Ok.
Mijn verslag van het ombouwen van mijn K750 naar W800. Zelf had ik de voor en achterkant van de W800 er al opgezet, dus vandaar dat het misschien een beetje rommelig lijkt

Ik heb vooral tijdens het begin foto's gemaakt. Halverwege was ik vooral gefrustreerd omdat ik bepaalde onderdelen niet los kreeg dus ben ik hiermee gestopt.
Ik heb voor de verduidelijking even gebruik gemaakt van foto's van de volgende
website.
Allereerst de schroefjes verwijderd aan de achterkant.

Vervolgens het achterkantje verwijderd op de manier welke ik eerder al beschreven heb.
Aan een kant je nagel eronder zetten en dan omhoog. Dit aan allebei de kanten en de bovenkant gaat vanzelf.

Nu de voorkant.

Hier aan de rechterkant je nagel eronder en dan langs het randje tot aan boven.

Hier doorduwen tot de klik en je voorkant ligt eraf.

Dit was het makkelijke deel

Nu heb je de kale telefoon voor je liggen. Voor het ombouwen moest ik alles verwijderen.
Allereerst het toetsenbord.
Je toetsenbord, beeldscherm en cameramodule zitten alle 3 vast door middel van speciale contactjes zoals te zien op deze foto's.

Deze kan je rustig loshalen en gaat eigenlijk zonder problemen.
Het beeldscherm zit ook nog met 2 schroefjes vast. Schroef deze los en verwijder na het toestenbord je beeldscherm.

Nu loopt er nog 1 kabel naar je cameramodule, door het moederbord. Deze kunnen we loshalen en vervolgens de hele plaat verwijderen.

Deze printplaat zit aan de zijkanten in de behuizing geklemd. Buig de zijkanten naar buiten totdat het moederbord naar boven kan. Dit vond ik zelf vrij lastig omdat er weinig ruimte is deze omhoog te krijgen. Na een beetje pielen had ik de plaat los.

Let op dat je connector (voor laden e.d.) in de behuizing blijft zitten. Deze heb ik meteen maar in de nieuwe behuizing gezet.
De cameramodule kan met de 2e connector los gehaald worden en heb ik ook meteen overgezet.

Wat we nu nog allemaal in de behuizing hebben zitten zijn de verschillende knopjes. Camera, +/-, power en musicbutton. Deze heb ik makkelijk uit de oude behuizing kunnen halen en met een beetje gepiel in de nieuwe gezet.
Vervolgens heb ik de trilmotor (voor de trilfunctie eruit gehaald. Deze zit in een rubbertje wat net lijkt op een printplaatje. Schrik niet als dit openbuigt en je het motortje in je handen hebt

Er zit nu nog een vies geel ding in wat voor geluid zorgt

. Deze zat met de speaker aan de behuizing geplakt. Gaf wat moeite om te verwijderen, maar is met een beetje bruut geweld goed los te krijgen.

Nu is de antenne aan de beurt. 1 van de lastigste onderdelen.
Deze is namelijk echt niet gemaakt om te verwijderen. Met een schroevendraaier 2 pinnetjes ingedrukt en op goed geluk een beetje pielen...et voila!

Wat we nu nog over hebben is niet veel. Een schakelaartje voor de camera met 2 ledjes én aan de rechterkant (bijna over het hoofd gezien) een stukje ijzer met onduidelijke functie. (misschien bedoeld als extra antenne voor de radio ofzo...

Dit schakelaartje zit vastgeplakt, net als de ledjes. Ikzelf heb eerst de schakelaar losgehaald en hiermee heel voorzichtig de ledjes losgetrokken. Dit flexibele printplaatje is een beetje vervormd maar alles werkt nog naar behoren

Vervolgens alles verder in omgekeerde volgorde op de nieuwe behuizing geplaatst, aangesloten en helemaal in elkaar gezet.

Dit was niet zo slim
Test eerst of alles werkt! En dan bedoel ik ook alles. Ik heb wel getest. Alles leek te werken. (de tests uit het servicemenu nagelopen). Na een paar minuutjes kwam ik erachter dat ik geen ontvangst meer had....
Ik had mijn connectors van mijn antenne een beetje te ver naar binnen gebogen waardoor deze geen contact meer maakten. Dus uit elkaar en weer in elkaar. Alles leek weer te werken.....

Helaas, camera deed niets
Nog een keer uit elkaar. Connector los, en weer vast. En weer in elkaar.
Eindelijk. Alles werkt!