Toon posts:

Een super systeem samenstellen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Johnnyburn schreef op donderdag 01 september 2005 @ 03:06:
<exaggerate-mode>
Kijk, als je het dan echt meteen goed wilt doen, maar dan ook perfect: dan zou je het volgende kunnen overwegen...

Uber systeem

voor het luttele bedrag van bijna 13600 euro heb je een uber systeem met 3x 20,1" TFT schermen...
</exaggerate-mode>

Ps: eventueel kun je ook nog een phase-change koelingkje proberen, maar dat heb ik er niet bij inbegrepen
Ik vind het maar een slecht samengestelde pc :?

Verwijderd

Johnnyburn schreef op donderdag 01 september 2005 @ 03:06:
<exaggerate-mode>
Kijk, als je het dan echt meteen goed wilt doen, maar dan ook perfect: dan zou je het volgende kunnen overwegen...

Uber systeem

voor het luttele bedrag van bijna 13600 euro heb je een uber systeem met 3x 20,1" TFT schermen...
</exaggerate-mode>

Ps: eventueel kun je ook nog een phase-change koelingkje proberen, maar dat heb ik er niet bij inbegrepen
Idd, wat een slecht samengesteld systeem zeg.. Het geheugen is niet top, je neemt geen dual opteron voor gamen en wat moet je met 2 7800GTX's als ze er geen SLI ondersteuning op het moederbord zit.. 8)7 En 2 voedingen gaat natuurlijk ook niet werken zonder gekloot.. :? Nou ja, en de rest is ook net zo fout als maar kan..

Een beter systeem zou dit zijn:
- Asus A8N Sli
- Amd Athlon X2 4800+ of een FX57
- 2 x 7800GTX in Sli
- 2 x 1GB Corsair XL (2-2-2-5) in Dual Channel
- 2 raptors in raid 0 + nog een 250GB opslag schijfje.
- Sound Blaster X-Fi met een leuk 7.1 setje
- Plextor PX716A en een Plextor DVD spelertje
- 2 x 19Inch Samsung TFT met 4 ms
- Antec Truepower 550W

En vast nog wel wat spul wat ik vergeet.. Maar ook dit is prijstechnisch ondoordacht en ik zou het zelf nooit nemen, ook al had ik het geld ervoor. Maar hiervoor betaal je lang geen 13000 euro! En het werkt ook nog! :)

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:31:
[...]

Idd, wat een slecht samengesteld systeem zeg.. Het geheugen is niet top, je neemt geen dual opteron voor gamen en wat moet je met 2 7800GTX's als ze er geen SLI ondersteuning op het moederbord zit.. 8)7 En 2 voedingen gaat natuurlijk ook niet werken zonder gekloot.. :? Nou ja, en de rest is ook net zo fout als maar kan..

Een beter systeem zou dit zijn:
- Asus A8N Sli
- Amd Athlon X2 4800+ of een FX57
- 2 x 7800GTX in Sli
- 2 x 1GB Corsair XL (2-2-2-5) in Dual Channel
- 2 raptors in raid 0 + nog een 250GB opslag schijfje.
- Sound Blaster X-Fi met een leuk 7.1 setje
- Plextor PX716A en een Plextor DVD spelertje
- 2 x 19Inch Samsung TFT met 4 ms
- Antec Truepower 550W

En vast nog wel wat spul wat ik vergeet.. Maar ook dit is prijstechnisch ondoordacht en ik zou het zelf nooit nemen, ook al had ik het geld ervoor. Maar hiervoor betaal je lang geen 13000 euro! En het werkt ook nog! :)
de topicstarter moet gewoon hetgene updaten wat hem daadwerkelijk stoort aan zijn systeem, ik denk dat een redelijk betaalbare a64 x2 3800+ al een stap in de goede richting is, je pc zal er gewoon sneller door aanvoelen, en je kan veel meer dingen tegelijk doen tov een xp3000+.
en de fx57 is een erg dure cpu, zou ik een x2 voor kopen, die is een stuk betaalbaarder en ook een super snelle cpu, helemaal tov een xp3000+!
beperk me weer is tot de cpu maarja ook met zo'n nieuwe athlon zal dual channel aangenamer lopen dan met een XP (als je dat al had natuurlijk), dus 2 bankjes ddr dual channel erin en dat zal ook een sprong vooruit zijn, nu zit je nog op ongeveer 500 euro :p (voor de meeste is 2x512mb ook wel genoeg)

Videokaart, ik ben zelf geen gamer, maar ik denk dat je moeilijk altijd alles voor kan blijven, kijk wat lekker presteert voor de money, gooi er een 7800GT in, 1x, 392 euro kost ie, kan evt ook nog wel iets bezuinigen erop, verkoop je de kaart later weer doe je er een zwaardere in :P

Ik zou zeggen, een raid0 setup van 2 schijven om te beginnen ofzo, raptors zijn behoorlijk duur en bewijzen zich eigenlijk alleen op bepaalde punten, zijn nog herrieschoppers ook, je zult zien bij raptops het einde vooral gelijk blijft van de schijft, iets wat je bij desktopschijven niet ziet, maargoed die zijn een stuk groter en goedkoper. dus je kunt je misschien eerst maar beter beperken tot 2 goede evt. lekker grootte schijven (afhankelijk van je dataopslag verbruik), denk je van sjonge wat een bottleneck zijn die schijven toch, heb je altijd wat geld over voor 2 raptors toch? :p

Kast, hele persoonlijke keuze, wil ik me dus ook niet teveel mee bemoeien, kijk wat je mooi vind en waar je het spul een beetje netjes in kwijt kan, de 1 houd van een toren op het burau de ander vind een compact practisch kastje mooier, persoonlijk dus.

en tot slot de monitor, ikzelf heb een dell 2005 widescreen als aanwinst gekocht laatst, ben ik zeer over te spreken, maar dual monitoren werkt ook lekker, wil je dat doen kun je beter 2x gewone tft's kopen, koop dan 2x een pva/mva-overdrive, TN kan ook, maar die vind ik meer geschikt voor de hardcore gamers, pva/mva tft's zijn op het moment behoorlijk de snelheid aan het opvoeren, en je zult er realistischer beeld vanaf krijgen, ook als je net ff er anders voor zit. Ik merk dat bij mijn IPS ook heel erg, geen contrast/kleurveranderingen als ik er anders voor zit.

dus ik denk dat je voor 1700 euro al een hele leuke update kan realiseren, waar je weer heel wat jaartjes mee vooruit kan!

Verwijderd

Zet het geld op de bank, lkkr rente er over.. is leuk voor later.. en je maakt winst..

Je systeem is nu al goed, dus nog niets doen...

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:53
tis al een oud topic hoor. Iemand kickten het omdat die benieuwd was naar het resultaat. (ik ook B) )
Dus denk dat jullie goedbedoelde adviezen beetje te laat zijn voor hem :P

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
heb een bedrag gewonnen met meer dan 4 nullen meer zeg ik nie ;)
Leuk voor je! Meer dan 4 nullen is dus minsten 5 nullen! Als ik dat uitreken in uit befjes is dit meer dan 40 miljoen bef. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 10:55
koop een 7.1 boxensetje, een doek en een beamer en gamen maar (op de pc die je nog gaat kopen)
Pagina: 1 2 Laatste