Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] IIS fout geconfigged - nu mappen die ik niet weg krijg*

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-11 18:09
Matched: verwijderen, rechten, mappen, ftp
Beste lezer,

Ik heb een kleine week mijn ftp server niet goed dichtgetimmerd gehad, was dit gewoon vergeten.
Nu ik in de Ftp root kijk staan er ineens vage mappen die door lui uit duitsland en frankrijk geupped zijn (via reverse dns achter gekomen).

Nu staan de rechten weer goed maar ik kan die mappen niet meer verwijderen, zelfs niet in de veilige modus.
De namen van die mappen bevatten tekens als ; enz windows begrijpt dat niet.

Hoe kom ik hier vanaf? Via een ftp client werkt het ook niet :/
Afbeeldingslocatie: http://www.vansoestwoonwinkel.nl/got/server.jpg

iemand een idee hoe dit op te lossen?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:21
Geen matches
formatteren en windows reinstallen, is de enige veilige oplossing.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

Matched: mappen
hehe kewl dat deden we eerder wel eens :) volgens mij moet het onder dos met een ouwe norton commander wel lukken om er af te komen!

nb die mappen zijn bewust zo gemaakt om ze feitelijk ontoegangkelijk te maken. je moet echt het volledige pad hebben anders kom je er niet in.

[ Voor 36% gewijzigd door Ray op 15-06-2005 22:43 ]

• procyon
Geen matches
Ramon de Jesus schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:42:
formatteren en windows reinstallen, is de enige veilige oplossing.
doe ff normaal gast ;)

[ Voor 81% gewijzigd door procyon op 15-06-2005 22:43 ]

Verwijderd

Geen matches
vanuit een dosprompt met auto-complete aan.. wil vaak wel werken..

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Geen matches
Wat heb je zelf zoal geprobeerd? Daarnaast is meer info welkom (zie de diverse FAQs).

offtopic:
Ik heb vandaag ergens een HowTo over iets als 'ik ben gehackt' langs zien komen, ik kan hem alleen ff niet vinden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• procyon
Matched: rechten, mappen
StuiTeR schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:42:
hehe kewl dat deden we eerder wel eens :) volgens mij moet het onder dos met een ouwe norton commander wel lukken om er af te komen!

nb die mappen zijn bewust zo gemaakt om ze feitelijk ontoegangkelijk te maken. je moet echt het volledige pad hebben anders kom je er niet in.
dacht ik al (van dat dos) maar kan dos overweg met NTFS? (waar ook specifieke rechten op staan)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Matched: verwijderen, rechten
[rml][ HOWTO]Gehackt of niet?[/rml] :Y)

Verder is iets als [rml][ Alg] Map met de naam con verwijderen[/rml] misschien handig om te lezen.
En toch is dat valide advies te noemen: je hebt geen idee wat er nog meer achter is gelaten op je systeem. Als het een productie-machine is en je niet wilt dat er nog iemand meekijkt, is formatteren toch een goede optie.

Edit:
Procyon for life schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:45:
dacht ik al (van dat dos) maar kan dos overweg met NTFS? (waar ook specifieke rechten op staan)
Rechten zijn niet heel erg relevant: die zijn op OS niveau afgedwongen en kan je overrulen met adminrechten. Maar ja dat kan, check NTFS4dos. Niet gratis. Dan de recovery console van XP. Of gewoon de HDD overzetten is dan handiger.

[ Voor 28% gewijzigd door F_J_K op 15-06-2005 22:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geen matches
Even titel edit - enkel iis misbruikt zegt niet zoveel :)

• procyon
Matched: verwijderen, rechten
F_J_K schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:46:
[rml][ HOWTO]Gehackt of niet?[/rml] :Y)

Verder is iets als [rml][ Alg] Map met de naam con verwijderen[/rml] misschien handig om te lezen.

[...]

En toch is dat valide advies te noemen: je hebt geen idee wat er nog meer achter is gelaten op je systeem. Als het een productie-machine is en je niet wilt dat er nog iemand meekijkt, is formatteren toch een goede optie.
Dat is niet leuk om te horen, dus als mensen upload rechten hebben (niet uitvoer rechten) kunnen ze je systeem vernaggelen?

Gelukkig is het een thuis servertje maar toch..
Hdd overzetten is geen optie vrees ik, het zijn 3 250Gb schijven in raid0 (bijna vol)

[ Voor 7% gewijzigd door procyon op 15-06-2005 22:54 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Matched: rechten
Procyon for life schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:48:
Dat is niet leuk om te horen, dus als mensen upload rechten hebben (niet uitvoer rechten) kunnen ze je systeem vernaggelen?
Nee hoor, als het een simpel gevalletje verkeerde rechten was dan valt dat wel mee. My bad, ik zag niet goed dat dat het geval was :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Matched: rechten, ftp
ze hebben ook uitvoer rechten. (anonymous heeft ongetwijfeld read en execute rechten op meer plaatsen dan je ftp root). De vraag is echter of ze dat via ftp kunnen gebruiken, er vanuitgaande dat je niet nog meer open hebt staan.

Verwijderd

Matched: verwijderen, mappen, ftp
Wat ik even niet zie.. als je dit soort mappen via FTP aan kunt maken, dan kun je ze toch ook via FTP verwijderen?

• procyon
Matched: verwijderen
Het is opgelost.

Een vriend van me had suse op zijn laptop staan, toen hij bij mij thuis de share gemount had kon hij heel simpel de map(pen) verwijderen.. sim-pel :)

[ Voor 8% gewijzigd door procyon op 24-06-2005 15:16 ]

Pagina: 1