Toon posts:

MX 2004 Gereleased

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of het van de MODjes mag om hiervoor een topic te openen, maar ik denk dat de meeste mensen die hier komen het wel aangaat. De nieuwe MX 2004 serie van macromedia is samen met een redesign van een website gereleased.

edit:

Overigens doet de nieuwe website het moeiljk onder Safari 1.0
Iemand hem al getest op Mozilla en andere browsers?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 10:52 ]

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-04 16:25

Blauw

De Schreeuw

Mischien word het topic snel leuker als je er wat meer info bij zet? :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil best wat text van de website copy en pasten, maar denk dat het gewoon makkelijker is dat mensen zelf even kijken, en hierover kunnen discussieren over de nieuwe features.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08
Misschien meer wat voor Software Algemeen ? :)

Motor onderhoud bijhouden

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 12:21

jonggoud.nl

@>--"--,--{

nieuwe features: http://www.macromedia.com...ver/productinfo/features/

ik moet zeggen dat ik deze update nou niet zo super vindt. Extra's: betere CSS, secure FTP en extra ASP.net etc. onderdelen, niets relevants tov DMX

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

jonggoud.nl schreef op 25 August 2003 @ 10:43:

ik moet zeggen dat ik deze update nou niet zo super vindt. Extra's: betere CSS, secure FTP en extra ASP.net etc. onderdelen, niets relevants tov DMX
nee, ben ik met je eens, ik had eigenlijk gehoopt dat er een goede PHP-builder in zou zitten.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• jonggoud.nl

jonggoud.nl

@>--"--,--{

sjolmers schreef op 25 augustus 2003 @ 10:47:
[...]

nee, ben ik met je eens, ik had eigenlijk gehoopt dat er een goede PHP-builder in zou zitten.
ja precies, of iets duidelijkere site features, zoals het toevoegen van een nieuwe connection string. Of betere ASP support... Tja, dit is meer een geforceerde update lijkt mij...

Verwijderd

FlashFocus.nl (voorheen flashfreaks) schreef een review:
http://www.flashfocus.nl/ShowDetail.asp?NewsId=6199

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 11:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor de OOP programmeurs in Flash onder ons, haalde ik dit van FlashCoders mailinglist, denk wel interessant (gaat over actionscript 2 http://www.macromedia.com...application/external.html):

<quote>
This means that prototyping is
deprecated for ActionScript right?
</quote>

I am guessing that they will not drop all the dynamic language features. There might be compiler switches (as the /fast switch in JScript .NET), there may be performance penalties for using dynamic (expando) properties, non-typed variables etc. But probably we will use a different approach for extending intrinsic objects.
Let's wait and see.

// A.Zorlu
// Web developer

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 10:59 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 22:07

Bosmonster

*zucht*

Move W&G -> SA

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-04 05:37

alienfruit

the alien you never expected

hoop eigenlijk wel dat het backward compatible is ja, zoek het niet om allemaal standard library code om te zetten eerlijk gezegd :p

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 10:58

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Ben eens benieuwd, ik blijf DMX gebruiken omdat die toch mega fijn is, ipv die andere.. fp ofzo

Verwijderd

vanaf vandaag (misschien al gisteren hoor ;)) zijn ze ook als trail te downloaden :D

ik hoop dat ik dus ook nog vandaag interessante dingen kan gaan vertellen (ik ben geen beta tester ;) dus alles zal nieuw zijn voor me)

http://www.macromedia.com/downloads/ log in en downloaden maar :d

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 14:47

Dutch_guy

WYSIWYG

Iemand al persoonlijke gebruikerservaringen ?

Persoonlijk zou het voor mij al voldoende zijn als het stabieler zou zijn.

Pay peanuts get monkeys !

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

1) as2 compiled backwards naar as1
2) ja het is stabiel
3) ik heb er al redelijk veel mee gewerkt ( Flash MX 2004 Pro )
4) ik ga er over praten op http://www.flashtival.nl

kort door de bocht, ben je profesioneel bezig met Flash, dan is dit een verplichte upgrade.

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Niet echt supervernieuwend nee.... zeker niet als we kijken wat MX ons bood in vergelijking met de vorige versies.

Maarja, aan de andere kant wel weer logisch dat ze geen mega PHP build-in opties erin hebben gezet. PHP is en blijft een hobby taal zonder echte drive en zonder nou echt te bouwen aan te toekomst.

Dat ze ASP.NET er wel in hebben gezet heeft te maken met de machtspositie van Microsoft denk ik...

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03 22:32

flexje

got-father

hey guys, ik draai nu de trial versie van Dreamweaver mx 2004 en ben tegen een paar probleempjes opgelopen.
Ik draai thuis een apache server + php + mysql. Nu heb ik in dreamweaver mx 2004 optie Preview in browser using temporary file aangezet zodat ik niet eerst hoef op te slaan om de pagina te bekijken.
Maar als ik nu een php pagina in mn browser bekijk krijg ik bijvoorbeeld:
Parse error: parse error, unexpected T_STRING in c:\program files\apache group\apache\htdocs\msq\tmp27gbyl4118.php on line 42
Terwijl ik geen fouten in mn script heb, want als ik em save en ik bekijk em in mn browser doet ie het wel gewoon. Weet iemand hier een oplossing voor?

Ten tweede, vind ik mx 2004 ontzettend traag werken. Als ik een recordset wil aanmaken duurt het best lang voordat ik iets in beeld krijg enzo.

En had ik in de Tag Chooser wel wat php tags gewild :) Zit namelijk helemaal niks in, maar dat is niet echt een probleem.

Voor de rest vind ik em wel ok :)

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:55
Over Dreamweaver MX 2004:
mijn eerste indruk: leuke icoontjes, leuke interface, weinig nieuwe functies.
Positieve punten:
• Interface ziet er mooier uit, meer naar je eigen hand te zetten.
• Ondersteuning van meer browsers voor target browsers check.
• Betere intergratie van CSS

Negatieve punten:
• Weinig vernieuwend
• Kreeg een paar niet nader omschreven errors
• Had er meer van verwacht, vooral van de CSS intergratie ook al is het wel makkelijk.

Ik denk dat het nu moeilijker is geworden om met dreamweaver te leren werken, vooral omdat het grafisch mooier is geworden maar ook onoverzichtelijker naar mijn idee (ja ik weet, het is allemaal aan te passen. Maar voor beginnelingen is dat al een hele klus )

Over Flash MX 2004 (Pro):
Ik gebruik flash niet vaak, maar voor zover ik kan zien:
Mijn eerste indruk: leuke interface, mooie icoontjes.

Positieve punten:
• Action scripting 2
• Forms-based Developement
• Brengt standaard aardige lijst components mee
• Gebruik van behaviors
• Timeline effecten
• Interface ziet er mooier uit, meer naar je eigen hand te zetten.

Negatieve punten:
Niet specifiek iets, maar meer algemeen geldend:
Met name bij de pro versie vind ik toch heel erg de help/gebruikersgemak die erg aanwezig is. Daarmee bedoel ik dat het vooral voor professionelen die het programma door en door kennen storend kan zijn hoe gebruiksvriendelijk het is/kan zijn. Er is zo veel voorgekauwd heb ik het idee.

Ik denk toch dat het voor Flash op gaat dat het wel interessant is om up te graden aangezien er ondersteuning is voor action script 2. Verder is het programma allemaal wat meer naar je hand te zetten. Dat zijn voor mij de 2 grootste voordelen om up te zou graden.

Dreamweaver voldoet niet echt aan mijn verwachtingen. Ik heb er nu 2 dagen mee gewerkt (zo'n 6 uur ofzo) en ik merk het verschil tussen de vorige versie niet zo. Dat vernieuwende waar ze over spraken, die 'Rich CSS Support' vind ik toch tegenvallen. Ik zou er zeker 2 keer over nadenken voordat ik dit onderdeel van Studio MX zou upgraden. Misschien is het interessanter om per programma te overwegen of je het wel of niet upgrade in plaats van te overwegen of je heel Studio MX upgrade.

Maar wat ik wel moet zeggen, ze hebben er des on danks wel hun best op gedaan :P

[ Voor 7% gewijzigd door Jorick op 14-09-2003 19:51 . Reden: was iets vergeten :) ]

Verwijderd

oh,when? schreef op 12 September 2003 @ 13:41:
1) as2 compiled backwards naar as1
2) ja het is stabiel
3) ik heb er al redelijk veel mee gewerkt ( Flash MX 2004 Pro )
4) ik ga er over praten op http://www.flashtival.nl

kort door de bocht, ben je profesioneel bezig met Flash, dan is dit een verplichte upgrade.
oh,when kun je misschien mij vertellen of ik echt iets ga missen als ik niet upgrade naar "pro"? Heb nl. onlangs Studio Mx gekocht en ik krijg nu wel een gratis update naar 2004 maar natuurlijk weer niet naar Pro :( (waarom hakken ze flash in twee)

Nu kost een upgrade van 2004 naar 2004 Pro zo`n 300 dollar, is dat echt de moeite waard? Welke specifieke dingen ga ik dan missen? Zo`n midi-ringtone import/ondersteuning iig niet, maar welke zijn dus onmisbaar?

• jonggoud.nl

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Even een vraagje over de 'rich CSS suport' van DMX2004. Ik heb nu een officiele licentie van Bradsofts Topstyle 3, ik werk hiermee samen met mijn DMX. Is het nou echt een verbetering om naar DMX2004 te gaan voor deze CSS suport, want volgens mij (en jullie) is dat ook de enige verbetering t.o.v. de vorige versie.

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
jonggoud.nl schreef op 25 August 2003 @ 10:43:

nou, ik vind die CSS support eigenlijk wel erg handig. Het autoaanvullen bij HTML (bij DMX) werkt gewoon zeeeer tijdsbesparend, en als daar ook nog eens auto-CSS-aanvullen bijkomt (DMX improvement) vind ik dat wel erg handig.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Verwijderd schreef op 23 september 2003 @ 10:38:
[...]
oh,when kun je misschien mij vertellen of ik echt iets ga missen als ik niet upgrade naar "pro"? Heb nl. onlangs Studio Mx gekocht en ik krijg nu wel een gratis update naar 2004 maar natuurlijk weer niet naar Pro :( (waarom hakken ze flash in twee)

Nu kost een upgrade van 2004 naar 2004 Pro zo`n 300 dollar, is dat echt de moeite waard? Welke specifieke dingen ga ik dan missen? Zo`n midi-ringtone import/ondersteuning iig niet, maar welke zijn dus onmisbaar?
het ligt er helemaal aan. ga je nu gelijk MX2 files publiceren? ben je gewend om ala Visual Basic workflow, controls op een form te slepen, ben je afhankelijk van de Data Components etc etc?

Op http://www.macromedia.com...info/features/comparison/ is een uitgebreide lijst te vinden, je kunt natuurlijk ook gewoon de trial downloaden, die werkt 30 dagen en dan ga je daar mee aan de slag. Als je na die 30 dagen dan weer terugmoet na de 'gewone' Flash MX 2004 en je merkt toch dat je afhankelijk bent geworden, dan lijkt me een upgrade onvermijdelijk.

Mijn persoonlijke mening? Ga gelijk voor Macromedia Flash MX 2004 Professional! Op mijn blog zijn wat extensies te vinden die alleen werken in de Pro versie en uitermate handig zijn.

HTH :)

"You're only as good, as what you did last week."

Pagina: 1