Macromedia Studio 8

Pagina: 1
Acties:

• Stylax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-01 13:39
Op GoT kon ik nog geen topics vinden over dit onderwerp dus ik open er maar eentje :)

Studio 8 bevat:
  • Dreamweaver 8
  • Flash Professional 8
  • Fireworks 8
  • Contribute 3
  • FlashPaper 2
Afbeeldingslocatie: http://www.macromedia.com/software/studio/images/box_s8_130x137.jpg
In Flash 8 is de integratie van video verbeterd en zijn er nu nieuwe functie's voor tekst toegevoegd zoals drop shadow, blur etc.
In Dreamweaver is CSS veel beter geïntegreerd, je kunt nu met een CSS menuutje aan de rechterkant gelijk propertties wijzigen en in je workspace kun je CSS properties bekijken als je er met je muis op staat. Bij het coden kun je nu stukken selecteren en collapsen, dan hoef je niet zoveel meer te scrollen.
De samenwerking tussen Flash en Fireworks is verbeterd, hierdoor kun je makkelijker vector images van het ene naar het andere programma kopieren.

Meer features zijn de vinden op: http://www.macromedia.com/software/studio/

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-04 11:21
Ik heb met veel interesse de Flash demo bekeken op Flash website en met name de video en text effects spreken me aan. Hopelijk gaat renderen in Flash 8 ook wat sneller als in voorgaande versies.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wellicht dat dit topic iets beter past in [WG] :)

Anywee: kijk behoorlijk uit naar de realtime effecten die je in Flash kan toepassen, snelheid en hoeveelheid objecten op het scherm :D

Daarnaast ben ik zeer benieuwd of Dreamweaver zich wat meer richting webstandaarden gaat houden. Ik was tot nu toe steeds veel tijd kwijt met het compleet maken van onze standaard templates.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Aangenomen dat je vooral over de nieuwe features en het gebruik van wilt praten, verplaats ik je topic naar Webdesign & Graphics waar er meer gebruikers zullen zitten.
Stuur een volgende keer trouwens anders even een mailtje naar de mods voor je een dergelijk topic opent, dan kunnen we even meedenken. En zorg er even voor dat het plaatje werkt ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Stylax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-01 13:39
F_J_K schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:13:
offtopic:
Aangenomen dat je vooral over de nieuwe features en het gebruik van wilt praten, verplaats ik je topic naar Webdesign & Graphics waar er meer gebruikers zullen zitten.
Stuur een volgende keer trouwens anders even een mailtje naar de mods voor je een dergelijk topic opent, dan kunnen we even meedenken. En zorg er even voor dat het plaatje werkt ;)
offtopic:
Oké zal ik voortaan doen :). De reden dat ik em in SA had gezet is omdat het topic over studio mx 2004 destijds van WG verplaatst is naar SA.

• Neejoh
  • Laatst online: 16:07
Zonet de demo gezien van Dreamweaver 8, ziet er goed uit! De CSS ondersteuning is er super op vooruit gegaan! Daarnaast vind ik het echt onwijs gaaf dat je gedeeltes code kan "inklappen", maakt het geheel een stuk overzichtelijker!

Op het moment staat er nog "pre-order", iemand enig idee wanneer ze in de winkels liggen?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-04 05:37

alienfruit

the alien you never expected

Over ongeveer een maand denk ik, maar: "when it's ready!" :)

• Cubix
  • Niet online
Neejoh schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 09:16:
Zonet de demo gezien van Dreamweaver 8, ziet er goed uit! De CSS ondersteuning is er super op vooruit gegaan! Daarnaast vind ik het echt onwijs gaaf dat je gedeeltes code kan "inklappen", maakt het geheel een stuk overzichtelijker!

Op het moment staat er nog "pre-order", iemand enig idee wanneer ze in de winkels liggen?
Code inklappen, komen ze daar nu pas mee? Veel andere, zelf gratis programma's kunnen dat.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:34
En er is ingebouwde support voor accessibility, wat ik héél belangrijk vind!

• Neejoh
Cubix schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:42:
[...]

Code inklappen, komen ze daar nu pas mee? Veel andere, zelf gratis programma's kunnen dat.
Collapse functie zat er inderdaad nog niet in nee. Ben wel blij dat ze het goede voorbeeld van de gratis pakketjes dus volgen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Neejoh op 11-08-2005 14:45 ]

• alienfruit

alienfruit

Collapse functie zat er inderdaad nog niet in nee. Ben wel blij dat ze het goede voorbeeld van de gratis pakketjes dus volgen ;)
Nou volgens mij kan de HomeSite die bijgeleverd wordt met Studio MX 2004 dat ook al. Ach, Flash 8 is echt O+ en :9~ en 8)

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Bij een release van een nieuw Macromedia-product is het altijd leuk te zien dat het ontwerp van de nieuwe verpakking meteen een bevestiging is van een bepaalde geldende stijltrend. :)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

nou ook maar eens de trial van Flash 8 gedownload en ik wordt er wel geil van hoor;
er zit inderdaad een complete drawing api in met filters overlay modes etc; en realtime gestuurd.

Neem deze code bijvoorbeeld:
Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
import flash.filters.BitmapFilter;
import flash.filters.ColorMatrixFilter;

var image:MovieClip = this.attachMovie("YourImageLinkage", "YourImage", this.getNextHighestDepth());
image.cacheAsBitmap = true;

var listener:Object = new Object();
listener.image = image;
listener.onMouseMove = function() {
    var xPercent:Number = 1 - (_xmouse/Stage.width);
    var yPercent:Number = 1 - (_ymouse/Stage.height);
    var matrix:Array = new Array();
    matrix = matrix.concat([yPercent, 0, 0, 0, 0]); // red
    matrix = matrix.concat([0, xPercent, 0, 0, 0]); // green
    matrix = matrix.concat([0, 0, xPercent, 0, 0]); // blue
    matrix = matrix.concat([0, 0, 0, 1, 0]); // alpha

var filter:BitmapFilter = new ColorMatrixFilter(matrix);
    image.filters = new Array(filter);
}

Mouse.addListener(listener);
listener.onMouseMove();

Flash gebruikt tegenwoordig matrixen om zijn kleuren te filteren (hoe is jullie matrix-wiskunde?)
dat betekend dat je zonder al te veel moeite hue/saturations kunt schrijven en zelfs level-achtige effecten kunt doen :7

Verder heb ik echt het idee dat ik weer opnieuw het wiel moet gaan uitvinden; maar de mogelijkheden zijn enorm uitgebreid; zie bijvoorbeeld ook de experimentjes van flashguru: http://www.flashguru.co.uk/maelstrom

Ik snap eigenlijk niet waarom hier niet al 20 duzend topics over zijn :?

[ Voor 5% gewijzigd door XangadiX op 18-09-2005 15:30 ]

Stoer; Marduq

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 21:25

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik heb de hele studio draaiend ondertussen, ziet er goed uit en (gelukkig) een aantal zeer relaxte verbeteringen!

Nu ook met Flickr account

• alienfruit

alienfruit

Ja, de BitmapData API lijkt verdomt veel op Imaging Lingo van Director imho :) Erg handig.

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:46
Ik heb sinds eergisteren de Dreamweaver 8 trial draaien en ik moet zeggen dat ik wel erg tevreden ben met de wijzigingen/nieuwe features. Vooral de veel betere CSS support, en de extra opties in Code view (een extra balkje met knoppen voor indent, outdent, code collapse mogelijkheid en meer) spreken mij erg aan.

Ook is de mogelijkheid om (block)elementen van verschillende, contrasterende, achtergrond kleuren te voorzien erg handig. Dat is iets wat veel designers in het begin handmatig doen, om zaken als padding en margin goed te krijgen bijv. Dreamweaver kan het nu automatisch voor je doen. Top :)

Verwijderd

kheb Flash 8 ook al enige tijd draaien, het is bijna real-time Photoshop geworden met al het nieuwe grafisch vernuft wat er bij is gekomen in de nieuwe release. samen met AS 2.0 is dit echt geweldig voor grafische coder/designers, voor al de nieuwe video codec is belachelijk goed, zelfs op lage bitrates

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:23
XangadiX schreef op zondag 18 september 2005 @ 15:28:

Verder heb ik echt het idee dat ik weer opnieuw het wiel moet gaan uitvinden; maar de mogelijkheden zijn enorm uitgebreid; zie bijvoorbeeld ook de experimentjes van flashguru: http://www.flashguru.co.uk/maelstrom
de mogelijkheden zijn inderdaad enorm!
Ik ben in Utrecht bij de demo van flash 8 geweest begin december, waar onder andere oh when zijn dingen liet zien..

Nu flash in de winkel ligt begint het pas echt! Een hoop creatieve zielen die met de nieuwe tools helemaal losgaan.
een mooi voorbeeldje:
http://www.gskinner.com/b...5/08/flash_8_shape_b.html

collision detection nieuwe stijl..
geen gezeur meer dat je alleen maar bounding boxes met elkaar kan vergelijken, of een shape met een punt. Bovenstaand voorbeeld maakt gebruik van bitmap data om zelf te controleren of er een collision is of niet. alleen dit al gaat zorgen voor een revolutie op flash games gebied!

Ik denk dat we de komende tijd een heleboel mooie dingen gaan zien..
video integratie is super... realtime chromakeyen met je webcam (als je dat zou willen) alpha blending in videoclips enz enz ...
de bekende sites/blogs hebben al veel mooie experimentjes staan in ieder geval.

Ik ben er van overtuigd dat Macromedia met het neerzetten van flash8 een nieuwe betekenis aan RIA gaat geven..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:42

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Ik heb onlangs ook de nieuwe Dreamweaver geinstalleerd. Kan niet zeggen dat ik er echt tevreden over ben. Dreamweaver gaat namelijk de prat op php ondersteuning te hebben. Dat heeft het ook, zolang ik maar bezig ben in een actueel project/site. Mocht ik toevallig op het krankzinnige idee komen een losse file op mijn pc te willen aanpassen/bekijken, laad dreamweaver deze als gewoon tekstbestand. Erg slecht dus.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Dennis
Dat is bij Visual Studio ook gedeeltelijk zo. Daar werkt bij mij kleurcodering vrijwel niet, maar dat komt omdat hij geen verbanden kan zien met andere files. Toegegeven, bij PHP zou dat wel moeten kunnen maar wellicht is dit een reden.

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:12

Tys

Heb zojuist de hele studio aangekocht, flink bedrag (wordt ook elke keer meer).
Download servers mogen wel wat sneller :P

Ik had graag de echte verpakking gehad, maar de shipdate was over 3 weken.
Totale grootte van het pakket is ongeveer 700 MB.

Ik zal later mijn ervaring delen, eerst de software maar eens ophalen :)

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• alienfruit

alienfruit

Ja, het kopen van Studio 8 viel mij ook tegen als je de verpakking wilt en meteen downloaden moet je het twee keer kopen, niet dat je voor een bedrag extra het kan downloaden :(:( Jammer, maar 30 dagen trial ;)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Ik was nooit een groot fan van Dreamweaver, maar ik moet zeggen dat ik over deze versie toch wel positief ben. Niet dat ik de laatste versies echt goed heb bekeken, maar in deze vind ik de CSS toch wel erg verbeterd. :)

Ik ben alleen nog steeds niet erg te spreken over de PHP code die Dreamweaver maakt, maar wie weet is dat te tweaken, moet ik nog eens naar kijken. En zo niet, ook geen ramp.

Vind hem trouwens ook veel lichter aan voelen als de oudere versies, maar dat kan aan mij liggen... :P

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• McVirusS
  • Laatst online: 22-04 11:34
De verpakking is overigens ook niet echt meer dan alleen verpakking (tenminste bij Flash 8 ). We kregen een doos waar alleen CDtje in zat ;).

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Iemand een huge-ass Studio 8 doos kopen dan?
Staat er achter me een van ongeveer 100 x 80 cm :+

• Dennis
g00fy schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:44:
Office Center? :+.

• Neejoh
Ik vind het zoooo heerlijk dat hij tags niet direct afsluit in Dreamweaver, maar pas op het moment dat jij daarom vraagt :) Vroeger tikte je bijv. "<div>" waarna hij direct er achter "</div>" neerzette.. Hoogst irritant als je daar nog wat tussen wilde zetten.
Nu moet je eerst "</" tikken voor hij de tag afsluit :) Werelds!

Verwijderd

g00fy schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:44:
Aha de boef is gevonden, ik was al een aantal dozen kwijt ;-) Waar kan de rekening naar toe, deze grote doos is natuurlijk wel wat duurder dan die kleine dozen die je normaal krijg 8)

• McVirusS
  • Laatst online: 22-04 11:34
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:51:
Aha de boef is gevonden, ik was al een aantal dozen kwijt ;-) Waar kan de rekening naar toe, deze grote doos is natuurlijk wel wat duurder dan die kleine dozen die je normaal krijg 8)
Ik moet zeggen dat de verleiding wel erg groot was. Maar ik heb me weten in te houden. Krijg ik nu als beloning alsnog een grote doos? ;) Ik heb al 3 kleine ;).

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:51:
[...]
Ik hoor het je nog zeggen in Utrecht :D

"You're only as good, as what you did last week."

• Cartman!
  • Niet online
Met wat goed zoeken op internet weet je waar ie staat, succes :D

• coenwiers
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 19:46

coenwiers

Digitales

Dreamweaver 8 bevalt prima (zelfs in een kleine doos :P )

het enigste wat mij niet bevalt is dat hij de zinnen afkapt zo wordt het echt super onoverzichtelijk

weet iemand hier een oplossing voor

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

coenwiers schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:50:
Dreamweaver 8 bevalt prima (zelfs in een kleine doos :P )

het enigste wat mij niet bevalt is dat hij de zinnen afkapt zo wordt het echt super onoverzichtelijk

weet iemand hier een oplossing voor
Je kan word-wrap gewoon uitschakelen. Was het eerste wat ik heb gedaan. Kan het nu alleen niet meer vinden waar. :D

-edit-
View -> Code View Options -> Word Wrap

Als je met rechts op je code klikt kun je ook je functies kiezen (PHP) is ook vetjes.

[ Voor 5% gewijzigd door TheBorg op 24-09-2005 11:56 ]

• Neejoh
Die optie zat er ook al in bij D7 hoor :P

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
ik heb het idee dat hij ook veel stabieler is geworden. En het switchen tussen sites gaan veel sneller.

Het in klappen van de code is wel leuk maar wat weer jammer is dat hij zelf niet aangeeft wat je zou in kunnen klappen. Dat er bij een tabel of een functie automatisch een min-teken in de kantlijn komt. En wanneer je code inklapt en daarna door gaat verdwijnt het plusje in de kantlijn. Ook erg irri.

Maar toch een grote stap in de juiste richting !

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Verwijderd

Mag ik nog even toevoegen dat ik heel blij ben met de script assist van Flash 8?

/me vind de doos echt ubergeil
Pagina: 1