Ik ben inmiddels thuis en ik heb nog wat ge-experimenteerd
Het data-account heb je volgens mij toch niet nodig, ik ging uit van een setup voor een T610 waarbij dit wel nodig was en dit heb ik op mijn K750i toegepast.
Ook het internetprofiel is overbodig, je kunt hem gewoon laten staan op je eigen provider en dan werkt het nog steeds bij mij.
Bij Java instellingen kan ie ook op je provider blijven staan.
De grote truc is dat je de verbinding maakt via de proxy van SE Device explorer en dat je hiermee de browser opstart.
Door de instellingen te wijzigen kreeg ik wel de default instellingen in de mini-browser, mijn eigen favorieten waren weg en alle Noorse zooi stond er weer
Het belangrijkste is dat je een compoort hebt die verbinding maakt via de usbkabel of een seriële poort van een BT stick of desnoods IR, want dat werkt ook.
Met de Phone monitor options in het XP control panel kun je zien welke foon met je pc is verbonden, welke compoorten je hebt en of ze gereserveerd zijn.
Wat ik wel vreemd vind, is dat com6 (van de usbkabel) disabled is in Phone monitor en toch verbindt de proxy mijn foon met com6.
Probeer dus een paar andere compoorten en begin met een lage snelheid (115200), dan is de kans op een goede werking het grootst.
Wat HID betreft weet ik nog niet precies waarom het niet bij iedereen goed werkt, duidelijk is wel dat de BT driver (liefst Widcomm) altijd goede resultaten geeft en een andere driver niet.
Ik heb de drivers op
deze page zelf nog niet getest, maar hier staat wel bij dat je de licentie key kunt updaten en dat heb ik zelf ook gedaan

Een HID bestand kun je het beste (met werkende Widcomm drivers) verzenden door in de gewone verkenner op je pc met de rechter muisknop boven de HID file clicken en dan send to Bluetooth \ je foon.