Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Raar probleem met DNS-resolving

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb het volgende merkwaardige probleem: tijdens een surfsessie lijkt XP op de een of andere manier geen websites meer te kunnen ophalen.

Voorbeeld:

Ik zat vanmorgen op www.flitsservice.nl waarop ik vrij tussen alle pagina's kon surfen. Ik open in FireFox een extra tabblad, en surf naar www.google.nl. FireFox geeft prompt de melding dat hij de webpagina niet kan openen. Als ik Google ping krijg ik ook een foutmelding terug:

code:
1
2
Ping-aanvraag kan host www.google.nl niet vinden. Controleer de naam en probeer
het opnieuw.

Het vreemde is dat ik www.flitsservice.nl wel gewoon kan bezoeken en refreshen, het pingen gaat ook moeiteloos:

code:
1
2
3
4
Pingen naar www.flitsservice.nl [213.73.255.137] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.73.255.137: bytes=32 tijd=18 ms TTL=56
Antwoord van 213.73.255.137: bytes=32 tijd=18 ms TTL=56

Na wat onderzoek kwam ik er achter dat pas na een herstart van de service 'DNS Client' het mij lukt om andere websites te bezoeken. Dit probleem heb ik overigens met alle websites en lijkt om de 15/20 minuten terug te komen. De KB van Microsoft geeft indeze niet al te veel mogelijkheden.

Configuratie:

Toshiba Satellite A50-522
Intel ProSet Wlan

Iemand enig idee wat er loos zou kunnen zijn?

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

http://www.theeldergeek.com/dns_client.htm

Volgens The elder Geek moet je ook zonder kunnen werken

Edit:

Klopt dus ;)

Hij zoekt daarna je cache niet meer na maar gaat rechtstreeks naar de ingestelde DNS server. Probeer die eens zou ik zeggen.

[ Voor 44% gewijzigd door Pim. op 10-08-2005 13:48 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je met bijvoorbeeld ipconfig /flushdns de cache eens leeg mikken?

Wat heb je verder allemaal al geprobeerd? Staat service pack 2 erop? Misschien even een kabel tussen pc en router/modem om te zien of het niet gewoon interferentie in je wifisignaal is die dit ondanks de herstart van de service veroorzaakt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:16:
Kan je met bijvoorbeeld ipconfig /flushdns de cache eens leeg mikken?

Wat heb je verder allemaal al geprobeerd? Staat service pack 2 erop? Misschien even een kabel tussen pc en router/modem om te zien of het niet gewoon interferentie in je wifisignaal is die dit ondanks de herstart van de service veroorzaakt?
Alles wat jij opnoemt al geprobeerd maar geen effect. Heb nu de service uitgezet, kijken of het hierdoor verbetert.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 00:51

SilentStorm

z.o.z

Dit gedrag kan ook zijn ontstaan doordat een stukje spyware/virus een eigen dns server instelt (in je reg). Bijvoorbeeld new.net had hier een handje van. Als dit bij jou ook het geval is, zou het programma winsockxpfix het voor je op kunnen lossen. Bekijk voor de aardigheid ook even je hosts file in %windir%\system32\drivers\etc\hosts.

Localhost is where the heart is

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Kan je voor de zekerheid nog even je ipconfig /all posten ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Excact hetzelfde probleem had ik. Bleek aan mijn zonealarm te liggen. Firewall uit/ problem solved.

Verwijderd

Topicstarter
Na dagen van problemen lijkt het uitzetten van de service de juiste oplossing te zijn. Heb totaal geen problemen meer gehad sinds vanmorgen. :)

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

\o/ ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Pagina: 1