Toon posts:

PC in een HTPC kast ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een ander topic over mijn pc, maar daar reageert niemand precies meer in en is al gekickt, ook is dit eigenlijk een specifiek topic over de PC in een HTPC kast steken.

Ik heb namelijk dus een PC samengesteld, met een Coolermaster stacker, maar nu ik erover nadenk lijkt de stacker mij een grote "lompe" kast (hij past denk ik zelfs niet onder mijn bureau) nu ben ik naar Mac's gaan kijken, en ik kan een Mac Mini met Apple 20" Cinema display kopen maar ik heb eigenlijk geld gespaard voor een flinke upgrade van mijn hardware (ik heb nu een 800mhz, 128mb, 16mb videokaart) en dan dacht ik erover om mijn PC hardware dan in te bouwen in een normale "desktop" kast (dus geen miditower) wat nu vooral gebruikt word als HTPC kast.
(Zie voor die Mac mijn topic in Apple talk

Ik had als kast de Silverstone LC03S in gedachten.
Deze heeft een plaats voor een 80mm fan onder de HD's en heeft achteraan een 60mm fan, ik denk dus dat die temperaturen binnenin bloedheet worden, en dat kan natuurlijk nooit goed zijn voor mijn hardware :p Hieronder mijn systeem met wat uitleg

Case & PSU
Coolermaster Stacker STC-T01 Rev. 2 – black (CK)
Arctic Cooling Fan 3 (x2)
Papst 120mm Lüfter 4412 F/2GLL - Super Silent
Tagan TG480-U01 PFC

CPU
Athlon 64 3700+ San Diego
Thermaltake BIG Typhoon 6-Pipe

VGA
XFX 6600GT PCI-e
AC Silencer NV 6 rev. 2

RAM
1024 MB Corsair TwinX 3200CZ

Mainboard
Gigabyte K8NXP-9

DVD-Brander & Harde Schijven
NEC-ND-3540A Black
WD 36,7 GB 10k RPM SATA
160GB Samsung SpinPoint P80 SP1614C
NEC Floppy 1,44 MB black

Monitor
17` TFT Acer AL1715s

Misc.
AC Ryan ConductX 3Pin Quadpower UV blau
A4-Tech keyboard
AC Ryan ConductX 4Pol Y-Splitter UV blau
Arctic Silver V Wärmeleitpaste

Case : (Als ik een miditower pak =) De Coolermaster stacker is volgens reviews een goede case met veel koelingsmogelijkheden en veel ruimte om te uitbreiden. Maar ik twijfel op 2 punten ; Door zijn grootte word hij misschien lomp om te vervoeren, en sinds ik veel verhuis is dat wel lastig.En hij is ook wat aan de dure kant vind ik zelf, en als hij zo groot is, zou ik dan meer verzendkosten moeten betalen ?
Een alternatief vond ik in de "Stacker cloon" de Aerocool Baydream , maar ik weet niet of deze van redelijke kwaliteit is en ik heb gezocht naar reviews en vond er geen (ofwel zoek ik gewoon slecht ) Deze is kleiner & goedkoper, als hij nu nog van goede kwaliteit is dan pak ik hem.
Maar heeft iemand dus ervaring met deze kast ? (Of anders de Silverstone HTPC kast)

CPU : Ik heb de CPU op het einde gekozen van het aantal geld dat ik nog over had, en daarvan heb ik dus de 3700+ gekozen. Nu werd ik dus ook geadviseerd om misschien een 3500+ te pakken omdat het merkbaar verschil met de 3700+ klein is. Heeft iemand hier ook ervaring mee misschien ?
Als ik reviews zocht over de 3700+ kwam ik altijd op de 775 versie, en ik vond ook nooit een review waar die 2 met elkaar werden vergeleken, maar ik zoek straks wel opnieuw.Als ik een HTPC kast pak, dan maak ik me wel zorgen over de CPU koeler, want die moet dan klein niet erg groot zijn als de Big Typhoon.

Monitor : Ik heb dus voor een TFT gekozen, eigenlijk gewoon omdat het er mooier uiziet op mijn burea. Ik heb nagedacht over ghosting, maar ik speel nu CS op een oude laptop (geen idee hoe oud Toshiba Sattelite Pro / 800mhz,16 mb videokaart, 128 mb RAM ) en ik heb nog niks van ghosting gemerkt, of het is er wel maar het valt niet op en is niet storend.
Nu ben ik wel bang voor dode pixels en omdat ik geen email adres kan vinden waarmee ik contact kan opnemen met de winkel waar ik hem bestel zit ik nog in het donker te tasten over hun garantie.
Als ik een 3500+ pak heb ik genoeg geld voor een 19" inch over, dus dan pak ik die dan.

Voor de rest mag je natuurlijk ook tips geven over de rest van de pc.
Heb ik trouwens iets vergeten dat ik moet toevoegen ?

Wat is mijn budget ?
Mijn budget is 1500 euro, en ik heb het nu helemaal gevuld, geen lege plek meer :p tenzij ik een 3500+ pak ipv een 3700.Dan heb ik zo'n +- 95 euro over.

Wat doe ik met de pc ?
Ik doe dus de standaard zaken als internetten, office werk, daarnaast soms wat photoshop (hobby, niet professioneel) ook ben ik nu heel rustig als een hobby 3D modeling aan het leren, verder doe ik soms ook nog iets met dreamweaver, en speel ik soms wat oudere PC speller (voor de nieuwere heb ik nu een console) In de toekomst denk ik erover om misschien voor de hobby nog een programmeer taal te leren, en ik kijk ook soms films op mijn PC.

Dat was het denk ik, en als er nog iets nodigs is voeg ik het wel toe :p

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orionpax
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Vraag 1: Wat is je budget voor je PC?
Vraag 2: Wat ga je met je PC doen?

Wel handig om te weten of je systeem redelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ohja ben ik nog vergeten te kopieren van mijn oude topic, maar ik zal het wel even opnieuw formuleren en zo snel mogelijk aan de startpost toevoegen :)