Toon posts:

cisco configmaker

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi beste mensen,

ik heb overal gezocht maar kon mijn antwoord niet vinden.
sinds kort gebruik ik cisco configmaker, ik moet voor school een netwerk ontwerpen.
die netwerk gaat voornamelijk over semester 3 van CCNA.

ik maak mijn ontwerp in cisco configmaker, wanneer ik mijn ontwerp klaar heb ik doe de ping test geeft het telkens een no responce aan.
is er een ander programma waarmee je wel een gooie ping test kan doen??
weet jullie misschien wat ik fout doe?

mijn dank is groot.

gr Gurinder

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zomaar een gek idee, maar zou je ons ook kunnen vertellen hoe je netwerk er dan uit ziet? Het is zo lastig raden als je geen idee hebt in welke situatie het probleem zich voordoet ;)

Gooi hier de configs en een overzichtje van de opzet neer en misschien dat we een zinnig antwoord kunnen geven :)

Verwijderd

Topicstarter
als ik bijvoorbeeld 2 host`s en een switch plaats en de IP adressen toeken geeft hij alsnog no responce

host1: 170.222.0.1/16
host2: 170.222.0.2/16
Switch: geen IP

hij niet eens van de ene host naar de andere host pingen 8)7

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 00:01

Metzie

Nyaano !

Met het programma Routersim kan je zelf een virtueel cisco netwerk ontwerpen, programmeren en testen. Het wordt bij diverse trainingscentra gebruikt in combinatie met CBT trainingen. Zie: www.routersim.com

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Niet om het een of ander, maar waarom gebruik je een tooltje om die configs te genereren? Denk niet dat dat de boedeling is van de hele CCNA cursus.

Waarmee probeer je trouwens te pingen? Als je vanaf de switch (welk type? Catalyst 2924?) probeert te pingen moet je wel het management VLAN een IP/subnet in de te pingen range geven. Van PC a naar PC b moet goed gaan; tenzij de poorten op de switch disabled staan of je verkeerde kabels gebruikt. Probeer eens een cross tussen de PC's en kijk of dat werkt om de switch uit te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
hartstikke bedankt dat is precies wat ik nodig heb, maar kan je daarmee ping test`s doen om te controleren of je netwerk klopt?

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 00:01

Metzie

Nyaano !

Welk gedeelte van Testen begrijp je niet? :P Ow, als je trouwens serieus met je CCNA bezig bent gebruik je geen configmaker....

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:16

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:30:
als ik bijvoorbeeld 2 host`s en een switch plaats en de IP adressen toeken geeft hij alsnog no responce

host1: 170.222.0.1/16
host2: 170.222.0.2/16
Switch: geen IP

hij niet eens van de ene host naar de andere host pingen 8)7
dit zijn de ip§s die je daadwerkelijk in je netwerk heb?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Metzie schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:57:
Welk gedeelte van Testen begrijp je niet? :P Ow, als je trouwens serieus met je CCNA bezig bent gebruik je geen configmaker....
waarom zou ik geen gebruik moet maken van configmaker :? , ik gebruik het alleen om mijn netwerk structuur te testen :*)

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Beste Gurinder,

Zegt de term google jou iets. In jouw vorige topic moesten we je allemaal helpen welk proggie je wou gebruiken. Nou om op jouw stof aan te sluiten is CCM een mooi pakket. Routersim is uitgebreider maar die kan je beter later gebruiken.
Als je howto's gebruikt of concepts en examples, lukt het dan wel?
Wat heb je tot nu toe geprobeerd... simpel 2 clients met een cross cabel. Je moet ook in een router zeggen dat een eth interface ping mag accepteren en dergelijke.
Ik heb ccna en ccnp modules 3 jaar terug op school behandeld en toen kwam het bij ons neer op:

Zoek ik de boeken, zoek op internet, vraag leraar / forum en liet zien wat je al geprobeerd had. Welke switch neem je?
Als jij die 2 pc's in 2 vlans heb hangen dan gaat het niet lukken bijvoorbeeld standaard. Je moet wel een policy maken in je FW module dat hij dat mag doen..

Wat zijn je config's die je moet maken uiteindelijk (visio jpg tekening) en geef aan wat wel te pingen valt en wat niet.

Wat jij wil is dat wij (GOT) jou meenemen door jouw schoolproject heen. Willen we wel maar je moet zelf ook wel willen iets te doen.

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Dit geldt even voor jouw beide topics; ik zie van jouw kant geen enkel eigen initiatief. Je gooit hier een probleem in de groep met de verwachting dat je even geholpen wordt met je schoolwerk. Maar je laat niet zien dat je er ook zelf mee bezig bent.

Ik raad je sterk aan http://gathering.tweakers.net/forum/faq en met name Algemene gedragsregels (Netiquette) eens goed door te nemen over welke verwachtingen wij hebben van de users die hier willen posten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.