Heb het volgende merkwaardige probleem: tijdens een surfsessie lijkt XP op de een of andere manier geen websites meer te kunnen ophalen.
Voorbeeld:
Ik zat vanmorgen op www.flitsservice.nl waarop ik vrij tussen alle pagina's kon surfen. Ik open in FireFox een extra tabblad, en surf naar www.google.nl. FireFox geeft prompt de melding dat hij de webpagina niet kan openen. Als ik Google ping krijg ik ook een foutmelding terug:
Het vreemde is dat ik www.flitsservice.nl wel gewoon kan bezoeken en refreshen, het pingen gaat ook moeiteloos:
Na wat onderzoek kwam ik er achter dat pas na een herstart van de service 'DNS Client' het mij lukt om andere websites te bezoeken. Dit probleem heb ik overigens met alle websites en lijkt om de 15/20 minuten terug te komen. De KB van Microsoft geeft indeze niet al te veel mogelijkheden.
Configuratie:
Toshiba Satellite A50-522
Intel ProSet Wlan
Iemand enig idee wat er loos zou kunnen zijn?
Voorbeeld:
Ik zat vanmorgen op www.flitsservice.nl waarop ik vrij tussen alle pagina's kon surfen. Ik open in FireFox een extra tabblad, en surf naar www.google.nl. FireFox geeft prompt de melding dat hij de webpagina niet kan openen. Als ik Google ping krijg ik ook een foutmelding terug:
code:
1
2
| Ping-aanvraag kan host www.google.nl niet vinden. Controleer de naam en probeer het opnieuw. |
Het vreemde is dat ik www.flitsservice.nl wel gewoon kan bezoeken en refreshen, het pingen gaat ook moeiteloos:
code:
1
2
3
4
| Pingen naar www.flitsservice.nl [213.73.255.137] met 32 byte gegevens: Antwoord van 213.73.255.137: bytes=32 tijd=18 ms TTL=56 Antwoord van 213.73.255.137: bytes=32 tijd=18 ms TTL=56 |
Na wat onderzoek kwam ik er achter dat pas na een herstart van de service 'DNS Client' het mij lukt om andere websites te bezoeken. Dit probleem heb ik overigens met alle websites en lijkt om de 15/20 minuten terug te komen. De KB van Microsoft geeft indeze niet al te veel mogelijkheden.
Configuratie:
Toshiba Satellite A50-522
Intel ProSet Wlan
Iemand enig idee wat er loos zou kunnen zijn?