Processor is wat langzaam...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:11
Ik haalde altijd iets meer dan 10000 drystone punten in sisoft sandra met de cpu arithmetic benchmark. Ik heb nu echter een nieuwe harde schijf gekocht en die bijgeplaatst en direct maar besloten om m'n pc maar eens van een nieuwe windows installatie te voorzien. Hij draait nu al weer een tijdje naar tevredenheid, alleen testte ik vandaag weer eens met sandra m'n cpu en ik krijg maar 9400 punten??? Das toch iets meer als 6% verschil.... ik heb de amd driver geinstalleerd voor cool 'n quiet ik heb ook de nieuwste via chipset drivers geinstalleerd. Bios heb ik eigenlijk niet aan gezeten behalve dan de hardeschijf instellingen.

Ideeen hoe dit kan???

specs: ASUS A8V Deluxe; AMD64 3500+; 1GB Crucial 3-3-3-?3? 1T; Club3D X800 XT 256MB VIVO AGP; Maxtor Diamondplus 9 120GB 7200RPM 2MB; Maxtor Maxline III 250 GB Sata 16 MB; NEC3500 DVD+RW; 52x CD-ROM; 550Watt Voeding

[ Voor 17% gewijzigd door Ghost81 op 05-08-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Zelfs exact 6% als dit de juiste scores zijn. :) Dergelijke static benchmarks moet je natuurlijk met een marge interpreteren van ongeveer 3%. Wellicht had je systeem een slechte dag. ;)

Als er verder niets verandert is, zal je CPU nog steeds hetzelfde presteren en zou ik niet al te veel waarde hechten aan deze benchmark en score.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 21:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

(specs staan in signature en de nieuwe maxtor maxline III 250 16MB sata moet daar nog bij)
Specs hoor je in je topic te plaatsen (redenen waarom specs in sig niet voldoende zijn staat in het PMG Beleid), graag alsnog posten, anders gaat dit topic dicht :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
wimpie schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:12:
Zelfs exact 6% als dit de juiste scores zijn. :) Dergelijke static benchmarks moet je natuurlijk met een marge interpreteren van ongeveer 3%. Wellicht had je systeem een slechte dag. ;)

Als er verder niets verandert is, zal je CPU nog steeds hetzelfde presteren en zou ik niet al te veel waarde hechten aan deze benchmark en score.
Theoretisch ben ik het daar mee eens, maar ik had altijd consistent boven de 10000 punten en hij varieert nu maar tussen de 9350 en 9404 punten..... ik vind het erg vreemd. Ook omdat 9400 punten ongeveer gelijk staat aan een amd64 3200+ Daarnaast is ook de cpu score in 3DMark03/05 significant lager evenals in aquamark3d......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 04:25
Misschien dat een beetje tweaken in de bios helpt. Dat was bij mij iig wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Is niet echt een slechte score als je het mij vraagt. Draai hem nog een keer, alleen dan zonder firewall, virusscanner etc. etc. Haal met dezelfde processor 11488, maar ik heb hem dan ook overgeklokt :) (2480Mhz en geheugen ook licht, draait op 207.5 Mhz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Virusscanner uit etc.... dat doe ik altijd bij benchmarken... op zich ben ik er redelijk ervaren mee... maar ik sta versteld van 6% verschil simpelweg door een clean install. Ik heb het gevoel dat ik wat vergeten ben ofzo..... Ook de biossettings heb ik niet echt aangezeten... ik weet ook niet welke precies invloed kunnen hebben op de prestaties, behalve natuurlijk de overclockdingen als: fsb, memdeviders, memspeed, multiplier, voltage etc... Kortom welke instellingen zijn dat dan als je je cpu niet wilt overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Niemand.....? Het is echt niet normaal hoor... hij m'n pc scoort ongeveer gelijk aan een p4 3.2 ghz... das toch belachelijk voor een amd64 3500+.... hij staat trouwens ook op 1T....

[ Voor 3% gewijzigd door Ghost81 op 06-08-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkig staat je PC niet op 28.8k modem :s:s:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Jaja... heel leuk!

Anyway, m'n probleem is opgelost. 't Topic mag dicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Wat was het probleem?

De oplossing bedoel ik :P

Ik zelf had ook dit probleem met mijn rig.

Ik ging van 132 naar 128 punten toen ik een 40Gb hdd geprobeerd had :S

hoe kan ik dit oplossen?

Mijn Athlon presteert nu namelijk als een pentium3, dat is toch niet normaal he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ghost81 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 17:59:
[...]
Anyway, m'n probleem is opgelost. 't Topic mag dicht!
Wellicht kun je dan even zo vriendelijk zijn hier te vermelden wat de oplossing was?
Als er ooit mensen zijn met een vergelijkbaar probleem en dit topic via de search vinden, kunnen ze meteen jouw oplossing toepassen.
Kleine moeite voor jou waarmee je in de toekomst misschien nog iemand helpt ook :)
ELiA schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:02:
[...]
Ik zelf had ook dit probleem met mijn rig.

Ik ging van 132 naar 128 punten toen ik een 40Gb hdd geprobeerd had :S

hoe kan ik dit oplossen?
Dat is een daling van 3%. Lijkt me ruim binnen de foutmarge ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Rone op 06-08-2005 18:12 ]

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
r00n schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:03:
[...]

Wellicht kun je dan even zo vriendelijk zijn hier te vermelden wat de oplossing was?
Als er ooit mensen zijn met een vergelijkbaar probleem en dit topic via de search vinden, kunnen ze meteen jouw oplossing toepassen.
Kleine moeite voor jou waarmee je in de toekomst misschien nog iemand helpt ook :)

[...]

Dat is een daling van 3%. Lijkt me ruim binnen de foutmarge ;)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

bedankt!!! Ik heb hem nog een keer gerund, en wat bleek?..

133!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou ook graag de oplosing willen weten, aangezien ik ook zeer laag scoor met mijn cpu in de benchmarks.

3d mark03 734 punten en in 3dmark05 3400 punten en in aquamark3 8,181 cpu punten en dat is veel te weinig voor mijn systeem.

specs:

AMD athlon64 3400+ (2,4ghz) 2xGeheugen Dimm 512 MB PC3200 DDR Twinmos @333mhz 2,5-3-3-7, MSI K8M800 DDR400 AGP8x M-ATX S-ATA, WD 160 GB UDMA100 7200RPM 8MB Cache,XFX GeForce 6800GT 256mb

zoals jullie kunnen zien loopt mijn ram op 333mhz, maar jammer genoeg kan ik dat niet veranderen.
en mijn cl kan ik ook niet veranderen, weet niet of dat goed staat?

ik heb ook een aantal screens gemaakt:

)Afbeeldingslocatie: http://img122.echo.cx/img122/8247/uyuy9xy.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img98.echo.cx/img98/8111/hhhhhh3st.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img202.echo.cx/img202/7331/45es.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img202.echo.cx/img202/2084/52zf.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img190.echo.cx/img190/4315/70ga.th.jpg

die ene pic van een benchmark is erg laag.

ik zag dit nog staan in de handleiding staan van mijn moederbord:

The mainboard provides two slots for 184-pin DDR SDRAM DIMM (Double In-Line
Memory Module) modules and supports up to 2GB memory size. You can install
PC2700/DDR333 & PC2100/DDR266 modules on the DDR DIMM slots (DDR 1~2).

en ik heb PC 3200 en die staat er niet tussen.

en dit zag ik weer op deze site staan http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=624

• Supports DDR266/333 DDR SDRAM, and unbuffered DDR400 DIMMs for two 184-
pin DDR DIMMs.
• Supports DIMM sizes up to 2GB of memory in total.

ik kan hem toch niet laten draaien op 400 mhz?
zie ff door de bomen het bos niet meer.
want ik denk dat dit met mijn lage cpu score heeft te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Oke sorry mensen..... ik was wat kort... ik dacht niet dat veel mensen 't zouden lezen aangezien er ook niet echt veel reacties kwamen.... Dat de scores in 3dmark0x wat laag waren bleek al langer zo te zijn (nadat ik wat oude benchmarks heb doorgebladerd... ik had alleen nog met tomshardware vergeleken. Vreemd trouwens dat in die 3dmark cpuscore nog zo'n groot verschil kan zitten..... anyway...). Aquamark3d was toch een geval van foutenmarges en sisoft.... tja 't blijkt dat het er maar net van af hangt welke versie je hebt.... 2004, 2004 sp1, 2005 lite, 2005 pro, 2005 sp2 etc.... ik heb verschillende gestest... ik kwam er uiteindelijk achter dat m'n score varieert van net boven de 9000 tot net boven de 10000.... 10% dus tussen verschillende versies. Ik dacht echt dat 't wat anders moest zijn omdat ik gewoon de programma's inclusief sisoft sandra van m'n backupschijf installeerde (het moest dus wel dezelfe versie zijn etc....). Na wat onderzoek bleek ik toch 2 versies gebackuped te hebben (was me dus nooit opgevallen, meestal ben ik erg netjes wat dat betreft, gewoon de laatste versie en de rest opruimen). Ook een opmerking van sisoft over de IOQD hangt nogal van de versie af.....

Kortom ik was wat voorbarig, onoplettend, etc.... daarvoor mijn excuses. Helaas heb ik geen "ground shaking solutions".... alleen wat wijze lessen wat betreft sandra en benchmarken in het algemeen....

Sterkte met de problemen en ik zal uiteraard ook proberen mijn steentje bij te dragen met het helpen vinden van oplossingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 20:37:
ik zou ook graag de oplosing willen weten, aangezien ik ook zeer laag scoor met mijn cpu in de benchmarks.

3d mark03 734 punten en in 3dmark05 3400 punten en in aquamark3 8,181 cpu punten en dat is veel te weinig voor mijn systeem.
Ik heb in aquamark3d 9623 punten met een amd 3500+ op 2.2GHz.... jouw score lijkt dan inderdaad wat aan de lage kant.... niet echt iets van binnen de foutenmarge ligt... de oplossing zou goed in de 333-> 400 mhz kunnen liggen. Controleer iig met wat software of ook alle frequenties goed staan (htt, fsb, mem, etc).... bij mijn moederboard (a8v deluxe) zijn nogal wat crappe biossen die zich niet helemaal aan de instellingen houden die in de interface vermeld staan.... dus een 240mhz fsb is stiekum toch gewoon 220 ofzo... dat soort dingen...Als laatste... tja drivers checken....chipset, videokaart. Een verse installatie (tenzij je dat net gedaan hebt....). Succes iig.

PS: wederom niet baanbrekend advies, maar 'k doe m'n best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van mij had ook zwakkere prestaties na de aankoop van een nieuwe hd en een nieuwe grafische kaart. Wat bleek de oplossing te zijn die ik hier al in vele topics heb neergeschreven?
Idd : een BIOS update. Het lijkt voor vele mensen nog een ver-van-mijn-bed oplossing maar geloof me of niet: 70 % van al je problemen kunnen met een BIOS update verholpen worden.
Flashen dus maar met ofwel het bijgeleverde programma asusupdate (vind ik persoonlijk het gemakkelijkst en is vanuit windows te doen) of anders via awdflash of een andere programma dat je op diskette moet zetten. Tstaat allemaal prachtig beschreven in je asus boekje dat je bij het moederbord kreeg :P

PS: als iemand soms die awdflash manier snapt kun je dan eens kort uitleggen wat je moet ingeven want ik snap echt niet wat ik moet intypen bij awdflash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 02:33:
[...]
PS: als iemand soms die awdflash manier snapt kun je dan eens kort uitleggen wat je moet ingeven want ik snap echt niet wat ik moet intypen bij awdflash.
BIOS Flash Howto:
Our Example-Flashprogram named "awdflash.exe" is for an AWARD BIOS. There are many other Flashprograms like: "amiflash", "phlash", pflash", "flash" and they all may have different parameters. To watch these parameters, go to the Commandline (DOS-Prompt) and enter:

"flashprogramname /? (or /H)".

Many Mainboard-Manufacturers makes suggestions to start "awdflash.exe" with the following parameter:

"A:\>awdflash.exe kt7a_kk.bin /cc /cd /cp /py /sy /cks /R"

Description:
kt7a_kk.bin = Update filename (example)
/cc = clear CMOS after Programming
/cd = clear DMI after Programming
/cp = clear PNP(ESCD) after Programming
/py = Program Flash Memory
/sy = save the old BIOS to: "OLDBIOS.BIN"
/cks = show Update Binfile Checksum
/R = Reset System after Programming
toon volledige bericht
Natuurlijk kun je ook gebruik maken van awdflash /? voor extra info.
Verder is er genoeg te vinden met behulp van Google.
Let hierbij wel op dat awdflash vanzelfsprekend alleen werkt op Award BIOS'en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost81 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 23:18:
[...]

Ik heb in aquamark3d 9623 punten met een amd 3500+ op 2.2GHz.... jouw score lijkt dan inderdaad wat aan de lage kant.... niet echt iets van binnen de foutenmarge ligt... de oplossing zou goed in de 333-> 400 mhz kunnen liggen. Controleer iig met wat software of ook alle frequenties goed staan (htt, fsb, mem, etc).... bij mijn moederboard (a8v deluxe) zijn nogal wat crappe biossen die zich niet helemaal aan de instellingen houden die in de interface vermeld staan.... dus een 240mhz fsb is stiekum toch gewoon 220 ofzo... dat soort dingen...Als laatste... tja drivers checken....chipset, videokaart. Een verse installatie (tenzij je dat net gedaan hebt....). Succes iig.

PS: wederom niet baanbrekend advies, maar 'k doe m'n best!
bedankt dat je mij wilt helpen :)
maar alles staat goed in de bios bij mij. :|

maar kon jij nou wat opmaken uit deze text?

het lijkt wel of mijn moederbord dan geen pc 3200 ondersteunt,en das toch raar voor een modern moederbord.

oja als ik bv mijn bios ga flashen hoe doe ik dat dan?aangezien ik geen floppy drive heb.

en ik heb al een verse windows erop gezet en bijna alle drivers die er bestaan en chipset drivers + audio drivers maar niks helpt ;(

dus zit ff met mijn handen in mijn haar ;(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:14:
[...]
oja als ik bv mijn bios ga flashen hoe doe ik dat dan?aangezien ik geen floppy drive heb.
Waar kan ik de BIOS downloaden en hoe moet ik het updaten?-gedeelte in de PMG FAQ.
Download de benodigde bestanden en zet ze gewoon op C:\
Booten met een iets waarmee je in DOS kunt komen en vanuit daar updaten. Geen floppy nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:14:
[...]
Ja als ik dat zo lees wordt DDR400 inderdaad niet ondersteund.... je zou in de bios bij je memory devider iets als 2:1 moeten kunnen vinden dat inhoud dat de feitelijke 200mhz bus dus verdubbeld wordt naar 400 MHz ipv 5:3 wat inhoud 200/3 * 5 = 333 MHz. Misschien dat je bios het simpelweg aangeeft met 400/333/266... dat hangt een beetje van je bios af.
het lijkt wel of mijn moederbord dan geen pc 3200 ondersteunt,en das toch raar voor een modern moederbord.
Inderdaad.... vreemd?

en ik heb al een verse windows erop gezet en bijna alle drivers die er bestaan en chipset drivers + audio drivers maar niks helpt ;(

dus zit ff met mijn handen in mijn haar ;(
Toen ik nog een MSI moederboard had gebruikte ik daar MSI Live Update (3) voor.... gewoon via internet heel handig, hoewel via dos veiliger is. Ik heb echter nooit problemen gehad via internet. Doe het nadat je opnieuw hebt opgestart en goed heb gewacht todat hij helemaal klaar is met opstarten. Schakel overbodige dingen uit, zoals virusscanners, mailcheckprogrammaatjes etc. En doe dan de update... dat is volgens mij betrekkelijk veilig.

http://support.msi-computer.nl/liveupdate.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost81 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:14:
[...]
Ja als ik dat zo lees wordt DDR400 inderdaad niet ondersteund.... je zou in de bios bij je memory devider iets als 2:1 moeten kunnen vinden dat inhoud dat de feitelijke 200mhz bus dus verdubbeld wordt naar 400 MHz ipv 5:3 wat inhoud 200/3 * 5 = 333 MHz. Misschien dat je bios het simpelweg aangeeft met 400/333/266... dat hangt een beetje van je bios af.

[...]
Inderdaad.... vreemd?

[...]

Toen ik nog een MSI moederboard had gebruikte ik daar MSI Live Update (3) voor.... gewoon via internet heel handig, hoewel via dos veiliger is. Ik heb echter nooit problemen gehad via internet. Doe het nadat je opnieuw hebt opgestart en goed heb gewacht todat hij helemaal klaar is met opstarten. Schakel overbodige dingen uit, zoals virusscanners, mailcheckprogrammaatjes etc. En doe dan de update... dat is volgens mij betrekkelijk veilig.

http://support.msi-computer.nl/liveupdate.html
toon volledige bericht
idd in mijn bios staat DDR400 maar als ik hem daarop zet start hij nog steeds op als 333mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Ghost81 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 19:21:
Ideeen hoe dit kan???

specs: ASUS A8V Deluxe; AMD64 3500+; 1GB Crucial 3-3-3-?3? 1T; Club3D X800 XT 256MB VIVO AGP; Maxtor Diamondplus 9 120GB 7200RPM 2MB; Maxtor Maxline III 250 GB Sata 16 MB; NEC3500 DVD+RW; 52x CD-ROM; 550Watt Voeding
Je ram eens op cas 2.5 proberen..scheelt weer een paar % :)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Pagina: 1