Toon posts:

CN-131 - USB On-The-Go-Copy Box

Pagina: 1
Acties:
  • 641 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Via Via kreeg ik deze link
http://www.sitecom.nl/pro...p?product_id=308&grp_id=1

CN-131 - USB On-The-Go-Copy Box

Nu wil ik deze aanschaffen want het is altijd makkelijk op vakantie en zo om ff snel een backup te maken of extra opslag meet te nemen (ik heb een externe harde schijf)

Nu is mijn vraag zijn er ook andere merken met zo een gelijk produkt verkopen.
Ik zal wel verkeerd gegoogeld hebben maar kon niet echt een vergelijkbaar produkt vinden

Greetz
G.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-01 11:54

YellowCube

Wait...what?

let er wel op dat er grote kans is dat dit apparaat niet met alle camera's samenwerkt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 20:13
Dus van te voren ff testen of alles goed samenwerkt!

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
urk_forever schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:26:
Dus van te voren ff testen of alles goed samenwerkt!
Deze is getest op 6 verschillende Camera's van 3 verschillende merken
De foto's hebben we toen naar een NW-HD5 gezet
tevens is het ook gelukt om NW-HD5 met een NW-HD5 te connecten.
Camera op Camera lukte ook alleen kon je de foto's niet bekijken.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-01 11:54

YellowCube

Wait...what?

misschien is het aardig als je de 6 camera's vermeldt, wie weet dat er mensen zijn die er wat aan hebben.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Groot nadeel lijkt me toch dat je niet kan zien of het geheel gelukt is. Ik heb zelf een Apacer Steno CD211 met 40GB schijf en die heeft dezelfde functionaleit (camera aansluiten - 350D in mijn geval - knopje drukken, even wachten, backup klaar). Maar, met als groot voordeel, dat je op het schermpje kan zien wat er op de schijf staat, zodat je dus nog een extra controle hebt of het gelukt is. Ik heb zelf 1 keer gehad dat (waarschijnlijk doordat de USB kabel niet goed aangedrukt was) de kopie niet gelukt was en dan ben je toch blij dat je dat weer vóórdat je de foto's op de camera wist.

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:35:
[...]

Deze is getest op 6 verschillende Camera's van 3 verschillende merken
De foto's hebben we toen naar een NW-HD5 gezet
tevens is het ook gelukt om NW-HD5 met een NW-HD5 te connecten.
Camera op Camera lukte ook alleen kon je de foto's niet bekijken.
Welke cams heb je getest GTD ??
ik heb een canon 350d en ben benieuwd of deze ook werkt en hoe snel het ging
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:00:
Groot nadeel lijkt me toch dat je niet kan zien of het geheel gelukt is. Ik heb zelf een Apacer Steno CD211 met 40GB schijf en die heeft dezelfde functionaleit (camera aansluiten - 350D in mijn geval - knopje drukken, even wachten, backup klaar). Maar, met als groot voordeel, dat je op het schermpje kan zien wat er op de schijf staat, zodat je dus nog een extra controle hebt of het gelukt is. Ik heb zelf 1 keer gehad dat (waarschijnlijk doordat de USB kabel niet goed aangedrukt was) de kopie niet gelukt was en dan ben je toch blij dat je dat weer vóórdat je de foto's op de camera wist.
kun je met de cd211 in 1x je hele cf kaart vol kopieeren (100+ fotos ??) ?
hoe groot is de kaart die je leegtrekt en hoe lang doe je er over ?
ik zit nl ook aan zo'n apacer te denken nl. Werkt ie met de 350 rechtstreeks of gebruik je een cardreader ??thanx

[ Voor 23% gewijzigd door LoneWolf op 03-08-2005 22:17 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Verwijderd

Dit soort copyboxjes zijn vreselijk traag. Een kaartje van een gig is al gauw een uur wachten. De vraag is of al die batterijgevoede dingen dat uithouden.

Ik heb via Ebay een LOOK LK-A3 gekocht. Een lege USB harddisk behuizing, met host functie. Dient dus als externe HD, maar kan ook zelf van een mass storage device files backuppen. Een losse batterijhouder waar 4 AA's in moeten zit erbij, dus als externe HD is het net 5mm groter dan een 2,5" disk. Oh, en het ding is snel: 256 MB in 2 minuten. HD moet je er zelf in zetten. Veel mensen hebben nog wel een drive-je van een paar gig liggen. En anders kost het je iets meer voor een drive naar keuze.

Ebay seller was zhaoyue_ca, prijs was $35 ex shipping

Verwijderd

LoneWolf schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:15:
Dat moet kunnen volgens mij.
256MB (60-80 foto's), een paar minuten.
ik zit nl ook aan zo'n apacer te denken nl. Werkt ie met de 350 rechtstreeks of gebruik je een cardreader ??thanx
Ik sluit m'n 350 rechtstreeks aan op de Apacer, maar je kan ook een cardreader aansluiten.

Verwijderd

LoneWolf schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:15:
Ik heb de Apacer CD211 laatst aangeschaft en er een test mee gedraaid... Ik trok een volle 521 MB MemoryStick van mijn F717 leeg in 3 minuten en 40 seconden, als ik me niet vergis. Dit alles met een Sweex cardreader. Ben zeer tevreden over het apparaat, de kopieer-acties tijdens mijn vakantie (1 week) kostten nog geen halve accu.

Voordeel is ook dat ik mijn mp3-speler er op kan aansluiten, zodat ik die tijdens de vakantie altijd weer opnieuw kon vullen met een nieuwe verzameling mp3's (die ik thuis natuurlijk op de hd van de Apacer had gezet).

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 20:13
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:59:
Dit soort copyboxjes zijn vreselijk traag. Een kaartje van een gig is al gauw een uur wachten. De vraag is of al die batterijgevoede dingen dat uithouden.

Ik heb via Ebay een LOOK LK-A3 gekocht. Een lege USB harddisk behuizing, met host functie. Dient dus als externe HD, maar kan ook zelf van een mass storage device files backuppen. Een losse batterijhouder waar 4 AA's in moeten zit erbij, dus als externe HD is het net 5mm groter dan een 2,5" disk. Oh, en het ding is snel: 256 MB in 2 minuten. HD moet je er zelf in zetten. Veel mensen hebben nog wel een drive-je van een paar gig liggen. En anders kost het je iets meer voor een drive naar keuze.

Ebay seller was zhaoyue_ca, prijs was $35 ex shipping
Hoe snel had je die behuizing nadat je hem besteld had.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Een week. Hij moest uit Canada komen. De man van wie ik 'm kocht is een Canadese Chinees, die ze in China inkoopt en ze dan per stuk verkoopt via Ebay.

• satman2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-09-2025
ik heb een Canon EOS 400D en een LaCie 2,5'' schijfje op de CN-131 aangesloten.
Werkt redelijk snel, helaas aleen JPEG en geen RAW

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 16:03
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:45:
Nu is mijn vraag zijn er ook andere merken met zo een gelijk produkt verkopen.
Ik zal wel verkeerd gegoogeld hebben maar kon niet echt een vergelijkbaar produkt vinden
Zie mijn post in dit topic: foto's van fototoestel naar MP3 speler zonder tussenkomst PC

Let bij deze producten op of ze een externe harde schijf ondersteunen. Zo'n copybox kan volgens mij geen voeding over de USB leveren (of weinig).

Damn, ik lees nu pas de datum van de originele post! Laat maar zitten dan, ik neem aan dat de vraag al beantwoord is intussen. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Archer_VC10 op 07-07-2007 16:37 ]

Pagina: 1