Over Dreamweaver MX 2004:
mijn eerste indruk: leuke icoontjes, leuke interface, weinig nieuwe functies.
Positieve punten:
• Interface ziet er mooier uit, meer naar je eigen hand te zetten.
• Ondersteuning van meer browsers voor target browsers check.
• Betere intergratie van CSS
Negatieve punten:
• Weinig vernieuwend
• Kreeg een paar niet nader omschreven errors
• Had er meer van verwacht, vooral van de CSS intergratie ook al is het wel makkelijk.
Ik denk dat het nu moeilijker is geworden om met dreamweaver te leren werken, vooral omdat het grafisch mooier is geworden maar ook onoverzichtelijker naar mijn idee (ja ik weet, het is allemaal aan te passen. Maar voor beginnelingen is dat al een hele klus )
Over Flash MX 2004 (Pro):
Ik gebruik flash niet vaak, maar voor zover ik kan zien:
Mijn eerste indruk: leuke interface, mooie icoontjes.
Positieve punten:
• Action scripting 2
• Forms-based Developement
• Brengt standaard aardige lijst components mee
• Gebruik van behaviors
• Timeline effecten
• Interface ziet er mooier uit, meer naar je eigen hand te zetten.
Negatieve punten:
Niet specifiek iets, maar meer algemeen geldend:
Met name bij de pro versie vind ik toch heel erg de help/gebruikersgemak die erg aanwezig is. Daarmee bedoel ik dat het vooral voor professionelen die het programma door en door kennen storend kan zijn hoe gebruiksvriendelijk het is/kan zijn. Er is zo veel voorgekauwd heb ik het idee.
Ik denk toch dat het voor Flash op gaat dat het wel interessant is om up te graden aangezien er ondersteuning is voor action script 2. Verder is het programma allemaal wat meer naar je hand te zetten. Dat zijn voor mij de 2 grootste voordelen om up te zou graden.
Dreamweaver voldoet niet echt aan mijn verwachtingen. Ik heb er nu 2 dagen mee gewerkt (zo'n 6 uur ofzo) en ik merk het verschil tussen de vorige versie niet zo. Dat vernieuwende waar ze over spraken, die
'Rich CSS Support' vind ik toch tegenvallen. Ik zou er zeker 2 keer over nadenken voordat ik dit onderdeel van Studio MX zou upgraden. Misschien is het interessanter om per programma te overwegen of je het wel of niet upgrade in plaats van te overwegen of je heel Studio MX upgrade.
Maar wat ik wel moet zeggen, ze hebben er des on danks wel hun best op gedaan
[
Voor 7% gewijzigd door
Jorick op 14-09-2003 19:51
. Reden: was iets vergeten :) ]