Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mappen van ftp server verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 948 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:03
(jarig!)
Op de FTP server heeft iemand van die warez mappen aangemaakt zonder naam 8)7 en krijgt het ook nog een voor elkaar om daar een zooi mappen in aan te maken.

nu is mijn probleem ik kan die mappen niet verwijderen. Er staan gewoon 3 mappen die geen naam hebben en een zooi mappen wel met een naam maar die kan ik ook niet verwijderen. ik krijg gewoon een paar errors dat de mappen nog gegevens bevatten en dat ik rechten schend.

Kan iemand mij helpen? met een tool ofzo? ik heb al winternals admin pack geprobeert maar die kreeg dat niet voor elkaar. heb natuurlijk gezocht met google maar die kon mij ook niet op weg helpen.

Formatteren kan en mag niet :)

Alvast Bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door Speedfightserv op 10-08-2005 09:43 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Kun je de rechten van die mappen wijzigen?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 23:39
Heb je al geprobeerd om te zoeken?

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat voor FTP server is het (thuis/professioneel/software/type)?

Wat voor besturingssysteem gebruik je?

Ben je gehacked? of mocht degene die de warez mappen aan heeft gemaakt deze sowieso aanmaken?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

En waar staat de FTP servert? Kun je er fysiek bij of remote op inloggen?

[ Voor 44% gewijzigd door PcDealer op 10-08-2005 09:53 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 23:39
Sallin schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 09:45:Wat voor besturingssysteem gebruik je?
Windows, aangezien hij het over Winternals heeft.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Purechaos schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 09:54:
[...]

Windows, aangezien hij het over Winternals heeft.
TS is erg karig met info.

TS: Welke FTP server gebruikt je?

• Speedfightserv
(jarig!)
het draait op windows 2000 server. IIS ftp server. iemand is denk ik aan het sniffen de open poorten gevonden en er wat op gedumpt. (beveiliging was niet echt fantastisch omdat we hem net opgezet hadden)

@Purechaos
zoeken met google doe ik altijd eerst voor ik ga rondvragen :)
alleen jou zoek woorden waren net iets beter. ik zag een tooltje jrtwine
daar ga ik het even mee proberen

[ Voor 14% gewijzigd door Speedfightserv op 10-08-2005 10:09 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Speedfightserv schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:06:
het draait op windows 2000 server. IIS ftp server. iemand is denk ik aan het sniffen de open poorten gevonden en er wat op gedumpt. (beveiliging was niet echt fantastisch omdat we hem net opgezet hadden)
Voordat je een FTP publiceerd, zorg je toch eerst voor een firewall oid en zet je de rechten op de FTP goed :?

• Speedfightserv
(jarig!)
jep was ook gebeurt, denk dat ie gehackt is. (weet het eigelijk wel cker) heb net de film fantastic four er af moeten gooien met JRTwine. alleen die kan maar 1 map (of bestand) tegelijk verwijderen. sommige mappen zitten wel 20 lagen diep. en dat een stuk of 20 keer (reken maar uit)

Verwijderd

Met deze truuk heb ik aardig wat vervelende directories en bestanden met hele lange namen kunnen verwijderen:

robocopy.exe c:\lege_map c:\ftp_mappen /MIR

Synchroniseren met een lege map dus ;)

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Je bent niet gehacked, je hebt alleen anonymous access aanstaan (staat default aan, als je een nieuwe FTP server aanmaakt).
Om de directory te verwijderen: stop de FTP server (of delete het, je kan het later weer aanmaken) en met RD c:\inetpub\{je FTP directory} /s de directory deleten.

tip: Je kan binnen IIS instellen dat als je een nieuwe FTP server aanmaakt, dat anonymous access standaad uitstaat.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

GoT schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:08:
[...]en met RD c:\inetpub\{je FTP directory} /s de directory deleten.
[...]
Dan moeten de directories eerst leeg zijn als ik me niet vergis.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

del /s directory ? ( windows 2000 )

werkt dat niet?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Speedfightserv
(jarig!)
de mappen hebben geen namen. en ze zijn "tagged" ofzo

• Speedfightserv
(jarig!)
GoT schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:08:
Je bent niet gehacked, je hebt alleen anonymous access aanstaan (staat default aan, als je een nieuwe FTP server aanmaakt).
Om de directory te verwijderen: stop de FTP server (of delete het, je kan het later weer aanmaken) en met RD c:\inetpub\{je FTP directory} /s de directory deleten.

tip: Je kan binnen IIS instellen dat als je een nieuwe FTP server aanmaakt, dat anonymous access standaad uitstaat.
ik heb de server zelf niet geinstalleerd. ik hoor ook net dat idd anonymous gewoon aan hadden staan. Er is gewoon een poos niet op die server gelet

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 00:34

WPN

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Speedfightserv
(jarig!)
Gipo helpt ook niks.

mocht iemand nog tooljes hebben hoor ik het graag. 400 mappen per stuk verwijderen duurt namelijk ff

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

http://gathering.tweakers...&select_forum=73#hitstart --> [rml][ XP] IIS fout geconfigged - nu mappen die ik niet weg krijg*[/rml] geeft een handige oplossing :P

Wat is nu trouwens precies de foutmelding (en hoe heten de bestanden die wel een naam hebben en welk karakter hebben de mappen 'zonder naam', een spatie?)

offtopic:
Geef ajb de volgende keer even alle relevante info in de topicstart, iets als het OS en de FTP server versie zijn toch zwaar relevant en daarom iets dat echt in de topicstart thuis hoort om een zinnig antwoord te krijgen ;)

Je geeft aan dat formatteren geen optie is. Hoe kan dat nu als je net hebt geinstalleerd? Hoe dan ook loop[ je dan achter met je backups, het is toch wel verstandig om er bij een server van uit te gaan dat er iets verkeerd kan en zal gaan. Zeker als je blijkbaar af en toe zaken als de juiste rechten instellen vergeet ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Speedfightserv
(jarig!)
die topics heb ik waarschijnlijk over het hoofd gezien. ik ga het morgen met een knoppix cd proberen ipv suse. Mischien dat dat ook werkt

Off topic aan F_J_K :
De info over OS en FTP zal ik de volgende keer geven.

De pc is al een tijd terug geinstalleerd maar er was niks aan gedaan. (werk net bij het bedrijf)
Er stonden nog belangerijke gegevens op (waar wel een backup van is) maar de server heeft men (nu wel goed beveiligt) telkens nodig dus daarom was een format geen optie.

Bedankt voor de tips! :)

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

rd /?
/S      Removes all directories [b]and files[/b] in the specified directory
        in addition to the directory itself.  Used to remove a directory
        tree.

Het is te hopen dat je wel de FTP in een folder onder FTProot hebt staan of ergens anders, zodat je niet FTProot zelf hoeft te deleten.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Verwijderd

Met robocopy leegmaken lukte niet?

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 09:27

markvt

Peppi Cola

Misschien werkt dit:

del MAPNAAM /s/q
rmdir MAPNAAM /s/q

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-11 18:11

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Speedfightserv schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:40:
die topics heb ik waarschijnlijk over het hoofd gezien. ik ga het morgen met een knoppix cd proberen ipv suse. Mischien dat dat ook werkt
Neem evt ook een Hiren's boot cd of een ERD commander cd mee, altijd handig als t met knoppix niet lukt (ntfs gedoe enzo)

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Anders misschien ook nog even take ownership proberen, Windows Operating Systems - FAQ :) Zou je de submappen ook in een klap moeten kunnen verwijderen. Probeer het eens in veilige modus :P

[ Voor 28% gewijzigd door sanfranjake op 11-08-2005 02:30 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Speedfightserv
(jarig!)
knoppix krijgt hem er met de "normale" ;) manier er niet af. weet iemand of daar toevallig een tooltje in zit waarmee het kan?

het gaat om versie 3.8

[ Voor 14% gewijzigd door Speedfightserv op 11-08-2005 11:13 ]

• gsteen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-01-2020
Heb je de oplossing die GoT gaf geprobeerd?
GoT schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:08:Om de directory te verwijderen: stop de FTP server (of delete het, je kan het later weer aanmaken) en met RD c:\inetpub\{je FTP directory} /s de directory deleten.
Denk dat dit zeker zou kunnen werken.
Probeer niet de directory zonder naam te verwijderen, maar die erboven (natuurlijk als hier andere belangrijke data in staat deze even backuppen).

"In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is."

• Speedfightserv
(jarig!)
als ik die mappen probeer te verwijderen op die manier begint hij te zeuren dat de mappen niet verwijderd kunnen worden. omdat er dan of rechten op zitten of dat hij het niet als een normale map ziet.

zelf knoppix loopt te mekkeren als je het probeert te verwijderen

Verwijderd

ga in de onderste map staan.
rd /s "dit is de exacte naam van de dir inclusief spaties"

Let op de quotes.

• Speedfightserv
(jarig!)
Knarfy bedankt!

Het werkte in de eerste instantie niet maar door eerst: dir /x
Te doen kreeg ik de echte map namen en kon ik ze met rd /s "bestandsnaam" verwijderen

De rest ook allemaal hartelijk dank voor de hulp en het meedenken!

[ Voor 4% gewijzigd door Speedfightserv op 12-08-2005 09:01 ]

Pagina: 1