Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Alg] Map met de naam con verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rct124
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11 09:46
Matched: con
Op mijn bureaublad staat een map met de naam con die ik niet meer kan verwijderen. Als ik hem wil verwijderen zegt windows dat de map niet gevonden kan worden (toch staat die er). In dos kan ik hem ook niet verwijderen want die komt met de melding access denied. Weet iemand raad?

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Matched: delete, con
Waarschijnlijk omdat con een gereserverde naam is (net als comx, aux etc.)

Op http://www.winnetmag.com/Article/ArticleID/14543/14543.html vond ik dit:
A. A file of which the name (or a part of it) is equal to a DOS devices (NUL, COMx, AUX, LPTx, PRN...) cannot be deleted with Explorer or the usual DEL syntax. Use DEL \\.\drive:\path\AUX.BAT instead (replace drive and path with appropriate values). (The files may be the remains of a failed installation, you can create them e.g. with COPY some existing file \\.\drive:\path\COM1)
Bij de buren is dit ook al eens aan de orde geweest:
http://forum.fok.nl/topic/76804

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Matched: delete, con
Doen eens in dos:
attrib -s -r -h -a
en dan pas een delete.

Doet me trouwens denken aan een win 98 bug, c:\con\con\ .

[ Voor 34% gewijzigd door CrashOne op 10-06-2004 09:44 ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 19:45

TeeDee

CQB 241

Geen matches
Mij doet het ook denken aan wat FXP gedoe :)

Heb je een FTP draaien?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

xtra, ook hier op GoT kis het diverse malen aan bod gekomen ;)

[google=remove con directory] levert trouwens ook meteen You cannot remove suspicious folders from the FTP file structure :) <-- inderdaad niet toevallig dat FTO bij name wordt genoemd.

Rct124: welkom op GoT :)
Zoals in het sticky topic (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif) WOS Policy wordt gevraagd, zou ik even voor de duidelijkheid je OS in de topictitel zetten (voor de duidelijkheid doen we dat in elke titel). Maar aangezien dit voor elk MS OS geldt sinds de vorige eeuw, zet ik er wel [alg] neer. Maar geef zulke info ajb de volgende keer even, bijna altijd relevant ;)
Overigens blijkt dit dus goed te vinden op verschillende plaatsen, probeer een volgende keer dus eens beter te kijken of je het zelf kunt vinden. Anyhow, welkom dus :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rct124
Geen matches
Dank je:) Ik heb geprobeerd maar met dos en attrib dingen is het niet gelukt. Ik heb ook geen ftp draaien.

En sorry van die titel :$

• Rct124
Geen matches
Ik krijg hem nog steeds niet weg. Heb al een aantal commandos in dos geprobeert maar het gaat nog steeds niet. |:(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geen matches
"Een aantal commandos" - kan je ons misschien vertellen wat je precies nou al gedaan hebt en wat het resultaat daarvan was?

Verder - als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst - zou je dan je laatste reactie willen bijwerken? :)

• Rct124
Geen matches
Ik heb dus geprobeerd met die attrib -s -r -h -a en een del commando met del \\.\drive\path maar steeds krijg ik nog de melding access dinied. Als die map nou eens niet op m'n bureaublad stond was het niet zo erg dat ie bleef staan maar dat staat zo lelijk zo'n map op een leeg bureaublad :'(

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Open deur, voor \\.\drive\path heb je wel \\.\Documents and Settings\JouwNaam\Desktop\con gedaan en dat ging niet? Hmm. Dan moeten we nog gaan nadenken, bah :+

En welk OS heb je nu? ;)
Bijwerken kan trouwens met de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rct124
Ja dat heb ik gedaan met dat allemaal ervoor, in dos wordt dat trouwens docume~1. Maar ik heb dus XP Pro.

Bij de weg, is er niet een progje ofzo dat dat kan forceren om die map te verwijderen of dat ik die map kan beschadigen zodat schijfcontrole die map verwijdert?

[ Voor 44% gewijzigd door Rct124 op 10-06-2004 12:53 ]

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03 16:19
Rct124 schreef op 10 juni 2004 @ 12:48:
Ja dat heb ik gedaan met dat allemaal ervoor, in dos wordt dat trouwens docume~1. Maar ik heb dus XP Pro.

Bij de weg, is er niet een progje ofzo dat dat kan forceren om die map te verwijderen of dat ik die map kan beschadigen zodat schijfcontrole die map verwijdert?
http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/misc.shtml dan bij "PendMoves" ff kijken...

Suc6

while ( !$succeed ) { $try++ }

• Rct124
Geen matches
Bas_je, die map werd verplaatst kreeg ik een berichtje van maar hij staat er nog steeds. Er al zal op den duur niets anders op zitten dan hem te laten staan zeker? :|

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03 16:19
Geen matches
en als je op F5 drukt?

probeer anders via safe-mode in te loggen
of via een NTFS boot flop (als je gebruik maakt van NTFS dan) en hem dan verwijderen

Suc6

while ( !$succeed ) { $try++ }

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Geen matches
Bootflop zal ook niet helpen zolang er wordt geboot naar DOS of Windows. Andere OSsen zijn wel een optie.
Probeer het eens te hernoemen naar bla.bla ipv. te verwijderen (move \\.\etc bla.bla). Dan kan je het vervolgens verwijderen.

Een alternatief is rm.exe uit de NT resource kit gebruiken, als je die hebt/kan vinden. Nog een alternatief is een FTP server opzetten en het daarvandaan verwijderen, of dat werkt weet ik niet zeker (meer).

Moedwillig beschadigen zou ik iig. niet doen.

Punt twee wordt trouwens uitvinden hoe het er komt; ik zou even goed zoeken naar trojaanse paarden etc (zie ook de FAQs van Beveiliging & Virussen en Software Algemeen).

Verwijderd

F_J_K schreef op 10 juni 2004 @ 14:00:
Punt twee wordt trouwens uitvinden hoe het er komt; ik zou even goed zoeken naar trojaanse paarden etc (zie ook de FAQs van Beveiliging & Virussen en Software Algemeen).
Ik was het me al aan het afvragen... ik weet dat je in windows (en msdos) g1 map mag maken met de naam con. Niet met file-new en niet met het dos-commando 'md'. Ben het ooit eens tegengekomen op een easteregg site, maar nog nie op deze manier. :?

• Rct124
Heb ik zelf gedaan. Met winrar. Ik moest even snel een map maken om bestanden in uit te pakken en neem daarvoor vaak een afkorting deze keer drie letters con dus. En toen stond die map daar die nu dus niet meer weg wil. Renamen vanuit windows gaat niet. Ik ga nog eens proberen of het via dos wel gaat.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Geen matches
Open deur; kan je het dan niet ook weer verwijderen met Winrar?

Maar probeer dus via andere OSsen ook even. Bijvoorbeeld een knoppix CD; als je geen NTFS gebruikt natuurlijk; welk bestandssysteem heb je?

• Rct124
Geen matches
Ook winrar wil niet nee. Ik heb fat32. Ik heb met knoppix geprobeerd maar die kon de map niet verwijderen maar wel verplaatsen dat dacht ik dan toch. Ik had de map verplaatst naar het bureaublad van knoppix en zag hem niet meer staan op de harde schijf, terug in windows staat hij er nog steeds |:(

[ Voor 60% gewijzigd door Rct124 op 10-06-2004 19:20 ]

Pagina: 1