Toon posts:

P4P800SE voltmod, "droophoppen" ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halloo,

Ik heb net sinds een week waterkoeling en me systeem is nu behoorlijk cool. Een goede northbridge cooler heb ik ook geinstalleerd.
Onderaan heb ik de specificaties van me pc neer gezet.

Ik heb alleen een probleempje en zoek naar een oplossing.
Als ik aan het gamen ben dan crashed me norton na een half uur met het bericht dat anti virus bestanden mist etc. De rest crashde niet (me spel werd geminimaliseerd)(dit heb ik trouwens ook als ik hem hoger doe als 3.68 Ghz).
Ik ben toen meteen naar asus probe gegaan om te kijken wat er veranderd is. Me temperatuur gaf tijdens het gamen 39 graden aan, dus dat was het niet.
Toen keek in naar de voltages en met 3v,5v,en 12v (11,8v tijdens full load)waren goed alleen me Vcore daalde behoorlijk (van 1.55V naar 1.45V)

Ik heb ergens gelezen dat je hem kan 'droopmodden' Ik zou dit graag willen doen op de Vcore en Vdimm.Ik heb zelf alleen nog nooit gesoldeerd of iets en ik zoek een beetje hulp.
Waar kan ik bijv de spullen halen (transistor etc en hoe heten ze precies? 8)7 )
Heeft iemand een aansluit schema voor mijn moederbord? of heeft iemand het al gedaan die me kan helpen met mijn moederbord?

Ps Je heb ook van Antec een voeding waarmee je ook je 3v,5v en 12v kan verhogen. Als je die bijv heb kan je daarmee ook je Vcore stabiel houden?

Alvast bedankt! _/-\o_

Specificaties

P4 3.0e prescott @ 3,68 1.55V
P4P800SE Asus moederbord
2x512 DDR Corsair TWINX XL
Asus 9999 (6800) 128 mb Videokaart
2x80 GB Maxtor Diamondplus 9 in Raid
Aquagate Watercooling en extra fans etc
Tagan Black Edition 480 Watt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 12:27 ]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

jij denkt aan cpu , maar ik zou eerder memory zeggen, cpu kan nog wel wat hebben, en dan reboot ie meestal.

dus.......verhoog het voltage van je geheugen eens een klein beetje en probeer dan nog eens.

een droop mod is alleen als je max vcore draait en op max snelheid......en dat ben je nog laaaang niet.

pressie 3.0 deed hier 4200mhz op water ........1,65v

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

Topicstarter
Daar kan je ook gelijk in hebben.

Ik had eerst 2x512 mb twinmos en die heb ik veranderd door 2x512mb corsair twinx XL pc3200.
ik draai nu op 245 1:1. wanneer ik hem op 250 zet 1:1 (hij kan overgeclocked worden op 260mhz 2.5-3-3-7) dan crashed me anti virus (alleen me norton maakt problemen,de rest blijft goed lopen, maar het lijkt me toch wel een hardware fout) meteen met bestanden die hij niet kan vinden
als ik me dimmen op 320 mhz laat draaien heb ik hetzelfde probleem.

Als het aan me geheugen ligt dan moet het toch met een divider opgelost zijn toch?

In me bios kan ik me Vdimm voltage verhogen tot MAX 2,85V
Is er een mogelijkheid om deze dan toch op 3v of 3.2 v te krijgen en is dit verstandig?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 13:20 ]

• Rol-Co

Rol-Co

250 1:1 2,5-3-3-7 op 2,85v is al erg knap hoor.

ik zou adviseren om je geheugen op 166 te zetten en je timings op 2-2-2-5 als ze dit aankunnen en dan 250fsb

loopt de cpu 3750 en mem 200.......als je dan nog hebt is het echt cpu en moet je daar voltage iets vehogen.

voltage mem naar 3v of 3,2 heeft alleen zin met oudere corsair geheugen , bh-5&6 en ch-5
.

[ Voor 14% gewijzigd door Rol-Co op 04-08-2005 13:25 . Reden: voltage line toegevoegt ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dat proberen!

maar ik zit zo te denken
Had ik dan niet beter pc4500 dimmen kunnen kopen? tenzij het me cpu is natuurlijk :?
en als ik hem stabiel de dimmen op 320 mhz laat lopen en me cpu 4000 (want dat getal wil ik halen stabiel :9~ ) zijn me fps dan hoger als ik me dimmen op 400 laat lopen en 3680 mhz?
Misschien weet je het anders kan ik altijd nog benchen.

oja nog iets, als ik de voltage van me proccessor hoger doe als 1.6V dan krijg ik geen post. helemaal niks.
Ze moeten toch hoger kunnen die waardes? helemaal met waterkoeling. Temps blijven perfect moederbord temp blijft constant 26 graden. en me southbridge heb ik me oude koelrib van me northbridge geplakt.

Bedankt tot nu toe voor al je info.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 01:20 ]

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 01:16:
Ik ga dat proberen!

maar ik zit zo te denken
Had ik dan niet beter pc4500 dimmen kunnen kopen? tenzij het me cpu is natuurlijk :?
en als ik hem stabiel de dimmen op 320 mhz laat lopen en me cpu 4000 (want dat getal wil ik halen stabiel :9~ ) zijn me fps dan hoger als ik me dimmen op 400 laat lopen en 3680 mhz?
Misschien weet je het anders kan ik altijd nog benchen.

oja nog iets, als ik de voltage van me proccessor hoger doe als 1.6V dan krijg ik geen post. helemaal niks.
Ze moeten toch hoger kunnen die waardes? helemaal met waterkoeling. Temps blijven perfect moederbord temp blijft constant 26 graden. en me southbridge heb ik me oude koelrib van me northbridge geplakt.

Bedankt tot nu toe voor al je info.
niet hoger als 1,6 klopt dat is altijd met een prescott en asus, mijn msi kan ik in windows verhogen....ideaal en kan zelfs naar 2,2v v core

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb gedaan wat je zei:

geheugen heb ik op 266 gezet (166 kon ik niet kiezen) en op 2-2-2-5 met een fsb van 255.
Alles ging perfect en norton bleef lopen.
Daarna om te testen heb ik hem op 320 gezet met timing 3-4-4-7 en fsb 255.
Als windows opstart en ik kom bij het login scherm dan reboot hij gelijk. :r

Je zou zeggen dat als ik me geheugen op 320 zet dat ik makkelijk een fsb van 255+ kan aanhouden toch?

Ik zie dat jij een athlon heb, of heb je ook een p4 systeem staan? vanwege je volt settings
Is het misschien verstandig dat ik me moederbord de deur uitgooi of me geheugen (geheugen hoop ik eigenlijk niet)?
Of weet jij een andere oplossing?Want me dimmen wil ik niet 3:2 laten lopen, 5:4 kan nog wel...

Of als me reboot op 255 fsb aan me presscot ligt, is misschien het id om een 3.2 northwoord te kopen?

• Rol-Co

Rol-Co

heb vroeger wel wat intel gehad, nu niet meer

mem op 5:4 moet kunnen op 255 fsb, maar misschien heb je gewoon brakke cpu, .....kan he?

kan je je multi niet naar 14 doen met de asus dan? kan je kijken of het je mem is of cpu.

.

Pagina: 1