Met Windows+TAB toetsen krijg je alle vensters in een 3D-weergave te zien, een screenshot staat hierboven gepostVerwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 22:14:
Zit er nu Avalon erin zit ook iets van een "expose" gekopieerde functionaliteit erin? Dus dat jet met F9 - F12 alle vensters kunt zien?
Uit de nieuwsgroep, Sam White:Hacku schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 23:57:
Beta 2 schijnt gescrapt te zijn? Kan het artikel niet meer terug vinden, maar ik herinner me zoiets.
This was discussed in the Beta Chat this afternoon. I'm posting it here for more visibility.
There will be no CTP for Vista in November because we are targeting for most features to be code-complete by end of December and resources efforts are going towards that effort. The December CTP release is being moved up and targeted for release before the Christmas holiday.
One thing that is important to keep in mind is that we use quality based schedules rather than date driven schedules for our releases. The exact dates will be determined by our quality measurements.
As we head into the launch year for Windows Vista, we are targeting for most features to be code-complete by end of December and integrated into the product by January, so customers will have a feature-complete version of the product to test sooner than any previous Windows releases.
None of the changing of interim dates has an effect on our final RTM target for Windows Vista. We are on track to deliver a high-quality Windows Vista release in the 2nd half of 2006.
Verwijderd
Dat lijkt me persoonlijk echt een onbruikbare feature. Wat wel handig zou zijn is dat alle vensters netjes naast elkaar worden gezet in een verkleind formaatVerwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 22:34:
[...]
Met Windows+TAB toetsen krijg je alle vensters in een 3D-weergave te zien, een screenshot staat hierboven gepost
Verwijderd
Vista komt 1e kwartaal van 2006 op de markt dus ik neem aan dat het ondertusse wel aardig loopt en wat zijn dan nog fouten die voor komen bij normaal gebruik?
Zit er tog aan te denken om het maar eens te gaan testen ben xp ondertusse wel beu.
Zit er tog aan te denken om het maar eens te gaan testen ben xp ondertusse wel beu.
Nee, pas 2e helft 2006.Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 23:19:
Vista komt 1e kwartaal van 2006 op de markt dus ik neem aan dat het ondertusse wel aardig loopt en wat zijn dan nog fouten die voor komen bij normaal gebruik?
Verwijderd
Het is echter ook zo dat de standaard "2D" taskswitch (alt-tab) sinds enkele builds een verkleinde weergave van de vensters toont, wat dus al aardig op Exposé begint te lijkenVerwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 22:59:
[...]
Dat lijkt me persoonlijk echt een onbruikbare feature. Wat wel handig zou zijn is dat alle vensters netjes naast elkaar worden gezet in een verkleind formaatDus een Expose achtige feature.
Overigens geeft ook de taakbalk thumbnails weer bij elk programma waar je met de muis overgaat:

Zijn er al mensen die ervaring hebben met de 5231 ? Zit er over na te denken om hem even te installeren om wat dingen te proberen, maar ik heb er nog niemand over gehoord.
[rml][ Vista] Het grote Vista Topic [ Deel 2][/rml]sorted.bits schreef op zondag 04 december 2005 @ 00:12:
Zijn er al mensen die ervaring hebben met de 5231 ? Zit er over na te denken om hem even te installeren om wat dingen te proberen, maar ik heb er nog niemand over gehoord.
que ? helemaal overheen gelezen
[ Voor 74% gewijzigd door sorted.bits op 04-12-2005 00:18 ]
Heb em (5259) vanmiddag even geprobeerd,en o o wat is die log. 65 minuten over install gedaan,opstarten en afsluiten is traag, op mijn p4 2.66 met 1 gig loopt die niet lekker genoeg, zeker niet met wat ik nu gewend ben. 700 mb geheugengebruik tov 300 in Xp. Waarom moet Windows Mail nou weer geintroduceerd worden als naam, 't is gewoon OE. Nee, wat ik ervan gezien heb is Vista niet iets waar ik naar uitkijk.
Dichtgetimmerd met nog meer security, alleen maar omdat de pre-SP2 IE6 zo ontzettend veel spyware en zooi naar binnen liet. Ok, ok je zal die security features wel kunnen uitzetten, maar zo een Ms antispyware erbij, heb al ruim 2 jaar nooit meer spyware gehad, gebruik dan ook Firefox, maar met sp2 IE6 was het ook al redelijk in orde.
Dichtgetimmerd met nog meer security, alleen maar omdat de pre-SP2 IE6 zo ontzettend veel spyware en zooi naar binnen liet. Ok, ok je zal die security features wel kunnen uitzetten, maar zo een Ms antispyware erbij, heb al ruim 2 jaar nooit meer spyware gehad, gebruik dan ook Firefox, maar met sp2 IE6 was het ook al redelijk in orde.
Lees net op AnandTech over een "restart manager". Opzich een heel aardige functie die je na een reboot (na bijvoorbeeld een update) alles hersteld in de oorspronkelijke staat. Kan je gewoon weer lekker verder werken
Verwijderd
Binnen enkele dagen komt een December CTP van Vista uit 
Hoewel Paul Thurott gokt dat het buildnummer "rond 5276" ligt, wordt verwacht dat de december CTP exact build 5270 zal zijn, aangezien volgende quote ondertussen op enkele forums (AeroXP, Neowin) bevestigd werd:
Hoewel Paul Thurott gokt dat het buildnummer "rond 5276" ligt, wordt verwacht dat de december CTP exact build 5270 zal zijn, aangezien volgende quote ondertussen op enkele forums (AeroXP, Neowin) bevestigd werd:
Enkele screenshots van een iets vroegere versie (build 5268) zijn onder meer hier te vinden.Villinger said he recently was able to look at Build 5270, which he believes could become the December CTP.
Build 5270 "shows some major improvements in terms of functionality (e.g. a completely new defrag antispywaremodule "Windows Defender" is finally integrated, a functional Parental Controls filter) and it ran pretty fast on a mediocre test machine. However, the UI (user interface) does look like the one in previous Vista Builds except that the Display properties have been replaced by some sort of activity center called 'Personalize Windows' (also seen in Build 5259).
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 15:35 ]
Verwijderd
update: ondertussen heeft ook Paul Thurott bevestigd dat de December CTP inderdaad build 5270.x86fre.winmain_idx03.051212-1830 zal worden, en dat deze eerstvolgende maandag zal verschijnen
: http://www.windowsitpro.c...wspaulthurrott_48774.html
Allemaal achterhaald want inmiddels staat hij online: DecCTP_5270_32bit_Main_DVD.ISO. Bijzonder is dat in het image zowel Vita zit als Longhorn Server! Ik ben benieuwd!
En nu allemaal download die hap.
En nu allemaal download die hap.
Verwijderd
Jammer dat het de 32-bits versie is. We moeten toch eens ooit over op 64-bit en dat zie ik pas gebeuren met de RTM van Vista. Zo ver ik weet is de image van de 64-bits Vista kleiner dan van zijn uitgebreidere broer Vista 32-bit.
Zitten we weer met hetzelfde probleem als in het begin van WIndows XP; Dat besturingssysteem is loodzwaar en zit bomvol bloatware. Geen verwijt, maar een smeekbede aan Nlite of zij hun software asjeblieft aan willen passen naar Vista(beta).
Het is puur eyecandy. Het oog wil ook wat, maar dat wordt wel heel letterlijk genomen bij Microsoft. Doordat videokaarten onder Aero op vol vermogen moeten draaien en de CPU weinig kans ziet om in de spaarstand in te duiken zie ik een enorme toename in enegieverbruik en uiteraart een hogere rekening nu energie explosief duurder wordt
Mensen met een systeem van voor 2005 zullen wellicht moeten denken aan een nieuw systeem of een forse upgrade met dito harddisk voor Vista. De vraag is hoeveel je in waarde wint met een upgrade naar Vista?
Persoonlijk zal ik wel eens upgraden naar Vista, maar dan wel een Vista met een Windows 2000 look en compleet gestript tot op het bot. Ik zie het dan voor een betere hardwareondersteuning en sommige heel positieve kanten van Vista zoals het sneller booten en het selfsolving van slowdown problemen. Deze services mogen dan van mij gerust op automatic blijven.
Zitten we weer met hetzelfde probleem als in het begin van WIndows XP; Dat besturingssysteem is loodzwaar en zit bomvol bloatware. Geen verwijt, maar een smeekbede aan Nlite of zij hun software asjeblieft aan willen passen naar Vista(beta).
Het is puur eyecandy. Het oog wil ook wat, maar dat wordt wel heel letterlijk genomen bij Microsoft. Doordat videokaarten onder Aero op vol vermogen moeten draaien en de CPU weinig kans ziet om in de spaarstand in te duiken zie ik een enorme toename in enegieverbruik en uiteraart een hogere rekening nu energie explosief duurder wordt

Mensen met een systeem van voor 2005 zullen wellicht moeten denken aan een nieuw systeem of een forse upgrade met dito harddisk voor Vista. De vraag is hoeveel je in waarde wint met een upgrade naar Vista?
Persoonlijk zal ik wel eens upgraden naar Vista, maar dan wel een Vista met een Windows 2000 look en compleet gestript tot op het bot. Ik zie het dan voor een betere hardwareondersteuning en sommige heel positieve kanten van Vista zoals het sneller booten en het selfsolving van slowdown problemen. Deze services mogen dan van mij gerust op automatic blijven.
Verwijderd
Er is ook een 64 bit versie voor de testers te downloaden ...Ben de DVD nu aan het downloaden en ready for install over een uurtje . Ik heb ook begrepen dat er redelijk wat dingen in zitten die future complete zouden zijn dus ik ben benieuwd ook naar het mediacenter gedeelte...
greets marco
greets marco
Ik begrijp niet hoe je zo'n oordeel kunt geven als je overduidelijk niet betrokken betn in het testwerk. Vanaf de Beta 1 zijn er al 32 en 64-bits versies. Je maakt jezelf compleet ongeloofwaardig met dit soort ongefundeerde uitspraken.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 20:24:
Jammer dat het de 32-bits versie is. We moeten toch eens ooit over op 64-bit en dat zie ik pas gebeuren met de RTM van Vista. Zo ver ik weet is de image van de 64-bits Vista kleiner dan van zijn uitgebreidere broer Vista 32-bit.
Het is puur eyecandy. Het oog wil ook wat, maar dat wordt wel heel letterlijk genomen bij Microsoft. Doordat videokaarten onder Aero op vol vermogen moeten draaien en de CPU weinig kans ziet om in de spaarstand in te duiken zie ik een enorme toename in enegieverbruik en uiteraart een hogere rekening nu energie explosief duurder wordt![]()
Ik ben ook erg benieuwd. In de nieuwsgroepen werd nog wel gezegd dat build 5720 geen Beta kwaliteit heeft maar puur bedoeld is om te laten zien waar het staat.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:06:
Er is ook een 64 bit versie voor de testers te downloaden ...Ben de DVD nu aan het downloaden en ready for install over een uurtje . Ik heb ook begrepen dat er redelijk wat dingen in zitten die future complete zouden zijn dus ik ben benieuwd ook naar het mediacenter gedeelte...
Zelf ben ik met name verast doordat er weer een Longhorn Server variant bij zit. Het was me niet helemaal duidelijk hoe het nu stond met Longhorn nu alle mankracht op Vista lijkt te zitten.
De eerste build 5270 screenshots zijn er ook.
[ Voor 37% gewijzigd door elevator op 20-12-2005 13:46 ]
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
De 5270 is echt goed 
De meegeleverde Ati display drivers zijn eindelijk ook goed.
Na installatie werkte alles (ook glass) op mijn Wireless na. De driver die ik daarvoor had werkte ook in 1 keer.
Nog geen crash gehad
Na installatie werkte alles (ook glass) op mijn Wireless na. De driver die ik daarvoor had werkte ook in 1 keer.
Nog geen crash gehad
Wil deze build ook eens gaan proberen, maar is er nu wel volledige directx en openGL ondersteuning in de meegeleverde Ati drivers?PWM schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:11:
De 5270 is echt goed
Nog geen crash gehad
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Yep, beide worden ondersteundf4stf0rw4rd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:49:
[...]
Wil deze build ook eens gaan proberen, maar is er nu wel volledige directx en openGL ondersteuning in de meegeleverde Ati drivers?
Eindelijk, de vorige builds hadden wat dat betreft veel problemen.
Verwijderd
Intussen staat er op WinSupersite een eerste deel van Thurrott's review over de December CTP van Windows Vista, dat overigens zo goed als af is (beta 2 komt al binnen een maand uit en zal feature complete zijn
)
Verwijderd
Ik betwijfel het.Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:28:
(beta 2 komt al binnen een maand uit en zal feature complete zijn)
Ze zullen uiteraard nog een licht verbeterde versie van build 5270 showen in Las Vegas, maar of dat Beta 2 wordt?
Ik verwacht dat ook bij Microsoft door een zeer hoog percentage werknemers 2 weken vrij zal worden genomen en daarbij komt dat voor zover ik weet het laatste bericht over Beta 2 was dat deze in februari zou komen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 23:57 ]
Verwijderd
Het zijn natuurlijk maar speculatiesVerwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:56:
[...]
Ik betwijfel het.
Ze zullen uiteraard nog een licht verbeterde versie van build 5270 showen in Las Vegas, maar of dat Beta 2 wordt?
Ik verwacht dat ook bij Microsoft door een zeer hoog percentage werknemers 2 weken vrij zal worden genomen en daarbij komt dat voor zover ik weet het laatste bericht over Beta 2 was dat deze in februari zou komen.
Maar volgens enkele bronnen (Windows Vista weblog, PCWorld,PlanetAMD64, Paul Thurott enz.
ik kan de achtergrond uit Build 5268 nergens vinden ik vind hem wel mooi kan iemand hem posten ?
das die met de bergen en dat water
[update]
hehehe eindelijk gevonden
http://www.joejoe.biz/joe...al=Longhorn%20and%20Vista
das die met de bergen en dat water
[update]
hehehe eindelijk gevonden
http://www.joejoe.biz/joe...al=Longhorn%20and%20Vista
[ Voor 31% gewijzigd door BruceLee op 21-12-2005 13:43 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Windows Vista 5270 is uit. Gisteren even geinstalleerd maar erg telleurstellend. Het begint steeds meer op Windows XP te lijken. Van alle beloftes (Volledig Glass, Alles transparant, Scalable icons, etc) begint steeds minder waar te worden. Voor het beste kan je even terug blikken tot 2 jaar geleden:

Leuk om even mee te spelen, maar hopen dat ze nu toch echt aan het werk gaan!

Leuk om even mee te spelen, maar hopen dat ze nu toch echt aan het werk gaan!
http://www.xbmcfreak.nl/
Verwijderd
Die zaken zitten toch nog steeds in Vista (behalve dan die speciale vensteranimaties)Erhnam schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:10:
Windows Vista 5270 is uit. Gisteren even geinstalleerd maar erg telleurstellend. Het begint steeds meer op Windows XP te lijken. Van alle beloftes (Volledig Glass, Alles transparant, Scalable icons, etc) begint steeds minder waar te worden.
En op die eerste screenshot waar een pictogram van een Office-document meteen de inhoud ervan weergeeft, zal hoogstwaarschijnlijk ook met beta 2 mogelijk zijn.
Bovendien zitten er in Vista nu ook andere grafische mogelijkheden die toen niet in Longhorn zaten, zoals het dynamische
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 18:10 ]
Hallo,
ik heb vista 5270 net geinstalleerd en HELAAS kan ik er alleen maar in via de safe mode.. in de normale modes krijg ik een totaal zwart scherm en iets doen is uitgesloten.. VGA = ATI X800 andere vista builds werkte wel altijd goed.. al is dit de eerste keer dat ik het met deze kaart test..
Heeft een ander ditzelfde probleem en weet iegene misschien hoe ik dit kan oplossen?
ik ga nu via de safe mode proberen wat drivers te installeren..
EDIT:://
oke.. ik heb nu al veel geprobeert inclusief het installeren van de ati vista drivers in de safe mode en ik krijg tijdens het opstarten wel meer kleur maar zodra de pc klaar is met opstarten is het gewoon zwart... heel windows zie ik zelfs niet.. alleen de "vista"(ze moeten die bar echt is veranderen in vista i.p.v. longhorn) load bar...
iemand een idee?
ik heb vista 5270 net geinstalleerd en HELAAS kan ik er alleen maar in via de safe mode.. in de normale modes krijg ik een totaal zwart scherm en iets doen is uitgesloten.. VGA = ATI X800 andere vista builds werkte wel altijd goed.. al is dit de eerste keer dat ik het met deze kaart test..
Heeft een ander ditzelfde probleem en weet iegene misschien hoe ik dit kan oplossen?
oke.. ik heb nu al veel geprobeert inclusief het installeren van de ati vista drivers in de safe mode en ik krijg tijdens het opstarten wel meer kleur maar zodra de pc klaar is met opstarten is het gewoon zwart... heel windows zie ik zelfs niet.. alleen de "vista"(ze moeten die bar echt is veranderen in vista i.p.v. longhorn) load bar...
iemand een idee?
[ Voor 30% gewijzigd door markg85 op 21-12-2005 19:51 ]
Erhnam schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:10:
Windows Vista 5270 is uit. Gisteren even geinstalleerd maar erg telleurstellend. Het begint steeds meer op Windows XP te lijken. Van alle beloftes (Volledig Glass, Alles transparant, Scalable icons, etc) begint steeds minder waar te worden. Voor het beste kan je even terug blikken tot 2 jaar geleden:
Ik heb nl. in mijn 5270 build:
Volledig Glas
Alles Transparant
Scalable Icons
Etc.
Geen problemen hier. De look en feel is echt goed, en zeker anders dan XP.
In de DVD image zit een html bestand met informatie over Ati X800 AGP kaarten. Jij hebt zeker een AGP versie...markg85 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:51:
Hallo,
iemand een idee?
Even lezen aub.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Verwijderd
Welke Vista drivers heb je geprobeerd? Die voor beta 1 van ATI?markg85 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:51:
iemand een idee?
Voor Nvidia grafische kaarten is het alvast zo dat je de drivers van beta 1 niet voor latere builds zoals 5270 mag gebruiken (staat ook vermeld op hun site), misschien geldt dit ook voor ATI.
Probeer daarom eens de drivers van Microsoft zelf uit (als je dit tenminste nog niet eerder gedaan hebt): log in als Administrator, ga naar de Startknop, Run, typ "devmgmt.msc", rechtsklik op je ATI X800 (onder Display Adapters) en kies voor Update Driver. Eventueel kan je online naar drivers laten zoeken (Show me other options, Search automatically for a solution) als je met het Internet verbonden bent, of kies je voor "Browser my computer for driver software" en klik op Next. Dan klik je op "Let me pick from a list of device drivers on my computer" en haal je het vinkje weg voor Show compatible hardware. Onder ATI Technologies kun je dan de drivers voor je ATI Radeon X800 uitproberen
edit: maar probeer eerst c70070540's methode
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 20:56 ]
Die color theme mogelijkheid is zeker mooi. Dat zouden ze ook voor de startbalk moeten maken! Verschillende kleuren en de helderheid aan te passen.Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:03:
[...]
Die zaken zitten toch nog steeds in Vista (behalve dan die speciale vensteranimaties)
En op die eerste screenshot waar een pictogram van een Office-document meteen de inhoud ervan weergeeft, zal hoogstwaarschijnlijk ook met beta 2 mogelijk zijn.
Bovendien zitten er in Vista nu ook andere grafische mogelijkheden die toen niet in Longhorn zaten, zoals het dynamischestartmenu en de color schemes.
quote uit het html bestand:
Ik heb ook de beta 1 drivers van ati zelf geprobeert en ik heb daar tijdens het opstarten wel meer kleiren mee gezien
alleen verder waar helemaal zwart.. ik zal weer is in safemode opstarten en dat doen wat secondchoise zei.
ook handig voor andere mensen maar in mijn geval geld dit niet aangezien ik de PCI-E kaart heb en die ZOU dus volledig moeten worden ondersteund.. volledig zwart wilDisplay
This note applies only to Windows "Longhorn," not Windows Server "Longhorn."
The graphic device drivers included in Windows "Longhorn" Beta 1 do not support the ATI X700 AGP or X800XL AGP graphics devices. Because the PCI-Express versions of these graphics devices are supported, and the AGP versions have the same device ID, Windows "Longhorn" will attempt to install the PCI-Express version of the driver. This can result in a black display screen on computers with the X700 AGP or the X800XL AGP devices. To work around this problem, start your computer in VGA display mode and install the latest ATI Catalyst XDDM display driver.
Ik heb ook de beta 1 drivers van ati zelf geprobeert en ik heb daar tijdens het opstarten wel meer kleiren mee gezien
Verwijderd
Bij mij verandert de ingestelde kleur van het color scheme nochtans mooi mee met de taakbalk en het Startmenu en de taakbalk blijft toch transparant (hoewel de helderheid ervan toch instelbaar zou mogen zijn)Erhnam schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:03:
[...]
Die color theme mogelijkheid is zeker mooi. Dat zouden ze ook voor de startbalk moeten maken! Verschillende kleuren en de helderheid aan te passen.
Voorbeeld (gebaseerd op color scheme Heart):

Als het om een Sata harde schijf gaat die géén third party drivers vereist (en dus meteen door Windows herkend wordt tijdens install) heb je het minste kans op problemen, bovendien verloopt het laden van Sata drivers tijdens setup ook niet altijd zo vlot als bij XP (zie trouwens ook [rml]RaptorRaider in "[ Vista] Het grote Vista Topic [ Deel 2]"[/rml]).Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 00:32:
werkt 5270 wel op sata? dat ik dus gewoon een sata drivers kan laden in de setup?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 01:06 . Reden: toevoeging ]
@secondchoise
ik heb het nu gedaan wat jij zei en ik heb eindelijk (800x600:@) beeld zonder transperante fancy dingetjes..
op de 1 of andere VAGE manier heeft vista ZELF de x850PRO diivers voor mijn vga kaart geinstalleerd terwijl het X800GTO moet zijn (die er ovirgens niet inzitten)... ik heb het nu wel werkend met de ATI drivers maar er staat nu alsnog X850PRO
en ik kan nu geen drol in vista...
morgen maar verder testen
ik heb het nu gedaan wat jij zei en ik heb eindelijk (800x600:@) beeld zonder transperante fancy dingetjes..
op de 1 of andere VAGE manier heeft vista ZELF de x850PRO diivers voor mijn vga kaart geinstalleerd terwijl het X800GTO moet zijn (die er ovirgens niet inzitten)... ik heb het nu wel werkend met de ATI drivers maar er staat nu alsnog X850PRO
Verwijderd
Als je in Vista kan booten zou je de resolutie kunnen aanpassen door rechtsklikken op bureaublad, Personalize Computer en Display Settings.markg85 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 01:13:
@secondchoise
op de 1 of andere VAGE manier heeft vista ZELF de x850PRO diivers voor mijn vga kaart geinstalleerd terwijl het X800GTO moet zijn (die er ovirgens niet inzitten)... ik heb het nu wel werkend met de ATI drivers maar er staat nu alsnog X850PROen ik kan nu geen drol in vista...
morgen maar verder testen
En wisselen tussen DWM (aero effecten) aan en uit kan je met CTRL+SHIFT+F9 (indien de grafische kaart het ondersteunt natuurlijk). Misschien dat dat helpt...
ik probeer het.. tot nu toe wil het niet vlotten met vista..
Hoe is bij jullie de performance in Virtual PC 2004? Bij mij wil het niet echt vlotten. De performance van Beta 1 was natuurlijk ook niet echt fantastisch maar na het installeren van een speciale versie van de VP Aditions was het heel acceptable. In build 5270 moet ik echt seconden, soms minuten wacten tot er wat gebeurt.
Ik draai overigens een Pentium IV 2.4 met 1 GB, werkt prima met allerlei andere OS-en.
Ik draai overigens een Pentium IV 2.4 met 1 GB, werkt prima met allerlei andere OS-en.
Hier is het ook traag als bagger, op een P4 2,2 Ghz, 512MB; native wel te verstaan. Het introgeluidje gaat nieteens zonder schokken of stoten.. pff.Jazzy schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:55:
Hoe is bij jullie de performance in Virtual PC 2004? Bij mij wil het niet echt vlotten. De performance van Beta 1 was natuurlijk ook niet echt fantastisch maar na het installeren van een speciale versie van de VP Aditions was het heel acceptable. In build 5270 moet ik echt seconden, soms minuten wacten tot er wat gebeurt.
Verwijderd
Ik heb een asus x800xl agp, en ik heb nergens last van in build 5270.
weet er iemand een manier om via een USB speedtouch 330 adsl modem op internet te komen,
installeren gaat prima, maar bij het "inbellen" komt de melding "no dialtone"
Nog een handige lijst over werkende software met build 5270
weet er iemand een manier om via een USB speedtouch 330 adsl modem op internet te komen,
installeren gaat prima, maar bij het "inbellen" komt de melding "no dialtone"
Nog een handige lijst over werkende software met build 5270
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 22:05 ]
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om Vista (5270) te installeren op een Via Sata raid controller? Hier gaat de installatie icm de laatste x64 drivers goed tot de eerste reboot, daarna is het een constante loop van reboots.
Dit op een Asus K8V SE Deluxe plankje met een Athlon 64 3200+ en 2x WD 120GB in Raid 0.
Update:
I stand corrected, bij een 2e poging met de drivers op een USB stikkie is het gelukt om Vista te installeren. Let the prutsing begin :-)
Dit op een Asus K8V SE Deluxe plankje met een Athlon 64 3200+ en 2x WD 120GB in Raid 0.
Update:
I stand corrected, bij een 2e poging met de drivers op een USB stikkie is het gelukt om Vista te installeren. Let the prutsing begin :-)
[ Voor 20% gewijzigd door Johnny E op 23-12-2005 09:12 ]
Gisteravond build 5270 geinstalleerd. Ging prima en alles lijkt goed te werken. Echter krijg ik mijn nforce2 audio en lan niet werkend. De nvidia drivers die voor beta1 nog werkten willen nu niet installeren. Iemand enig idee?
Bij mij werkt LAN-browsing niet. Ik kan wel internetten, dus op zich werkt TCP/IP wel.
Als ik een ipconfig /all doe staat er dat NetBIOS over TCP/IP gedisabled is, wat zou verklaren waarom browsing niet werkt. Op IP-adres kan ik wel browsen door mijn netwerk.
Ik heb in de properties van de verbinding gekeken en daar staat 'Enable NetBIOS over TCP/IP' gewoon aangevinkt. Netwerkkaart is een Intel Pro 1000.
Verder werkt mijn Live! niet. Ik kon wel de drivers installeren en als ik op een MP3 klik gaat hij ook gewoon afspelen, maar er komt gewoon geen geluid uit. Alle schuifjes staan open.
En inderdaad, het is werkelijk baggertraag. Ik heb na een verse installatie een geheugengebruik van 650MB
Waar gaat dat in vredesnaam allemaal aan op vraag ik me af?
Zo te zien werkt het hele Glass-gebeuren enzo wel OK, alhoewel er af en toe wat corruptie te bespeuren valt (6800GT AGP).
Nog een lange weg te gaan voor ome Bill als het aan mij ligt...
Als ik een ipconfig /all doe staat er dat NetBIOS over TCP/IP gedisabled is, wat zou verklaren waarom browsing niet werkt. Op IP-adres kan ik wel browsen door mijn netwerk.
Ik heb in de properties van de verbinding gekeken en daar staat 'Enable NetBIOS over TCP/IP' gewoon aangevinkt. Netwerkkaart is een Intel Pro 1000.
Verder werkt mijn Live! niet. Ik kon wel de drivers installeren en als ik op een MP3 klik gaat hij ook gewoon afspelen, maar er komt gewoon geen geluid uit. Alle schuifjes staan open.
En inderdaad, het is werkelijk baggertraag. Ik heb na een verse installatie een geheugengebruik van 650MB
Zo te zien werkt het hele Glass-gebeuren enzo wel OK, alhoewel er af en toe wat corruptie te bespeuren valt (6800GT AGP).
Nog een lange weg te gaan voor ome Bill als het aan mij ligt...
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Verwijderd
even voor het "kan hardware drivers niet installeren" probleem in build 5270.
- ga naar configuratiescherm / systeem / Hardware
- rechter muisknop op het bewuste vraagteken
- update driver
- "i don't have a disk" aanklikken
- "advanced"
- map aanwijzen waar het .inf bestand staat
- nu installeerd ie wel.
- ga naar configuratiescherm / systeem / Hardware
- rechter muisknop op het bewuste vraagteken
- update driver
- "i don't have a disk" aanklikken
- "advanced"
- map aanwijzen waar het .inf bestand staat
- nu installeerd ie wel.
Verwijderd
Niks veranderd hier qua hardware drivers. Geïnstalleerd op partitie naast XP.
Dualscreen en Glass werken (hoewel toch soms nog strepen in het scherm als de gpu zwaar belast wordt, even DWM uitschakelen helpt dan), en ethernet doet het ook nog steeds.
Enkel drivers voor de sound card (Digifire) ontbreken nog, als ik de XP drivers probeer krijg ik heel even geluid maar daarna een "PFN List Corrupt" bsod
Dualscreen en Glass werken (hoewel toch soms nog strepen in het scherm als de gpu zwaar belast wordt, even DWM uitschakelen helpt dan), en ethernet doet het ook nog steeds.
Enkel drivers voor de sound card (Digifire) ontbreken nog, als ik de XP drivers probeer krijg ik heel even geluid maar daarna een "PFN List Corrupt" bsod
O.a. 250Mb aan debug processen, die alles maar dan ook alles bijhouden wat de gebruiker doet. Op die manier kan het systeem goede Error Reporting reports verzenden.Tachyon schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:09:
En inderdaad, het is werkelijk baggertraag. Ik heb na een verse installatie een geheugengebruik van 650MB![]()
En zet dat nou niet uit, want daar is een Beta voor bedoeld.
Heb net 5270 op mn laptop (Amilo Pro V7010) geinstalleerd. Mn dekstop met Via Raid kwam ik ook in een reboot-loop terecht. Draait vrij vlot moet ik zeggen. Vlotter dan de vorige releases. Moet alleen nog mn netwerk en mn graka geinstalleerd proberen te krijgen...
Verwijderd
Best opmerkelijk, Microsoft is al aan de vertalingen van Windows Vista begonnen (nog voor beta 2 uitgekomen is). Er moeten al zeker Duitse, Japanse en misschien Franse vertalingen van Vista verschenen zijn.
Waarschijnlijk worden de vertalingen al zo vroeg uitgebracht, doordat de language packs bij Vista (Enterprise en Ultimate Edition) meteen in het OS geïntegreerd zitten (bij 2000 en XP moest het Multilingual User Interface Pack afzonderlijk geïnstalleerd worden).
Hier een screenshot van de Duitse Vista build 5270 (van AeroXP):
Waarschijnlijk worden de vertalingen al zo vroeg uitgebracht, doordat de language packs bij Vista (Enterprise en Ultimate Edition) meteen in het OS geïntegreerd zitten (bij 2000 en XP moest het Multilingual User Interface Pack afzonderlijk geïnstalleerd worden).
Hier een screenshot van de Duitse Vista build 5270 (van AeroXP):

Precies het tegenovergestelde eigenlijk, de talen zijn juist los van de rest van het OS en daardoor zo makkelijk aan te passen.Waarschijnlijk worden de vertalingen al zo vroeg uitgebracht, doordat de language packs bij Vista (Enterprise en Ultimate Edition) meteen in het OS geïntegreerd zitten...
Verwijderd
Ja, maar daardoor kunnen ze net sneller in het OS geïmplementeerd worden.Jazzy schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:38:
[...]
Precies het tegenovergestelde eigenlijk, de talen zijn juist los van de rest van het OS en daardoor zo makkelijk aan te passen.
Het blijft in ieder geval opmerkelijk (zo vroeg
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 22:43 ]
Is het al iemand gelukt om met beta 2 de nforce 4 sata controller aan de gang te krijgen? Ik kan Vista op het moment alleen op een IDE harddisk installeren en dat wil ik liever niet. Mainboard is overigens een Asus a8n-sli
Nee, want Beta 2 is nog niet uit.Cybex schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 22:08:
Is het al iemand gelukt om met beta 2 de nforce 4 sata controller aan de gang te krijgen?
Hmm heb vanmiddag 5270 geïnstalleerd op m'n laptop, maar m'n Mobility Radeon 9000 wordt niet herkend (wat wel bij vorige builds het geval was).
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Hhhmz, ze hebben wel een erg raar releasebeleid wat betreft die ctp's. In mijn MSDN subscription heb ik wel 5231 (oktober) en 5270 (december), maar die van november valt blijkbaar niet in mijn subscription ofzo

[ Voor 8% gewijzigd door sewer op 25-12-2005 01:32 ]
Verwijderd
Er is geen November CTP van Vista (http://www.microsoft-watc...le2/0,1995,1894245,00.asp), build 5259 was te onstabiel voor een CTP en werd enkel aan Technology Adoption Program (TAP) partners gegeven.sewer schreef op zondag 25 december 2005 @ 01:30:
Hhhmz, ze hebben wel een erg raar releasebeleid wat betreft die ctp's. In mijn MSDN subscription heb ik wel 5231 (oktober) en 5270 (december), maar die van november valt blijkbaar niet in mijn subscription ofzo![]()
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 12:19 ]
Verwijderd
Nou, na een dualboot installatie gaat het bij mij nu echt helemaal fout.
Heb de fixboot en fixmbr geprobeert, geprobeert om met herstelprogie van microsoft windows xp de boel terug te kopieren waar ik vervolgens een melding krijg: toegang geweigerd. Ik heb nu een niet doorstartende Windows XP installatie waar ik niet echt blij mee ben
Iemand hier bekend mee?
Heb de fixboot en fixmbr geprobeert, geprobeert om met herstelprogie van microsoft windows xp de boel terug te kopieren waar ik vervolgens een melding krijg: toegang geweigerd. Ik heb nu een niet doorstartende Windows XP installatie waar ik niet echt blij mee ben
Iemand hier bekend mee?
Dat wat jij hebt is de reden dat ik niet zo gek ben om die betas te proberen. In virtual machine proberen vind ik bout, en dualboot terug brengen naar oorspronkelijk gaat nog weleens fout. Ik heb het met build 5259 gehad, en heb toen fdisk /mbr gedaan met een bootflop, en daarna fixboot, toen deed die het gelukkig weer.
Verwijderd
Ik vind 500 Mb gebruik voor Vista wel heel erg veel. Dat kan echt wel beter, zelfs met alles vol open.
Ik vermoed dat MS hier nog wel wat aan gaat doen omdat anders de entry-level lat wel heel hoog komt te liggen.
In Windows 2000 en Xp 32-bit zat ik rond de 155 MB load (virusscanner, alcohol, Office, Firewall)
In Windows X64 zit ik met een beetje vergelijkbaar pakket al op de 257 MB load.
Mocht Vista zelf 500 MB nodig hebben dan is over een jaartje 2 GB intern al niet meer genoeg. Games gaan rap mee en dan wordt het voor de gemiddelde harddisk toch wel ploegen. Zelfs een Raptor schijf kan in het gunstigste geval 70 MB/s aanleveren vanaf de platter zodat je alsnog behoorlijke laadtijden hebt?!
Wat zal de opvolger van Vista wel niet consumeren ?
Ik vermoed dat MS hier nog wel wat aan gaat doen omdat anders de entry-level lat wel heel hoog komt te liggen.
In Windows 2000 en Xp 32-bit zat ik rond de 155 MB load (virusscanner, alcohol, Office, Firewall)
In Windows X64 zit ik met een beetje vergelijkbaar pakket al op de 257 MB load.
Mocht Vista zelf 500 MB nodig hebben dan is over een jaartje 2 GB intern al niet meer genoeg. Games gaan rap mee en dan wordt het voor de gemiddelde harddisk toch wel ploegen. Zelfs een Raptor schijf kan in het gunstigste geval 70 MB/s aanleveren vanaf de platter zodat je alsnog behoorlijke laadtijden hebt?!
Wat zal de opvolger van Vista wel niet consumeren ?

Vista zit nu nog vol met debug code, je kunt nog niets zeggen over het geheugengebruik van de RTM versie.Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 08:39:
Ik vind 500 Mb gebruik voor Vista wel heel erg veel. Dat kan echt wel beter, zelfs met alles vol open.
Verwijderd
Wat vreemd dat iedereen zoveel problemen heeft om Vista te installeren.Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 00:00:
Nou, na een dualboot installatie gaat het bij mij nu echt helemaal fout.
Iemand hier bekend mee?
Ik heb gewoon de ISO in Windows XP gemount en op een andere partitie (op dezelfde schijf) geïnstalleerd. 5270 ging perfect, achteraf geen MBR's moeten fixen en ook de reboots gingen probleemloos, de hele install duurde amper een uur. Hebben we het wel allemaal over dezelfde build
Idem hiero, het enige wat ik even moets fixen is dat de default entry van de nieuwe bootloader weer even op Legacy kwam te staan. Mijn gezin gebruikt deze computer ook namelijk en die zijn nog niet zo gewend aan Vista.Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 23:52:
[...]
Wat vreemd dat iedereen zoveel problemen heeft om Vista te installeren.
Ik heb gewoon de ISO in Windows XP gemount en op een andere partitie (op dezelfde schijf) geïnstalleerd. 5270 ging perfect, achteraf geen MBR's moeten fixen en ook de reboots gingen probleemloos, de hele install duurde amper een uur. Hebben we het wel allemaal over dezelfde build
Wel jammer dat de performace onder Virtual PC zo matig is, anders had ik er echt veel meer mee gedaan.
wat zie ik??? ze hebben eindelijk START eruit gehaald 
mijn gebeden zijn aanhoord

maar serieus dat werd tijd zeg, dat dat suffe "start"eruit vloog...
mijn gebeden zijn aanhoord
maar serieus dat werd tijd zeg, dat dat suffe "start"eruit vloog...
PIII 800@804 Mhz
Wat bedoel je precies?ViperGTS schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 09:20:
wat zie ik??? ze hebben eindelijk START eruit gehaald
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:21
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
'start' uit de 'start-button' links onderaan. Dat is nu een bolletje geworden zoals je vast wel weet
O dat. Hangt er vanaf welke theme je draait. Zelf werk ik momenteel het meeste met Classic.We Are Borg schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 10:31:
[...]
'start' uit de 'start-button' links onderaan. Dat is nu een bolletje geworden zoals je vast wel weet
Sidebar voor Windows Vista is klaar
Dus lijkt erop dat de sidebar in de feature complete beta 2 erin zit.
Dus lijkt erop dat de sidebar in de feature complete beta 2 erin zit.
Verwijderd
Alleen wat jammer dat de eerstvolgende build in plaats van in januari, dan toch pas in februari 2006 verschijnt.
Volgens Paul Thurrott (alweer
) zal beta 2, of eventueel nog een tussentijdse CTP (afhankelijk of men tegen februari wel een build heeft die aan de hoge betakwaliteit voldoet) publiekelijk worden gesteld op Microsofts site en alle functies voor de definitieve RTM-versie bevatten. Het staat allemaal op http://www.winsupersite.com/reviews/winvista_5270_04.asp, onder Looking ahead
Volgens Paul Thurrott (alweer
Is al een bejppr;ijk oud artikel. Is niets mis mee verder hoor, maar het is dus niet zo dat Microsoft opeens de definitieve systeemvereisten voor Vista heeft meegedeeld.
Verwijderd
Toen ik zocht naar een manier om automatisch met google te zoeken in IE7 vond ik op de officiele search-engine-toevoeg pagina: http://www.microsoft.com/windows/ie/searchguide/default.mspx (waar normaliter alleen voor AOL search, MSN search en Aks Jeeves gekozen kan worden) wat verborgen code, waarmee Google en Yahoo Search kunnen worden gebuikt
.
Om de geheime linkjes zichbaar te maken sla je deze pagina op, open em in notepad, en verwijder alle "<!--" sla op en aanschouw
werkt trouwens ook met de gewone explorer zoek functie
Om de geheime linkjes zichbaar te maken sla je deze pagina op, open em in notepad, en verwijder alle "<!--" sla op en aanschouw
werkt trouwens ook met de gewone explorer zoek functie
Verwijderd
Wat ik me af vraag wat gaat Vista Server bieden? Gaan ze die ook voorzien van een grafische interface die 500mb intern geheugen slurpt?
Ik ben echt benieuwd.
Ik ben echt benieuwd.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:21
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Ik denk dat je ook wel weet dat dat niet gaat gebeurenVerwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:24:
Wat ik me af vraag wat gaat Vista Server bieden? Gaan ze die ook voorzien van een grafische interface die 500mb intern geheugen slurpt?
Ik ben echt benieuwd.
Wat ik ook dacht is dat er een server edition zou komen met totaal geen grafische interface (dus command line (zeg ik dat zo goed
Nog leuker, je kan de grafische interface na installatie zelfs uitzetten!Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:24:
Ik ben echt benieuwd.
Ik denk dat je Longhorn Server bedoelt.Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:24:
Nee hoor, je wilt gewoon een leuke opmerking maken. Als je echt benieuwd zou zijn, dan had je je verdiept in de materie en had je geweten dat het geheugengebruik van een pre-beta vol met debugcode niets zegt over het geheugengebruik van het uiteindelijke produkt.Ik ben echt benieuwd.
FYI: ik draai Longhorn Server build 5270 met Exchange 12 Beta 1 op een Pentium III 1 GHz met 512 MB. Het geheugengebruik is ongeveer 450 MB. Verder is de server AD DC, DNS, DHCP en WINS server.
En over Server Core zal ik maar niet eens beginnen...
Verwijderd
Dat moet dan een foutje van ZDnet zijn, want het artikel is nog maar pas gisteren door Microsoft gepubliceerd (volgens henJazzy schreef op donderdag 29 december 2005 @ 16:27:
[...]
Is al een bejppr;ijk oud artikel. Is niets mis mee verder hoor, maar het is dus niet zo dat Microsoft opeens de definitieve systeemvereisten voor Vista heeft meegedeeld.
http://www.zdnet.nl/techzone.cfm?id=52289&mxp=109
Ah, al na een paar regels zie ik nog meer fouten:Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 19:57:
[...]
Dat moet dan een foutje van ZDnet zijn, want het artikel is nog maar pas gisteren door Microsoft gepubliceerd (volgens hen).
http://www.zdnet.nl/techzone.cfm?id=52289&mxp=109
Charlie Russel is Microsoft MVP en dat is wat anders dan Microsoft medewerker. Ik kan het weten want ik ben toevallig ook MS MVP.De aanbevelingen zijn afkomstig van Microsoft-werknemer Charlie Russel en komen ongeveer een half jaar voor de lancering van Windows Vista.
Verwijderd
Zelfs MVP's krijgen af en toe foute informatie
Herinner je je enkele eerdere berichten van Paul Thurrott nog?
The December Community Technology Preview (CTP) of Windows Vista will be build 5276, plus or minus one build
Microsoft Mulls Canceling Windows Vista Beta 2
Gelukkig heeft hij die flaters bijna altijd meteen rechtgezet
The December Community Technology Preview (CTP) of Windows Vista will be build 5276, plus or minus one build
Microsoft Mulls Canceling Windows Vista Beta 2
Gelukkig heeft hij die flaters bijna altijd meteen rechtgezet
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 20:33 ]
Jazeker, maar Thurrot is wel een bijzondere MVP hoor. Het is wel zo dat je als MVP veel meer informatie krijgt maar een groot deel daarvan valt onder een NDA. Als je daar slordig mee om gaat dan kun je je MVP status kwijt raken maar om 1 of andere reden heeft Thurrot een bijzondere positie wat dat betreft.Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 20:33:
Zelfs MVP's krijgen af en toe foute informatieHerinner je je enkele eerdere berichten van Paul Thurrott nog?
Verwijderd
Dat is volkomen waar. Je zou je zelfs beginnen afvragen of hij ondertussen niet MVP af is. Maar hoe blijft hij dan toch steeds aan zijn informatie komen ("Sources at Microsoft told me...")?Jazzy schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 21:01:
[...]
Jazeker, maar Thurrot is wel een bijzondere MVP hoor. Het is wel zo dat je als MVP veel meer informatie krijgt maar een groot deel daarvan valt onder een NDA. Als je daar slordig mee om gaat dan kun je je MVP status kwijt raken maar om 1 of andere reden heeft Thurrot een bijzondere positie wat dat betreft.
ontopic: Uiteindelijk blijft hij toch een grote bron van (al dan niet correcte) Windows Vista release data
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 21:33 . Reden: lichtjes offtopic btw ;) ]
Verwijderd
nee ik ben gewoon benieuwd, simple as thatJazzy schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 18:47:
[...]
Ik denk dat je Longhorn Server bedoelt.
[...]
Nee hoor, je wilt gewoon een leuke opmerking maken. Als je echt benieuwd zou zijn, dan had je je verdiept in de materie en had je geweten dat het geheugengebruik van een pre-beta vol met debugcode niets zegt over het geheugengebruik van het uiteindelijke produkt.
FYI: ik draai Longhorn Server build 5270 met Exchange 12 Beta 1 op een Pentium III 1 GHz met 512 MB. Het geheugengebruik is ongeveer 450 MB. Verder is de server AD DC, DNS, DHCP en WINS server.
En over Server Core zal ik maar niet eens beginnen...
Verwijderd
Klopt volledig.We Are Borg schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:35:
[...]
Ik denk dat je ook wel weet dat dat niet gaat gebeurenCorrect me if I'm wrong, maar windows 2003 server heeft ook 'gewoon' de clasic look.
Dat klopt ook, die server-versie zonder GUI staat bekend als Longhorn Server Core. Het heeft exact dezelfde functionaliteit als de versie met GUI, je kan dus ook serverrollen toevoegen enz.We Are Borg schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:35:
[...]
Wat ik ook dacht is dat er een server edition zou komen met totaal geen grafische interface (dus command line (zeg ik dat zo goed) werk). Weet alleen niet of dat ook echt klopt of slechts een idee/hoax was.
Leuk, tenminste nog iemand die benieuwd is naar dit OS, nu beta 2... zo lang op zich laat wachtenVerwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:46:
[...]
nee ik ben gewoon benieuwd, simple as that
Ik heb een kort vraagje over Windows Vista. Ik begrijp dat je iconen en venster als vector uit verhouding kunt trekken. Kan dit ook voor de hele desktop? Ik heb namelijk een pasma met een wat aparte optimale resolutie welke, ik in elkaar wil drukken, om zo een normale verhouding te hebben.
Verwijderd
In Windows Vista kun je momenteel op twee manieren de desktop vectorieel schalen: zowel de pictogrammen als de lettertypes.Judaz schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 09:18:
Ik heb een kort vraagje over Windows Vista. Ik begrijp dat je iconen en venster als vector uit verhouding kunt trekken. Kan dit ook voor de hele desktop? Ik heb namelijk een pasma met een wat aparte optimale resolutie welke, ik in elkaar wil drukken, om zo een normale verhouding te hebben.
Bij de pictogrammen op de desktop kunnen zowel de icoontjes als de tekst zelfs helemaal afzonderlijk van die in het Startmenu en de Verkenner geschaald worden.
In geval van de lettertypes is er een nieuw tabblad in de Display Settings, waarmee je de DPI-waarde van de fonts kunt verhogen of verkleinen.
Even twee screenshots louter ter verduidelijking

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 17:36 ]
Systeem eisen Windows Vista zijn bekend:
bron: http://www.golem.de/0601/42455.html
wil iemand die ff vertalen ....
Verwijderd
Hierzo, [rml]PWM in "[ Vista] Het grote Vista Topic [ Deel 2]"[/rml]icegodd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:50:
Of anders even Babelfish gebruiken
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 17:54 ]
Verwijderd
Klik op het linkje in dat nieuwsbericht en je krijgt de engelstalige bron waarop dat verhaal is gebaseerd. En Engels kunnen we allemaal wel lezen, hoop ik...icegodd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:50:
Gaan we weer.
Dit artikeltje geeft een aantal richtlijnen die je kunt meenemen als je nu overweegt om een nieuwe pc te kopen. Het is geschreven door een MVP en staat al online sinds Beta 1. Niets nieuws onder de zon dus en zeker niet
Verwijderd
Ik zou 5270 wel willen proberen, als upgrade op XP op de laptop, maar wil eventueel terug kunnen rollen naar XP als niet alles blijkt te werken. (Geen zin in herinstallatie from scratch).
Gaat dat lukken? Dus Upgrade en eventueel rollback?
@Jazzy:
OK Tnx, was ik niet van op de hoogte inderdaad.
@Jazzy:
OK Tnx, was ik niet van op de hoogte inderdaad.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 13:21 ]
Nieuw in het betaprograma? Upgrade wordt nog niet ondersteund.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:42:
Ik zou 5270 wel willen proberen, als upgrade op XP op de laptop, maar wil eventueel terug kunnen rollen naar XP als niet alles blijkt te werken. (Geen zin in herinstallatie from scratch).
Verwijderd
Upgraden zelf misschien niet, maar er is wel een truc die al van in longhorn/beta1 bestaatJazzy schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:47:
[...]
Nieuw in het betaprograma? Upgrade wordt nog niet ondersteund.
Over je huidige Windows-installatie installeer je dan Vista, die je tijdens setup zal waarschuwen dat je bestaande Windows-map wordt hernoemd naar Windows.old, waar ook al je bestanden en programma's in terechtkomen: [rml]SecondChoice in "[ Vista] Het grote Vista Topic (voorheen ..."[/rml]
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 15:42 ]
Verwijderd
Het was gisteren de opening van de Consumer Electronics Show (CES) 2006 in Las Vegas, en Microsoft heeft meteen bij de start zijn keynotes voor het komende jaar uitgebracht.
Het ging natuurlijk ook over Windows Vista
Er werden een aantal nieuwe dingen gedemonstreerd: de sidebar werd vernieuwd en ziet er anders uit dan in vorige builds, en ook de Windows Media Player en Windows Photo Gallery werden verder aangepast.
Verder is Microsoft nu een samenwerking met MTV aangegaan, om zo (voorlopig enkel in Amerika) een nieuwe online muziekdienst te starten (Urge genaamd) die diep in Windows Media Player 11 geïntegreerd zal zijn.
Paul Thurrott heeft een artikel geschreven over de eerste dag van CES 2006: http://www.windowsitpro.c...rticleID/48959/48959.html
Hier vind je hoge resolutie screenshots van de laatste Windows Vista versie (sterk gelijkend op beta 2): http://www.microsoft.com/...windowsvista/default.mspx
Enkele snapshots (hier kan je de keynote herbekijken):

Demonstratie van Windows Vista

De desktop met nieuwe sidebar en Startmenu (waarmee je ook door files en folders kunt zoeken)

Nieuwe game-ratings voor Parental Controls

Windows Media Player 11 met nieuwe, zwarte toolbars

Windows Photo Gallery

Samenwerking tussen MTV en Microsoft (met rechts Bill Gates
)

Live-previews van (Office) bestanden in de explorer.
Kort na de keynote op CES 2006 heeft Microsoft zijn Windows Vista website volledig vernieuwd.
Het ging natuurlijk ook over Windows Vista
Er werden een aantal nieuwe dingen gedemonstreerd: de sidebar werd vernieuwd en ziet er anders uit dan in vorige builds, en ook de Windows Media Player en Windows Photo Gallery werden verder aangepast.
Verder is Microsoft nu een samenwerking met MTV aangegaan, om zo (voorlopig enkel in Amerika) een nieuwe online muziekdienst te starten (Urge genaamd) die diep in Windows Media Player 11 geïntegreerd zal zijn.
Paul Thurrott heeft een artikel geschreven over de eerste dag van CES 2006: http://www.windowsitpro.c...rticleID/48959/48959.html
Hier vind je hoge resolutie screenshots van de laatste Windows Vista versie (sterk gelijkend op beta 2): http://www.microsoft.com/...windowsvista/default.mspx
Enkele snapshots (hier kan je de keynote herbekijken):

Demonstratie van Windows Vista

De desktop met nieuwe sidebar en Startmenu (waarmee je ook door files en folders kunt zoeken)

Nieuwe game-ratings voor Parental Controls

Windows Media Player 11 met nieuwe, zwarte toolbars

Windows Photo Gallery

Samenwerking tussen MTV en Microsoft (met rechts Bill Gates

Live-previews van (Office) bestanden in de explorer.
Kort na de keynote op CES 2006 heeft Microsoft zijn Windows Vista website volledig vernieuwd.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 20:27 ]
Ziet er goed uit moet zeggen. Geweldige interface ook
.
Ziet er allemaal wel erg strak uit.
Ben hem nu zelf ook eens aan het installeren, maar wat duurt dat onzettend lang pff. Al zeker 1,5 uur bezig op mijn laptop.
Ben hem nu zelf ook eens aan het installeren, maar wat duurt dat onzettend lang pff. Al zeker 1,5 uur bezig op mijn laptop.
Verwijderd
kheb t net ook ff om mn computer gezet....en tziet er aardig strak uit
alleen jammer dat k niet op internet kan maar daarvoor zal ik wel ff drivers moeten downloaden
Verwijderd
Nu de eerste publieke build (beta 2) steeds dichterbij komt (hooguit nog 2 maanden), kan je bij Microsoft alvast publiek feedback posten over de huidige Windows Vista builds.
Hoe vind je de nieuwe UI, ontbreekt er volgens jou nog iets of heb je iets vreemds ontdekt dat voor verbetering vatbaar is?
Kortom: wat vind je van Windows Vista?
Post je meningen en suggesties bij MS: http://www.microsoft.com/...a/sentiments/default.mspx
De feedback is volledig anoniem, meer zelfs: er staat expliciet om geen informatie te posten waardoor MS je zou kunnen identificeren. Om die reden moet je natuurlijk geen feedback terug verwachten
Hoe vind je de nieuwe UI, ontbreekt er volgens jou nog iets of heb je iets vreemds ontdekt dat voor verbetering vatbaar is?
Kortom: wat vind je van Windows Vista?
Post je meningen en suggesties bij MS: http://www.microsoft.com/...a/sentiments/default.mspx
De feedback is volledig anoniem, meer zelfs: er staat expliciet om geen informatie te posten waardoor MS je zou kunnen identificeren. Om die reden moet je natuurlijk geen feedback terug verwachten
Is er nergens een tweak guide te vinden voor build 5270, ik wil wel wat extra performance want echt snel is anders...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu zonder verdere waarschuwing verwijderd.
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- Vista is een private beta en is dus niet verkrijgbaar. Vragen om een key/downloadlocatie of er flauw naar gaan hinten levert een waarschuwing op.
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucks, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Topic (voorheen Longhorn) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu zonder verdere waarschuwing verwijderd.