[XP] Hardeschijf ruimte niet te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik heb een nieuwe hardeshijf geplaatst, maxtor diamondmax 10 250GB, maar kan er nu een groot deel niet van gebruiken. Ik heb SP2 geinstalleerd staan en het wordt ook herkend als een schijf met 233GB ruimte, alleen claimt het systeem dat er 120 GB van in gebruik is. Als ik dan alle bestanden bij elkaar op tel kom ik niet verder dan 10GB. Weet iemand hoe ik die andere 110GB toch kan gebruiken? Ik heb geen Norton geinstalleerd staan, dus die kan ook geen ruimte verborgen houden. Verder ook geen enkel ander programma die een zelfde truuk kan uithalen, naar mijn weten.

Ik heb al op google geprobeerd en hier op got, maar daar kom ik niet verder dan topics die gaan over de 137GB limit (wat dus bij mij niet van toepassing is).

Partition Magic ziet precies hetzelfde, dus een partitie van 233GB waarvan 120GB in gebruik, dus daar kan ik ook niets mee terug halen.

telefoontoestel

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

heb je NTFS geformateerd?
en 233GB kan wel kloppen er gaat een boel af bij z`n grote schijf.

[ Voor 58% gewijzigd door loodgieter op 07-08-2005 02:47 ]

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17
Zoek op google naar maxtor big drive enabler, deed bij mij alle trubbels verdwijnen!

(200 gieg diamondmax 10 werd als 128 gieg herkend, en ja, sp2 heb ik...)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ik ga ervan uit dat je het Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is? gedeelte uit de OM FAQ helemaal gelezen hebt.
Neem inderdaad even een kijkje op de site van Maxtor voor de Big Drive Enabler.
Weet je overigens zeker dat dit niet op jouw van toepassing is?

Verder is de herkende grootte van 233 GB (zoals ook in de FAQ staat) nogal logisch aangezien

250.000.000.000 bytes / 1024³ = 232,83 GB

Dat is alvast één ding minder om je zorgen over te maken ;)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Het probleem zit em ook niet bij de 233GB aan ruimte, hiervan was ik op de hoogte. Ook de 137GB herkenning is zoals ik zei niet op mij van toepassing aangezien hij een partitie heeft staan over 233GB. Mijn probleem is dat ie ergens 110GB mee gebruikt, zonder dat ik die bestanden ergens kan terug vinden. Het totaal van alle bestanden op mijn schijf beslaan namelijk enkel 10GB. Dat is het hele eieren eten.

[edit]
Voor de zekerheid dat programmatje ook geprobeerd van Maxtor, maar die gaf ook aan dat de 48-bit LBA al was enabled. Is er een programma die kan zien wat er over de gehele schijf op staat? Want 110GB kwijt terwijl er geeneens bestanden op staan is wel heel raar.

[ Voor 26% gewijzigd door telefoontoestel op 07-08-2005 12:45 ]

telefoontoestel

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je ook al even in Windows Operating Systems - FAQ gekeken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Die checkdisk kreeg ik dus handmatig niet aan de praat leek wel. Hij heeft nu gedraaid en heeft enkel fouten gevonden en hersteld. Nu keek ik daarnet en heb ik 214GB vrij. Het probleem is daarmee dus gelukkig verholpen. Thnx

telefoontoestel

Pagina: 1