Alle data in enkele seconden wissen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 7.630 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Laten we er even vanuit gaan dat de TS supergeheime informatie de bezit die niet in de verkeerde handen mogen vallen(blauwdruk voor een warpcore ofzo :P ), encryptie zal dus niet werken want ooit op een dag zullen de computers zo snel zijn dat ze het toch kunnen decrypten... Ik had vanmiddag zelf een ander ideetje: Je haalt de HD uit z'n behuizing en bouwt er een kooitje met een pin ofzo omheen. Maak de HD aan het motortje van een CD-ROM drive vast en hang het geheel boven een bakje met bv. zoutzuur. Vervolgens kun je met 1 druk op de knop de pin wegschuiven en het motortje in werking zetten...

* Bare HD zakt in zoutzuur
* Sissend geluidje

Dat moet wel genoeg zijn om de platters de nek om te draaien(toch?)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Erasmo schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:50:
Laten we er even vanuit gaan dat de TS supergeheime informatie de bezit die niet in de verkeerde handen mogen vallen(blauwdruk voor een warpcore ofzo :P ), encryptie zal dus niet werken want ooit op een dag zullen de computers zo snel zijn dat ze het toch kunnen decrypten... Ik had vanmiddag zelf een ander ideetje: Je haalt de HD uit z'n behuizing en bouwt er een kooitje met een pin ofzo omheen. Maak de HD aan het motortje van een CD-ROM drive vast en hang het geheel boven een bakje met bv. zoutzuur. Vervolgens kun je met 1 druk op de knop de pin wegschuiven en het motortje in werking zetten...

* Bare HD zakt in zoutzuur
* Sissend geluidje

Dat moet wel genoeg zijn om de platters de nek om te draaien(toch?)
Vergeet niet dat zuur normaal ook dampen afgeeft als het 'warm' word. Deze dampen zijn al schadelijk genoeg om je HDD aan te tasten als ie er boven hangt. Zeker als je de platters kaal in de damp hangt...

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelf ook voor de grap een keer voor iemand gebouwd. Men neme:

-De harddisk
-Hout
-Een stuk illegaal vuurwerk, zoals een vlinderbom, of je kunt zelf sprinstof maken en in een metalen koker doen.
-Duck Tape
-Geperst karton
-Sterretjes;)

Vervolgens timmert men de harddisk in een hout bakje van 15cm lang, 10cm breed en 4cm hoog. Laat een gaatje over waar het sterretje inpast. Snij de bom open, en prop het springstof bij de harddisk, in het bakje, leg een dun triplexje er tussen, om te zorgen dat het kruit niet in de harddisk kan komen. Steek een sterretje rechtop in het midden erin. Maak het bakje nu helemaal dicht, met plamuur. Tape het geheel zo af, dat er overal 3cm tape om heen zit, dit kost VEEL rollen tape. Doe hier het geperste karton overheen, tape dit geheel af, en timmer over het geheel netjes hout omheen.
Als je de harddisk wil vernietigen, steekt men simpel het sterretje aan, en een plof volgt. De harddisk is nu echt helemaal versplintert. Je hoeft niet bang te zijn voor rotzooi, het omhulsel houdt alles bij elkaar na de knal.

Succes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

En hoe wou je dan nog bij je HD komen als je hem zelf nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al die destructieve mogelijkheden hebben allemaal als voordeel NOT dat als je de bel beneden hoort; je je HDD's al gesloopt hebt en er dan pas achter komt dat je vriendin je wilde verrassen.... ;)

De 'opluchting' is dan wel compleet dunkt me! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
nightowl schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:53:
De laatste reaktie van TS is van 6 augustus. Hij heeft bijna een week niets meer van zich laten horen. Oftewel onze tips zijn vergeefs geweest en TS heeft al bezoek gehad oftewel hij heeft al een oplossing gevonden maar dit niet teruggekoppeld.

En wij maar doorblijven gaan met adviseren :D
Ik zie bitter weinig tips die niet te maken hebben met de halve provincie op te blazen of een gat tot in Azië te branden :P

Ik volg voornamelijk (ja ja geniepig in de achtergrond :P), er komen toch best wat leuke ideeën en aanvullingen uit gelukkig :) Trouwens heeft dit topic best de interesse van anderen gewekt, ik hoop dat ze hier ook iets aan hebben.

[ Voor 53% gewijzigd door Phuncz op 15-08-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb lekker hdd opengeschroeft 8) (de xterminator in mij leeft op)
en als je lekker de hamer neemt, de platters aan dingelen mept, de stukken 10 minuten in de microgolfoven, en wat er dan nog overblijft opfikt, is dus alle data weg :)
maar voor de zekerheid zou ik de as (wat overblijft als je fikt) nog eventjes in salpeterzuur leggen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Heeft iemand wel eens geprobeerd een vmware virtueele machine volledig op een geencrypte stuk disk (truecrypt) te draaien? Als de hele virtuele machine in een geencrypt stuk draait heb je natuurlijk niet het probleem dat er ergens nog linksjes staan naar documeten op de ge-encrypte partitie. Er staat dan alleen een linkje naar een geencrypte machine die je hebt draaien voor testdoeleinden.

Waar moet je nog op letten (waar saved vmware zijn bestanden allemaal?)
Hoeveel performance kost dat? (hij gaat de swap van de virtuele machine natuurlijk ook encrypten...ouch...)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:01:
Al die destructieve mogelijkheden hebben allemaal als voordeel NOT dat als je de bel beneden hoort; je je HDD's al gesloopt hebt en er dan pas achter komt dat je vriendin je wilde verrassen.... ;)

De 'opluchting' is dan wel compleet dunkt me! :)
Mijn idee+een wireless knopje dan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus weet ik niet of het al eens gezegd is, maar:
Ik denk dat de TS de harddrives van iemand anders (bijvoorbeeld een kleiner broertje) wil wissen, waarrschijnlijk uit wraak, zonder dat die het merkt.

Goede manier denk ik: openschroeven, lekker vuil maken door bijvoorbeeld stof er in te gooien dat je vantevoren al hebt verzamelt, een mooie kras maken, en dan weer dichtschroeven. Valt ook niet zo op.

Nogmaals, vergeef me als ik dingen zeg die al eerder gezegd zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hebbet op een lan gehad... mijnheer mogen wij even kijken, tuurlijk... (lag nogal raar een satakabeltje los en slede was verwenen)... Konnie ook niks doen.

Maareh oppassen, ik heb al een hdd zien crashen door een magneet van een woofer (carputer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of je maakt een harddisck van random acces memory ( je weet wel waar ze ook geheugen bankjes van maken, RAM dus)met een goede noodstroom suply voor als je stroom uitvalt.
alles wissen is enkel stroom er af en foetsie data.
wel lullig als je per ongeluk aan t verkeerde stekkertje zit maar dat kan je allemaal beveiligen tot een grote rode schakelaar onder een kapje met een sleutel ala raketlanceerknopje uit somige films dus.
maar ik denk dat je zonder stroom toch meteen echt alles kwijt zal zijn of heb ik dat mis?
voordat ze het in een speciaal apparaat hebben gestopt om het te doorzoeken ben je ook nog s al goe 2 uur stroomloze RAM verder

[edit]
boiert schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:26:
Gigabyte iRAM SATA-ramdisk gewoon de modules er uit trekken en weg data, het nadeel is wel dat er vrij weinig op past, maar voor ultra gevoelige informatie misschien best handig
was me idee dus toch al gepost en zelfs uitgevoert door chinezen
[edit

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk_he schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:00:
Heeft iemand wel eens geprobeerd een vmware virtueele machine volledig op een geencrypte stuk disk (truecrypt) te draaien? Als de hele virtuele machine in een geencrypt stuk draait heb je natuurlijk niet het probleem dat er ergens nog linksjes staan naar documeten op de ge-encrypte partitie. Er staat dan alleen een linkje naar een geencrypte machine die je hebt draaien voor testdoeleinden.

Waar moet je nog op letten (waar saved vmware zijn bestanden allemaal?)
Hoeveel performance kost dat? (hij gaat de swap van de virtuele machine natuurlijk ook encrypten...ouch...)
Je moet je niet-virtuele swap dan waarschijnlijk ook encrypten, voor het geval dat unencrypted virtueel geheugen door de host wordt weggeswapped (naar de niet-virtuele ongeëncrypte hd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:19
HDD's op de zijkant leggen.

Om ze te slopen kan je met een trechtertje heel fijn zand in het luchtgaatje aan de zijkant gieten. Eventueel kan je de motor van de HDD nog even met een microcontroller zelf aansturen, zodat die met een flink hoog toerental door het zand schuurt.
Geen gedoe met zuren ofzo, terwijl dat wel beter werkt.

Kan je het stikkertje terug doen als je klaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heleboel (ongevraagde) destructieve oplossingen gezien, en slechts enkele bruikbare. Maar als noob heb ik ook best (professionele) interresse. Ik wil alleen die harde schijf wel weer kunnen gebruiken als ik hem terug heb ;) dat ding is me duur genoeg geweest >:) .

Heeft iemand dus nog een oplossing die ik kan gebruiken zonder dat ik veel kennis hoef te hebben en zodat ik hem daarna weer kan gebruiken? (iets van format c: /q, maar dan effectiever)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Soul013: zo zijn er al verschillende vragen geweest: neem gewoon een goede file schredder en veeg die hdd daarmee leeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:20
Ik weet niet hoe goed de in beslag genomen schijven bekeken zullen worden. maar kun je niet gewoon een of ander erg onbekend filesystem nemen voor de schijf met illigale data, er zijn toch al gauw een stuk of 80 verschillende filesystems. En als je het dan ook nog eens geencrypt opslaat wordt het nog lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 21:22
Puntje wat sommige mensen nog niet hebben genoemd. Voor zo'n beetje elke niet encryptieactie hier genoemd moet je zelf wel even aanwezig zijn om een knoppie om te zetten, lontje aan te steken of card in de magnetron te knikkeren. Nu weet ik wel dat een echte nerd alleen maar achter zijn compu zit, maar misschien moest je net je poes uitlaten oid.

Van de fiod acties van een tijdje geleden in verschillende studenten steden weet ik dat ze daar met iedereen die er wat mee te maken hadden op de stoep stonden. Dus dat kabeltje naar de buren gaat niet want de officier van justitie schrijft zo ff een briefje. Toestemming om binnen te komen hadden ze niet nodig en een sleutel hadden ze zelf al bijzich, zo'n beukijzer om de deur in te rammen. Ze zetten er wel netjes weer een nieuwe deur in op hun kosten.

Ander puntje is dat je compu ook net ff niet aan moet staan of ingelogd moet zijn anders gaan ze eerst even kijken wat er allemaal op je compu staat voordat ze hem meenemen. Ik zet of log mijn compu iig niet uit elke keer als ik de deurbel hoor, nu ben ik ook niet zo heel para. Ik weet niet pcies hoe het werkt (net als een screensaver oid) maar ik las dat er iemand maar eens in de 88 dagen zijn key hoeft in te kloppen. Dan kan iedereen er dus wel op als de compu dus gewoon aan staan.

Ergens een andere compu verstoppen ... ze wisten toen pcies welk ipadressen en macadressen ze moesten hebben. Je zult dus iets van een NAT moeten hebben zodat je voor buiten alles via een computer verwerkt. Maar heb ergens gelezen dat je die van buiten af kunt doorlichten hoe je NAT inelkaar zit.

Lijkt me allemaal niet makkelijk, maar leuk topic :)

Lekker belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:08

markvt

Peppi Cola

Drivecrypt om je stuff te encrypten (windows).
Of encryptie met een smartcard (net zoals een telefoonkaart) en dan het makkelijkst eentje zoals bijvoorbeeld een mobiele sim, dan kan je de chip er makkelijk afhalen. In geval van gevaar ofzo breek je dat chippie in 2 en eet je het op ofzo :), en het is makkelijk mee te nemen.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
dat zand (bredend in "Alle data in enkele seconden wissen") is misschien nog wel een goed idee, dat ontluchtings/ventiel gaatje wordt alleen gebruikt om luchtdruk verschillen tussen de HD en de buitenwereld te egaliseren. wat dan een mogelijkheid is, is een Y vormig buisje te maken waarvan de onderkant van de y vertakking in het ontluchtingsgaatje steekt. de rechter tak kan gewoon als ontluchting gebruikt worden. de linker sluit je aan op een tankje met bijv. dat fijne witte zand voor in de kanariekooi. als je dan tussen het tankje en het slangetje een schuifje maakt, kun je aan een touwtje trekken waardoor het zand in de HD stort.. Tegelijkertijd klik je op je desktop een snelkoppeling aan met "C:\WINDOWS\system32\cmd.exe /c dir C: /s".

Wellicht dat je een soort van ijzervijzel/ ander metaalachtig materiaal ipv zand kunt gebruiken... zoals bijvoorbeeld enkele metaalpoeders bij united nuclear (http://www.unitednuclear.com/chem.htm)
edit: united nuclear levert niet (meer) buiten de US

[ Voor 5% gewijzigd door n1els op 17-08-2005 19:06 ]

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n1els schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:46:Tegelijkertijd klik je op je desktop een snelkoppeling aan met "C:\WINDOWS\system32\cmd.exe /c dir C: /s".
nou ben ik waarschijnlijk een leek op dat gebied maar wat doet die snelkoppeling dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 21:13:
[...]
nou ben ik waarschijnlijk een leek op dat gebied maar wat doet die snelkoppeling dan?
Probeer het zelf maar (niks schadelijks, maar je systeem is -afhankelijk van snelheid, grootte en mate van vervuiling van je harde schijf- wel even bezig).

Als je het van te voren wilt weten, open een DOS-box en kijk eens naar alle parameters van het DIR-commando (en vooral /s ).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 18:35
HD in slede, daar al je 'te beschermen' zooi op zetten. Ik heb een webcam op mijn DAK van het huis hangen, die de deur ziet (zit op zolder). Als er mensen komen, direct de slede eruit, naar de andere kant van de zolder lopen of naar de achtertuin en deze schijf een zwieper geven.

gevolg: beland in een stadsloot van 4-5 meter diep, met veel slib. Die vinden ze niet meer als ze je niet zien gooien :)

En als ze je wel zien gooien, tja, dan mogen ze nog LANG zoeken ;)

uitvoerbaar in 30seconden

[ Voor 5% gewijzigd door Tasma op 18-08-2005 12:13 ]

Verwijderd

Tasma schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:13:
HD in slede, daar al je 'te beschermen' zooi op zetten. Ik heb een webcam op mijn DAK van het huis hangen, die de deur ziet (zit op zolder). Als er mensen komen, direct de slede eruit, naar de andere kant van de zolder lopen of naar de achtertuin en deze schijf een zwieper geven.

gevolg: beland in een stadsloot van 4-5 meter diep, met veel slib. Die vinden ze niet meer als ze je niet zien gooien :)

Geprobeerd zeker?
en dan vragen: Meneer/Mevrouw, wat zat er in die slede?

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Ja je heb ook van die slede's waar je het klepje vanaf haalt :)
Ontkoppel je hem binne 10 sec... klaar
Slede terug.... 45 sec werk :)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Wel ik heb een tijdje geleden gehoord (ik denk zelfs hier op t.net) over een harde schijf die zoals een plofkoffer werkte. Zodra ermee geprutst werd, kwam er een soort gas vrij die de magnetische laag oploste. Dit is een commercieel (duur) product die je kunt kopen.
Ik heb dit ook gevonden (soort van softwareproduct): http://online.wsj.com/pub...0050723,00.html?mod=blogs
of hier:
nieuws: 'Deze schijf vernielt zichzelf in vijf seconden'

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• knoknok
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:09

knoknok

n00b 4 life

zo was er pas ook een pci kaartje waar je geheugen modules in kon stoppen en die je dan met een kabel op een ide poort aansloot. deze werkte dan als harddisk .. en als je je pc los trok kon hij 14 uur zonder stroom door de batterij die op die kaart zat en daarna was alle data van de geheugen modules..

oplossing:
je zet je pc uit.. pluk die batterij eraf en weg is alles :P

• marnix007
  • Laatst online: 24-08 14:03
de hier aangedragen ideeën als een boor, vuur en dergelijke zijn niet toereikend.

toevallig las ik namelijk vanmiddag een oud nummer van Computer Idee, waar het over het wissen en herstellen van informatie gaat. het bedrijf norman/IBAS (virusbestrijding en bestandsherstel) heeft namelijk ooit een harde schijf die 8 (!) maanden op de zeebodem heeft gelegen hersteld. harde schijven die met een boor en beitel zijn bewerkt waren ook geen probleem voor ze..

als je zelf wilt wissen, zal je dat softwarematig moeten doen door middel van een programma als ExpertEraser, ontwikkeld door IBAS, dat voor €180 euro je harde schijf 35 keer overschrijft met loze 1-en en 0-en. overigens is die 180 euro te gebruiken voor 10 pc's.

gratis kan ook, je zal dan moeten googlen op het programma Eraser (ten tijde van publicatie Eraser 5.6) die je bepaalde delen van je schijf kan overschrijven met loze info. bijvoorbeeld de lege ruimte, de prullenbak, of de hele schijf zelfs. aantal keer overschrijven is instelbaar.

en als je echt geld hebt, kan je de Degausser aanschaffen. een apparaat dat een heel sterk magnetisch veld opwekt en zo alle info wist, wel uitkijken met bankpassen, pacemakers, telefoons e.d.

zelf kan je, als je de tijd hebt, de platters van je harde schijf allemaal langs een flink magneet halen, grote kans dat al je data dan ook onherstelbaar is.

-Marnix 8)

• mjszwo
  • Niet online
marnix007 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:38:

als je zelf wilt wissen, zal je dat softwarematig moeten doen door middel van een programma als ExpertEraser, ontwikkeld door IBAS, dat voor €180 euro je harde schijf 35 keer overschrijft met loze 1-en en 0-en. overigens is die 180 euro te gebruiken voor 10 pc's.

gratis kan ook, je zal dan moeten googlen op het programma Eraser (ten tijde van publicatie Eraser 5.6) die je bepaalde delen van je schijf kan overschrijven met loze info. bijvoorbeeld de lege ruimte, de prullenbak, of de hele schijf zelfs. aantal keer overschrijven is instelbaar.
Maar dan praten we niet meer over enkele seconden, want daar ging dit topic eigenlijk over.

De methoden die jij noemt kosten enorm veel tijd. Als je een schijf van 200GB hebt, moet er dus al 7000GB worden weggeschreven (200*35).

Het zijn trouwens niet alleen eenen en nullen die worden weggeschreven, maar vooral patterns met bepaalde karakters. Dat zou dan weer effectiever zijn dan alleen eenen en nullen te gebruiken, volgens Gutmann.

[ Voor 12% gewijzigd door mjszwo op 18-08-2005 17:50 ]

• marnix007
  • Laatst online: 24-08 14:03
true, maar ik denk dat dit de enige manieren zijn.

een schijf opendraaien om de platters te bewerken kost ook wel even...(tering 8 hoekige schroeven)

-Marnix

( ik doelde trouwens ook op de gutmann methode met die 35 keer, nooit geweten dat ie dan bepaalde patterns weg gaat schrijven :) )

[ Voor 30% gewijzigd door marnix007 op 18-08-2005 19:05 ]

Verwijderd

Zo snel ben je nog niet van je data af. De kop van een harddisk is wel zo extreem gevoelig. Zeker nu de vaste schijven van tegenwoordig GSR koppen gebruiken.

Ik heb gewerkt als systeembeheerder en ik probeer nog alles bij te houden. Jouw vraag is dan nog een hele moeilijke. Zoals ik al eerder postte is het de beste manier om gevoelige data (vaak niet meer dan 1 gb mits foto's) op een locatie van de schijf te houden zodat erasing makkelijker en doeltreffender kan.

Alle data in enkele seconden wissen: Zoals je bedoeld; alle data zonder geweld wissen binnen een tijdsbestek dat onmogelijk is. Dan blijft alleen gammastraling over en dat is voor jan modaal niet haalbaar en levensgevaarlijk.

Ik denk dat de vraagstelling inmiddels wel duidelijk is. Het is gewenst om te vertellen over hoeveel data het gaat.

Ik ken bedrijven die aan datarecovery doen nog van mijn werk. Als zij werkelijk geïntresseerd zijn in jouw data gaat dat vaak wel lukken om die data te krijgen. Net zoals de politie zijn zulke bedrijven dermate slim dat je zo in de val loopt.

Ik denk dat als er werkelijk 2 heren voor je deur staan onder begeleiding van de politie je je heel klein voelt en totaal er niet aan denkt om die data te vernietigen.

Als het in deze topic werkelijk gaat over foute* data al wordt dat ontkend dan heeft de persoon in kwestie nu nog alle tijd van de wereld om zijn data te vernietigen.

*Niet die paar wareztitels op je vaste schijf, hoor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 19:38 ]

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 14:23
Het is idd wel aardig handig om te vertellen over hoe veel data het ongeveer gaat, kijk, als het klein is txt's ofzo, heb je heel andere oplossingen als dat je 100 dvd iso's snel wil verwijderen. je zou misschien ook kunnen denken aan een zelfgemaakt stukje hardware met een eprom er op, stop je in een kastje met een felle uv lamp en een schakelaar ( bij voorkeur zo een die ze in F16's hebben, met zon rood klepje :P). Je stopt je data in de eprom, en legt die in je kastje. Komen "ze" er aan, Schakelaar om, en volgens mij is er niet veel meer van te maken als de eprom daar ff in ligt. (Die 100 dvd iso's zou je toch op een andere manier moeten doen :P). Oh..wat ook handig is om te weten, hoe vaak moet die data worden opgevraagd, eens in de maand, elke minuut.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Stel 1GB, stel 10GB, stel 100GB. Aangezien ik niet de enigste ben met interesse hiervoor, zullen anderen ook wel graag weten hoe je wat met wat aanpakt. 1GB met een iRAM kaart van Gigabyte, ok :) Maar 10GB, 100GB of zelfs hoger ?

Verwijderd

Tasma schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:13:

je hebt er speciaal een webcam voor... en dat voor 1 harddisk in een slede... voor 200 GB aan warez? Of andere zaken?

Dit topic is mensen met behoorlijk dubieuze zaken en in elk geval 100% illegale zaken aan het helpen hiermee weg te komen...

Als ik een link naar een iso bestand hier neerzet mag het niet, maar je mag wel mensen 15 pagina's lang adviseren hoe ze hun illegale zaken zo snel mogelijk moeten verwijderen voordat de politie het in beslag neemt...!

Illegale zaken zijn: warez, virussen, hacks, kinderporno... etc....

wie helpt wie met wat?

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 20:40:
[...]

je hebt er speciaal een webcam voor... en dat voor 1 harddisk in een slede... voor 200 GB aan warez? Of andere zaken?

Dit topic is mensen met behoorlijk dubieuze zaken en in elk geval 100% illegale zaken aan het helpen hiermee weg te komen...

Als ik een link naar een iso bestand hier neerzet mag het niet, maar je mag wel mensen 15 pagina's lang adviseren hoe ze hun illegale zaken zo snel mogelijk moeten verwijderen voordat de politie het in beslag neemt...!

Illegale zaken zijn: warez, virussen, hacks, kinderporno... etc....

wie helpt wie met wat?
Onzin. Er zijn er maar weinig die niet iets illegaals op hun HD('s) hebben denk ik, maar ik gun ze dat feest gewoon niet dat ze vrije toegang tot al mijn data hebben. Wat ik op m'n HD's heb staan gaat niemand wat aan. Ook niet welke legale games en software ik heb. Het zijn mijn spullen en daar blijft iedereen met z'n fikken vanaf, ook politie en justitie.

Verwijderd

Caponi schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:14:
[...]

Onzin. Er zijn er maar weinig die niet iets illegaals op hun HD('s) hebben denk ik, maar ik gun ze dat feest gewoon niet dat ze vrije toegang tot al mijn data hebben. Wat ik op m'n HD's heb staan gaat niemand wat aan. Ook niet welke legale games en software ik heb. Het zijn mijn spullen en daar blijft iedereen met z'n fikken vanaf, ook politie en justitie.
ja hoor, als je niks te verbergen hebt koop je zeker een webcam die je op de deur richt voor als de politie komt, vernietig je heel je harde schijf en alle data daarop, met honderden euro's kosten, al je data kwijt, uitleggen aan justitie waarom je alles gewist hebt... En dan heb je niks te vrbergen zeker? Waarom dan die maatregelen, want dan komt de politie toch ook NOOIT langs?

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:27:
[...]

ja hoor, als je niks te verbergen hebt koop je zeker een webcam die je op de deur richt voor als de politie komt, vernietig je heel je harde schijf en alle data daarop, met honderden euro's kosten, al je data kwijt, uitleggen aan justitie waarom je alles gewist hebt... En dan heb je niks te vrbergen zeker? Waarom dan die maatregelen, want dan komt de politie toch ook NOOIT langs?
Dat zal jij toch nooit begrijpen, net zoals ik niet kan begrijpen dat jij je harddisk glimlachend aan oom agent mee geeft.
We kunnen er eindeloos over dicussieren maar ik denk niet dat we er uit zullen komen :)

edit:
ik was trouwens niet degene met die webcam op z'n dak ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mjszwo op 18-08-2005 21:30 ]

Verwijderd

Caponi schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:29:
[...]

Dat zal jij toch nooit begrijpen, net zoals ik niet kan begrijpen dat jij je harddisk glimlachend aan oom agent mee geeft.
We kunnen er eindeloos over dicussieren maar ik denk niet dat we er uit zullen komen :)

edit:
ik was trouwens niet degene met die webcam op z'n dak ;)
ik geef mijn harddisk niet glimlachend aan oom agent mee, want er staat niks illegaals op, op windows en wat games na, die ik nooit share. Waarom zouden ze dan bij mijn uberhaupt al langskomen? Dat gaat nooit gebeuren.

Als je niks shared, geen enorme hoeveelheden warez hebt, geen kinderporno hebt en geen rascitische uitspraken doet op het internet zal de politie nooit langskomen. Dan krijgen ze nooit een huiszoekingsbevel. En komen ze dus NOOIT binnen.
Als je dus maatregelen neemt voor ALS de politie WEL binnenkomt, is er eerst een aanleiding voor geweest, dus heb je wel degelijk zwaar illegale zooi op je computer staan.
Anders hoef je toch NOOIT de politie binnen te laten, want dan kregen ze NOOIT een huiszoekingsbevel voor jouw adres geregeld? Waar maak je je dan druk over?

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:34:
[...]

ik geef mijn harddisk niet glimlachend aan oom agent mee, want er staat niks illegaals op, op windows en wat games na, die ik nooit share. Waarom zouden ze dan bij mijn uberhaupt al langskomen? Dat gaat nooit gebeuren.

Als je niks shared, geen enorme hoeveelheden warez hebt, geen kinderporno hebt en geen rascitische uitspraken doet op het internet zal de politie nooit langskomen. Dan krijgen ze nooit een huiszoekingsbevel. En komen ze dus NOOIT binnen.
Als je dus maatregelen neemt voor ALS de politie WEL binnenkomt, is er eerst een aanleiding voor geweest, dus heb je wel degelijk zwaar illegale zooi op je computer staan.
Anders hoef je toch NOOIT de politie binnen te laten, want dan kregen ze NOOIT een huiszoekingsbevel voor jouw adres geregeld? Waar maak je je dan druk over?
Stel dat mijn broertje nou gigantische hoeveelheden warez download? Dan komen ze ook bij mij kijken. Of dat je net op een bepaalde site komt (crack- of warezsites, oke je hebt gelijk, is illegaal, maar dat in deze kwestie even buiten beschouwing gelaten, het is alleen even een voorbeeld) waar pornobanners staan waar er 1 tussen staat van een minderjarige, van een site die justitie toevallig in de gaten houdt. Want het hebben van een kinderpornobanner in je IE/Firefox cache is tegenwoordig illegaal in NL.

Of stel je bent niet zo thuis op het gebied van WLAN en je buurman spookt vage dingen uit via jouw verbinding.

[ Voor 5% gewijzigd door mjszwo op 18-08-2005 21:46 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Denk even ook voorbij het fenomeen "politie wil harde schijf die thuis in de PC zit". Er zijn meerdere plaatsen waar een harde schijf kan zijn en waarom hij niet in ander mans handen mag komen dan "thuis" en "warez"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Harde schijf in een slede is idd een degelijk plan. Snel verwijderbaar is de key. Onderdeel 2 is een hamer/moker (!) die je standaard met bijv klitteband/haakjes/etc aan je pc hebt hangen.
HD er uit. Hammer Time! Hard genoeg meppen en dan vlak voordat de deur opengaat dat ding mooi het raam uit donderen of bijvoorbeeld in een of ander geheim gat in de muur.

Natuurlijk zou het mooi zijn om softwarematig de boel te kunnen deleten. Ik denk dan dat het het beste is om alle meuk op een encrypted partitie te gooien en vervolgens iets wat de partition table op een gewenst moment compleet kaduuk kan maken. Meerdere partities op een schijf met onbekende grenzen plus encrypted data die er op zweeft. Mwah dat gaat heel erg veel moeite kosten om terug te halen denk ik zo. als ik het mis heb, correct me/mod me out/etc.
knoknok schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 16:04:
... pci kaartje waar je geheugen modules in kon stoppen en die je dan met een kabel op een ide poort aansloot. deze werkte dan als harddisk ...
[Fuck an ant]Dat ding had een SATA aansluiting ^_^ [/Fuck an ant]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caponi schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:42:
[...]

Stel dat mijn broertje nou gigantische hoeveelheden warez download? Dan komen ze ook bij mij kijken. Of dat je net op een bepaalde site komt (crack- of warezsites, oke je hebt gelijk, is illegaal, maar dat in deze kwestie even buiten beschouwing gelaten, het is alleen even een voorbeeld) waar pornobanners staan waar er 1 tussen staat van een minderjarige, van een site die justitie toevallig in de gaten houdt. Want het hebben van een kinderpornobanner in je IE/Firefox cache is tegenwoordig illegaal in NL.

Of stel je bent niet zo thuis op het gebied van WLAN en je buurman spookt vage dingen uit via jouw verbinding.
Ja hoor... een huiszoeking wegens het inladen van een kinderporno banner? Dan moet er toch echt wel veel meer aan de hand zijn.
Je broertje met enorme hoeveelheden warez? Dat is toch nog steeds zwaar illegaal als ze er zelfs een huiszoeking voor doen? Of jij het nu doet of je broertje maakt geen reet uit.
Je buurman op je WLAN? Nou, als je de moeite neemt 24 uur per dag een webcam op het dak te installeren, een system op te zetten om al je ILLEGALE data te wissen voordat ze de trap op zijn, dan kun je ook je WLAN wel even in 10 minuten beveiligen.

Voor bedrijfsdoeleinden is een andere zaak, maar dan nog is het illegaal. Professioneel illegaal dus. Bij inbraak of spionage heb je nog niet eens het idee dat het gebeurd dus ook geen tijd de data te wissen. Daar is het dus niet voor. Nee, als de politie bij je bedrijfspand een inval doet en een bepaalde harddisk mee wil nemen...

Ik snap nog niet waarom dit topic er is en waarom iedereen eraan meewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:20:
[...]

Ja hoor... een huiszoeking wegens het inladen van een kinderporno banner? Dan moet er toch echt wel veel meer aan de hand zijn.
Je broertje met enorme hoeveelheden warez? Dat is toch nog steeds zwaar illegaal als ze er zelfs een huiszoeking voor doen? Of jij het nu doet of je broertje maakt geen reet uit.
Je buurman op je WLAN? Nou, als je de moeite neemt 24 uur per dag een webcam op het dak te installeren, een system op te zetten om al je ILLEGALE data te wissen voordat ze de trap op zijn, dan kun je ook je WLAN wel even in 10 minuten beveiligen.

Voor bedrijfsdoeleinden is een andere zaak, maar dan nog is het illegaal. Professioneel illegaal dus. Bij inbraak of spionage heb je nog niet eens het idee dat het gebeurd dus ook geen tijd de data te wissen. Daar is het dus niet voor. Nee, als de politie bij je bedrijfspand een inval doet en een bepaalde harddisk mee wil nemen...

Ik snap nog niet waarom dit topic er is en waarom iedereen eraan meewerkt.
Wat ik eerder al zei, we komen er niet uit en het topic raakt hierdoor ontzettend offtopic. Je bent niet verplicht dit topic te bezoeken, dus als je er aantoot aan neemt kun je ook gewoon weg blijven voor je eigen gemoedsrust.

edit:
Als je echt door wilt klagen, plaats dan een topic in Schop een Modje ofzo en doe je beklag bij de moderators. Dan raakt dit topic niet zo vervuild.

@Exuimtum: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif

[ Voor 13% gewijzigd door mjszwo op 19-08-2005 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens. Ik vind het zaakje aardig verdacht worden als ik dingen lees zoals een webcam op je dak. Helaas het ik nog geen status voor de rubriek "shop een modje" anders zou ik dit bericht wel daar geplaatst hebben. Ik wil nu eens de mening van de moderator horen. Is zoiets inderdaad toegestaan?? We weten nog niet eens over welke data het gaat.
En dan kun je jezelf gaan afvragen waarom iemand daar zo nieuwsgierig voor is? Ik heb ook adviezen gegeven in dit topic, maar ik heb expres geen softwaretitels genoemd.

Nu de hamvraag? Waarom wil iemand dat zo graag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:23:
. Helaas het ik nog geen status voor de rubriek "shop een modje" anders zou ik dit bericht wel daar geplaatst hebben.
[/quote]

Iedereen kan posten in Schop een modje. en dan hem je ook nog Topic report (handje bovenaan) . En als je een diepere discussie wil met meer mods dan kun je in LA terecht, of op de mail voor de CME mods?
Waarom wil iemand dat zo graag?
Waarom niet? waarom heb je een slot op je deur? Waarom post je je je emial niet in je profiel? waarom zet je je telefoonnummer en huisadres hier niet bij? (retorisch bedoeld, niet daadwerkelijk antwoorden). Volgens mij is dat dezelfde categorie.

Even vertalen naar offline:
Topic starter vraagt zich af hoe hij zo snel mogelijk een boek kan opeten. (adresboek of wat voor boek laat hij in het midden) en de oplossing is het boek in geheimschrift te schrijven, al dan niet met citroensap. En jij wil weten wat in dat boek staat (en verdenkt hem van vreemde dingen).

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Is de bedoeling met je moraalkruistocht dit topic te sluiten omdat je niet weet wat je wil weten (de reden) of omdat het niet hoort ? Dan vraag ik me af waarom er topics bestaan zoals [rml][ Gebruikerservaringen] Newsleecher *[/rml] en meerdere cue files op een mp3 disc branden?. Deze handelen over programma's die voor 90% en meer gebruikt worden voor illegale doeleinden en daar wordt dit absurde ook niet gevraagd. Ik heb het al gezegd, ik geef de werkelijke reden niet omdat dan iedereen hopeloos offtopic gaat blaten over de reden ipv. de vraag. En niet omdat het zo onomstreden is ofzo, maar omdat de meeste mensen hier enorm offtopic gaan als ze kunnen. Daar is Fok.nl voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is echt zware onzin wat je hier zegt. Je zit met grote waarschijnlijkheid illegale dingen te doen en wilt hulp als justitie aan de deur staat. Een beetje uitleg is een VEREISTE, geen gunst.

Nee, misschien jij niet, misschien sloop jij graag je hele harde schijf omdat je pasfoto's en msn naam erop staan en je formatteren niet genoeg bescherming vindt voor als de politie komt 8)7 , maar voor anderen is deze informatie zoals ze zelf al zeggen, voor het vernietigen van bewijs als de politie MET HUISZOEKINGSBEVEL voor de deur staat. Wel degelijk illegale zooi dus.

Laten we dan met z'n allen hier helpen diegene met illegale warez en kinderporno bezig zijn of aan het cracken zijn... !

Kom op zeg, ik heb wel wat illegaals op mijn pc, maar ik ben geen seconde bang dat justitie met een huiszoekingsbevel voor de deur staat. Dan moet je het wel heel bont maken. Als ik dan ook nog in seconden mijn harde schijf wil vernietigen, dan moet er wel heel gek spul op staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom is die torino officier van justitie die bij peter r de vries was niet opgepakt voor de zooi in zijn cache ?????

ennuh voor die hd pak een oud molenux stekkertje stop het in je hd de andere kant in je wandcontactdoos lekker 230 V wisselstroom erop inplaats van de 5/12 volt gelijk spanning voor de zekerheid ook op je ide/sata aansluiting en dan eens kijken wat de politie kan vinden als alles doorgebrand is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 23:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@hierboven:
Geen probleem, even de electronica vervangen en de hd doet het weer prima. Is al eerder voorgesteld.

Met verbazing blader ik door dit 14 pagina's lange topic en dan rest mij nog 2 vragen:

Stel, je wilt om wat voor reden dan ook je harddisk vernietigen als justitie bij je aan de deur staat.
(los van het feit dat het vrijwel onmogelijk is om binnen enkele seconden een harddisk voor de beste recoveraar onleesbaar te maken, zonder een levensgevaarlijke situatie te laten ontstaan)

* Wat doet jouw ervan verzekeren dat jij doorhebt dat justitie voor de deur staat om jouw computer door te lichten, nog VOOR dat je de deur open hebt gedaan? (ze bellen niet eerst even op om te vertellen dat ze eraankomen...).
* Stel je doet open, dan kan ik je garanderen dat je *geen* kans meer hebt om op een knop te gaan drukken. Daar heeft meneer justitie al lang ervaring mee.

[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 19-08-2005 13:20 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

Ik vind de hypothetische vraag eigenlijk al voldoende interessant :). Welke seniel gaat daadwerkelijk zijn harde schijf in luttele seconden onbruikbaar maken? Waarschijnlijk niemand. Maar ik vind het wel leuk om te weten hoe het -zou- kunnen.

Net zoiets als de hypothetische 'perfecte moord', daar kan je toch ook eeuwig lang over discussieren zonder het ooit in de praktijk te brengen? Is de discussie dan ook irrelevant? Nee, juist hoog interessant.

Ontopic: als je je data zowiewo al encrypt, dan hoef je volgens mij veel minder werk te verrichten om de boel ook fysiek onleesbaar te maken. Op een harde schijf die niet encrypted is (maar wel kapot) kan men vaak niet alles lezen, maar aan de hand van 90% van de data kan de overige 10% wel verzonnen worden. Heb je je data gecodeerd opgeslagen, dan lukt dat denk ik niet, of veel minder makkelijk. Als je zo'n HDD dus nog ff met je hamer nabewerkt, ben je wel redelijk klaar zou ik zeggen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:14:
[...]

waarom is die torino officier van justitie die bij peter r de vries was niet opgepakt voor de zooi in zijn cache ?????

ennuh voor die hd pak een oud molenux stekkertje stop het in je hd de andere kant in je wandcontactdoos lekker 230 V wisselstroom erop inplaats van de 5/12 volt gelijk spanning voor de zekerheid ook op je ide/sata aansluiting en dan eens kijken wat de politie kan vinden als alles doorgebrand is
Ehm, dit gaat dus niet werken. Het enige dat op zo'n moment doorbrand is de printplaat die erop zit. De platters zijn zo goed als onbeschadigd waarschijnlijk en zo terug te lezen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:20:
[...]

Ehm, dit gaat dus niet werken. Het enige dat op zo'n moment doorbrand is de printplaat die erop zit. De platters zijn zo goed als onbeschadigd waarschijnlijk en zo terug te lezen.
ja daar heb je gelijk in ff te simpel gedacht dan moet je gewoon je bad volgieten met salpeterzuur en daar je hd ingooien dan is alles weg })

of gewoon liegen en zeggen dat je geen pc heb O-) (deed mijn oom ook bij de kabel maatschapij de tv stond op zolder en geen een in de woonkamer er liep gewoon een kabel achter het gordijn maar die zagen ze niet |:( )

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Phuncz schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:44:
Denk even ook voorbij het fenomeen "politie wil harde schijf die thuis in de PC zit". Er zijn meerdere plaatsen waar een harde schijf kan zijn en waarom hij niet in ander mans handen mag komen dan "thuis" en "warez"...
Ow ... je ben systeembeheerder bij de maffia :| ...

Ik heb net dit topic zitten doorlezen en mij valt op (niet alleen voor TS, hoor)

(a) justitie klopt echt niet bij je aan als je een keer een warez-site bezoekt. Net zoals een video-surveillance auto van de jut je niet zal aanhouden als je met 130 langs komt (tenzij ze niets te doen hebben).

(b) justitie geeft meer prioriteit aan het opsporen van verspreiders van illegale content dan aan downloaders. Dus "harry om de hoek" die illegaal films binnenhaalt, zal nog niet zo 1 2 3 aangepakt worden.

(c) de reden om alle data in enkele seconden te wissen vind ik heel erg dubieus. Het is niet: hoe bescherm ik data tegen mijn broertje / bedrijfsspionage / vrouw oid, maar hoe vernietig ik het. Dat er wordt geroepen, dat iedereen wel eens wat illegaals doet, vind ik geen steekhoudend argument. Als ik een topic open met: Hoe laat ik een lijk verdwijnen (best handig in oorlogstijd toch? beter om het nu maar eens uit te zoeken) dan vraag ik me af hoe lang dat topic openblijft. Er is dus een verschil in mate van illegaliteit, net zoals er (juridisch) verschil in strafmaat is.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Als het topic toch alleen maar gaat handelen over de reden dat ik data gewist wil hebben in een kleine tijdsperiode, dan mag het dicht. Blijkbaar is het belangrijker voor jullie dat je een reden hebben zodat jullie met een goed geweten kunnen gaan slapen. Alhoewel ik me afvraag hoe jullie dat doen door me meermaals van het type persoon hebben beschuldigd dat in de gevangenis hoort te zitten. Mijn dank voor jullie vriendelijkheid richting je mede-tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 21:46
Kep laatst nog voor de grap een harddisk opgeblazen met een beetje vuurwerk.. Heel mooi effect geeft dat op die ronde schijf :P :P ik denk dat hij het niet meer doet :P..

Was toch maar een kapotte 40gig schijf maar goed..

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Tijdens mijn stage in Zuid-Afrika kwam er op mijn notebook ook bedrijfsgevoelige informatie te staan van verschillende bedrijven. Voor mij was het belangrijkste dat niemand de data kon lezen als de notebook uit mijn handen gegraaid zou worden. Ik heb daarom Truecrypt gebruikt. Met Truecrypt kan je twee dingen doen. Je kan een aparte partitie aanmaken op je schijf. Deze partitie wordt niet gezien door FDisk, of andere programma's. Als je de inhoud van die partitie zou bekijken, dan kom je tot de conclusie dat het niet veel anders is dan random getallen.

Het nadeel hiervan is dat je dus een 300 GB schijf hebt, met een 20GB Windows partitie en de rest van de schijf is "leeg". Dat is nogal verdacht.

Een tweede optie met TC is het maken van een bestand, dat je kan mounten met TC. Voordeel hiervan is dat je je hele harde schijf gewoon gebruikt, nadeel is dat er ergens een 200GB bestandje op je PC staat, wat ook nogal verdacht is.

Wel geldt dat niemand iets kan met zowel de "niet bestaande parititie" of het TC-bestandje, omdat het gewoon gaat om volledig willekeurige cijferpatronen.

Het enige nadeel dat overblijft is de code. Zoals al veel mensen aangegeven hebben kan je die code opslaan op een chipkaart, een USB stick of iets vergelijkbaars, die stuk voor stuk makkelijker te vernietigen/verstoppen zijn dan een harddisk.

Een partitie die gecodeerd is met cascaded Blowfish 448-AES 256 is te kraken, maar niet binnen de komende 20-40 jaar. Dit is lang genoeg om je gevoelige bedrijfgegevens volledig onschadelijk te maken, of als je iets illegaals doet de verjaringstermijn van je misdrijf te laten verlopen. Wil je het langer dan 20 jaar veilig houden, dan cascade je er nog een andere beveiliging overheen.

Gelukkig is mijn notebook niet gejat (de kans in Zuid Afrika is nogal groot), maar als het wel gebeurd was, dan had niemand de data kunnen lezen, wat precies mijn doel was. Als de politie de data wilde hebben, kon ik de code geven en mochten ze fijn alles lezen. Ja jongens, encryptie is niet alleen voor illegaal gebruik.

Vraag blijft: wat ga je doen als ze je huis binnen vallen als je niet thuis bent en je PC wel aan staat?

PS.: Het is trouwens onmogelijk om te bewijzen dat een bestand of een leeg stuk harde schijf een TrueCrypt partitie herbergt, aangezien TC geen vaste signature achterlaat. TC herkent een partitie ook alleen met het juiste wachtwoord en de juiste algoritme keuze.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_obb op 19-08-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Gat erin boren en remreiniger ofzo erin gooien :P
-Lekker laten koken in een pan >:)
-In de fik steken tot en wachten tot er niet veel meer van over is (8>

Of gewoon doormidden zagen :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

mr_obb schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:01:
Vraag blijft: wat ga je doen als ze je huis binnen vallen als je niet thuis bent en je PC wel aan staat?
Desktop altijd locken? Dat is een gewoonte die ik mezelf al heel lang geleden heb aangeleerd op mijn werk. Zodat als ik wegloop bij mijn desktop er niet iemand eve gebruik kan maken van mijn als root ingelogde sessie.

Men zal de PC in dat geval uit zetten en meenemen. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou je nog een schakeaartje aan de onderkant v/d kast kunnen maken... die indien nodig een vernietigingsproces opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mja, ik heb dit topic even aangekeken en ik ga 'm dichtgooien: hij gaat ondertussen veel te veel over encryptie en de reden waarom je zoiets zou willen, en ofschoon dat ook een leuke discussie zou kunnen opleveren, past het niet meer in CM&E.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees deze modbreak voordat je reply post: AcouSE in "Alle data in enkele seconden wissen"