Pc langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 980 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 14:23
Hi,

ik wist niet waar ik dit anders moest plaatsen dus maar hier, eerst maar een vraag die absoluut niet over de andere gaat.
Een amd 3200, hoe ghz is dat omgerekent ongeveer? Of hoe kun je het omrekenen?

Het volgende.
Mijn pc was al enkele weken langzaam, ik denk, oh... ff formateren, nouja, dat duurde een paar uur, toen duurde installeren ook een paar uur, en eenmaal klaar... Is de pc nog steeds langzaam :| Ik snap niet hoe dit kan?
Normaal als ik m'n pc deed formateren werd hij weer gewoon snel, maar nu absoluut niet!

Wie helpt mij verder?

Groetjes Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Snelheid omrekenen van het aantal ghz?
Google? http://www.google.be/sear...e+speed&btnG=Zoeken&meta=

Voor de rest standaard antwoorden als:

-geheugen probleem?
-virussen op andere schijf?
-...

en wat is de rest van je config? Een beetje magere startpost.

[ Voor 29% gewijzigd door Sjoerd op 08-08-2005 18:37 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
langezwieper schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:36:
Snelheid omrekenen van het aantal ghz?
Google? http://www.google.be/sear...e+speed&btnG=Zoeken&meta=

Voor de rest standaard antwoorden als:

-geheugen probleem?
-virussen op andere schijf?
-...

en wat is de rest van je config? Een beetje magere startpost.
Ja exact. Lees eens even de FAQ door en pas anders even je post aan.
Wat voor systeem je precies hebt en wanneer er bijvoorbeeld problemen zijn opgetreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
Sorry, vergeten te zeggen,

hij's 2mhz, 384 sd ram. (wat moet ik nog meer "zeggen"?)

Tja virussen, lijkt me niet, net geformateerd en geinstalleerd, was er nog niet mee op internet geweest en toen was hij al langzaam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:51

Coach4All

I'm a Coach 4 All

S_tef schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:40:

.
[hk]
Dat verklaart een hoop, mijn eerste pc was al 10 Mhz, tegenwoordig zijn ze vaak 2 Ghz of meer...
[/hk]

Welke software heb je naast windows al geïnstalleerd?
Staat de DMA aan voor je harde schijven ( dus niet PIO 3 ofzo)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:29

Just_I

What did you just say?

S_tef schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:40:

Tja virussen, lijkt me niet, net geformateerd en geinstalleerd, was er nog niet mee op internet geweest en toen was hij al langzaam..
Lijkt me niet helemaal het juiste wat je daar zegt mbt. de proccesor. Voor de rest zijn specificaties als:
Moederbord, processor type + speeds, geheugen en harde schijf nog wat belangrijke dingen om te weten. Als je niet weet wat voor type's etc dit zijn kan je daar programmaatjes voor gebruiken als CPU-Z . Virussen lijkt mij ook niet aangezien je de HDD hebt geformateerd.
Probeer eens te kijken op wat voor snelheid je processor nu draait, dit kan je zien in de bios en met bijvoorbeeld CPU-Z.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:53

strandbal

Was het maar zo'n feest.

384MB geheugen is vrij weinig. Zou je daar niet een MB'tje of 512 bijgooien tegenwoordig?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
Sorry mensen, mn processor is maar 1 mhz! Heb me vergist, weet dat het niet zo snel is en ook het geheugen niet veel is..
Just_I schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:51:
[...]

Lijkt me niet helemaal het juiste wat je daar zegt mbt. de proccesor. Voor de rest zijn specificaties als:
Moederbord, processor type + speeds, geheugen en harde schijf nog wat belangrijke dingen om te weten. Als je niet weet wat voor type's etc dit zijn kan je daar programmaatjes voor gebruiken als CPU-Z . Virussen lijkt mij ook niet aangezien je de HDD hebt geformateerd.
Probeer eens te kijken op wat voor snelheid je processor nu draait, dit kan je zien in de bios en met bijvoorbeeld CPU-Z.
Handig programma!
Amd Athlon
Core speed: zit niet lager dan 998mHz

Moederbord model: K7VT2;

dit lees ik gewoon in het programma af he!

Heb een hardeschijf van 20 gig, volgens mij 5200 toeren, daar staat windows op.
En 1 van 80 gig 7200 toeren, die heb ik niet geformateerd maar het lijkt me niet dat die hier wat mee te maken heeft, heb er mee gescant op virussen.

Moeten jullie nog meer weten! In elk geval al bedankt voor de vele reactie's in de korte tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Laatst online: 06-04-2024
En harddisk 5200 rpm harddisk is niet een van de snelste harddisken in combinatie met die 384mb kan het wel kloppen dan hij niet zo snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
Hij was eerder wel snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

klinkt als een harde schijf die in pio-modus werkt, of iets dergelijks.
ook kan het zijn dat je harde schijf is overleden (het motorieke gedeelte, heeft een vriend van me ook ooit gehad, duurde alles heel lang)

of de schijf stuk is kun je proberen door met een schijf (diegene die stuk lijkt) te booten, daar windows op te zetten, en te kijken hoe je pc loopt.
daarna stop je de andere schijf (die niet stuk is) daar windows op en dan kijken hoe ie loopt.
als je niet weet welke schijf waarschijnlijk stuk is, dan is dat de schijf waar momenteel windows op staat.

succes

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je reactie is wel erg makkelijk, de aangegeven specs wijzen erop dat het niet meer ultra snel is waar je met gemak winxp met sp2 op kan zetten. Bovendien kan ik niet ontdekken of je een ander OS erop hebt gezet in tegenstelling tot hij wel snel was.

Ook je topictitle past niet helemaal. Lees hiervoor eens de FAQ van GoT :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
Mmm sorry, ik weet niet welke info ik allemaal moet geven, vandaar.

Maar dat de pc niet helemaal meer van de tijd is weet ik ook, maar dat doet er niet toe dat hij ineens superlangzaam is..

Voorheen stond er win xp sp2 op, en nu ook weer...

Dus sorry als ik weer te weinig info geef :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S_tef schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:05:
[...]
Heb een hardeschijf van 20 gig, volgens mij 5200 toeren, daar staat windows op.
En 1 van 80 gig 7200 toeren, die heb ik niet geformateerd maar het lijkt me niet dat die hier wat mee te maken heeft, heb er mee gescant op virussen.
Zet Windows XP eens op de 80 GB 7200 toeren schijf ... die is sowieso sneller dan de 20 GB 5200 toeren.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
Windows XP SP2 zou fatsoenlijk moeten draaien op een 1 GHz pc hoor. Hier draait het ook fatsoenlijk op een 400MHz pc met nog minder geheugen...

Fatsoenlijk is relatief, klopt. Maar ik probeer hiermee aan te tonen dat het prima zou moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 07:39:
[...]

Zet Windows XP eens op de 80 GB 7200 toeren schijf ... die is sowieso sneller dan de 20 GB 5200 toeren.
Ik zou het wel kunnen doen, maar hij draaide eerst (paar weken terug), ook goed op de 20 gb schijf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50
Partitie maken op die 80gig dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit klinkt meer als een geheugenprobleem of iets met je mobo.

1GHZ met 384MB is meer dan voldoende voor XP, en zou zeer soepel moeten lopen. Installatie rond de 30 minuten.

Kijk je moederbord eens na op opgezwollen condensatoren, doe eens een bios-reset en probeer ander geheugen of haal er eens een geheugenmodule uit...

Al zou je harddisk op PIO werken, dan zou de installatie er nog geen uren over doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch eerst je hardeschijf controleren of deze nog goed is, ik vermoed dat er hier een probleem mee is.

Download het volgende bestand, pak het uit op een diskette en doe het in de pc en start hem opnieuw op.
Volg de procedure en doe de advanced test. Hiermee kun je zien of je harde schijf nog in orde is.

http://www.hitachigst.com...nloads/dft32_v405_b00.exe

Test ook even je geheugen met: http://www.memtest.org/do...emtest86+-1.40.floppy.zip
Pak uit op diskette doe in de pc en start opnieuw op, zolang je dan geen rode dingen ziet is het goed :P en laat hem +- 4 x passen.

Post daarna je bevindingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

De PC is opeens langzaam?

Kijk even of de BIOS niet per ongeluk je cpu lager heeft gezet (FSB of multiplier heeft verlaagt). Als je een 3200+ hebt en je cpu is niet sneller dan 1ghz terwijl hij rond de 2,2ghz moet zitten dan kan ik dat best begrijpen.

[ Voor 67% gewijzigd door GambitRS op 09-08-2005 14:20 ]

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Hij heeft geen 3200+ maar volgens mij een 1000Mhz cpu'tje. dat over die 3200+ was een andere vraag die TS stelde.

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 13:31:
Ik zou toch eerst je hardeschijf controleren of deze nog goed is, ik vermoed dat er hier een probleem mee is.

Download het volgende bestand, pak het uit op een diskette en doe het in de pc en start hem opnieuw op.
Volg de procedure en doe de advanced test. Hiermee kun je zien of je harde schijf nog in orde is.

http://www.hitachigst.com...nloads/dft32_v405_b00.exe

Test ook even je geheugen met: http://www.memtest.org/do...emtest86+-1.40.floppy.zip
Pak uit op diskette doe in de pc en start opnieuw op, zolang je dan geen rode dingen ziet is het goed :P en laat hem +- 4 x passen.

Post daarna je bevindingen ;)
Moet je hem dan na 4 x zelf afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
Hi,

ik keek vandaag in de bios.
Daar ston: CPU Host Frequency, is dit hoe snel de processor draait ofzo? Kon op google niet echt wat vinden ( ook omdat ik geen held in engels ben ). De CPU Host Frequency staat op 100 mhz, ik dacht oh dit is me probleem dan zet ik hem naar 1000 mhz, maar kon niet hoger als 248 mhz :S
Dus heb ik hem maar weer terug gezet naar 100 mhz want weet dus niet wat dit is..

Iemand die me dit kan vertellen?

Bedankt, Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:41
Zeker wel, maar je kunt het ook gewoon uit de FAQ halen, daar zijn ze voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 23:12
CPU host frequency * multiplier = CPU snelheid, dus probeer em maar niet op 248 of hoger te zeggen :X
Maar vertel eens nou wat voor processor je echt hebt? Dus waar je voor betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
Ik heb deze pc aleen tijdje he.
Het is een amd atholn 1000 mhz

• S_tef
Kick, nog steeds niet opgelost..

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je nou gewoon wat rondkijkt in de vele faqs, zoals al eerder is aangeraden, kan je er zelf achterkomen wat je nou eigenlijk in moet stellen. Al eerder heeft een moderator je aangeraden zelf wat uit te zoeken; hierbij is dat ook van toepassing. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.