Cookies moet dat nou??

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Dit forum maakt continu gebruik van cookies om de gebruiker te identiferen.
Daarom zou je altijd het gebruik van cookies aan moeten staan of of op z'n minst op vragen.
Zet je deze mogelijkheid op uit dan is het blijkbaar niet meer fatsoenlijk om te reageren in diverse topics, je moet steeds weer je eigen gegevens invoeren.
Zet je het op z'n minst op vragen dan slechts eenmaal de authorisatie op ja klikken en het werkt wel.

Maar dan krijg je op allerlei sites de vraag of je een cookie accepteerd, iedereen maakt er tenslotte gebruik van.

Vraag:Is het niet mogelijk om de cookies niet te gebruiken hier op dit forum, zodat de instelling van cookies in de browser gewoon op uit kan blijven staan?

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Cookies zijn veel te handig om uit te zetten hier. Je hoeft toch geen cookies te gebruiken? Ik geloof dat je er dan alleen 1 voor de prefz krijgt...Wat is t probleem?

• Piet Marisael
Wat de problem is?
In de instellingen van IE: Extra - Internet opties - Beveiliging - Aangepast kun je het gebruik van cookies regelen d.m.v.:
accepteren of vragen of uitschakelen.
Zet je het op accepteren dan loopt je computer vol met cookies: iedere website verstuurd die dingen te pas en te onpas
Zet je het op vragen dan werkt GOT wel na een keer op accepteren klikken als de vraag komt.
Maar dan blijf je soms wel tot 10 maal nee klikken op andere sites of homepages.
Blijkbaar gaan veel banners ook met een cookie te werk.
Zet je ze op uitschakelen dan moet je telkens weer identificeren op dit en andere forums.
Kan dit nou niet anders: een forum zonder gebruik van cookies?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:10

PcDealer

HP ftw \o/

Op zondag 14 januari 2001 17:08 schreef Piet Marisael het volgende:
Wat de problem is?
In de instellingen van IE: Extra - Internet opties - Beveiliging - Aangepast kun je het gebruik van cookies regelen d.m.v.:
Zet je het op accepteren dan loopt je computer vol met cookies: iedere website verstuurd die dingen te pas en te onpas
Zet je het op vragen dan werkt GOT wel na een keer op accepteren klikken als de vraag komt.
Maar dan blijf je soms wel tot 10 maal nee klikken op andere sites of homepages.
Zet je ze op uitschakelen dan moet je telkens weer identificeren op dit en andere forums.
Ik denk dat de Adserver gebruik maakt van de koekjes om je elke keer een andere banner voor te schotelen.

Cookies worden niet te pas en te onpas verstuurd, ze dienen een doel: het gemakkelijk maken voor de bezoeker.

De cookies kun je verwijderen. Maak een batchbestand om bij het opstarten elke keer die directory leeg te maken.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Arjen
  • Laatst online: 24-11 22:08
[..]
Je kan toch forummen? Aangezien cookies de enige betrouwbare manier zijn om bezoekers te herkennen en je die uit hebt staan moet je je constant identificeren en werken je preferences niet aangezien die ook dmv een cookie worden bijgehouden.

• Tom
  • Niet online

Tom

Wat boeit het nou welke sites cookies plaatsen. Ik lig er echt niet wakker van hoor, laat ze maar lekker cookies geven, heb er geen last van.

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Alleen voor IE: Tools - Internet Options - Security - Trusted Sites - Sites

Vink daar Require server verification (https) for all sites in this zone uit en voeg http://*.tweakers.net toe aan de lijst.
Zorg dat voor de trusted sites je cookies aan staan (is standaard zo); nu kun je ze voor de Internet zone uitzetten.
Zo heb ik het ook gedaan (cookies worden hier alleen geaccepteerd van t.net/GoT en een aantal eh... minder legale boards >:)); werkt perfect :)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Wat de problem is?
Euhhm.. waarom zet je Cookies uit?

• Piet Marisael
Op zondag 14 januari 2001 18:46 schreef Mr. B. het volgende:
Alleen voor IE: Tools - Internet Options - Security - Trusted Sites - Sites

Vink daar Require server verification (https) for all sites in this zone uit en voeg http://*.tweakers.net toe aan de lijst.
Zorg dat voor de trusted sites je cookies aan staan (is standaard zo); nu kun je ze voor de Internet zone uitzetten.
Zo heb ik het ook gedaan (cookies worden hier alleen geaccepteerd van t.net/GoT en een aantal eh... minder legale boards >:)); werkt perfect :)
en ik maar altijd denken dat die zones altijd apart werkte, of je koos de een of je koos de andere.
Had niet gedacht dat het allemaal tegelijk werkte, MS kennende.
Trouwens ik heb dan wel een nederlandse versie en mijn engels is dan wel niet zo best, ik snap het wel nou.

Dus als ik straks meer sites tegen kom die ik gerust een beschaafd cookie kan laten plaatsen dan gaat ie dus op dezelfde manier zoals je hierboven hebt beschreven, in die lijst?
Kijk daar heb tenminste wat aan. :)

Verwijderd

Koekjes zijn lekker. :9

• Piet Marisael
ik heb trouwens ook regelmatig een vreemde zone in plaats van vertrouwd of internet, namelijk deze:

Onbekende zone (Gemengd)

Wat heeft dat nu eigenlijk te betekenen?
Kan iemand hier duidelijkheid over verschaffen?

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 15 januari 2001 18:52 schreef Piet Marisael het volgende:
ik heb trouwens ook regelmatig een vreemde zone in plaats van vertrouwd of internet, namelijk deze:

Onbekende zone (Gemengd)

Wat heeft dat nu eigenlijk te betekenen?
Kan iemand hier duidelijkheid over verschaffen?
Volgens mij houdt dat in dat je een pagina bezoekt die in je vertrouwde zone staat, waar bv. gfx op staan uit de internet zone (of andersom). Dat is dus zo'n beetje iedere site waar ads op staan, inclusief t.net/GoT.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Zet gewoon in je advanced options je cookies uit! Doe ik ook! Al die ruimteverslindende meuk. Een avondje internetten en je hebt weer een lading meuk op je PC.

En als het echt niet anders kan, dan doe je Per sessie cookies (niet bewaren) en flikker je je History op 0 dagen!

PS Zet gelijk je Java uit, scheelt ook weer een hoop irri popups!!

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 17:32

Theeboon

theebonen bestaan!

Hier kun je een handig harde schijf-troep cleanertje downloaden (SuperCleaner). Die kan ook cookies weghalen en je kunt ook aangeven welke cookies je NIET weg wilt halen (die van GoT dus).

Deze kan ook ingesteld worden om bij elke boot je cookies te deleten (behalve dus die jij niet weg wilt hebben).

Succes :)

"I sit in my room and imagine the future."

• Femme
  • Laatst online: 02-12 10:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Cookies zijn ook zoooooo ontzettend groot :).

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 09:07
Op dinsdag 16 januari 2001 23:13 schreef Femme het volgende:
Cookies zijn ook zoooooo ontzettend groot :).
(Kep ze net geteld die van mij)

Als je er bijna 5000 hebt, nemen ze bij elkaar wel haast ÉÉN MB in hoor!

Das toch echt té veel, m'n hele schijf is bijna vol.

:P

• mullah
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-07 14:56
Gelukkig heeft MSIExplorer daar een hele fijne "feature" voor.. als er teveel koekjes zijn gaat ie er een paar deleten. Het hangt een beetje van je OS af maar ik denk dat in de buurt van 5000 toch wel het maximum ligt.

Verwijderd

ben je *piep* of wil je un koekie ;) Nou zo'n lekker koekje met chocola is wel lekker. :)

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Op dinsdag 16 januari 2001 23:00 schreef suffer het volgende:
Zet gewoon in je advanced options je cookies uit! Doe ik ook! Al die ruimteverslindende meuk. Een avondje internetten en je hebt weer een lading meuk op je PC.

En als het echt niet anders kan, dan doe je Per sessie cookies (niet bewaren) en flikker je je History op 0 dagen!

PS Zet gelijk je Java uit, scheelt ook weer een hoop irri popups!!
Jij bent echt de nachtmerrie van elke serieuze webdeveloper :D.

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 09:07
Op woensdag 17 januari 2001 01:47 schreef mullah het volgende:
Gelukkig heeft MSIExplorer daar een hele fijne "feature" voor.. als er teveel koekjes zijn gaat ie er een paar deleten. Het hangt een beetje van je OS af maar ik denk dat in de buurt van 5000 toch wel het maximum ligt.
Dat zou best kunnen, anders had ik er onderhand al zo'n 10.000 gehad :P

Verwijderd

heb je al een oplossing voor dit probleem ik zoek nu dus het zelfde om een gebruiker dus makkelijk in te laten loggen maar als hij het accepteren van cookies uit heeft staan gaat dat dus niet op ik zou graag de oplossing willen horen

• Femme
  • Laatst online: 02-12 10:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

sessions gebruiken en de sessionid in de URL meegeven (bijv. sessionid.domein of domein/pagina?sessionid

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-11 14:57
Op dinsdag 23 oktober 2001 14:21 schreef Femme het volgende:
sessions gebruiken en de sessionid in de URL meegeven (bijv. sessionid.domein of domein/pagina?sessionid
Dat doet PHP zelfs automatisch als je de session zooi van PHP gebruikt :) (iig dat d8 ik wel :) ). Dus als het niet lukt om cookies te zetten, dan voegt php automatisch aan elke url een sessid toe :).

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 14:11 schreef McVirusS het volgende:

[..]

Jij bent echt de nachtmerrie van elke serieuze webdeveloper :D.
Je ziet het verkeerd... de 'webdeveloper' is de nachtmerrie van elke serieuze internetter. >:)
Als internetter wil ik informatie. Geen nutteloze java(script) menu's, geen geluidmakende flashanimaties. Geen volledig flashgestuurde website waar ik niet normaal de back knop kan gebruiken om een pagina terug te gaan, gewoon simpel informatie.
(is geen flame hoor, en ook niet persoonlijk, maar ik heb nou eenmaal een bloedhekel aan dat soort sites. nee, bijv. http://www.gnu.org/ , zó hoort wat mij betreft een website eruit te zien.)

--
En om ff ontopic te gaan.
Cookies om bijv. hier ingelogd te blijven, of om mijn prefs te bewaren vind ik best.
Cookies waar ik zelf geen voordeel van heb worden gewoon geblockt. sim-pel.
Wat hebben banner cookies voor mij nou voor nut. Het enige wat die dingen doen is je surfgedrag bij houden.
kom. schiet ik toch niets mee op, ik hoef écht geen 'op mijn surfgedrag aangepaste banners' te hebben, liever helemaal geen banners.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

1. Dit topic is 3kwart jaar oud
2. Wat boeien cookie's nou :? Kheb er hier na 1 jaar nog geen half MB
3. Javascript uitschakelen is nogal *kuch* want heel got draait erop en de rest van het internet ook.
Pagina: 1