Toon posts:

Geforce 6600 GT Crasht / radeon 9800 pro niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb op de hcc een geforce 6600 GT AGP gekocht. Toen ik de core 500 had gezet ( standaard 300 ) bleef de kaart maar crashen in 3d mark / spellen. Ik heb toen de core weer terug gezet naar 300 en hij doet het wel beter, maar crasht nog wel af en toe. Ik kreeg toen advies om een zwaardere voeding aan te schaffen aangezien mijne waarschijnlijk te zwak was. Ik kocht een Aopen 350watt voeding. Helaas het probleem was er nog steeds. Toen heb ik de kast even open gemaakt en er een ventilator tegen aan laten staan. Helaas nog steeds crashes :S. Ik dacht dat het lag aan de computer en heb de kaart bij een vriend van mij getest. De 1e keer crashte die op het zelfde punt waar ik crashde. 2de en 3de keer ging die wel verder. Weet niet of het geluk was of niet, maar dat die het de 1e keer ook niet deed liet me wel ff denken over dat de kaart waarschijnlijk ergens defect is. Ik heb toen maar ff mijn radeon 9800 erin gezet en die deed het perfect.

Weet iemand wat het kan zijn? Benchmarks lopen vast, beeld/geluid hangt in spellen.

Mijn computer is:

p4 3.06ghz
Intel 845 GERG2 moederbord
Geforce 6600 GT
1024 RAM DDR 333
5.1 creative live

Alles drivers zijn geupdate! (moederbord, videokaart, chipset, bios)

Verwijderd

Topicstarter
Ook zoekt die niet automisch naar de beste frequentie.

Verder was ik nog een paar testen vergeten:

Agp size verlaagt naar 128mb (standaard 256)
FastWrite uitgezet
Memtest gedraait (geen fouten)
Windows 30 keer opnieuw geinstalleerd :P

XFX Geforce 6600 GT btw

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 20:59 ]

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Soms kan het Edit knopje toch handig zijn, niet? :P

Maar misschien heb je gewoon pech met je kaart, en dat die op 500 niet ging lopen verwonderd mij niet echt, maar ja. Ik leid op je TS af dat je al bijna alle dingen hebt nagekeken, dus het lijkt me dat je gewoon brute pech met je kaart hebt...

Verwijderd

het kan ook zijn doordat je hem een tijdje op 500 hebt laten lopen dat je iets hebt doorgebrandt en dat ie daardoor soms spontaan vastloopt als hij te warm wordt ofzo iets.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hij hoort toch op 500 te lopen ? met standaard coolers enzo ?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Gisteren mijn nieuwe PC binnen gekregen. En meteen al problemen met mijn moederbord: Asus A8V Deluxe. Dit bleek een probleem met het geheugen te zijn. Dus geheugen in 3e slot gegooid en Bios geupdate (versie 1008). Gevolg: computer start op.

Na windows geinstalleerd te hebben en alle nieuwe drivers wilde ik weleens een spel testen. Bij mijn Club 3D Geforce 6600 GT (AGP)zit Colin McRea 4 geleverd, dus dat maar geinstalleerd. Maar zodra ik in het spel kom loopt mijn computer vast. Geen beeld meer, geluid hangt even later ook. Een reset is dus nodig om weer in windows te komen.

Mijn specs:

Asus A8V Deluxe
AMD 64 3000+
512 Mb DDR
350 W voeding (Antec SLK2650BQE)
Windows XP

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Er zit een extra voedingsaansluiting op mijn videokaart. Ik heb echter nog nergens gelezen dat deze aangesloten moet worden. Zou dit het probleem kunnen zijn?

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 10:24:
Ik heb hetzelfde probleem. Gisteren mijn nieuwe PC binnen gekregen. En meteen al problemen met mijn moederbord: Asus A8V Deluxe. Dit bleek een probleem met het geheugen te zijn. Dus geheugen in 3e slot gegooid en Bios geupdate (versie 1008). Gevolg: computer start op.

Na windows geinstalleerd te hebben en alle nieuwe drivers wilde ik weleens een spel testen. Bij mijn Club 3D Geforce 6600 GT (AGP)zit Colin McRea 4 geleverd, dus dat maar geinstalleerd. Maar zodra ik in het spel kom loopt mijn computer vast. Geen beeld meer, geluid hangt even later ook. Een reset is dus nodig om weer in windows te komen.

Mijn specs:

Asus A8V Deluxe
AMD 64 3000+
512 Mb DDR
350 W voeding (Antec SLK2650BQE)
Windows XP

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Er zit een extra voedingsaansluiting op mijn videokaart. Ik heb echter nog nergens gelezen dat deze aangesloten moet worden. Zou dit het probleem kunnen zijn?
wat denk je zelf??

dat ding zit er niet voor de show op ;) ;)

Ja zou ik ook zeggen

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:43:
Maar hij hoort toch op 500 te lopen ? met standaard coolers enzo ?
Weet je zeker dat het een echte GT is? Als je een "GF6600GT" hebt die standaard op 300 Mhz loopt, dan heb je volgens mij geen echte GT en lijkt het meer op een gewone GF6600. En dan is het niet verwonderlijk dat-ie niet stabiel op 500 Mhz wilde lopen. Want:

GF6600GT: 500 Mhz core, 500 Mhz memory
GF6600: 300 Mhz core, 275 Mhz memory

Het is geen garantie dat de GF6600 probleemloos op 500Mhz zou moeten lopen en dit kan dus voor problemen zorgen als je het een keer te ver hebt opgeklokt. Een echte GT zou hier probleemloos op moeten lopen, tenzij de kaart al brak was vanaf het begin.

Edit Zag net pas je opmerking over die powerkabel. 8)7 Natuurlijk moet die worden aangesloten. Dat doe je toch ook met je 9800Pro (mag ik hopen).

[ Voor 10% gewijzigd door CJ op 19-12-2004 10:36 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
CJ

ik geloof dat bij de agp versie het geheugen op 450 loopt

toch blijf ik me verbazen hier vaak op het forum 200mhz overklokken en dan vreemd vinden dat hij crasht 8)7 8)7

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

je hebt je kaartje gewoon te ver overgeclockt en nu is er denk ik iets oververhit geraakt. Je hebt em en beetje gemold denk ik

Je hebt gewoon een 6600 nonGT denk ik :/

hoeveel heb je er voor betaald

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
6600gt is 500 core en 900 geheugen
6600standaard is 300 core en geheugen weet ik even niet.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

ErikRo schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:45:
6600gt is 500 core en 900 geheugen
6600standaard is 300 core en geheugen weet ik even niet.
Heb je niet de 2d snelheid (is 300 mhz dacht ik) dus overgeklokt op 500 mhz? Dan draait ie standaard op 500 mhz altijd, ipv alleen bij 3d applicaties.

En een gewone 6600 kan het niet zijn, want die zijn er toch nog niet in agp?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een 6600 gt -_-

Op de cd staat een programmatje waarmee je hem op performance set en dat is 500/1000.

Ook krijg ik deze error: Sillent running stress test transition L2 - L1

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/gt.JPG

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
update:

Ik heb een nieuwe geforce kaart gekregen, maar zelfde probleem :S. Dus aan de kaart kan het gewoon niet liggen. Iemand suggesties.

Trouwens ik heb het nieuwe xfx model :D. Ziet er echt gaaf uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 20:27 ]

Verwijderd

er staat op die screenie van jou ook: agp 4X hoort dat niet agp 8X te zijn??? :S

Verwijderd

je hebt bij overclocken 2d en 3d performance, 2d kan wel op 300 mhz lopen, dat weet ik niet, mischien heb je dat overgeclockt en heb je te ver overgeclockt (200 MHz kan echt niet)

je hebt een nieuwe gekregen (weer overgeklokt???)

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe niet overgelockt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:33:
er staat op die screenie van jou ook: agp 4X hoort dat niet agp 8X te zijn??? :S
Zo te zien een i845 dus geen AGP8x alleen 4X :/

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag ff 3dmark weer gedraait, en hij deed het met als eindscore 7503. Best wel aardig voor agp 4x :D. Meteen erna nog een keer gedraait en hij liep vast bij 1e test :S. Snap er echt niks meer van. Kan dit een driver bug zijn ofzo

• Tweakstarter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Hallo,

Ik heb een PC-tje voor mijn broer in elkaar gezet en heb hier ook hetzelfde probleem met een Club-3D Geforce 6600GT (AGP, CGN-G668TVD).
Wat ik ook doe hij slaat vast.

Aopen H600B (350Watt)
MSI K8N Neo2 Platinum (N-Force 3)
Athlon 64 3000+
1 x 512mb DDR400 (Brand/3rd , Infineon chips, double sided)
Lite-On SOHD-167T
Nec 3500A
Maxtor 80Gb

- Fast Write Disabled
- Alles los en alleen HD met Geforce
- 2 x 256MB DDR400 Kingston (single sided) getest
- Detonator 66.81 (aanbevolen op CD)
- Detonator 71.20
- Omega 1.6177

Videokaart getest op ander Mobo en ook op mijne slaat ie vast als een huis :(

Asus A7N8X Deluxe
XP3200+
2 x 256mb DDR400 Kingston (single sided) / 1 x 512mb DDR400 (Brand/3rd , Infineon chips, double sided)

Ik heb tevens mijn videokaart (Asus Geforce 4 TI4600 Ultra TD) getest op de PC voor mijn broeder en dat werkt perfect, met beide geheugenbankies werkt ie prima :)

Ik krijg nu echt sterk het gevoel dat die Club-3D een brak ding is.

Misschien heb ik nog iets over het hoofd gezien, maar ik kan niet meer verzinnen wat het nog zou kunnen zijn. Alles van minumun hardware aansluiten tot de verschillende drivers,ander Mobo en/of Geheugen getest. Ik kan me niet voorstellen dat het aan de voeding ligt, dus lijkt me die Club- (was het maar) 3D :r ligt.
Iemand nog suggesties ?

Verwijderd

SUPPORT CHECKLIST
Before asking for support, please use this checklist.

■ Did you install the latest drivers?

■ Is your Microsoft DirectX updated to version 9?

■ Did you disable AGP FAST WRITES in your BIOS?

■ Are you sure that your POWER SUPPLY has the right power requirements?

mvg Maurits >:)

• Tweakstarter
Hallo,

Bovenstaande is allemaal gechecked. www.club-3d.com ;)
Ik kan me echt niet voorstellen dat de voeding te zwak is aangezien hij zelfs vastslaat met alleen maar 1 harddisk, zelfs de floppy disconnected. De molex zit er ook op ;)

Ik ben anderhalve dag bezig geweest met alles wat ik maar kan verzinnen maar vastslaan is het enige resultaat :'(

greetz

• cable_son
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:42
[rml][ 6800GT] 120 graden core temp[/rml]

uhm, lijkt veel te veel op mijn ervaringen, nagenoeg zelfde mb
enik heb/had ook een gf4600ti die het prima doet alleen 4 maal langzamer.

:'(

Cable.

Verwijderd

Topicstarter
bewijs dat die het soms doet.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/test3dmark2003.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 21:56 ]

• Tweakstarter
Tweakstarter schreef op zondag 26 december 2004 @ 14:14:
Hallo,

Bovenstaande is allemaal gechecked. www.club-3d.com ;)
Ik kan me echt niet voorstellen dat de voeding te zwak is aangezien hij zelfs vastslaat met alleen maar 1 harddisk, zelfs de floppy disconnected. De molex zit er ook op ;)

Ik ben anderhalve dag bezig geweest met alles wat ik maar kan verzinnen maar vastslaan is het enige resultaat :'(

greetz
Vandaag de kaart geruild voor een andere Club-3D 6600GT en alles werkt prima. 6 x gebenched en alles gooed doorlopen. MOHPA op 1280*1024 max settings loopt prima.

Was dus toch een brakke kaart :)

oooppss, volgende keer ff edit.

[ Voor 3% gewijzigd door Tweakstarter op 27-12-2004 19:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn geforce 6600 GT. Ik moet eerst voor een bepaalde tijd een oud spelletje spelen. Als ik dat niet doe loopt de kaart elke keer vast in benchmarks en nieuwe spellen. Echt vage shit. Iemand met een oplossing

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:41:
Ik heb een probleem met mijn geforce 6600 GT. Ik moet eerst voor een bepaalde tijd een oud spelletje spelen. Als ik dat niet doe loopt de kaart elke keer vast in benchmarks en nieuwe spellen. Echt vage shit. Iemand met een oplossing
Er mee naar de winkel gaan of zelf eerst uitvinden aan welk onderdeel het ligt.

MechWarrior || Monsters Game

Pagina: 1