Om nog even terug te komen op de MXE-60, de losse flitser voor de K750, die kwam dus vanmiddag in een enorme doos binnen.
Keurig op tijd en binnen de beloofde 7 dagen.
Ik heb gewacht tot 't goed donker was en ben toen maar even gaan testen.
De conclusie:
Het maakt dus, zoals je zelf kunt zien, wel degelijk verschil maar kan, ondanks de beweringen op de verkoopsites, (nog) niet aan een "echt" digitaal fototoestel tippen.
Het is een eind in de goede richting maar ze zijn er nog lang niet en dat ligt niet aan de flitser.
Toch is het voor je telefoon een vette aanwinst. Het is een handig klein dingetje wat je gewoon ten allertijde aan en van je telefoon kan klikken. Dat de telefoon aan staat is geen probleem en ondanks de "oude" software op mijn telefoon waren er geen haperingen of vastlopers. Ook aan de 2e 750, met wel de laatste software, functioneerde hij naar behoren. De flitser is al aardig wat keren aan- en losgekoppeld en er zijn inmiddels wel 75 foto's mee genomen.
Ik heb overigens ook geprobeerd in de avondmodusstand te flitsen maar dat maakt geen verschil.
Zodra je de flitser aankoppelt komt er een pop-up op 't scherm met de mededeling "MXE-60". Als dat vervolgens weer verdwenen is is ie direct bedrijfsklaar.
Het lichticoontje in de instellingen wordt vervangen door het flitsicoontje en als je daar op drukt dan kun je kiezen uit 2 opties: UIT en AUTO.
Je kunt 'm niet dwingen te flitsen, de camera bepaalt samen met de sensor in de flitser de lichtsterkte en indien niet nodig, zal ie dus ook niet flitsen.
Als je in de cameramodus bent dan gaan de leds aan als je de sluitertoets half indrukt.
Ook al is er totaal geen licht, je kunt zo altijd het te fotograveren doel zoeken.
De testresultaten heb ik op mijn site gezet en zijn voor de liefhebbers te bekijken.
www.battlechip.nl
Klik op mijn logo en daarna op de SonyEricssonbal onderin.
(Je kunt natuurlijk ook de rest bekoekeloeren)
Aan de foto's is tekst toegevoegd, zodat je kunt zien in wat voor omstandigheden de foto's genomen zijn.
Misschien is de beslissing om er een wel of niet aan te schaffen nu wat makkelijker geworden.
Ik heb 'm voor € 29,00 van de Nederlandse SonyEricsson site. (Plus € 4,90 verzendkosten)
Laat je niet naaien door andere sites met hun woekerprijzen. Of er moet natuurlijk een nog goedkopere tussen zitten...
[
Voor 17% gewijzigd door
Anoniem: 151715 op 24-08-2005 04:11
]