[Exch2k] Geen Schedule+-account=geen free/busy-info in OWA?

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Hoi :) Weer eens een gek probleem met Exchange. M'n vorige probleem is spontaan opgelost, en zoals beloofd kom ik nu met een andere uitdaging.

Situatie
Active Directory met een aantal sites, waaronder twee met een Exchangeserver. Alle servers draaien Windows 2000 SP4 en Exchange is versie 2000. Upgraden is geen optie i.v.m. licenties. De servers zijn direct met elkaar verbonden via een (voor hun doorzichtige, snelle en altijd beschikbare) VPN-tunnel. Voor deze testdoeleinden heb ik alle virusscanners en firewalls uitgeschakeld om uit te sluiten dat daar iets blijft hangen.

Probleem
In één site kunnen gebruikers geen Free/Busy-info gebruiken met OWA.

Zodra een gebruiker in die site zich aanmeldt, komt deze entry in de Event Viewer:
Event Type: Error
Event Source: MSExchangeFBPublish
Event Category: General
Event ID: 8207
Date: 8/3/2005
Time: 5:51:45 PM
User: N/A
Computer: MAILAW
Description:
Error updating public folder with free-busy information on virtual machine MAILAW. The error number is 0x8004010f.

For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.
Dit artikel bracht me hier. Uiteindelijk vond ik dit artikel waarin Microsoft zegt dat ik moet controleren of de rechten op een bepaalde folder goed staan:
Verify the client permissions that are assigned to the Schedule+ Free/Busy folder. The following client permissions should be assigned to the Free/Busy folder:
Name Role
Default Editor
Anonymous None
To view these permissions, follow these steps:
a. In Exchange System Manager, under First Storage Group, expand Public Folder Store (SERVERNAME), and then click Public Folders.
b. In the right pane, right-click Schedule+ Free Busy Information - First Administrative Group, and then click Properties.
c. Click the Permissions tab, and then click Client permissions.
Het in punt b genoemde item bestaat bij mij echter niet. Zo zou het eruit moeten zien, en zo ziet het eruit op de server waar het goed werkt:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63699/thumb.png
Maar op de probleemserver ziet dat er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63700/thumb.png

De mail werkt verder normaal, en Outlook ook, alleen free/busy-info via OWA dus niet.

Geprobeerd
- Alle laatste SP's en Rollups van Windows en Exchange opnieuw geïnstalleerd, behalve SP3 van Exchange want dat gaat blijkbaar niet als je al nieuwere update-rollups hebt geïnstalleerd.
- Servers gereboot
- Agenda's geopend en afspraken toegevoegd om zeker te weten dat die in ieder geval goed geïnitialiseerd zijn
- De oplossing uit dit artikel geprobeerd

Vragen
Is het normaal dat maar één server (er zijn in de hele organisatie maar twee Exchange-servers) deze folder heeft, of zouden alle servers die moeten hebben? Kan/moet ik die folder op de een of andere manier maken?

/Edit:
Dit artikel: Schedule+ Free/Busy System Folder Is Missing vertelt hoe ik de folder kan herstellen. Daarvoor moet ik eerst dit artikel XADM: How to Reset System Folders on an Exchange 2000 Server volgen, maar ik heb problemen met het vinden van de lokatie van het object met ADSI Edit (stap 7 uit het laatstgenoemde artikel). Weet iemand waar ik precies naar moet connecten met ADSI Edit?

/Edit2:
Ok, das ook weer gedaan, alleen zonder resultaat. Verder dus met Schedule+ Free/Busy System Folder Is Missing.

/Edit3:
Het wordt een beetje een work-in-progress op deze manier, maar toch nog even een update. Ik heb nu Schedule+ Free Busy Information als map tussen de Public Folders staan, maar het probleem blijft is opgelost.

[ Voor 23% gewijzigd door CmdrKeen op 04-08-2005 10:45 ]

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Weer die server in Antwerpen, daar ben je lekker mee.... :+

Als ik het goed heb worden de public folders in een exchange organisation standaard 1 keer gemaakt. Je kunt ze ook op andere servers krijgen via replicatie.

Wat standaard zou moeten werken is dat je bij de public folders kan via je exchange routing groups. (zie eerst hit bij replicatie)

Heb je routing groups en staan die public folder referrals toe?

wil je gebruik gaan maken van replicatie?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
We meet again, dr. Jones :+

Bedankt voor je reactie, maar... gelukkig is het me met de info uit m'n startpost al gelukt. Deze keer heb ik alles netjes bijgehouden, en het was de info uit m'n edits in de startpost die de truuk gedaan hebben.

Ik zal de heren mods op de hoogte brengen zodat je kunnen besluiten of dit topic dicht moet.

[ Voor 4% gewijzigd door CmdrKeen op 04-08-2005 10:46 ]

Bloed, zweet & koffie