Toon posts:

p4 3.0e overclock help!

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallloo,

Ik ben op zoek naar wat hulp.Ik heb een p4 3.0e 800 presscott met corsair TWINX XL (pc3200) geheugen en met systeem is watergecooled met een fan op me northbridge etc.

Als ik me proc op 245 mhz laat lopen 1:1 400 mhz 2.5-3-3-6(7) (3680 mhz) dan loopt hij stabiel
Zet ik met de zelfde dimm timings het op 250 dan start me windows op en zodra hij norton wil laden dan freakt me Antivirus met het bericht dat hij bestanden mist.

Ik heb toen om te testen de geheugen op 266 mhz (5:4) gezet met 2-2-2-5 timings en een fsb van 250. Hij bootte perfect.

Toen wou ik hem op 320 mhz zetten met zéér losse timings 3-3-3-7 en ook 250 fsb, toen deze opgestart was en me login scherm vertoonde, rebootte hij gelijk.

Het lijkt mij sterk dat ik niet met een divider op 250 fsb kan laten lopen tewijl dit wel met 245 kan met 1:1 settings en dan heb ik alles op turbo staan (proc en geheugen, dit heb ik uitgezet met het testen naar een hogere clock).

Met geheugen staat op 2.85 V (en die is het hoogste wat ik kan kiezen) Me proc staat op 1.6 V alles wat ik daarboven kies start me hele pc niet op. Geen POST.

Wat kan ik aan dit probleem doen. Is het met me huidige opstelling kwa hardware op te lossen of moet ik iets gaan vervangen. (ik hoop niet dat het me geheugen is,want die heb ik net).

Ik ervaarde wel dat als toen ik hem op 245 mhz 1:1 had lopen en ik zat 2 uur te gamen dat me game minimaliseerde (dus crashte niet) en dat me norton antivirus weer bestanden miste etc etc. :? toen heb ik me firewall/antivirus helemaal uitgezet en ik kon weer verder gamen.

Ik heb wel later bij asus probe even gekeken wat er toen gebeurde:

Temps bleven perfect. Onder het gamen en proc temp van 40 en een mobo temp van 28 graden
Voltages was de 3v,5v en 12v stabiel maar me vcore begon te dalen naar 1,45V 8)7

Als iemand nog goede tips voor me heeft graag! ik had al eerder een andere post gedaan, wat me al aardig op weg heb geholpen,maar het lijkt mij mogelijk om met een 3.0e naar de 4 ghz te gaan.

Verwijderd

Waarom open je in godsnaam een nieuw topic :?
Was deze niet goed genoeg :?

offtopic:
Ik zou als ik jou was dit nog even doornemen :)

Voor een uitgebreide uitleg over het hoe en waarom van overclocken kan je hier terecht. :) Garantie op overclocks zijn er nooit natuurlijk, en over het maximaal haalbare is weinig te zeggen.
Kwestie van alle componenten op één na terugschakelen, zodat je van dat ene component de maxima kan bepalen. Daarna herhalen voor het volgende component, enzovoort. Dan nog is het geen garantie dat alle maxima opgeteld daarna ook stabiel zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 11:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn weer andere vragen. De vraag over de VOLT mod is opgelost inmiddels.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Is je voeding wel sterk genoeg? Voor het overclocken moet de voeding ook wat kracht achter de hand hebben anders draait het systeem niet stabiel meer.

Edit: Tagan 480 watt volgens je sig... moet genoeg zijn..

[ Voor 17% gewijzigd door frankknopers op 05-08-2005 12:02 ]

Goud is geen geld

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
voeding ligt het naar mijn mening niet aan.
ik heb zelf een coba 350 watt in mijn computer zitte die trekt bijna alles!(mijn lieflings voeding)
ik stop ze zelfs in servers die draaien super met die voeding dus dan moet 480 wel genoeg zijn.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-02 15:48
Move PMG -> DOC

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je hiermee?

Verwijderd

Topicstarter
Maar niemand kan me helpen???

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Wel meteen duur om meteen naar de winkel te rennen ervoor, maar zou een OCZ DDR Booster niet uitkomst kunnen bieden? Ik heb hier verder geen eigen ervaring mee maar wat ik gelezen/gehoord heb is dat daarmee je powerline een stukje stabieler is, misschien kan je ergens 1 lenen van een maat ofzo.
Misschien dat iemand anders hier een idee over heeft?

Verwijderd

Ik heb het zelfde gehad en denk zelf dat het geheugen zich niet verder laat overklokken.
Dus wil zelf iets van PC4400 geheugen halen en hoop dat ik dan de 4ghz i.p.v. de 3,8 berijken

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Misschien werkt die divider niet lekker. Je hebt trouwens wel erg veel voltage op je cpu staan...

Verwijderd

Denk ook dat het aan het geheugen ligt:

Data niet kunnen laden bij overclocken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de winkel gesproken waar ik me geheugen 2 weken geleden gekocht heb en ik mag hem omruilen voor andere dimmen.
welke dimmen kunnen boven de 266 mhz FSB en die een beetje strakke timings hebben?
Ik zal me voltage verlagen naar 1.50

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 14:41:
Ik heb de winkel gesproken waar ik me geheugen 2 weken geleden gekocht heb en ik mag hem omruilen voor andere dimmen.
welke dimmen kunnen boven de 266 mhz FSB en die een beetje strakke timings hebben?
Ik zal me voltage verlagen naar 1.50
Kijk eens in de Pricewatch naar PC4000 geheugen of sneller, het voldoet dan wel niet aan de JEDEC standaarden, maar als je wil OCen werkt het wellicht.
En waarom je voltage verlagen? Over het algemeen krijg je met een hoger voltage een stabieler systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu pc4400 maar kom niet stabiel over de 245 FSB, norton begint meteen raar te doen en me asus probe begint over een illigal floating point.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:27:
Ik heb nu pc4400 maar kom niet stabiel over de 245 FSB, norton begint meteen raar te doen en me asus probe begint over een illigal floating point.
en je had de vcore van je cpu verlaagt?

Verwijderd

Topicstarter
ja eerst wel, maar werkt niet. (duh!) ik kan hem niet hoger krijgen als 1.6 v. Hoger als dat en ik krijg no post

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
En ook deze kan verder in je andere topic: Corsair pc4400,is de p4p800SE daarvoor geschikt??
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.