Problemen met Geforce 6600GT

Pagina: 1
Acties:

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-07 18:47
Overzicht van deze thread:

Systeem specificaties:
- Fortron 400W voeding
- 4x512Mb Twinmos DDR400 (PC3200)
- MSI RS480M2 Mobo
- AMD64 3200+ Boxed
- WD 160GB Hdd

Nieuwe Hardware:
- XFX 6600GT DDR3 256Mb PCI-x

Het verhaal:
Na een kapotte Dimm omgeruild te hebben was mijn systeem onwijs stabiel. Echter was de preformance van de onboard Xpress200 zo bagger (in World of Warcraft) dat ik besloten had om een XFX 6600GT te kopen (aangezien de Powercolor X700 Bravo de beste ATI kaart was die ze op voorraad hadden).

Thuis gekomen heb ik:
1) Onboard videokaart gedeinstaleerd (voor zo ver mogelijk).
2) PC uitgezet.
3) Nieuwe videokaart ingebouwd.
4) Onboard videokaart in de bios uitgezet (voor zo ver mogelijk).
5) Windows opnieuw opgestart.
6) De nieuwste WHQL certified nividia drivers (77.72) geinstaleerd.
7) Direct X9 opnieuw geinstaleerd (niet dat het iets veranderde, maar toch voor dezekerheid gedaan).

Echter liep het systeem na 15 minuten gamen totaal vast. Enkele pogingen verder (en na memtest gedraaid te hebben zonder fouten) had ik maar besloten om windows weer opnieuw te instaleren. Alle nieuwe drivers gedownload (voor de overige hardware) en weer wat spelletjes geinstaleerd. Maar de problemen bleven zich voor doen.

Door wat tips van andere gebruikers hier, ben ik in "eventvwr" opzoek gegaan naar de mogelijk oorzaak. Hierdoor kwam ik terecht op de volgende foutmelding:
Error code 100000ea = "THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER_M" - This indicates that a thread in a device driver is endlessly spinning. See the information for 000000ea.

Error code 000000ea = "THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER" - A device driver is spinning in an infinite loop, most likely waiting for hardware to become idle. This usually indicates problem with the hardware itself, or with the device driver programming the hardware incorrectly. In many cases this is the result of a bad video card or a bad display driver.
Nog wat extra informatie:
De north/south bridge (die onder het koelblokje) onwijs veel warmer wordt op het moment dat er een pci-x kaart aangesloten is.

De temperaturen van de videokaart zijn 49graden idle en rond de 65 graden stressed (direct na een complete benchmark in 3dMarks 2001 gedraaid te hebben).

De resultaten van 3dMarks 2k1 lopen onwijs uit een (van +-6000 tot +-15000) en bij 3dMarks 2k3 (van +3500 tot +- 8500). Terwijl er tussen door geen aanpassingen aan de instellingen en geen veranderingen aan software/drivers oid zijn uitgevoerd. Wat ik wel opmerk is dat op het moment dat ik een lage score heb, er vaak tijdens de FPS benchmarks onwijze hickups van enkele seconds zijn.

75% van de tijd red ik het niet om een complete benchmark te draaien omdat het systeem dan al vast gelopen is.

Persoonlijk denk ik dat de mobo drivers (ati catalist drivers) en de videokaart drivers onwijs aan het vechten zijn ofzo.

Ik heb nu iig het voorstel van de winkel gekregen om mijn videokaart om te ruilen naar een Club3d X800XL 256Mb, echter moet ik er dan wel 150 Euro bij leggen (wat ik persoonlijk vrij veel vind, aangezien ik dat ruim 40 euro meer voor de kaart ga betalen dan wat hij bij de gemiddelde online shop kost). Maar aangezien ik dus niks met die 6600GT lijk te kunnen moet ik wel.

Als iemand nog tips of ideeen heeft hoor ik het wel, want ik zit iig nog tot volgende week woensdag met deze 6600GT te kijken.

[ Voor 73% gewijzigd door Uhmmie op 04-08-2005 15:15 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

Verwijderd

Zou eerder uitgaan van een warmte probleem, wat zijn de temps?

• Uhmmie
Waar vind ik dat van de videokaart? (heb XFX 6600GT PCI-x)

[edit] Wat me trouwens wel opvalt is dat op het moment dat ik de 6600GT in het PCI-x slot heb zitten dat mijn north/south (degene onder het Ati Radeon Xpress coolblokje) 2x zo warm wordt..

Zonder videokaart kan ik mijn vinger der probleemloos tegen aan houden (als het systeem weer uitstaat), met PCI-x kaart erin word dat ding zo warm dat ik mijn vinger er na 2seconde tegen aan houden vanaf moet halen omdat het pijn begint te doen..

[ Voor 80% gewijzigd door Uhmmie op 04-08-2005 00:07 ]

Verwijderd

Dat antwoord zal ik je schuldig moeten blijven, met speedfan kan je je processor/mobo temps zien. Maar ik weet geen programma waar je je gpu temps kan zien.

Maar als het zo is dat de ventilator op je kaart kapot is, dan kan je dit zo testen: zet een grote bureaublad ventilator recht op je kast, en kijk of het probleem aanblijft.

• Uhmmie
Aan de andere kant als ik mijn hand tegen het koelblok van de videokaart hou voelt ie amper warm aan.. Dus of hij absobeerd geen warmte (niet goed erop?) of hij word gewoon niet zo warm..

Maar mijn edit hierboven is dus wel een flink warmte verschil.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 16:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Reden dat je south brige warmer wordt kan zijn omdat er dan veel meer data naar je videokaart verstuurd wordt. Verder is het handig als je een error message of iets dergelijks kan "pakken".
Als je bij "RUN" in je start menutje "eventvwr" tikt verschijnt het logboek van windows waarin je mogelijk iets uit zou kunnen vissen.

• Uhmmie
[edit] Alle logs gecleared en het probleem met opzet weer veroorzaakt. Op deze manier kwam ik op de volgende info:
Error code 100000ea = "THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER_M" - This indicates that a thread in a device driver is endlessly spinning. See the information for 000000ea.

Error code 000000ea = "THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER" - A device driver is spinning in an infinite loop, most likely waiting for hardware to become idle. This usually indicates problem with the hardware itself, or with the device driver programming the hardware incorrectly. In many cases this is the result of a bad video card or a bad display driver.

Nu de vraag: "is de videokaart kapot? Of device driver conflict?"

Ik draai de nieuwste Catalist drivers voor mijn mobo en de nieuwe nvidia drivers voor de videokaart.

[ Voor 97% gewijzigd door Uhmmie op 04-08-2005 01:42 ]

Verwijderd

nieuwe nvidia driver = 77.72
wat is je temperatuur van je grafische kaart nu in idl en load?
en heb je wel windows service pack 2 geïnstalleerd?
download everest home edition en kijk onder moederbord -->sensors naar alle temps van je mobo en post die hier even onder idle en load.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 03:15 ]

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:33
temperatuur van je kaart kun je in je drivers zien, iig ik heb een club3d 6600gt sli opstelling en ik kan in de drivers zien hoe warm de cores zijn

• Uhmmie
Ik heb windows XP HomeEdition incl SP2.

Ik heb ook de nvidia 77.72 (dus geen beta drivers ofzow).

De temperaturen zijn 49graden idle en rond de 65 stressed (direct na een complete benchmark in 3dMarks 2001 gedraaid te hebben).

Mocht ik door heel 3dmarks2001 heen komen, dan heb ik een score van rond de 15000. Het probleem is dat ik alleen 90% van de tijd niet door de complete benchmark heen kom.

[edit] Ik heb overigens de winkel net aan de telefoon gehad en ze kende het probleem inc. met de Gefore 6200 (nog nooit samen verkocht met 6600GT). Dus ze zijn nu aan het kijken wat bepaalde ATI kaarten kosten en ik ga hem (zodra de nieuwe ATI kaart binnen is) omruilen voor een ATI kaart, dit zou volgens hun het probleem op moeten lossen.

Mijn vraag nog, is er hier iemand anders met een MSI RS480M2 moederboard inc. met een Geforce videokaart?

[ Voor 43% gewijzigd door Uhmmie op 04-08-2005 12:13 ]

Verwijderd

hallo
ik heb de nvidia Geforce 6600 GT agp
en ik heb precies hetzelfde probleem
heb mijn drivers al geupdate en dat werkte ook niet toen wat oudere drivers geprobeert
en dat ook al niet
toen dacht ik aan de warmte kast open gezet enzovoort
toen Ventilator volle speed er op
maakte allemaal niks uit nog steeds liep ie vast
maar bij mij doet ie het vaak niet eens over spellen
(die speel ik niet zo vaak ;)
al een windows REinstall gedaan
verder zou ik het echt ook niet weten...
dus ik denk niet dat zoals in een eerdere post staat iets met hardware kapot..
en dan iets met chip setjes ?

Tweede stukje:
ik heb ook vaak het probleem dat ik bijvoorbeeld tv kijk op mijn pc via mijn TV tuner en DScaler
en dat het beeld gewoonweg bevriest
geluid blijft het allemaal doen enzo
en dat dacht ik echt aan oververhitte kaart ventolator enzovoort gedaan niks uitgemaakt.. :)

misschien dat jullie het probleem / de oplossing ook (her)kennen ?

Edit:
laate post niet gezien wegens even pc weglaten :P
ik denk dat ik hem dan ook maar ga ruilen ..
ik kan gelukkig veel tegen inkoop prijs krijgen ;)
en dan ook maar een Ati Geforce of zo ?
ik heb nu een nvidia
of maakt dat niks uit ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 12:19 ]

• Uhmmie
Ik weet niet welk moederbord jij hebt? Bij mij lijkt het probleem iig te zijn dat de combinatie catalist drivers (moederbord) en de de geforce drivers (videokaart) een systeem fout veroorzaken die door Windows XP zo "critical" gezien wordt, dan ie meteen het systeem herstart.

Verwijderd

Uhmmie schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:22:
Ik weet niet welk moederbord jij hebt? Bij mij lijkt het probleem iig te zijn dat de combinatie catalist drivers (moederbord) en de de geforce drivers (videokaart) een systeem fout veroorzaken die door Windows XP zo "critical" gezien wordt, dan ie meteen het systeem herstart.
ik weet het ook niet..
en hierherstart ie niet eens
ik laat soms de pc snachts aan.. ff laten downloaden ;)
en dan de volgende dag blijkt dat ie na 10 minuten al vast is gelopen
(klok rechts onder)
en dan herstart ie niet eens..

• Uhmmie
Jou problemen zien er iig anders uit dan de mijne.. Als ik mijn pc gewoon in widows laat idle'n is der niks aan de hand. Pas op het moment dat ik de videokaart belast klapt ie er na een paar minuten uit, vanwege driver conflicten (of kapotte kaart), maar het lijkt mij meer dat de Catalist drivers van mijn mobo niet echt blij zijn met de afhandeling door de nvidia drivers :P.

Verwijderd

heb je deze link al gezien ?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/989004
misschien heb je dit probleem ?
ik heb hem van 300 naar 500 gezet (memory of die ander weet ik veel :P)
en toen kwamen de problemen dus dat programma installeer ik ff weer
en dan hopen dat het is opgelost ;)

• Uhmmie
Ik overclock mijn hardware niet.

Maar de winkel heb me nu een Club3D X800XL 256Mb DDR3 PCI-x aangeboden voor 150 euro meerprijs (losse bestelling bij leverancier).. Ik vind de 150 euro wel vrij veel, maar ik ben der maar op in gegaan aangezien ik aan deze kaart ook niks heb.

Maar ik neem aan dat Club3D wel een redelijk merk is?

Verwijderd

Search op GoT
en je ziet dat Club3D wel een redelijk merk is voor zover ik zie
maar ik zou het niet nemen want er zijn wel veel problemen mee
als ik jou was zou ik een ATI of zo nemen :)

• Uhmmie
Ik less net dat Club3d gewoon ati reference kaartjes zijn (nog sterker er zit zelfs een sticker op "build by ati"), dus pak liever een ATI gaat hier niet op. Daarnaast kan ik in de GoT search niet echt veel problemen met deze kaart tegen?

Ik denk dat ik het maar door laat lopen.. Ik betaal nu misschien wel 40 euro meer voor de kaart dan dat ik hem online bestel, maar dat is niet anders..En het voordeel is dat als deze videokaart weer problemen geeft dat ik binnen een paar minuten bij de winkel ben en niet steeds loop te kloten met rembours zenden.

Ik heb overigens mijn OP aangepast met alle informatie over mijn probleem tot dit punt.

[ Voor 18% gewijzigd door Uhmmie op 04-08-2005 15:16 ]

Verwijderd

Uhmmie schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:54:
Ik less net dat Club3d gewoon ati reference kaartjes zijn (nog sterker er zit zelfs een sticker op "build by ati"), dus pak liever een ATI gaat hier niet op. Daarnaast kan ik in de GoT search niet echt veel problemen met deze kaart tegen?

Ik denk dat ik het maar door laat lopen.. Ik betaal nu misschien wel 40 euro meer voor de kaart dan dat ik hem online bestel, maar dat is niet anders..En het voordeel is dat als deze videokaart weer problemen geeft dat ik binnen een paar minuten bij de winkel ben en niet steeds loop te kloten met rembours zenden.

Ik heb overigens mijn OP aangepast met alle informatie over mijn probleem tot dit punt.
Joh ik ben niet zown super expert op het gebied van hardware..
maar dat met Problemen met CLUB3D zocht ik niet alleen op GoT he ;)
Pagina: 1