MFT fouten en dataloss

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 9.212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Poe, een lange topic, maar herkenbaar. Goed, ik zit met hetzelfde probleem en ben ook op zoek naar oplossingen. Ik ben al één stap verder: hardware kunnen we uitsluiten. Bij mij zijn de problemen 2 keer begonnen. 1 keer na installeren Internet Explorer 7.0 Na enige dagen van frustratie gedeïnstalleerd en weg waren de problemen. Een kadootje van MS bij IE 7.0 is een programmaatje genaamd "windows hulpprogramma voor het verwijderen van schadelijke bestanden". Toen ik dat bij de installatie van IE 7.0 voorbij zag trekken, dacht ik al, "duh wiliknie".
Helaas was toen al te laat. Maar goed terug op het aloude IE6.0 was het probleem de afgelopen maanden weg. Tot ik ongecontroleerd een update liet doorvoeren. Beng, $MFT was weer helemaal terug. Bij controle van de updategeschiedenis zag ik genoemd programmaatje tot mijn ellende weer terug. Ik heb destijds e.e.a. al bij MS aangekaart en die kwamen niet verder dan dat de "dirty" flag niet gereset wordt na een chkdsk. Ik doe nu ook een poging met het uitzetten van indexen. Gelukkig kan ik nu wat makkelijker doorwerken, omdat ik extra geheugen geplaatst heb. Dat was ten tijde van IE 7.0 niet het geval.
Als dat niet werkt, zal ik een manier moeten vinden om de update ongedaan ge maken :-6. Enfin, ik hou jullie op de hoogte. Misschien heeft iemand nog tips?

Groet,

Paul

• Ramoonus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09-2025
heb je toevalig wat meer specs van je pc?

888 voor ondertiteling

Verwijderd

Nieuwe invalshoek: Windows Vista. Heb je het daar al mee geprobeert?

->3 maanden bugvrij (lees: errorfree) en dan dit:

Ik ken dat gevoel want ik heb zelf 6 maanden met een slecht moederbord lopen te zeulen eer ik erachter kwam dat hij echt defect is en ik maar naar mijn monitor wijzen en naar mijn net. Toch mamaplankje. Ik krijg van Asus mail wat het nu precies is want dat gaan ze uitzoeken. Ik heb wel zo'n hoge brief op poten naar Asus gestuurd en hun laten weten dat ik als koper recht heb om teweten waar ik nu 6 maanden last van heb gehad... Ze doen er maar moeite voor.

Ik heb wel het idee dat jij je kast ook niet graag openschroeft/schuift of hoe dan ook. Veel kutter kan een PC toch niet lopen dus je hebt niets te verliezen ook nog. Ik weet niet hoe het er nu voorstaat, maar dit is een heel nuttig topic. Jammer van sommige puberale reacties, maar daar moet je leren imuun voor te worden.

Wat kost meer tijd?
->Naar Rotterdam rijden en een goede zaak uitkiezen of
->Zelf nog lopen te doormodderen.

Als ik jou was zou ik toch maar eens je voltlijnen gaan meten. Het is tig keer gezegt, maar als je dat vertikt kan ik ook niets beginnen, jammer dan, het is niet mijn plezier dat vergald wordt hoor :)

Dus hier nog een paar tips voor je de auto pakt en het systeem meeneemt (als ik jou was dan).

->Toch maar eens kijken of jouw computer een andere voeding lekkerder vind. Ik heb zelf ook pas een nieuwe voeding en het is nooit een miskoop want toen ik mijn nieuwe moederbord kreeg bleek ik die voeding nodig te hebben (2xPCI-E, S-ata, 24-pin ATX form). <Out>

->Eens kijken naar andere apparatuur en kijken of je daar ook problemen mee hebt en of je buurman ook probleme heeft. Soms kan een slechte of beschadigde netkabel de oorzaak zijn waardoor voltages naarmate het gebruik stijgt te ver dalen door een te hoge weerstand door de beschadiging waardoor je ... over z'n nek gaat.

->Alle aansluitingen met alcohol ketanus 96% schoonmaken met wattestaafjes en alles opnieuw te monteren. Zo heb ik ooit nog eens een hele oude XT PC weten te redden.
->Met een glasvezelpen (te krijgen bij de betere zaken) alle contacten lichtelijk bekrassen. Niet je CPU :X

Nu begin ik het wel vervelend te vinden en ga nu maar eens wat moeite doen; or stick with it

Verwijderd

Ramoonus schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:14:
heb je toevalig wat meer specs van je pc?
Als je je vraag aan mij richt: Een standaard Dell Dimension 2400. Wat er precies allemaal inzit? eh, eh ... :+ Heb de kast intussentijd alleen een keer open gemaakt om geheugen bij te prikken en een PCI (jawel, nog net op internet verkrijgbaar) Gforce kaart in te pluggen. Schijf is vast en zeker een standaard seagate van ca. 70 gb. Als je het echt nodig hebt zoek ik het wel even uit.

Even terug naar de stand van zaken: het wegvinken van de indexering op de harde schijf duurt "even". Werd me gisteren te laat. Vanmorgen begonnen met toch weer de bekende systeem gedwongen chkdsk start. En bij thuiskomst nog steeds de $MFT meldingen bij andere gebruikers en een vastloper bij uitloggen van de laatste gebruiker. Na een koude start, weer automatisch chkdsk, maar die heb ik gestopt, waarna het systeem doorstartte en in ieder geval de melding $MFT wegbleef.
Een nieuwe zachte boot leidde opnieuw tot een chkdsk (duurt eeuwen en lijkt vast te lopen, maar hobbelt dan toch verder) maar de $MFT melding bijft weg.
Ga zo nog een keertje booten en kijken of het nu allemaal verholpen en of chkdsk ook wegblijft.

Greetz

Paul

• Ramoonus
@Exuimtum: heb vista nog niet geprobeerd
ik durf best mijn pc open te schroeven

het gekke is dat er bij mijn geen systeem in zit, geen tijd
soms maanden bugvrij
soms meerdere malen per dag
dan weer weken niet

[ Voor 10% gewijzigd door Ramoonus op 17-04-2007 20:11 ]

888 voor ondertiteling

Verwijderd

Right Ramoonus & Exuimtum, ik wil niets uitsluiten, maar ik geloof dat ik eruit ben. Zachte boot levert ook geen chkdsk meer op. Dus als dit zo blijft (heb ik niet helemaal vertrouwen in gezien opmerkingen van Ramoonus een paar pagina's hiervoor) is het dus wel duidelijk de systeemsoftware parten speelt. Maar als gezegd, een breuk in het moederbord is niet uit te sluiten. Heb ik ook meegemaakt, in de tijd dat het nog goedkoper was om een PC uit de US te importeren dan hem hier aan te schaffen... Ja is heel lang geleden... windows 3.11 enzo _/-\o_ . Succes met jullie zoektocht!

Paul

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:11:
Right Ramoonus & Exuimtum, ik wil niets uitsluiten, maar ik geloof dat ik eruit ben. Zachte boot levert ook geen chkdsk meer op. Dus als dit zo blijft (heb ik niet helemaal vertrouwen in gezien opmerkingen van Ramoonus een paar pagina's hiervoor) is het dus wel duidelijk de systeemsoftware parten speelt. Maar als gezegd, een breuk in het moederbord is niet uit te sluiten. Heb ik ook meegemaakt, in de tijd dat het nog goedkoper was om een PC uit de US te importeren dan hem hier aan te schaffen... Ja is heel lang geleden... windows 3.11 enzo _/-\o_ . Succes met jullie zoektocht!

Paul
Huh, ik heb geen datacorruptie. Gisteren nog 277 Gig overgetankt voor iemand zonder fouten, dus dat zal wel goed zitten.

Er is hier iemand die hulp wil, maar net niet genoeg zelf onderneemt om het probleem in aanzienelijke tijd op te lossen. Als het mij PC was ging hij vandaag nog terug.

• Ramoonus
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:11:

Paul
zo ver was ik ook al
bepaalde software (en combinaties hiervan) veroorzaaken overduidelijk veel fouten

de fouten die ik de laatste paar dagen geleden had zijn wel onverklaarbaar

888 voor ondertiteling

Verwijderd

Hoi ramoonus, Inmiddels een weekje verder en bugfree :*) . Puter is inmiddels uitgebreid en intensief gebruikt, ik ga er dus maar vanuit dat het opgelost is door:

aankiezen harde schijf (via verkenner / mijn documenten) -> eigenschappen kiezen -> op het eerste tabblad "algemeen" het vinkje bij "deze schijf indexeren om zoekacties te versnellen" uit te zetten en op [OK] te klikken. De actie die dan volgt lekker laten lopen (kan meerdere uren duren) en daarna enkele herstarts.

Groeten

• Ramoonus
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 18:23:
Hoi ramoonus, Inmiddels een weekje verder en bugfree :*) . Puter is inmiddels uitgebreid en intensief gebruikt, ik ga er dus maar vanuit dat het opgelost is door:

aankiezen harde schijf (via verkenner / mijn documenten) -> eigenschappen kiezen -> op het eerste tabblad "algemeen" het vinkje bij "deze schijf indexeren om zoekacties te versnellen" uit te zetten en op [OK] te klikken. De actie die dan volgt lekker laten lopen (kan meerdere uren duren) en daarna enkele herstarts.

Groeten
lijkt te schelen
maar zeer af en toe toch problemen

[ Voor 4% gewijzigd door Ramoonus op 27-04-2007 17:31 ]

888 voor ondertiteling

• Ramoonus
had sinds vorige week weer nergens last van
en nu opeens vandaag al 3x

888 voor ondertiteling

• Ramoonus
had vandaag 3 seconden naar het opstarten van eventlogger (volgens logboek) al ntfs corruptie
reboot, scandisk, reboot
al 9 uur bezig, ruim 3gb verplaats / aangemaak
nergens last van
het is en blijft een hardnekkig probleem

888 voor ondertiteling

Verwijderd

Kijk, ik heb bakzeil gehaald:

Asus heeft de zaak gemaild waar ik mijn defecte mamaplank had omgeruild. Die beste man belde mij op dat het een grof defect betrof in de IO controller. Er was ernstige jitter gevonden op de IDE bus van mijn oude moederbord waardoor het schiemeren en mijn slechte sectoren werden bepaald. Nu weet ik zeker waarom mijn harddisk sindsdien 6 slechte sectoren heeft, dus is de harddisk nog steeds goed en werkt prima. Dat is nu zeker en het moederbord was dus inderdaad defect en nu is de ruil wél garantie. Ik had de afspraak gemaakt dat als mijn oude moederbord niet defect was dat ik het nieuwe moederbord alsnog moest betalen. Jammer voor hem :) ;)

Mijn Asus EAX1950pro is dinsdag binnen *O*

De review was goed en dat geeft goede moed :)

Waarom schrijf ik dit?

Omdat ik je nu laat zien dat als je op je poten gaat staan en toch vriendelijk blijft dat je heel ver kan komen. Je moet gewoon op je strepen gaan staan, maar daarvoor zul je eerst je strepen moeten halen en dat doe je door veel zoekwerk, kennis opdoen en door beleefd te blijven hoe boos je ook bent. Ook ik heb het moeten leren :)

Succes

PS: In die tussentijd kon ik duizend keer naar een goede zaak heen en weer rijden voor reparatie want dit vind ik gewoon zielig worden. Er is iets gewoon mis en claim garantie zolang je kan, dat is immers je GOED recht.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 18:35 ]

• Ramoonus
hartelijk gefeliciteerd

het probleem is dat mijn pc al bijna 3 jaar oud is en dus geen garantie meer op zit
en dat wat de computerwinkel niet kan vinden - bestaat niet
ik ga asus eens mailen

[ Voor 6% gewijzigd door Ramoonus op 04-05-2007 20:53 ]

888 voor ondertiteling

Verwijderd

Ramoonus schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:49:
hartelijk gefeliciteerd

het probleem is dat mijn pc al bijna 3 jaar oud is en dus geen garantie meer op zit
en dat wat de computerwinkel niet kan vinden - bestaat niet
ik ga asus eens mailen
Dan ben je genept kerel. Een computerzaak moet dit kunnen vinden voor een expertiseprijs van maximaal 35 euro. Mij hou je niet voor de gek, ik wil je helpen en nu kom je voor een keuze te staan:

1. Het beestje is al 3 jaar oud en nu hij toch vervelend gaat doen opteer ik voor een nieuwe computer. Het kost me wel wat maar dan ben ik (Ramoones) wel van het gezeik af en een vermindering van de stress en die onzekerheid zal me vast wel wat waard zijn. Grafische kaarten zijn goedkoper dan ooit en voor 100 euro heb je een CPU die de jouwe in het dubbele overtroeft.

2. Ik sla met de hand op tafel en besluit dan desnoods naar Schaijk te komen. Soms moet je moeite doen voor iets en het kost je een tank brandstof, maar ik ken een zaak die jou niet bedondert en die het probleem zal vinden! Desnoods gaan we er samen heen, maar dit is eigenlijk te gek voor woorden. Ben je het met me eens of niet?

Je bent je data gewoon niet zeker meer en is dat een prettig gevoel, het gevoel dat het elke dag weer mis kan gaan want ooit is het hek van de dam. Ik ken iemand die zijn PC letterlijk uit het raam gemieterd had en mij opbelde of ik hem nog kon maken, nee dus. Ben je dan waar je wilt wezen?

Ik heb mijn vorige videokaart in Dusseldörf gekocht en dat kostte me ook een tank, maar ik heb er lang lol van gehad, heel lang.
Ik heb een videokaart besteld en ik heb gebeld en overlegt welke kaart, welk merk en van welke leverancier ik hem wil hebben en dat kost me 25 euro extra, maar dan heb ik wel iest goeds met een dikke garantie en een kaart met een top kwaliteit koeler. (EAX1950pro)

Verder kan ik je niet helpen. Je zal toch zelf die keuze moeten maken want uit de lange topic is gebleken dat niemand je nog heeft kunnen helpen en het wordt vervelend als je blijft klagen, snap je ;)

• Ramoonus
nieuwe computer lijkt mij ook het beste
heb deze vorige maand nog voorzien van een nieuwe videokaart en een maand ervoor van extra werkgeheugen en 2e harddisk

kan deze mooi naar mijn broertje als chat messenger computer

888 voor ondertiteling

Verwijderd

Ramoonus schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:14:
nieuwe computer lijkt mij ook het beste
heb deze vorige maand nog voorzien van een nieuwe videokaart en een maand ervoor van extra werkgeheugen en 2e harddisk

kan deze mooi naar mijn broertje als chat messenger computer
Misschien ook het beste voor je gemoedsrust. vakantiegeld komt toch bijna binnen en het kost je veel geld, maar dan heb je in jouw geval ook wat.
Je kunt wel 300 euro gaan uitgeven aan een zware reparatie, maar is een 3 jarig beestje dat nog waard? Alhoewel mijn PC ook dateerd uit midden 2005, maar ik kocht destijds alles high-end zodat ik dadelijk na mijn videokaartupgrade weer even vooruit kan. De scores in Vista voor mijn systeem zijn prima alleen wil ik op grafisch gebied 2x een 5,9 zien. :) .

Ramoonus, ik heb vorig jaar zomer 6 maanden liggen te etteren met mijn oude moederbord totdat ik het echt beu was. Ik stuurde een mail naar de zaak dat ik garantie claim en wel direct. De fouten waren zo geniepig dat je gewoon met een rare PC te maken krijgt met zo nu en dan zomaar een blauw scherm. Heel gezellig want ik werd daar best chagrijnig van eerlijk gezegt.
Ik kon niet meer op het apparaat vertrouwen en dat zat me niet lekker. Hij deed het wel hoor, maar alleen niet zo stabiel als het hoort en mijn nieuwe moederbord werkt voorbeeldig. Nog geen fout gehad op mijn schijven. Dadelijk heb je hetzelfde probleem. Zoiets valt alleen uit te sluiten door speciale meetapparatuur.

• Ramoonus
zo een week niks
zo weer 1
De structuur van het bestandssysteem op de schijf is beschadigd en onbruikbaar. Voer het hulpprogramma Chkdsk uit op volume C:.

Toepassingspop-up: fsutil.exe - Beschadigd bestand : Het bestand of de map C:\WINDOWS\system32\tcpmon.dll is beschadigd en onleesbaar. Voer het hulpprogramma CHKDSK uit.

888 voor ondertiteling

• Ramoonus
format c:

vista erop

en pc gedumpt bij mn broertje

nu ben ik van de fouten af ;)

888 voor ondertiteling

• Ramoonus