dat we actie hebben ondernomen ter bescherming van ons merkenrecht. Dat we daarmee ingaan tegen een 'underdog' die van de buitenwereld logischerwijze altijd op meer begrip kan rekenen is dan maar jammer.

Dat Tweakzone/Techzine zich steeds meer op eigen ideëen en concepten richt kan ik alleen maar toejuichen. Dat is tenminste gezonde concurrentie.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 11-08-2005 18:39 ]

• Bor
  • Laatst online: 21:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Over tweakzone is al veel gepost, het is duidelijk altijd een tweakers.net ripoff geweest. Jammer genoeg moet ik zeggen want behalve dat ze af en toe iets sneller zijn met het posten van nieuws (daar mag hier aan gewerkt worden vind ik) is het niveau van de posts en het forum op tweakzone erg laag.
Ik moet zeggen dat ik als ik zie wat tweakzone heeft bereikt met amper 1 man achter het alles (Godius oid), dat ik dat toch wel erg knap vindt.
Ja, als je het hele idee, benaming etc van tweakers.net ript is dat niet zo moeilijk hoor. Veel tijd in het "bedenken" gaat er dan niet meer zitten.

Ik heb een keer een paar dingen op tweakzone gepost maar schrok van het gebrek aan kennis van de users daar.

Overigens geloof ik nooit dat tweakers.net een rechtzaak zou hebben gewonnen. Tweakers.net en Tweakzone lijken eigenlijk helemaal niet zo op elkaar. Het is een beetje alsof Microsoft vs elke naam met "micro" erin. Wat dat betreft vind ik het ook een beetje een vreemde actie.
disjfa schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:58:
Grodius is daar al een tijd weg :P Dat is echt al een eeuw geleden zeg maar :P
En daar is het absoluut niet minder van geworden (integendeel).
Ik vind het aanbod van eigen content van tweakers.net nog steeds erg matigjes, daarnaast vind ik nog steeds dat het aanbod erg verouderd is, je ziet zo vaak dat items van webwereld, zo een 3 dagen later op tweakers.net verschijnen.
Helaas ben ik het hier mee eens. Ik kom steeds minder op de frontpage omdat ik de nieuwsitems al daarvoor elders heb gelezen. Voor mij zit de kracht van tweakers.net dan ook voor het grootste gedeelte in GoT.

[ Voor 47% gewijzigd door Bor op 11-08-2005 18:48 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Daniel schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:39:
Tweakers.nl valt (zoals al vaker uitgelegd) helemaal niets tegen te doen omdat dat domein al was geregistreerd voordat wij de rechten op het merk Tweakers kregen. Ik zou dat domein dolgraag hebben maar we hebben geen poot om op te staan als we dat willen afdwingen. .
Ik heb het voor de gein eens ingetikt, maar je wordt gewoon doorgelinked naar één of andere vage website die niets met iets tweakerigs te maken heeft (of je moet vrouwen willen tweaken :+ )

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Bor

Bor

Gunner schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:53:
[...]
of je moet vrouwen willen tweaken :+
En welke tweaker wil dat niet?

* Bor pakt alvast zijn schroevendraaier ;)

Ik krijg het gevoel dat ze het meer als actie tegen tweakzone hebben gedaan (omdat het een ripoff is / was) dan dat het echt om de naam ging eigenlijk.

[ Voor 49% gewijzigd door Bor op 11-08-2005 19:11 ]

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Bor de Wollef schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:02:
Ik krijg het gevoel dat ze het meer als actie tegen tweakzone hebben gedaan (omdat het een ripoff is / was) dan dat het echt om de naam ging eigenlijk.
1) Als bedrijf moet je actie ondernemen tegen elke mogelijke inbreuk, hoe klein ook, om je recht niet automatisch te verliezen in de toekomst. Natuurlijk is dat vooral voor grote bedrijven van tel en niet zozeer voor Tweakers.net, maar toch...
2) Daniel legt al uit dat de zaak zeker niet op de spits gedreven is, maar dat ze besloten hebben wat meer hun eigen weg te willen zoeken in plaats van T.net na te apen, wat positief is

Het is niet alsof Tweakers.net kleine jongetjes gaat pesten omdat ze het zo leuk vinden of zo hoor ;)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nee als ik dat stukje op tweakzone(r) lees dan nemen ze het daar idd ook niet hoog op. Laten wij er dan ook geen big-deal van maken

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• anandus
  • Niet online
Yoeri schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:14:
2) Daniel legt al uit dat de zaak zeker niet op de spits gedreven is, maar dat ze besloten hebben wat meer hun eigen weg te willen zoeken in plaats van T.net na te apen, wat positief is

Het is niet alsof Tweakers.net kleine jongetjes gaat pesten omdat ze het zo leuk vinden of zo hoor ;)
Inderdaad, het is ook duidelijk vanuit Tweakzone gedaan, omdat ze gewoon volledige een eigen identiteit willen hebben.

Dit werkt beide kanten op, zeg maar :)
En ik kan daar best inkomen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-09 20:14

Tys

Gunner schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:53:
[...](of je moet vrouwen willen tweaken :+ )
Het woordenboek schijnt "Tweaken" als "Rukken" te beschouwen, als jij zo'n vrouw vind, dan weet je wat je moet doen ;)

heel hard rennen dus

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

• Zwerver
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:41:
Overigens geloof ik nooit dat tweakers.net een rechtzaak zou hebben gewonnen. Tweakers.net en Tweakzone lijken eigenlijk helemaal niet zo op elkaar. Het is een beetje alsof Microsoft vs elke naam met "micro" erin. Wat dat betreft vind ik het ook een beetje een vreemde actie.
Neem maar van mij aan van wel... Er zijn al meerdere rechtszaken geweest die bewezen hebben dat het schaamteloos rippen van een site + ideeën door rechters hard aangepakt wordt.
[...]
Helaas ben ik het hier mee eens. Ik kom steeds minder op de frontpage omdat ik de nieuwsitems al daarvoor elders heb gelezen. Voor mij zit de kracht van tweakers.net dan ook voor het grootste gedeelte in GoT.
Dan denk ik dat je het verkeerde nieuws zoekt. Kijk we zijn geen The Inquirer oid, die bij het minste gerucht al een drie pagina's tellende, sfeermakende, post doen maar we kijken eerst goed of er wel degelijk grond is voor een artikel(tje). Dat dit betekend dat we bij de rumors wat later zijn, lijkt mij niet zo heel erg?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Voorheen is er altijd een soort strijd geweest tussen deze 2 sites. Er is inderdaad een hele boel gerommel heen en weer geweest, daar zijn we gelukkig uiteindelijk van beide kanten mee gestopt. Een tijd geleden is dmv emailcontact met Tweakers.net de @tweakzone.nl ban opgeheven, een sein dat er weer mogelijkheden waren om als 2 op zich zelf draaiende sites naast elkaar te kunnen bestaan zonder scheve gezichten. Hier komen we natuurlijk weer op het punt van vergelijken wat we al tijden doen. Nu we deze stap gaan nemen denk ik dat we hier ook van beide kanten vrede mee kunnen hebben en zoals al vaker genoemd is, een gezonde concurrentie tegemoed kunnen gaan.

• Bor

Bor

Zwerver schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:43:
[...]

Neem maar van mij aan van wel... Er zijn al meerdere rechtszaken geweest die bewezen hebben dat het schaamteloos rippen van een site + ideeën door rechters hard aangepakt wordt.
Ik heb het enkel over de naam, niet over het format of wat dan ook.
Dan denk ik dat je het verkeerde nieuws zoekt. Kijk we zijn geen The Inquirer oid, die bij het minste gerucht al een drie pagina's tellende, sfeermakende, post doen maar we kijken eerst goed of er wel degelijk grond is voor een artikel(tje). Dat dit betekend dat we bij de rumors wat later zijn, lijkt mij niet zo heel erg?
Dit geldt ook voor ander nieuws en meuk hoor.

[ Voor 35% gewijzigd door Bor op 11-08-2005 21:56 ]

Verwijderd

Beetje offtopic maar wat ik wel mis op t.net zijn meer artikelen als deze reviews: De HyperThreading-'bug' uitgelegd? of deze reviews: De toekomst van de Pentium M?

gewoon wat meer uitgebreide informatie over stuff dat van eigen hand komt :) de nieuwslinks zouden IMHO maar een bijzaak (extra handigheidje) moeten zijn voor een site als t.net.

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
4. Tweak betekend RUK? Rukzone?;
Volgens mij is dit een subtiele verwijzing naar T.net :+

Maarja, ik vind Tweakzone persoonlijk wel veel op een "rip-off" en sinds het begin zag je features bijkomen die T.net ook toevallig had. Niet dat ik wil dat de site stopt maar begrijp wel goed dat Tweakzone gewoon teveel lijkt op Tweakers en dan ook nog gedeeltelijk dezelfde content. Techzine past in ieder geval wel beter bij de site.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bor de Wollef schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:54:
Ik heb het enkel over de naam, niet over het format of wat dan ook.
Een rechter kijkt ook niet alleen naar de naam, maar ook naar het format. :)

Maar van een rechter is nooit sprake geweest, dus de discussie over wie gewonnen zou hebben lijkt me nogal zinloos. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Bor

Bor

-NMe- schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:27:
[...]

Een rechter kijkt ook niet alleen naar de naam, maar ook naar het format. :)

Maar van een rechter is nooit sprake geweest, dus de discussie over wie gewonnen zou hebben lijkt me nogal zinloos. :)
Een rechter kijkt welliswaar inderdaad ook naar format maar ook daarbij moeten de namen erg op elkaar lijken. Dat doen ze in dit geval relatief weinig. Maar goed, discussie daarover lijkt me niet nodig.

Verwijderd

Wow ik klik weer eens op LA en word direct jaren terug geslingerd in de tijd. Ik dacht dat dit allemaal wel weer een beetje over was :?.

Wel handig weet direct waar ik mn algemene posts kwijt kan op het forum namelijk bij SG :+.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dutchmega schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:24:
[...]

Maarja, ik vind Tweakzone persoonlijk wel veel op een "rip-off" en sinds het begin zag je features bijkomen die T.net ook toevallig had. Niet dat ik wil dat de site stopt maar begrijp wel goed dat Tweakzone gewoon teveel lijkt op Tweakers en dan ook nog gedeeltelijk dezelfde content. Techzine past in ieder geval wel beter bij de site.
Persoonlijk vind ik dat van ruk wel erg, ERG laag van TZ, zoals je al zegt hebben ze dat alleen geplaatst om er ook www.rukkers.net van te maken.

Ook is "coen" wel overtuigd van de perfecte kwaliteit van Tweakzone: "Om te beginnen voeren wij een beter beleid dan Tweakers en onze service tegenover leden en bezoekers is 100x beter"

En zoals gezegd, het niveau op TZ is gewoon laag, ik kom er ook niet meer. Naja, na alleen negativiteit, succes met Techzine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Dutchmega schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:24:
[...]

Noem maar eens een feature die tnet zelf heeft verzonnen. Ik kan ze niet vinden. Vrijwel elke feature die men heeft komt van andere tech sites af. Niet dat ik daar mee zit, maar het is wel een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Yoeri schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:14:
[...]

1) Als bedrijf moet je actie ondernemen tegen elke mogelijke inbreuk, hoe klein ook, om je recht niet automatisch te verliezen in de toekomst.
Dat is volgens mij alleen in de USA zo, dat je bij elke inbreuk actie moet ondernemen.
Er is echt een duidelijk verschil tussen de namen, maar het concept lijkt aardig op dat van Tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

over merkenrecht en in hoeverre een naam op elkaar lijkt... recentelijk was er het voorval van Talpa, dat wilde gaan uitzenden onder de naam TIEN ..... dit terwijl een ander het recht had op het merk TV10 ... voor een commeriele televisiezender.

Nu kun je beweren dat dat nergens op elkaar lijkt, anders geschreven wordt en zoveel meer, maar de rechter vond dat niet.
een merk is volgens de Bnelux merkenrechtgeving een 'onderscheidingskenmerk van een bedrijf of dienst' en in dit geval vond de rechter dat er een mogelijkheid tot verwarring bestond...

EEn exacte quote uit de wettekst:
wanneer ? mede gezien de bijzonderheden van het geval en de onderscheidende kracht van het merk ? merk en teken, elk in zijn geheel en in onderling verband beschouwd auditief, visueel en begripsmatig zodanige gelijkenis vertonen dat reeds daardoor de mogelijkheid bestaat dat bij iemand die met het teken wordt geconfronteerd, associaties tussen het merk en teken worden gewekt.
Oftewel, een merk is nooit enkel een 'naam' of een 'woordbeeld', of een specifieke 'unieke' capaciteit ... maar de combinatie van een dienst en 'kenmerken', en hoe deze wordt gepresenteerde aan klanten.

Andere bekende gevallen in IT-bereik zijn bv rondom Lindows en Windows, nu rondom Vista, maar ook bv Google tegen Froogle

In het geval van een merkenrechtzaak tussen Tweakers.net en Tweakzone, zou er een behoorlijke kans zijn dat een rechter eenzelfde oordeel zou vellen ...
Overigens, ik ben ook blij dat het niet zover gekomen is, en tevens vind ik de nieuwe opzet en aanpassingen van Techzine een hele mooie en goede layout, die ook zonder dat er een direkte noodzaak toe zou zijn, volgens mij een hele goede stap was geweest

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Klopt misschien, maar jullie hebben daar kennelijk 3 jaar lang geen probleem mee, en dan beweren jullie in 1 keer dat jullie schade kunnen ondervinden. Beetje vreemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

RM-rf schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 08:22:

In het geval van een merkenrechtzaak tussen Tweakers.net en Tweakzone, zou er een behoorlijke kans zijn dat een rechter eenzelfde oordeel zou vellen ...
Dat is pure speculatie, er is namelijk ook een behoorlijke kans dat een rechter niet hetzelfde oordeel zou vellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:03:
[...]

Dat is pure speculatie, er is namelijk ook een behoorlijke kans dat een rechter niet hetzelfde oordeel zou vellen ;)
Dat is puur irrelevant, er is namelijk helemaal geen sprake van een rechter die een oordeel gaat vellen ;)

Persoonlijk vind ik het een logisch gevolg van de groei die TZ heeft doorgemaakt. In mijn ogen waren enkele jaren geleden de overeenkomsten te groot, maar er is gewerkt aan een eigen identiteit en userbase.
Om die groei voort te zetten lijkt me een naamswijziging een goede keus; om iedere verdere vorm van identiteitsverwarring met T.net te voorkomen, en om de historische discussie hierover tot een stop te brengen.

Zelf zou ik het een goede zaak vinden als beiden hun eigen weg gaan maar elkaar ook niet *uit* de weg gaan. Er zal oud zeer zijn, maar dat wordt hopelijk ooit overwonnen, waarna misschien zelfs enige samenwerking niet ondenkbaar is. (De verschillen herkennen, en gebruiken om de gehele nederlandse userbase van dienst te zijn door daar onderling naar te verwijzen zou bijvoorbeeld een mooie stap zijn. Op dit moment lijkt er van beide zijden enigszins een taboe op users doorverwijzen naar de andere site op het moment dat ze daarmee geholpen zouden zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Bor de Wollef schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:03:
[...]

*zucht*.. nee, ik _kan_ hier moeilijk gaan beweren zeker te zijn wat een rechter bepaald ..
Maar alsjeblieft, kijk domweg naar hoe merkenrecht functioneert, een paar voorbeeldrechtzaken en je zult mn stelling begrijpen... dat is géén 'pure' speculatie, maar wel degelijk op feitelijke jurisprudentie en de Eenvormige Benelux MerkenWet (BMW, geldig in zowel Belgie, Nederland en Luxemburg, uitspraken van rechters in een der landen zijn in de hele Benelux geldig overigens, het automerk heeft nooit geprotesteerd tegen deze afkorting, ook al is hij gelijk, het risico van verwarring is minimaal en dus zou de rechter zo'n claim afwijzen) gebaseerd ...
(werkelijk, als je wat over merkenrecht wil weten, de ivir heeft een prima site erover, ofwel http://www.demerkplaats.nl/demerkplaats.htm een juridisch adviesbureau dat zich heeft gespecialiseerd op Intellectueel eigendom en merken en handelsnaamrecht)

Verder, het is uiteindelijk niet nodig geweest, en ik ben vooral blij dat dit in een voor beide partijen goed uitwerkend compromis geregeld kon worden .... dat is altijd beter dan een 'ruzie' erover te gaan voeren :)
De nieuwe vormgeving en verbeterde opzet van Techzine ziet er prima en erg goed uit en daartegenover staat men ook bij T.net erg positief...

[ Voor 5% gewijzigd door RM-rf op 12-08-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Naast het feit dat een hoop mensen, onder wie raptorix, hier boude uitspraken doen zonder de details te kennen, is het hele punt waar deze discussie zich op toespitst momenteel niet relevant. Het changelog op Techzine komt over als een verwoede poging om te naamswijziging acceptabel te maken voor de geregistreerde leden. Dat had wellicht minder theatraal gekund, maar begrijpelijk is het niettemin.

Ondanks dat mensen hier in deze thread anders menen te moeten beweren, is er in het verleden voldoende contact is geweest met het beheer van TZ over hun naam, layout, en de nieuwsberichten die destijds soms integraal zonder bronvermelding van Tweakers.net werden overgenomen. De huidige TZ-layout is *niet* de layout die door de oprichter van TZ gemaakt is, maar is al een aanpassing daarvan, die gedaan is na de overname door Dolphin. Voor die tijd was er sprake van een layout die tot op de pixel precies dezelfde indeling had, dezelfde benamingen kende en zelfs sommige graphics van T.net gewoon gebruikte. Daar is meermalen correspondentie over gevoerd.

Na de overname is het contact alleen maar verbeterd zoals Daniel ook reeds vermeld heeft hier. Dolphin gaf zelf direct al aan meer een eigen karakter en imago tot stand te willen brengen. Dat daarbij de naamgeving *wederom* ter sprake werd gebracht is niet meer dan logisch. Zoals al enkele malen expliciet gesteld hier, is er nooit sprake geweest van een daadwerkelijk juridisch gevecht. In de verklaring die Dolphin aan zijn gebruikers heeft gegeven voor de naamsverandering, lees ik het volgende:
Volgens Tweakers.net maakt Tweakzone.nl inbreuk op hun merkrecht. Uiteraard waren wij het hier niet mee eens en hebben we dit in 1e instantie aangevochten.
Dat wil dus zeggen: men heeft gesteld tegenover T.net dat men het er niet mee eens was.

Vervolgens lezen we namelijk:
We hadden 2 mogelijkheden: Mogelijkheid 1 was om het aan te vechten bij de rechter en een poging doen hun merk te laten verwerpen. Echter zijn de kosten en de risico’s van z’n procedure erg hoog. [...] Dit alles duurt een eeuwigheid en kost een hoop geld. En als je de rechter niet krijgt overtuigd moet je ook opdraaien voor de kosten van de tegenpartij.
Anders gezegd: men heeft gewoon een praktische afweging gemaakt en heeft er heel slim voor gekozen om een volstrekt andere naam aan te nemen waar men zelf bovendien het merkenrecht op zou kunnen verwerven. Dolphin geeft door eieren voor zijn geld te kiezen blijk van een praktische instelling en dat staat hen te prijzen. Niet elk conflict hoeft op de spits gedreven te worden.

Dit gegeven maakt verdere discussie over de onenigheid met betrekking tot de naam mosterd na de maaltijd en in zoverre vind ik niet dat Lieve Adjes daar de plaats voor is. :)
Ik denk dat we kunnen vaststellen dat de relatie tussen T.net en TZ op managementniveau beter is dan hij ooit geweest is en dat is belangrijker dan elkaar hier de loef af te steken met speculaties over zaken die reeds door de werkelijkheid achterhaald zijn.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 24-09 10:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Wat ik moet toevoegen is dat, ondanks dat ze vroeger niets meer waren dan een tweakers.net-clone, Tweakzone het wel twee kanten op bekijkt en dat dat positief is. Ze willen aan hun imago werken en geven ook als voordeel op, dat een nieuwe naam en layout deze mogelijkheid biedt. Ze doen het dus weldegelijk voor een groot deel voor hunzelf en dat kan ikzelf persoonlijk ook alleen maar toejuichen. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:52
Als redelijk ingevoerde heb ik eigenlijk niks toe te voegen aan het verhaal van SupâhdeBoeâh.

Een ding nog raptorix : van het begin afaan is is er door onder andere yours truly geageerd tegen de blatante plagiëring van Tweakers.net!!

[ Voor 44% gewijzigd door zeef op 12-08-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Ind at geval zou je wel meer bedrijven/websites moeten aanpakken

bijv:
www.tweekers.net
lijkt ook heel veel op tweakers.net qua naam en zo zijn er nog enkel tientallen..
imho zware bullshit dit van t-net.

En niet dat ik zo blij ben met tweakzone en zo een grote fan ervan ben.. Ben daar ook ooit eens gebanned , maar toch.

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Tweekers.net is niks. Tweakzone gebruikte het concept, de lay out en de content. Maar goed, wat mij betreft case closed, onze grieven waren vooral met de pre Dolphin mensen. Ik wens Techzine dan ook verder veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 20:41

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou alleen nog mensen met verstand van zaken op het forum, en ze komen nog wel ergens :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:00

UTM

.oisyn schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:25:
Nou alleen nog mensen met verstand van zaken op het forum, en ze komen nog wel ergens :+
Hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:22
raptorix schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:57:
Klopt misschien, maar jullie hebben daar kennelijk 3 jaar lang geen probleem mee, en dan beweren jullie in 1 keer dat jullie schade kunnen ondervinden. Beetje vreemd verhaal.
Ik denk dat je het topic niet geheel doorgelezen had toen je deze post maakte. Er staat namelijk duidelijk in dit topic dat het management van tweakers Dolphin al vlak na de overname van de site heeft benaderd. Er is toendertijd al door Dolphin aangegeven dat men de site een meer eigen gezicht wilde geven. Uiteraard gaat hier de nodige tijd overheen die tweakzone ook heeft gekregen van het tweakers management. In de tussenliggende tijd is hard gewerkt aan de nieuwe site, zodat we deze op korte termijn kunnen presenteren.

offtopic:
En gelukkig is ook de relatie tussen tweakers en tweakzone in de tussentijd enorm verbeterd. Ik kan me al tijden lang geen vervelende voorvalletjes herrinneren. Terwijl die voor de overname door Dolphin nog met de regelmaat van de klok voorkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
zeef schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:02:
Als redelijk ingevoerde heb ik eigenlijk niks toe te voegen aan het verhaal van SupâhdeBoeâh.

Een ding nog raptorix : van het begin afaan is is er door onder andere yours truly geageerd tegen de blatante plagiëring van Tweakers.net!!
Je doelt erop dat tweakers.net niks anders doet dan content van andere sites rippen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
raptorix schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:53:
[...]

Je doelt erop dat tweakers.net niks anders doet dan content van andere sites rippen neem ik aan?
Raptorix, laten we nu niet weer vervallen in het heen en weer bitchen, dat is een periode die achter ons ligt en laten we nu allemaal gaan voor de toekomst en het verleden in het verleden laten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Harm schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:56:
[...]

Raptorix, laten we nu niet weer vervallen in het heen en weer bitchen, dat is een periode die achter ons ligt en laten we nu allemaal gaan voor de toekomst en het verleden in het verleden laten :) .
Het stoort me dat er enerzijds geageerd wordt op tzone (rippen, concept jatten, etc) terwijl tnet nauwelijks eigen content heeft, imo zou men eens een spiegel voor moeten houden. Het is niet voor niets dat veel oldskool t.net users deze site mijden. Net als het hele reclame beleid, vroeger sprak men schande van flash en drukke banners, terwijl men daar tegenwoordig net zo hoerig aan mee doet. Maakt mij niet uit, maar ga niet hypocriet lullen over andere sites please. Ik waardeer tweakers.net nog steeds zeer als nieuwsportal maar weet wel waar je staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het woord tweak heeft niets met computers te maken.
tweak betekend ruk daarom dat tweaker.nl in die categorie zit

edit: komt al eerder in topic voor sorry

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
raptorix schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:53:
[...]

Sureee...been there, done that. :O
raptorix schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:59:
[...]

Het stoort me dat er enerzijds geageerd wordt op tzone (rippen, concept jatten, etc) terwijl tnet nauwelijks eigen content heeft, imo zou men eens een spiegel voor moeten houden. Het is niet voor niets dat veel oldskool t.net users deze site mijden. Net als het hele reclame beleid, vroeger sprak men schande van flash en drukke banners, terwijl men daar tegenwoordig net zo hoerig aan mee doet. Maakt mij niet uit, maar ga niet hypocriet lullen over andere sites please. Ik waardeer tweakers.net nog steeds zeer als nieuwsportal maar weet wel waar je staat.
Blijkbaar weten nog genoeg mensen onze site te vinden/waarderen, anders zaten we hier niet. Wat betreft het über über über uitgekauwde verhaal over de content: je maakt met iets wat er al is iets nieuws.

Dacht jij nou echt dat het journaal en de Telegraf geen reportage's/beelden/foto's inkopen of uit een pool halen? Buitenlandse nieuwtjes worden door onze redactie netjes omgezet in nederlandse berichten en blijkbaar is daar een leuke markt voor. We worden niet voor niets zo ontzettend veel gekopieerd. Dacht jij dat Tweakzone de eerste en laatste was die er met content en de lay-out aan de haal ging/gaat? Keep on dreaming.

Tweakzone onder de oprichters/eerste eigenaren keek gewoon naar wat er al was en goed liep en besloot vervolgens om dat te immiteren. Maak dan zelf iets nieuws erbij, onderscheid je met iets anders van ons. dat was in het begin teveel moeite, de Tweakers.net spijtoptanten vonden het nieuws en de structuur zo fijn dat ze de ouwe vertrouwde omgeving zo goed mogelijk kopieerden in hun nieuwe huisje.....

Problemen met banners? Neem een abbo. Gratis reclame vrije nieuwsvoorzieinign van dit niveau is een utopie. Overigens is het opvallend dat de meeste copycat sites nog meer banners en reclame in hun site proppen dan wij. Makes you wonder....

Anyway, het kan me absoluut niet (meer) boeien sinds de zaak verkocht is De nieuwe eigenaren, daar hebben wij verder geen beef mee. Ik wens de heren dan ook alle goeds toe.

[ Voor 96% gewijzigd door zeef op 13-08-2005 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het stoort me dat er enerzijds geageerd wordt op tzone (rippen, concept jatten, etc) terwijl tnet nauwelijks eigen content heeft, imo zou men eens een spiegel voor moeten houden.
Eigen onderzoek doen, content van meerdere bronnen combineren en samenvoegen, en daarna alles herschrijven lijkt me heel wat anders dan tot op de letter overnemen. ;)
Het is niet voor niets dat veel oldskool t.net users deze site mijden. Net als het hele reclame beleid, vroeger sprak men schande van flash en drukke banners, terwijl men daar tegenwoordig net zo hoerig aan mee doet.
offtopic:
Probeer jij je idealen maar eens voor 100% vast te houden als je een site hebt te onderhouden die leeft van dergelijke banners. Zonder die banners had je hier nu niet eens kunnen reageren waarschijnlijk. :) Ik vind dat het met de banners nog netjes binnen de perken blijft, als je ziet wat voor popup en overlays je op sommige sites hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Wat we ook kunnen doen is á la WebWereld over de bronnen weghalen en het als eigen nieuws brengen, maar dan ben je nog steeds een herkauwer qua nieuws.We hebben wel een aantal maal per week 'eigen nieuws', maar dat valt je kennelijk niet op. Ja, het grootste gedeelte is herkauwde nieuws, maar dan wel op zo een manier dat we voor de lezer een totaalpakket aanbieden met degelijk no-nonsense nieuws. Wat dacht je van features, reviews en de benchmarks, is dat geen eigen content?

Als we jou aan het roer zouden zetten, dan waren we ondertussen al drie keer failliet gegaan. Als je geld wilt ontvangen via de banners, dan moet je wel met de markt meegaan en banners in Flash-formaat kunnen serveren. Daar zitten meestal wel de banners in die het meeste opbrengen. Uiteraard kan je met een eigen uniek adverteersysteem komen, maar dan moeten de adverteerders daar wel weer geld in stoppen om hun eigen reclame te kunnen laten zien via dat adverteersysteem. Dat kan je wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:57:
het woord tweak heeft niets met computers te maken.
tweak betekend ruk daarom dat tweaker.nl in die categorie zit

edit: komt al eerder in topic voor sorry
Vreemd, tweak komt wel voor in de woordenboeken die ik hier heb liggen, maar daar staat geen ruk als vertaling bij. Ga ik kijken bij ruk dab staan weer andere betekenissen en daar hoort tweak niet bij? Volgens mij heeft iemand anders een foute interpretatie gelezen van het woord tweak.
tr.v. tweaked, tweak·ing, tweaks

1. To pinch, pluck, or twist sharply.
2. To adjust; fine-tune.
3. To make fun of; tease.

n.

1. A sharp, twisting pinch.
2. A teasing remark or action; a joke.

[ Voor 4% gewijzigd door Robin op 13-08-2005 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Daar had ik het met -NMe- ook al over eerder vanavond. Het enige wat in de buurt zou komen van 'rukken' is to pluck, maar
v. plucked, pluck·ing, plucks
v. tr.

1. To remove or detach by grasping and pulling abruptly with the fingers; pick: pluck a flower; pluck feathers from a chicken.
2. To pull out the hair or feathers of: pluck a chicken.
3. To remove abruptly or forcibly: plucked the child from school in midterm.
4. To give an abrupt pull to; tug at: pluck a sleeve.
5. Music. To sound (the strings of an instrument) by pulling and releasing them with the fingers or a plectrum.
Dat lijkt dus meer op plukken en niet op rukken. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:25:
offtopic:
Ach, sommige mensen hebben geen verstand van zaken, anderen wonen in Nieuwegein. Zo hebben we allemaal wat. :+

Nou was ik in de blijkbaar hopeloos naïeve veronderstelling dat tweaking zoals dat op t.net algemeen bekend is en zoals dat op TZ met enig zoekwerk ook nog wel gevonden kan worden werd gebezigd door idealistische hobbyisten die allemaal dezelfde kant op roeien. (naast de mensen die op serieus (als in professioneel) niveau bezig zijn met de zaken waaraan wij tweaken steken wij kwa kennis en vooral invloed met gevoel voor understatement toch enigszins magertjes af. Hoe serieus kunnen we onszelf in die context in hemelsnaam nemen?)

Dat blijkt helaas niet zo te zijn. Tweakers.net wil haar merknaam (waar ik, ook gezien de wikipedia vermelding, correct me if I’m wrong, uit op meen te kunnen maken dat T.net de eerste ter wereld was die ‘tweaking’ in de voor ons gebruikelijke betekenis van het woord gebruikten? (in dat geval alle lof)) beschermen en dat betekent het hoofd van de imminente dreiging *kuch* die Tweakzone heet. Dat brengt mij tot de volgende vragen.
-Waarom juist nu “de relatie tussen T.net en TZ op managementniveau beter is dan hij ooit geweest is” tot de naamswijziging verplichten?
-Zal t.net zijn kruistocht tegen de merknaamzondaars voorzetten? (ik noem een tweakhosting, een tweakweb)
-En is het recht van T.net op ‘tweaking’ internationaal of alleen nationaal? In het eerste geval gaat er een wereld open voor de merknaamkruisridders. En kan TZ in het tweede geval de hele naamsomzetting/juridische rompslomp dan niet simpeltjes vermijden door zowel site als BV naar het buitenland te verplaatsen?
Nokko schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 01:45:
[...]Persoonlijk vind ik dat van ruk wel erg, ERG laag van TZ, zoals je al zegt hebben ze dat alleen geplaatst om er ook www.rukkers.net van te maken.
offtopic:
Ach, een tweaker is ook een methamfetamineverslaafde. Tis maar net wat je er zelf van wil maken. :)
Robin schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:31:
[...]

Vreemd, tweak komt wel voor in de woordenboeken die ik hier heb liggen, maar bij ruk staan weer andere betekenissen en daar hoort ruk niet bij? Volgens mij heeft iemand anders een foute interpretatie gelezen van het woord tweak.
[...]
Ben ik gek of zaag je met die quote aan T.net’s eigen stoelpoot? Tweaker en tweaking is toch juist te deponeren omdat het niet met de voor ons gebruikelijke betekenis (‘fine-tuning’ lijkt me behoorlijk scherp) in het woordenboek te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

zeef schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:15:
Tweekers.net is niks. Tweakzone gebruikte het concept, de lay out en de content. Maar goed, wat mij betreft case closed, onze grieven waren vooral met de pre Dolphin mensen. Ik wens Techzine dan ook verder veel succes.
De originele Tweakzone v1.0 had de layout van Tweakers.net exact overgenomen, tot aan alle details en de categorie-vierkantjes aan toe. Ze kopieerden linea recta met copy/paste onze nieuwsposts, die wel degelijk volledig door Tweakers.net zelf geschreven worden met eigen bronnenonderzoek, vaak op basis van nieuws dat elders ook gepubliceerd is (je kan niet altijd de eerste zijn). Het plagiaat ging zelfs zo ver dat bepaalde images uit nieuwsposts zelfs van onze site gelinkt werden! Uit die tijd stamt het zogenaamde 'conflict'. Toen Dolphin het overnam hebben zij het plagiaat netjes openlijk erkent, en hebben ze de layout enigszins aangepast om het geen blatante kopie te laten zijn, en zijn er afspraken gemaakt met betrekking tot het overnemen van artikelen.

De changelog waaraan gerefereerd wordt is een beetje sneu. Het 'conflict' is al lang bijgelegd en de klacht over inbreuk op merkenrecht werd helemaal niets meer mee gedaan, die bleef alleen liggen omdat je als je zo'n klacht laat vallen je permanent afstand doet van enige controle op de aangeklaagde (stel dat ze weer terug gingen op de oude layout, dan moet je nog wel een stok hebben om mee te slaan). Ze hadden al lang een eigen unieke layout dus, en ze gaan nu nog verder hun eigen plan trekken met de nieuwe ontwikkelingen. Zeer lovenswaardig, maar die kinderachtige steken richting Tweakers.net hadden ze daarbij achterwege kunnen laten, voordat je het weet komen er hier in Lieve Adjes anders mensen op een puberale manier claimen dat Tweakers.net een vieze monopolist is die alle kleine sites uit de wereld de markt wil drukken. Get a life :/

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 02:08:
[...]

De originele Tweakzone v1.0 had de layout van Tweakers.net exact overgenomen, tot aan alle details en de categorie-vierkantjes aan toe.
Fout, dat was de 2e Tweakzone ;) (Tenzij tweakers ooit een andere layout/indeling heeft gehad?).
Verder wil ik even kwijt dat ik blij ben dat sommige crewleden van T-net toch weer positief praten over Tweakzone. De relatie is duidelijk verbeterd sinds Dolphin-IS het hele zooitje heeft overgenomen.

En ik wil ook even kwijt dat ik T-net het volste recht geef Tweakzone te wijzen op het gebruiken van de naam Tweakzone. Ben eigelijk wel blij dat dat is gebeurd, nu kunnen wij als TZCrew een soort frisse start maken, en moet eerlijk toegeven, ik vind Techzine mooier dan Tweakzone ;) Het past ook een stuk beter bij onze doelgroep, en onze doelgroep word natuurlijk ook wat verbreed door de naam, aangezien het met Techzine niet puur meer om Tweaken gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 02:41:
[...]
Fout, dat was de 2e Tweakzone ;)
Daarnaast was en is tot nu toe van de eerste/tweede keer tz een regelrechte rip van jan en alleman. Daar is nog steeds mee om te gaan om dat recht te trekken en dat gebeurt nu. Ook als t.net er niets in had te zeggen dan waren de mensen @ tz daar al mee bezig.

Of te wel nu iedereen blij en met een beetje geluk nu een complete eigen site zonder een enkel ding wat gepikt was en de doelgroep (die daar toch niet over nadenkt, nadenken... :?) blijft gelijk :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Eind goed, al goed...grouphug anyone? ;) 7(8)7 :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 02:41:
[...]

Fout, dat was de 2e Tweakzone ;)
Sorry, ik zat ook niet vanaf dag 1 op Tweakzone hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 03:12:
Eind goed, al goed...grouphug anyone? ;) 7(8)7 :*
Prima idee ;)

@Curry, ik ook niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 02:06:
Dat blijkt helaas niet zo te zijn. Tweakers.net wil haar merknaam ([...]) beschermen en dat betekent het hoofd van de imminente dreiging *kuch* die Tweakzone heet. Dat brengt mij tot de volgende vragen.
Zie de tekst van Curry en Daniel en nog anderen in dit topic. Op het moment dat we hier over begonnen was tweakzone een site met een kwa opmaak en stijl grotendeels identieke layout als Tweakers.net, ze kopieerden van ons en anderen nieuwsitems (inclusief de eventuele spelfouten) zonder enige naverwerking of anderzins eigen draai eraan. En dan had het ook nog eens een naam die enigszins leek op die van Tweakers.net. En op het forum was men ook al niet bijzonder creatief; er is nu bijvoorbeeld nog steeds een "Stuffis Generalis"-forum, dat lijkt me niet de eerste term waar je aan denkt als je nooit op Tweakers.net gekeken hebt voor een algemeen forum.
Die gecombineerde kopieercombinatie zorgde ervoor dat we actie gingen ondernemen. Niet enkel de naam, niet enkel het overnemen van stijlelementen.
-Waarom juist nu “de relatie tussen T.net en TZ op managementniveau beter is dan hij ooit geweest is” tot de naamswijziging verplichten?
Lees beter, dit speelt al van voor de overname door Dolphin. Dus er is helemaal geen sprake van "nu juist"...
-Zal t.net zijn kruistocht tegen de merknaamzondaars voorzetten? (ik noem een tweakhosting, een tweakweb)
Het ging niet om de naam alleen. Het merk is meer dan enkel het naampje zoals hier ook al vaker genoemd is. Het ging om het totaalpakket waarbij echt heel erg veel gekopieerd is en in zo'n geval zijn er niet zoveel wetten waar je op kunt beroepen, het merkrecht en per nieuwsitem het auteursrecht zijn volgens mij de enigen.
-En is het recht van T.net op ‘tweaking’ internationaal of alleen nationaal? In het eerste geval gaat er een wereld open voor de merknaamkruisridders. En kan TZ in het tweede geval de hele naamsomzetting/juridische rompslomp dan niet simpeltjes vermijden door zowel site als BV naar het buitenland te verplaatsen?
Euh, het is geen "hele rompslomp" om de BV te verhuizen? Overigens is het merkrecht vziw europees. En wederom, het merkrecht is niet enkel op de term "tweaking".
Ben ik gek of zaag je met die quote aan T.net’s eigen stoelpoot? Tweaker en tweaking is toch juist te deponeren omdat het niet met de voor ons gebruikelijke betekenis (‘fine-tuning’ lijkt me behoorlijk scherp) in het woordenboek te vinden is?
Het gaat er dan ook om dat het Nederlandse websites zijn... en in het Nederlandse woordenboek staat het niet, of wel? Maar dan nog, het is wederom niet enkel alleen dat ene woordje waar dit om draaide.

Overigens denk ik dat als tweakzone begonnen was zoals ze nu bezig zijn, er geen vuiltje aan de lucht was geweest en er nooit over het merkrecht begonnen was tegen ze. (waarbij ik er natuurlijk van uit ga dat men nu gewoon zoals het hoort eigen samenvattingen/artikelen/etc schrijft :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACM schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:36:
[...]Zie de tekst van Curry en Daniel en nog anderen in dit topic. Op het moment dat we hier over begonnen was tweakzone een site met een kwa opmaak en stijl grotendeels identieke layout als Tweakers.net, ze kopieerden van ons en anderen nieuwsitems (inclusief de eventuele spelfouten) zonder enige naverwerking of anderzins eigen draai eraan. En dan had het ook nog eens een naam die enigszins leek op die van Tweakers.net. En op het forum was men ook al niet bijzonder creatief; er is nu bijvoorbeeld nog steeds een "Stuffis Generalis"-forum, dat lijkt me niet de eerste term waar je aan denkt als je nooit op Tweakers.net gekeken hebt voor een algemeen forum.
Die gecombineerde kopieercombinatie zorgde ervoor dat we actie gingen ondernemen. Niet enkel de naam, niet enkel het overnemen van stijlelementen.
Situaties die nu zijn opgelost zijn dus de reden voor de actie. Oki :)
[...]

Lees beter, dit speelt al van voor de overname door Dolphin. Dus er is helemaal geen sprake van "nu juist"...
Nee, maar T.net zit er nog steeds achteraan; je gaat me niet vertellen dat TZ besluit haar naam te veranderen zonder dat jullie daar met een stok achteraan zitten; dat is commerciele zelfkastijding.
[...]
Euh, het is geen "hele rompslomp" om de BV te verhuizen?
Mwah, ik moet zeggen dat het in mijn geval aardig meeviel hoewel ik er vantevoren ook tegenop zag. (dat was dan wel naar duitsland, dat zou in dit geval dus geen soelaas bieden.)
[...]
Het gaat er dan ook om dat het Nederlandse websites zijn... en in het Nederlandse woordenboek staat het niet, of wel? Maar dan nog, het is wederom niet enkel alleen dat ene woordje waar dit om draaide.
Driekwart van de op techfora gebruikte termen is Engels. Maar goed, dat is de eigenaardigheid van de wetgever waar ik mee moet leven. En dat het totaalpakket teveel op T.net lijkt, is toch echt een schromelijke overschatting van TZ. Anyways, mijn excuses voor het feit dat ik de reacties over merkrecht (als in 'een merk is meer dan een naam') niet beter gelezen had en voor het gemierenneuk/gevit wat daar uit voortkwam. Ik probeer gewoon net als coen 'mijn' TweakZone te verdedigen. En dat gaat af en toe net iets te enthousiast. ;)
Overigens denk ik dat als tweakzone begonnen was zoals ze nu bezig zijn, er geen vuiltje aan de lucht was geweest en er nooit over het merkrecht begonnen was tegen ze. (waarbij ik er natuurlijk van uit ga dat men nu gewoon zoals het hoort eigen samenvattingen/artikelen/etc schrijft :) )
Juist. Dus waarom er nog een probleem van maken als de vroegere spanningen vrijwel opgelost zijn. Dat is het enige dat ik niet begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:00:
[...]
Situaties die nu zijn opgelost zijn dus de reden voor de actie. Oki :)
Nee, er is geen enkele juridische actie (lees een brief van ons) meer geweest naar Tweakzone sinds pak hem beet herfst 2004.. Accepteer dat nu eens!!
Nee, maar T.net zit er nog steeds achteraan; je gaat me niet vertellen dat TZ besluit haar naam te veranderen zonder dat jullie daar met een stok achteraan zitten; dat is commerciele zelfkastijding.
Ja, die kastijding dat is het dus wel want nogmaals : wij hebben hebben geen advocaat gestuurd, wij hebben geen procedure gestart. Als dit wel zo is dan zou ik daar graag de bewijzen van zien.

[ Voor 12% gewijzigd door zeef op 13-08-2005 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
Zoals al vaker aangegeven door een aantal crewleden hier zijn er op dit moment totaal geen spanningen meer tussen T.net en Tweakzone. Het is nu eenmaal zo dat Dolphin bij de overname heeft besloten Tweakzone een "eigen gezicht" te geven en de naamsverandering is hier een logisch gevolg van.

Natuurlijk heeft de spanning tussen beide sites hier een rol gespeeld maar op dit moment zijn wij van mening dat de veranderingen ten goede komen aan Tweakzone en haar leden. Ik begrijp het als Tweakzone leden "hun" site willen verdedigen maar het is in dit geval niet op zijn plaats en onnodig.

Ik zou zeggen kijk eens naar alle positieve reacties in dit topic en ook op Tweakzone zelf en bekijk de hele situatie dan ook van dezelfde positieve kant. Het is een nieuwe weg die wij in slaan waar in dit geval de relatie tussen beide sites alleen maar nog meer kan verbeteren.

Dus stop nou gewoon met dat hele gemekker en wees blij met de veranderingen ;)

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Dat zal zeef moeten beantwoorden, die gaat erover; maar ik verwacht dat hij zal antwoorden dat Tweakers.net wel behoorlijk blijft actief optreedt tegen schenders van intellectueel eigendom ....

Dan moet je goed realiseren dat het niet gaat om andere mensen te 'pesten', maar enkel om werkelijke schendingen, mensen die grote gedeeltes T.net-eigen content direct kopieren..
Nee, een andere siote wordt niet aangeschreven als hij toevallig dezelfde kleur heeft of dezelfde smilies gebruikt ... maar toch wel serieuse schendingen, kopieen van layout of het copy-pasten van hele reviewartikelen komen helaas wel voor, en Tweakers.net doet daar actief wat tegen ...

Verder, Tweakers.net is deels een IT-nieuwstracker, waar bestaande artikelen op het inernet gelinked en een kort bericht erover herschreven wordt ... Maar op dat punt gelden zeer duidelijke regels voor de redactie van Tweakers.net zelf ... Een redacteur cq nieuwsposter die zomaar makkelijk copy-paste gebruikt voor zijn nieuwposts is niet gewenst, en er is wel de vraag om correct-nederlands, goede, duidelijk zelf geschreven nieuwspost, zelfs binnen de beperking van het zeer korte nieuwspost-format...
Natuurlijk kan er altijd kritiek zijn op de nieuwsposters, ook van T.net, maar ik heb eerlijk gezegd zelf wel het idee dat wat betreft het zelf goed herschrijven van korte nieuwspost, Tweakers.net wel degelijk een zeker stabiel kwaliteits-niveau weet te behalen
-En is het recht van T.net op 'tweaking' internationaal of alleen nationaal? In het eerste geval gaat er een wereld open voor de merknaamkruisridders. En kan TZ in het tweede geval de hele naamsomzetting/juridische rompslomp dan niet simpeltjes vermijden door zowel site als BV naar het buitenland te verplaatsen?
Als het over de claim op een handelsnaam is, het 'recht' dat tweakers.net erop kan doen gelden ... dat wordt gewoon beperkt door de mogelijkheden van de wetgeving op dat gebied ... deze legt een zekere beperking op regionale inperking (al is bv handelsnaam- en merkenrecht voor de gehele Benelux geldig ... maar bv een lokaal opererende middenstander kan niet zomaar een winkelier in een verre, andere stad, met een lijkende naam aanklagen, op basis van handelsnaamrecht als dat geen direkte concurrent voor hem zou zijn, hun handelsgbieden niet minstens overlappen)...

Verplaatsing naar het buitenland, van site of achterliggend bedrijf hoeft geen 'vluchtmogelijkheid' te zijn ... zo is nederlands economisch recht eigenlijk ook van toepassing op sites die duidelijk zich richten op nederland, bv door de taal in het nederlands te houden ... verder, op economisch recht en Intellectueel/industrieel eigendomsrecht zijn ook enkele internationale verdragen van kracht, die de meeste landen ook onderschreven hebben.

Ik heb overigens niet het idee dat men vanuit Tweakers.net de behoefte heeft een 'kruistocht' tegen schendingen te voeren ... enkel grijpt men wel in zodra er een specifieke direct concurrerende situaties, of bij gevallen waar bv nieuwsberichten of 'eigen' afbeeldingen letterlijk gecopy-pasted worden van onze site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Robin schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:27:
[...]

Wat we ook kunnen doen is á la WebWereld over de bronnen weghalen en het als eigen nieuws brengen, maar dan ben je nog steeds een herkauwer qua nieuws.We hebben wel een aantal maal per week 'eigen nieuws', maar dat valt je kennelijk niet op. Ja, het grootste gedeelte is herkauwde nieuws, maar dan wel op zo een manier dat we voor de lezer een totaalpakket aanbieden met degelijk no-nonsense nieuws. Wat dacht je van features, reviews en de benchmarks, is dat geen eigen content?

Als we jou aan het roer zouden zetten, dan waren we ondertussen al drie keer failliet gegaan. Als je geld wilt ontvangen via de banners, dan moet je wel met de markt meegaan en banners in Flash-formaat kunnen serveren. Daar zitten meestal wel de banners in die het meeste opbrengen. Uiteraard kan je met een eigen uniek adverteersysteem komen, maar dan moeten de adverteerders daar wel weer geld in stoppen om hun eigen reclame te kunnen laten zien via dat adverteersysteem. Dat kan je wel vergeten.
Je vergeet dat het succes van tweakers.net met name aan een grote community die deels belangeloos content (in de vorm van reacties, pricewatch, etc) verschaft te danken is.
Daarnaast ben ik ex abbo houder maar omdat men bepaalde features die men beloofd had (pda template forum) niet heeft geintegreerd heb ik die niet verlengt. Natuurlijk snap ik dat men ook flashbanners wil inzetten om meer venues te genereren, maar dat is wel vrij hypocriet als je dat eerst principieel afkeurt. Maar begrijp me niet verkeerd ik lees t.net nog steeds graag maar ik hoop dat men eens iets serieuser met kritiek omgaat, ik heb al diverse malen geklaagd over de trage manier waarop nieuws gebracht wordt. Als je een headline site bent dan kan je het niet maken om nieuws van webwereld 3 dagen later eens te gaan publiceren, ik snap ook wel dat er af en toe zaken in de queue blijven staan, maar publiceer het dan gewoon helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
raptorix schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:13:

Natuurlijk snap ik dat men ook flashbanners wil inzetten om meer venues te genereren, maar dat is wel vrij hypocriet als je dat eerst principieel afkeurt.
Misschien valt dat onder het kopje voortschrijdend inzicht...

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Maar begrijp me niet verkeerd ik lees t.net nog steeds graag maar ik hoop dat men eens iets serieuser met kritiek omgaat, ik heb al diverse malen geklaagd over de trage manier waarop nieuws gebracht wordt. Als je een headline site bent dan kan je het niet maken om nieuws van webwereld 3 dagen later eens te gaan publiceren, ik snap ook wel dat er af en toe zaken in de queue blijven staan, maar publiceer het dan gewoon helemaal niet.
Daar is serieus mee omgegaan. Als de precieze, zakelijke, aspecten niet al in FA staan ga ik daar overigens hier niet op in (het is niet mijn pakkie-an om daar wat over te zeggen, dat laat ik aan Daniel over).
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het aantal headlines van de afgelopen woensdag en donderdag. Toen hadden we weer een goed gevulde lijst nieuwsitems en ook gisteren viel niet tegen; dat is een direct gevolg van de aspecten die doorgevoerd zijn. Voor zover ik weet iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
ACM schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:33:
[...]

Daar is serieus mee omgegaan. Als de precieze, zakelijke, aspecten niet al in FA staan ga ik daar overigens hier niet op in (het is niet mijn pakkie-an om daar wat over te zeggen, dat laat ik aan Daniel over).
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het aantal headlines van de afgelopen woensdag en donderdag. Toen hadden we weer een goed gevulde lijst nieuwsitems en ook gisteren viel niet tegen; dat is een direct gevolg van de aspecten die doorgevoerd zijn. Voor zover ik weet iig :)
Jep zo zou het moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:05:
[...]
Nee, er is geen enkele juridische actie (lees een brief van ons) meer geweest naar Tweakzone sinds pak hem beet herfst 2004.. Accepteer dat nu eens!!
[...]
Ja, die kastijding dat is het dus wel want nogmaals : wij hebben hebben geen advocaat gestuurd, wij hebben geen procedure gestart. Als dit wel zo is dan zou ik daar graag de bewijzen van zien.
Kijk, dat verandert de zaak. Helaas staat dat nergens. Het changelog op TZ wekt de indruk dat het niet zonder slag of stoot is gegaan en dat hen aan het einde van de rit door aanhoudende druk niks anders rest dan afstand te doen van de naam. Nu zeg jij me dat Tweakzone opeens out-of-the-relative-blue heeft besloten om haar naam te gaan veranderen. Dat is toch wel even wat anders.

En als dat zo is; waar gaat het hier dan in godsnaam over? Jullie hebben er dan immers geen drol mee te maken...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:44:
Kijk, dat verandert de zaak. Helaas staat dat nergens. Het changelog op TZ wekt de indruk dat het niet zonder slag of stoot is gegaan en dat hen aan het einde van de rit door aanhoudende druk niks anders rest dan afstand te doen van de naam. Nu zeg jij me dat Tweakzone opeens out-of-the-relative-blue heeft besloten om haar naam te gaan veranderen. Dat is toch wel even wat anders.
Dat proberen al meerdere mensen in dit topic te vertellen. ;)
En als dat zo is; waar gaat het hier dan in godsnaam over? Jullie hebben er dan immers geen drol mee te maken...
Het was niet een crewlid die dit topic opende hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik weet nog dat Tweakzone heel erg veel leek op Tweakers.net
Daarnaast werden er menigmaal smiley's gebruikt op Tweakzone die van Tweakers.net waren.

Ik hoop dus dat ze het beleid aanpassen en niet de layout e.d terwijl er intern niets veranderd :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:44:
Kijk, dat verandert de zaak. Helaas staat dat nergens.

Het changelog op TZ wekt de indruk dat het niet zonder slag of stoot is gegaan en dat hen aan het einde van de rit door aanhoudende druk niks anders rest dan afstand te doen van de naam. Nu zeg jij me dat Tweakzone opeens out-of-the-relative-blue heeft besloten om haar naam te gaan veranderen. Dat is toch wel even wat anders.
Zie de eerste reactie van Daniel in dit topic:
Daniel schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:40:
Ik was die zaak al weer vergeten eigenlijk. Wij hebben het in ieder geval niet op de spits gedreven, Tweakzone heeft uiteindelijk zelf besloten de boel aan te gaan passen. [...]
Dat geeft wel aan hoeveel communicatie hier recent over geweest is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
[...]

Als je een headline site bent dan kan je het niet maken om nieuws van webwereld 3 dagen later eens te gaan publiceren, ik snap ook wel dat er af en toe zaken in de queue blijven staan, maar publiceer het dan gewoon helemaal niet.
Dus wij mogen op de dagen dat er eigenlijk geen nieuws is (komt vaak voor doordat de grote fabrikanten op bepaalde dagen niks vrijgeven) niet een (in onze ogen) minder urgent nieuwsje brengen? Dat vind ik nogal een rare stelling. Wij hebben ook regelmatig nieuws eerder dan Webwereld, omdat wij dat belangrijk nieuws vinden, dit i.t.t. Webwereld. Dat is nou eenmaal inherent aan het systeem van subjectieve beoordelingen.
Om dan gewoon botweg te zeggen dat wij op (bijvoorbeeld de zondag) de FP helemaal leeg moeten houden vind ik een beetje raar? Overigens ga ik hier in LA niet verder discussiëren hierover, die discussie kun je voeren in Frontpage Algemeen.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:44:
[...]

Dat proberen al meerdere mensen in dit topic te vertellen. ;)
Naïef als ik wederom ben haal ik mijn informatie in de eerste plaats van de plek waar het allemaal te doen is (TZ that is) in plaats van van Tnet. Daar (TZ) wordt gesproken over twee mogelijkheden; enerzijds de juridische confrontatie opzoeken en anderszijds het veranderen van de naam. Dat klinkt mij niet in de oren als 'Tweakzone heeft uiteindelijk zelf besloten de boel aan te gaan passen'; dat had immers nog een derde optie 'we gaan rustig verder waar we waren en er verandert niks' opengelaten. Dus ik weet niet waar het misverstand precies zit, maar ergens verschillen de opvattingen toch enigszins. ;)

offtopic:
Ik kan overigens wel raden waar het ligt. Het is begrijpelijk dat TZ om de naamsverandering voor haar vaste klanten wat makkelijker accepteerbaar te maken zich enigszins in de gebeten-hond-positie manouvreert en een schijn van verplichting wekt. Als dat het geval is zeg ik foei Tweakzone en houd ik verder gewoon mijn bek. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Zwerver schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:58:
[...]

Dus wij mogen op de dagen dat er eigenlijk geen nieuws is (komt vaak voor doordat de grote fabrikanten op bepaalde dagen niks vrijgeven) niet een (in onze ogen) minder urgent nieuwsje brengen? Dat vind ik nogal een rare stelling. Wij hebben ook regelmatig nieuws eerder dan Webwereld, omdat wij dat belangrijk nieuws vinden, dit i.t.t. Webwereld. Dat is nou eenmaal inherent aan het systeem van subjectieve beoordelingen.
Om dan gewoon botweg te zeggen dat wij op (bijvoorbeeld de zondag) de FP helemaal leeg moeten houden vind ik een beetje raar? Overigens ga ik hier in LA niet verder discussiëren hierover, die discussie kun je voeren in Frontpage Algemeen.
Jullie zijn niet de enige die groot nieuws ?vergeten? te plaatsen.
Ook Emerce & Webwereld melden niets van:

- 8.5 miljoen dollar investering in PodShow.com (Adam Curry)
- x.x miljoen dollar investering in Odeo (PodShow concurrent)
- Overname Meedo (IM) door Google (later bleken het alleen gespreken te zijn tussen beide partijen)
- FlickR plugin voor Xbox Media Center
(http://www.jonsthoughtson...or-your-xbox-media-center)
- Zo'n 15% meer inkomsten via Google (verhoging inkomsten door Google)

Dat zijn toch grote nieuwsitems in Amerika , maar in Nederland zegt men dan dat er geen nieuws is?
Overigens is er wel genoeg nieuws @ FP op dit moment / de laatste dagen..

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 01:41:
[...]
Naïef als ik wederom ben haal ik mijn informatie in de eerste plaats van de plek waar het allemaal te doen is (TZ that is) in plaats van van Tnet. Daar (TZ) wordt gesproken over twee mogelijkheden; enerzijds de juridische confrontatie opzoeken en anderszijds het veranderen van de naam. Dat klinkt mij niet in de oren als 'Tweakzone heeft uiteindelijk zelf besloten de boel aan te gaan passen'; dat had immers nog een derde optie 'we gaan rustig verder waar we waren en er verandert niks' opengelaten. Dus ik weet niet waar het misverstand precies zit, maar ergens verschillen de opvattingen toch enigszins. ;)

offtopic:
Ik kan overigens wel raden waar het ligt. Het is begrijpelijk dat TZ om de naamsverandering voor haar vaste klanten wat makkelijker accepteerbaar te maken zich enigszins in de gebeten-hond-positie manouvreert en een schijn van verplichting wekt. Als dat het geval is zeg ik foei Tweakzone en houd ik verder gewoon mijn bek. :)
Ik denk dat je in het stukje OT den spijker hard op den kop slaat. Zo zie je maar, eerlijk duurt 't langst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
zeef schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 02:53:
[...]

Ik denk dat je in het stukje OT den spijker hard op den kop slaat. Zo zie je maar, eerlijk duurt 't langst.
Ik heb begrepen dat als Tweakers.net niet had gedreigt met een kort geding toen Dolphin het merk Tweakzone wilde deponeren ze de naam nooit hadden veranderd zoals nu het geval is.

[ Voor 13% gewijzigd door CrazyRooster op 14-08-2005 05:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

CrazyRooster schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 05:37:
[...]

Ik heb begrepen dat als Tweakers.net niet had gedreigt met een kort geding toen Dolphin het merk Tweakzone wilde deponeren ze de naam nooit hadden veranderd zoals nu het geval is.
In de begintijd van Dolphin speelde het merk ook. Ik denk persoonlijk dat er naast Bellerophon's OT stuk nog een stuk klantgerichte psychologica heeft meegespeeld: namelijk dat de naam Tweakzone voor veel mensen, zowel TZ als Tnet gebruikers, de bijsmaak heeft van 'slap aftreksel van de site die Godius ooit probeerde te kopieren'. Dat is een gevoel dat veel mensen er intussen nu eenmaal bij hebben, en een gevoel raak je niet snel kwijt. De naam veranderen is de meest ostentatieve move die ze kunnen maken om in 1 klap openlijk met dat verleden af te rekenen en een frisse start te maken.

Zoals gezegd vind ik het erg kinderachtig om nu nog een paar keer uit te halen richting Tweakers.net, zeker daar er helemaal geen sprake (meer) is van een hoog opgelopen conflict, maar ik juich het toe dat ze een unieke eigen site met een unieke eigen doelgroep ervan willen maken, in plaats van "de afvalbak van Tweakers.net" wat ze toch voor een hoop mensen wel waren de afgelopen jaren (zeker het forum :X ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CrazyRooster schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 05:37:
[...]

Van wie heb jij dat begrepen? Kun je daar bewijzen van laten zien? Ik weet namelijk als 'dreiger' namens Tweakers.net dat de afgelopen tijd niet is gedreigd met een kort geding.

Sinds de overname door Dolphin is er nog wel eens een contact geweest van Shieldmark, maar dat is het dan ook. Deze brieven zegge en schrijve 2 stuks zijn overigens altijd glorieus genegeerd door de Tweakzone eigenaren. Daar hebben wij het verder bij gelaten. Er is geen advocaat op de zaak gezet, er is geen dagvaarding verzonden, niets van dat al.

Zo langzamerhand zou je misschien wel eens gaan denken dreigen met een kort geding 1: ik ben de insinuaties nu een beetje zat. Dit is zuivere laster, smaad en achterklap. Dat Tweakzone de naam wil veranderen, dat is hun goed recht. Ik baal alleen van het feit dat de aandacht wordt verlegd van de ophande zijnde naamsverandering naar 'de grote boeman' Tweakers.net. :(

1 : Sarcastisch bedoeld, Tweakers.net gaat geen procedure whatsoever aanspannen tegen TZ inzake de naam en/of de naamsverandering.

[ Voor 16% gewijzigd door zeef op 14-08-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
HappyFun schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 02:01:
[...]

Jullie zijn niet de enige die groot nieuws ?vergeten? te plaatsen.
Ook Emerce & Webwereld melden niets van:
Ga daarover graag in discussie in Frontpage Algemeen. We willen het je wel uitleggen, maar niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Als ik kijk naar de veranderingen op rukkers.net/tweakzone.nl/net hoop ik dat naast een compleet nieuwe (en zo te zien vrij unike) layout ook de benamingen op de site aangepast worden. Want "Frontpage Admin" dat is niet iets waar je als Nederlander snel op komt, tenzij je het hebt "gevonden" op een andere Nederlandse site. "Stuffis Generalis" op hun forum al zeker niet.

Blijkbaar is React _ de_ standaard in het grote communitysite gebeuren:
_/-\o_ voor chem en kornuiten.

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 14-08-2005 13:24 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Harm schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:21:
[...]
Ga daarover graag in discussie in Frontpage Algemeen. We willen het je wel uitleggen, maar niet hier.
Leg het svp mij uit @ Frontpage - Nieuws :)

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:24:Want "Frontpage Admin" dat is niet iets waar je als Nederlander snel op komt, tenzij je het hebt "gevonden" op een andere Nederlandse site.
Voorpagina-administrateur was zeker logischer geweest. Mag ik daar even heel smadelijk om lachen?

offtopic:
De kans is overigens groot dat ze het wel degelijk op een andere site hebben aangetroffen. De woorden 'frontpage' en 'admin' zijn op Nederlandse fora vrij algemeen gebezigde termen. Evenals de combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Gaan we dan nu stoppen met elkaar afvangen op woordjes en ons beperken tot de hoofdzaak? Dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

PcDealer schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:24:
Blijkbaar is React _ de_ standaard in het grote communitysite gebeuren:
_/-\o_ voor chem en kornuiten.
Je weetoch.

:P

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Neee wie is ut? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ze gaan gewoon met hun doelgroep mee...

Tweakers > Tweakzone.. hmm, niveau is niet echt vergelijkbaar...

Fok!zine > Techzine perfecte match!

:+

• .oisyn
  • Laatst online: 20:41

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

offtopic:
Ach, sommige mensen hebben geen verstand van zaken, anderen wonen in Nieuwegein. Zo hebben we allemaal wat. :+
Gelukkig woon ik in Utrecht sinds 1-7-2005 :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 18-08-2005 12:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:51

AngryAngel

Veni Vidi Vici

vind het nogal kinderachtig van tweakers.net
tweakzone en tweakers zit nogal een groot verschil in. het gaat over hetzelfde. namelijk tweaken/computers. dat een deel van de namen op elkaar lijkt maakt niet zo veel uit imho.
als het nou was tweaken.net en tweakers.net kan ik me nog iets bij indenken. maar tweakzone, kinderachtig, heel erg kinderachtig. en dan wordt er iets gezecht over niveau van fokz!ne... ik vind die van tweakers veel een veel lager liggen.
maar meeste rechtzaken over merknamen zijn nogal kinderachtig, ook allemaal van die kinderachtige commerciele bedrijven die denken dat het ook maar iets uit maakt voor hun omzet/klanten. ze moeten toch is wat beter opletten bij marketing denk ik.

just my 2 cents.

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

AngryAngel schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:59:
kinderachtig, heel erg kinderachtig. en dan wordt er iets gezecht over niveau van fokz!ne... ik vind die van tweakers veel een veel lager liggen.
Graag zie ik onderbouwing bij dit soort uitspraken. Ik kan me niet voorstellen dat je dat ook echt meent namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Bor de Wollef schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:06:
[...]

Graag zie ik onderbouwing bij dit soort uitspraken. Ik kan me niet voorstellen dat je dat ook echt meent namelijk.
dat meen ik echt. onderbouwing staat erboven. het feit dat er zo kinderachtig wordt gedaan over namen die niet echt op elkaar lijken.

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

AngryAngel:
zeef schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:05:
[...]Nee, er is geen enkele juridische actie (lees een brief van ons) meer geweest naar Tweakzone sinds pak hem beet herfst 2004.. Accepteer dat nu eens!![...]
Waar doet T.net dan kinderachtig?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

JHS schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:16:
AngryAngel:
[...]

Waar doet T.net dan kinderachtig?
naar mijn mening (!) over het feit dat er een probleem wordt gemaakt van de naam tweakzone. net zoals dat vaak gebeurd met merknamen die enigsinds een beetje op elkaar lijken, maar gaat ook over hetzelfde onderwerp dus jah. marketing technisch heeft het voor tweakers geen effect hoor, maar dat terzijde. maar zoals ik al zei, zie je dit heel vaak. maar ik vind het kinderachtig. als het nou tweaken.net en tweakers.net was, ok , dat is ook verwarrend. maar dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

AngryAngel schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:13:
[...]

dat meen ik echt. onderbouwing staat erboven. het feit dat er zo kinderachtig wordt gedaan over namen die niet echt op elkaar lijken.
Sorry maar dat is totaal geen onderbouwing. Je vind het niveau op GoT lager dan op FoK omdat het tweakers.net management een "actie" heeft gedaan tegen een andere site? Dat is volkomen appels en peren vergelijken imho omdat deze actie totaal niets over GoT zegt of het niveau op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Bor de Wollef schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:49:
[...]

Sorry maar dat is totaal geen onderbouwing. Je vind het niveau op GoT lager dan op FoK omdat het tweakers.net management een "actie" heeft gedaan tegen een andere site? Dat is volkomen appels en peren vergelijken imho omdat deze actie totaal niets over GoT zegt of het niveau op GoT.
er wordt door TS om een mening gevraagd. die geef ik, en onderbouw ik waarom ik dat vind. over die onderbouwing kan je geen conlusie trekken, alleen of jij er mee eens bent of niet. een opmerking dat het totaal geen onderbouwing is, slaat nergens op.
dan wordt er verderop in de reacties een flauwe grap gemaakt over Fokz!ne en ttechzine dat het lage niveau van tweakzine en naam nu past bij fokz!ne. en als reactie daarom zeg ik dat ik het niveau van tweakers.net (als bedrijf, ik heb het niet over gebruikers, heb ik ook nergens gezegd) in dit opzicht (!) lager vind van die van fokzine of tweakzone.
Dat jij dit uit z'n verband gaat rukken en anders leest is jouw keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

AngryAngel schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:56:
[...]

Dat jij dit uit z'n verband gaat rukken en anders leest is jouw keus
Nofi, maar jij bent degene die negeert dat er hier al 50 keer is gezegd dat er al een jaar geen sprake meer is van juridische actie. Zo kan ik ook dingen uit z'n verband gaan rukken. En hoe jammer ik het ook vind, als je dat simpele feit dat zelfs in dit topic al door Tweakzone-admins (!!!!) erkend is niet wil accepteren heeft het weinig zin dat ik je nog toesta om meer mensen te irriteren door in dit topic kansloos te blijven flamen zonder onderbouwing.

[/schluss]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.