Pc 4000 zonder voltage verhoging?

Pagina: 1
Acties:

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Hoi,

Ik heb voor mijn a8n-e Moederbord met een amd 64 3200+ venice, 512 mb ram pc4000 Kingston HyperX bestelt.

nu vroeg ik mij af.. Als ik het de snelheid van het geheugen verander naar bijvoorbeeld 250 mhz (hij draait standaard op 200 mhz) hoef ik dan de voltages niet te verhogen omdat het geheugen standaart op 250 mhz loopt?

Bij voorbaat al dank

groeten

Verwijderd

Check de documentatie van de fabrikant voor wat betreft het geheugen standaard nodig heeft.

Check de mainboard handleiding - sectie BIOS settings / geheugen, voor info wat het mainboard standaard levert en wat ingesteld kan worden.

Als standaardVmainboard == standaardVmem dan aanpassen is onnodig.
Met een beetje zoekwerk, lezen van manuals en logisch denkwerk had je ook tot die conclusie kunnen komen.

Overigens lees ik het alsof je één module hebt aangeschaft, waarmee je de overall performance van je systeem zwaar onderuit trekt. Wellicht een goed plan om het geheugen gedeelte van de FAQ door te nemen vóór aanschaf.
Geldt natuurlijk voor ieder soort component dat je er goed aan doet je te informeren alvorens tot aanschaf over te gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 17:22 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Eensch met floppus ^^.

Voordat je nog meer geld gaat verspillen aan pc4000 geheugen lijkt het mij raadzaam om eens op zoek te gaan naar reviews waarin het verschil tussen pc4000 geheugen vs pc3200 geheugen en het nut van synchroom draaien tijdens overklokken wordt besproken op het amd64 platform.