[Vista] Het grote Vista Topic [Deel 2]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.842 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
Is het mogelijk om met een onboard intel videokaart (64mb) vista
naar behoren te laten draaien? heb em geinstalleerd maar xp drivers
werken niet. zou dat aan de videokaart liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
superpolm schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:49:
Is het mogelijk om met een onboard intel videokaart (64mb) vista
naar behoren te laten draaien? heb em geinstalleerd maar xp drivers
werken niet. zou dat aan de videokaart liggen?
Ik denk dat het aan je videokaart ligt. Kom je wel gewoon in Vista? Volgens mij is het hele drivergebeuren veranderd in Vista, dus daar kan het ook aan liggen. Werkt het wel met de drivers die standaard bij Vista meekomen?

Heeft iemand toevallig al een mooie skin gezien voor WinAmp, die een beetje aansluit bij het Aero thema in Vista?

Ik krijg BF2 niet aan de praat, in XP werkt het prima. Ik heb ff geprobeerd met compatibility op XP, maar dat haalt ook niets uit. Installeren gaat prima, maar als ik hem opstart krijg ik een zwart scherm en een paar seconden later kom ik weer terug op de desktop. :?

[ Voor 10% gewijzigd door Jozz op 27-08-2005 19:32 ]

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
Jozz schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:31:
[...]

Ik denk dat het aan je videokaart ligt. Kom je wel gewoon in Vista? Volgens mij is het hele drivergebeuren veranderd in Vista, dus daar kan het ook aan liggen. Werkt het wel met de drivers die standaard bij Vista meekomen?

Heeft iemand toevallig al een mooie skin gezien voor WinAmp, die een beetje aansluit bij het Aero thema in Vista?

Ik krijg BF2 niet aan de praat, in XP werkt het prima. Ik heb ff geprobeerd met compatibility op XP, maar dat haalt ook niets uit. Installeren gaat prima, maar als ik hem opstart krijg ik een zwart scherm en een paar seconden later kom ik weer terug op de desktop. :?
kom wel gewoon in vista ja...geluid doet t wel.
denk dat ik gewoon weer lekker verder ga xp'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb vista nu 2 weken uitgeprobeerd. Mijn bevindingen tot nu toe....

Verrassend veel software draait prima... Alles wat ik gebruik voor muziek en films af te spelen, ook mijn tv-kaart (asus tv-fm i.c.m. winDVR3). Overlay werkt niet of slecht in Winamp. Windows MP speelt films naar tevredenheid af. Zo ook Nero Showtime en Burning Rom. Het k-lite mega codec pack werkt volledig.
Ik kan alle software installeren die ik onder XP gebruik voor webdevelopment.

Vista is een, zoals bekent, enorme geheugenvreter. Soms wel 900MB (van de 1024MB), zonder dat ik iets geks doe. Gewoon een muziekje draaien, torrents downloaden met BitCommet en Websites bezoeken met IE7.

Tabbed browsing in IE7 is heerlijk. Ik heb allerlij browsers geprobeerd, maar alleen met IE7 kan ik wennen aan tabbed browsing. Het file browsen is wel even wennen. Ik vind dat er standaard te veel in beeld is. Daarbij kun je niet voor alle browservensters in 1 keer b.v. "detailed view" aan zetten. Dat kan wel......maar het werkt niet. ERG storend.

De belangrijkste bug die ik heb kunnen ontdekken is dat soms de resolutie van mijn beeldscherm niet correct wordt uitgevoerd. Ik zie dan alleen de linker bovenhoek van mijn buroblad. Naarmate ik de resolutie verlaag wordt meer zichtbaar van het buroblad. Een herstart lost dit probleem op.

De opstarttijd is ongeveer gelijk aan die van XP. Valt niet tegen wat mij betreft.
De extra visuele features zijn misschien nog net iets te langzaam qua animatietijd. Maar echt storend is het niet.

Ik heb geluk gehad met mijn hardware configuratie i.v.m. driver support. Het was wat puzzelen met XP drivers, maar uiteindelijk heb ik alle hardware die echt van belang is aan de praat gekregen.

Ik gebruik nu weer XP omdat de hoeveelheid recources die Vista nodig heeft echt te hoog is om lekker te kunnen werken. Het duurt vele malen langer voordat een venster geopend is bijvoobeeld, i.v.m. XP.

Specs:
gForce 6800 'GE' (gemod naar GT)
ASUS K8N-E delux
AMD 64 3200+ (@2.4ghz, 1mb cache)
1024MB RAM
2x SATA
1x PATA
DVD brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bram77 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 17:23:
Vista is een, zoals bekent, enorme geheugenvreter. Soms wel 900MB (van de 1024MB), zonder dat ik iets geks doe. Gewoon een muziekje draaien, torrents downloaden met BitCommet en Websites bezoeken met IE7.
Valt daar niet een en ander aan te tweaken, zoals overbodige services uitzetten, classic ui gebruiken etc? Ik heb namelijk slechts 512MB RAM en wil toch ook graag een keer Vista uitproberen. Als 512MB echter ook te weinig is voor een 'uitgeklede' Vista dan hoef ik er niet eens aan te beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Volgensmij is 512MB de minimum eis. Maar echt lekker zal het er niet op lopen. Ik heb geprobeerd wat services uit te schakelen, maar zonder succes.
Ik geloof dat vista uiteindelijk zo gaat werken dat bij installatie wordt gekeken wat voór een systeem het is en afhankelijk daarvan bepaalde dingen wel of niet installeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
Mijn ervaringen met Longhorn zover (na wat problemen met m'n harde schijf (NTFS corrupted door power uit te drukken ipv netjes uitschakelen) in XP overigens nog gewoon).

Op mijn laptop (P3m 1 GHz, 256 MB RAM) is het niet vooruit te branden.

Op mijn desktop (P4 3.4 GHz, 1024 MB RAM, SATA HDD, DVD writer, ATI X300) draait het gewoon goed.
Applicaties die gewoon werken:
- Ahead Nero
- Filezilla server (FTP)

Een applicatie die Vista helemaal onderuit haalt:
- Deamon Tools (Virtual CD/DVD drive)

Applicaties waar ik nog mee aan het stoeien ben:
- Windows Media Connect (Muziek/Films afspelen op Philips SLA5500 / Philips SL400i)
- Philips Media Manager
Beide zijn UPnP server, die dus muziek en films kunnen 'uploaden' naar 't netwerk. Deze lijken nog niet helemaal goed te werken.

Applicaties die half-om-half draaien:
- Windows Firewall (applicaties worden niet/half gedetecteerd als ze het netwerk op willen, handmatig toevoegen dus)

Windows Vista zelf heeft nog geen foutmeldingen gegeven. Door de NTFS problemen was het alleen jammer dat de installatie zo lang duurt (enkele malen uitgevoerd nu).

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

RedSoniq schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:04:
Mijn ervaringen met Longhorn zover (na wat problemen met m'n harde schijf (NTFS corrupted door power uit te drukken ipv netjes uitschakelen) in XP overigens nog gewoon).

Op mijn laptop (P3m 1 GHz, 256 MB RAM) is het niet vooruit te branden.

Op mijn desktop (P4 3.4 GHz, 1024 MB RAM, SATA HDD, DVD writer, ATI X300) draait het gewoon goed.
Applicaties die gewoon werken:
- Ahead Nero
- Filezilla server (FTP)

Een applicatie die Vista helemaal onderuit haalt:
- Deamon Tools (Virtual CD/DVD drive)

Applicaties waar ik nog mee aan het stoeien ben:
- Windows Media Connect (Muziek/Films afspelen op Philips SLA5500 / Philips SL400i)
- Philips Media Manager
Beide zijn UPnP server, die dus muziek en films kunnen 'uploaden' naar 't netwerk. Deze lijken nog niet helemaal goed te werken.

Applicaties die half-om-half draaien:
- Windows Firewall (applicaties worden niet/half gedetecteerd als ze het netwerk op willen, handmatig toevoegen dus)

Windows Vista zelf heeft nog geen foutmeldingen gegeven. Door de NTFS problemen was het alleen jammer dat de installatie zo lang duurt (enkele malen uitgevoerd nu).
DT werkt wel, moet je een eerdere versie gebruiken.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
FnF schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:58:
[...]

DT werkt wel, moet je een eerdere versie gebruiken.
Daar zie ik ook nogal verschillende reacties op... gezien mijn eerdere ervaring met D-Tools, laat ik het er wel even bij zitten. Ik zal m'n DVD+RW's wel gaan gebruiken, die liggen ook al een tijdje stof te happen.

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:28

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
RedSoniq schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:53:
[...]

Daar zie ik ook nogal verschillende reacties op... gezien mijn eerdere ervaring met D-Tools, laat ik het er wel even bij zitten. Ik zal m'n DVD+RW's wel gaan gebruiken, die liggen ook al een tijdje stof te happen.
Ervaringen verschillen misschien niet eens zo veel: het ligt eraan wanneer iemand vind dat iets niet werkt of problemen geeft. Laatste deamon tools werkt prima, alleen de setup doet een beetje moeilijk. Beetje prutsen tijdens de setup, reboot erbij en voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
RedSoniq schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:53:
[...]

Versie 3.11 werkt bij mij prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Oke Vista op een 600Mhz 128mb ram Laptop werkt totaal niet ;)
terug naar XP ;)

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• frankvdtillaart
We Are Borg schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:29:
[...]
Ervaringen verschillen misschien niet eens zo veel: het ligt eraan wanneer iemand vind dat iets niet werkt of problemen geeft. Laatste deamon tools werkt prima, alleen de setup doet een beetje moeilijk. Beetje prutsen tijdens de setup, reboot erbij en voila :)
Tenzij ik niet goed gelezen heb is het met de laatste versie van D-Tools ook voorgekomen dat tijdens de installatie (driver installatie) een foutmelding word gegeven.

En vervolgens komt Vista in een infinite loop met opstarten, hardware detectie, restart.

Dat deed mijn versie iig, zal vanavond nóg eens controleren of ik toch per ongeluk niet de laatste had.

Happy Blessings <3

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:06
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:05:
Ik heb vista geinstalleerd naast m'n win xp, maar ik wil ie nu wegdoen, iemand een id hoe die bootloader weg moet? (of welke bestanden ik moet verwijderen).
Win98 diskette opstarten en bij de prompt typen: fdisk /MBR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 18:46
Weet iemand dit toevallig?

Ondersteund Vista ook tabletpc's en htpc's ?
Of wordt het net als bij de serie xp (home, pro, multimedia edition en tabletpc edition), waarbij multimedia en tablet beide als een apart os verkocht worden en het in werkelijkheid xp pro betreft met een simpele aanvulling 8)7

Mijn vraag is of Vista dit nu allemaal in 1 OS heeft verwerkt ?

[ Voor 3% gewijzigd door Drake op 02-09-2005 14:26 ]

Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:58
Is er al een oplossing gevonden om Vista op een nforce4 raid te installeren? Ik krijg het maar niet voor elkaar... welke drivers ik ook probeer, hij blijft de melding "The blabla device driver could not be installed. Make sure the driver files are correct and located on the driver installation media." geven.
Heb t al vanaf cd, diskette en usb stick geprobeert...

Verwijderd

Heb nu ook beta 1 geinstalleerd, werkt echt goed.
Alleen krijg mijn audio niet aan de praat.. heb een onboard kaart op een p4pe moederbord. Maar kan de xp drivers niet installeren.. Maar voor de rest doet alles het gewoon en het werkt best leuk allemaal voor een beta.

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-07 18:25
Dat geld ook voor mij, alleen in games dan is het er niet. Ook bf2 wil niet werken, weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb de beta drivers al geprobeerd maar dat levert niks op :(

BF2 stats

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:42
nog steeds geen nforce2 ethernet aan de praat hiero (shuttle SN41G2), xp drivers leveren wel herkenning op, maar wel een conflict zodat het niet werkt. Zit erover te denken om het weer eraf te flikkeren, maar boot.ini is niet schrijfbaar, dus ik moet ff op zoek naar mijn xp-install cdtje...

Verder ziet het er wel mooi uit, ben benieuwd naar beta2 over een paar maandjes...

• Bram77
Ik heb ook echt vanalles geprobeerd om mijn nForce 3 ethernet aan de praat te krijgen. Niet gelukt dus..... Uiteindelijk heb ik maar een 3Com kaartje gebruikt. Volgensmij (en vele anderen voor zover ik heb begrepen) is het nog niet mogelijk nForce ethernet te gebruiken. Al pretendeert nVidia een Vista driver te hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Leuk dat vista, maar drie zaken vind ik vrij waardeloos en hoop dat daar oplossingen voor zijn:

1. Internet explorer heeft nu die "handige" feature dat het de verschillende pagina's in tabs opent ipv gewoon in je taskbar, is dit uit te zetten? verder wil ik de adresbalk onder de knoppen kunnen zetten, maar is niet te bewegen.

2. wat is er gebeurd met de pictogrammen in Explorer? ik wil ze weer terug! :'(

3. vanuit een explorer scherm toets ik vaak ALT+D in en type ik een internet adres, maar in vista opent dit ineens een apart scherm :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:58

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://msdn.microsoft.com/events/pdc/images/home_pdc_masthead.gif

PDC 05 is nu aan de gang.. Komt straks weer een nieuwe Vista build: 5219.winmain_idx02.050824-2010 :)

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las net op webwereld de systeem-eisen voor Vista:
Nigel Page van Microsoft deed tijdens de TechEd-conferentie de specificaties uit de doeken. Hij vertelt dat Windows Vista het beste werkt op een pc met een grafische kaart met 256MB geheugen, 2GB ddr3 aan werkgeheugen en een serial-ata2 harde schijf, aldus APC Magazine. "Het grafische element is waarschijnlijk het meest kritieke onderdeel in Windows Vista", aldus Page.

Vista gebruikt niet langer bitmaps voor afbeeldingen, maar schaalbare vectoren. Vectoren moeten berekend worden, wat meer vraagt van het werkgeheugen van de grafische kaart. De genoemde 256 MB is dan ook een minimum. Microsoft verwacht dat zodra Windows Vista verschijnt, er meer grafische kaarten met 512 MB op de markt zullen komen.
Kom ik aanzetten met m'n P4 3.0 GHz met 1 GB RAM en ATi Radeon 9800 XT met 128 MB RAM (zou deze laatste uit te breiden zijn?). Vind het trouwens wel heel erg veel hoor, 256 MB minimum voor je grafische kaart.
De grafische kaart is bij voorkeur een pci-express-kaart. Een agp-kaart zal wel werken, maar niet het maximale uit het besturingssysteem halen.

Voor de 32-bits configuratie van Vista is 512 MB aan werkgeheugen het absolute minimum. Met 1 GB moet het goed draaien. De 64-bits variant van Vista vereist 2 GB, bij voorkeur ddr3. Dat laatste is nogal vreemd, omdat ddr3 geheugen pas in 2007 verkrijgbaar zal zijn.

Opvallend is ook de high definition (hd)-ondersteuning in het nieuwe besturingssysteem. Wie hd-dvd's of Blu-Ray-schijfjes wil afspelen, moet een monitor hebben met een hdcp-aansluiting (high bandwidth digital content protection). Er is echter nog geen enkele tft-monitor verkrijgbaar met een dergelijke aansluiting. Page: "Het is aan de gebruiker om te vragen waar de hdcp-monitoren blijven."
Vind de eisen wel heel fors. Wijst dit op slecht programmeerwerk van Microsoft (niet geoptimaliseerd) of op een gigantische sprong voorwaarts qua mogelijkheden van Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag. Misschien dat het niet mag (heb ik net gelezen in de tekst boven de post knop) maar ik zal hem zo proberen te stellen dat er niets illegaals wordt gevraagd:

Hoe zijn jullie aan vista gekomen. Hier moet je geen link geven, geen sitenaam en geen tip waar ik hem kan vinden. Ik bedoel gewoon, zijn jullie allemaal aangesloten bij WDMS (volgens mij heette het zo...).

Misschien mag deze vraag ook niet, negeer hem dan gewoon, maar ik zou het graag wilen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:17:
Even een vraag. Misschien dat het niet mag (heb ik net gelezen in de tekst boven de post knop) maar ik zal hem zo proberen te stellen dat er niets illegaals wordt gevraagd:

Hoe zijn jullie aan vista gekomen. Hier moet je geen link geven, geen sitenaam en geen tip waar ik hem kan vinden. Ik bedoel gewoon, zijn jullie allemaal aangesloten bij WDMS (volgens mij heette het zo...).

Misschien mag deze vraag ook niet, negeer hem dan gewoon, maar ik zou het graag wilen weten.
Op tweakers zitten natuurlijk een hoop systeembeheerders die wel via legale wegen deze windows goed willen en kunnen testen. Dan zijn er nog tweakers die een abo hebben waarmee je deze beta 1 ook legaal kunt downloaden. En er zijn natuurlijk een hoop tweakers die dit via illegale wegen gewoon graag willen proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, even nog een vraag (sorry mensen dat het een beetje offtopic is, maar een heel nieuw topic is een beetje overdreven voor deze vraag volgens mij).

Hoe duur is precies zo'n abbo? Ik zou dan alleen Vista willen downloaden en verder hoef ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
De prijzen van MSDN subscriptions zijn hier te vinden. Moet je alleen zelf nog even opzoeken met welke subscriptions je Vista kan downloaden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de verschillende Vista edities zijn bekend :)
Het worden in totaal zeven edities. XP Starter wordt vervangen door Vista Starter Edition (die maar 3 programma's tegelijk kan draaien op een kleine resolutie).
Windows XP Home krijgt twee opvolgers: Vista Home Basic, en Vista Home Premium (die ook Media Center en Tablet PC functies heeft).
Vista Professional is vergelijkbaar met XP Pro, met extra netwerk- en tabletpc functies.
En dan zijn er nog Vista Small Business en Enterprise (serveredities) en tenslotte Windows Vista Ultimate Edition, die alles bevat van de andere versies en zelfs Microsoft Virtual PC krijgt, en ook nog eens meertalig is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik blijf nog bij Windows XP zolang er updates voor komen. Wat ik tot nu toe heb gezien van Windows Vista word ik niet blij van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

babba schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 00:01:
Ik blijf nog bij Windows XP zolang er updates voor komen. Wat ik tot nu toe heb gezien van Windows Vista word ik niet blij van :/
Sorry hoor... maar: |:( @ jouw reply...

Waar word je niet blij van dan? En besef je wel dat het een beta is? Je praat als of Vista een final OS is en je toch bij XP blijft... Leg dan minimaal uit waar je niet vrolijk van wordt en wat je niet bevalt :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Han schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 00:11:
[...]

Sorry hoor... maar: |:( @ jouw reply...

Waar word je niet blij van dan? En besef je wel dat het een beta is? Je praat als of Vista een final OS is en je toch bij XP blijft... Leg dan minimaal uit waar je niet vrolijk van wordt en wat je niet bevalt :|
Ik zeg toch ook tot nu toe :P

• Het draait echt veeel trager dan XP op dit moment, maar goed het is een BETA natuurlijk.
• Onnodige Eye-candy, jah ik weet dat je het uit kan zetten maar veel sneller werd het er niet van.
• Onhandige interface wijzigingen bijvoorbeeld de back-next knoppen boven de menu's (file, edit enz.)

Ik ben ook maar Windows XP gaan gebruiken omdat onlangs gestopt werd met het maken van updates voor Windows 2000 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu staat er weer een bericht op webwereld dat het allemaal wel mee valt met de systeemeisen; de getoonde eisen in het eerdere berichten blijken te gaan om het meest ideale voor Vista maar ook op mijn P4 3.0 GHz met 1024 MB en ATi Radeon 9800 XT zal het prima werken.
Persoonlijk hoop ik dat de mediacenter functionaliteit nu wel werkt op mijn PC want mijn TV/radio-kaart ondersteunt geen hardwarematige MPEG. Hopelijk werken deze kaarten onder Vista met Mediacenter functionaliteit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

babba schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 00:31:
[...]

Ik zeg toch ook tot nu toe :P

• Het draait echt veeel trager dan XP op dit moment, maar goed het is een BETA natuurlijk.
• Onnodige Eye-candy, jah ik weet dat je het uit kan zetten maar veel sneller werd het er niet van.
• Onhandige interface wijzigingen bijvoorbeeld de back-next knoppen boven de menu's (file, edit enz.)

Ik ben ook maar Windows XP gaan gebruiken omdat onlangs gestopt werd met het maken van updates voor Windows 2000 :'(
Ehmm trager? je bedoelt veel sneller dan XP, helaas crasht hij ook nog sneller, maar is beta en vind hem al erg goed draaien voor een Beta 1.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

trion75 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:12:
[...]

Ehmm trager? je bedoelt veel sneller dan XP, helaas crasht hij ook nog sneller, maar is beta en vind hem al erg goed draaien voor een Beta 1.
Ik heb hem getest op een AMD2600+ 2.1Ghz @ 1.6Ghz (8)7) 256MB RAM :P

Op dat systeem doet XP het veel beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
trion75 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:12:
[...]
Nou... op mijn AMD64 3400+, 1GB ram en 256MB 6800GT voelt het toch echt als Windows XP op een PIII 500 met 256MB ram. Net werkbaar, maar ook echt niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:58

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Vreemd dat niemand het over de pdc05 heeft. Hier een shot:

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/pdc05/353.jpg

Hier meer: http://www.strengholt-online.nl/pdc05/index.html

Hier laatste nieuws: http://www.strengholt-online.nl/

http://www.xbmcfreak.nl/

• Bram77
Vertel anders even wat het is.... Misschien kan ik dan enthousiast reageren :)

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Er zijn screens uit build 5219 gelekt:

Afbeeldingslocatie: http://www.winbeta.org/vista/gallery/images/5219.2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.winbeta.org/vista/gallery/images/solitare.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.winbeta.org/vista/gallery/images/mce.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.winbeta.org/vista/gallery/images/5219.12.jpg

Bron: http://www.winbeta.org/ar...ction=show&showarticle=19

March of the Eagles

Verwijderd

ik heb een probleempje tijdens de installatie van de Beta 1. Build 5112
als ik op install duw staat er preparing to install en ineens wordt mn scherm zwart....
iem nog dit probleem?

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:09:
ik heb een probleempje tijdens de installatie van de Beta 1. Build 5112
als ik op install duw staat er preparing to install en ineens wordt mn scherm zwart....
iem nog dit probleem?
Open een nieuw topic (zie topicwaarschuwing) :)

Wat is er zo bijzonder aan de 5219 build :) ? Niks nieuws onder de zon, behalve dan die gestapelde IE vensters in de taakbalk (al zet ik dat gelijk uit, dus kan ook al in beta 1 hebben gezeten)

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 20:01
deze vista build (5219) lijkt me echt vet mooi :) alleen jammer dat de builds tot nu toe echte geheugenvreters zijn.. :(

Ik gaat m strax/morgen weer effe installeren (zodra ie klaar is met downloaden) :D

Verwijderd

We Are Borg schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:48:

Wat is er zo bijzonder aan de 5219 build :) ? Niks nieuws onder de zon, behalve dan die gestapelde IE vensters in de taakbalk (al zet ik dat gelijk uit, dus kan ook al in beta 1 hebben gezeten)
Een heleboel, zo is de sidebar terug en zijn er ook een aantal nieuwe spelletjes meegeleverd:
Afbeeldingslocatie: http://img284.imageshack.us/img284/5680/vistam9fn.th.jpg

• We Are Borg

We Are Borg

Oeps, dacht dat die balk er weer met 3third party tool erin was gezet. My bad :) Grappig dat de toolbar weer terug is. Maar blijft dat ding nu of niet :) ?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De toolbar zou allesinds aanwezig zijn in beta 2.

March of the Eagles

• trion75

trion75

Pascal H.

Bram77 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:31:
[...]

Nou... op mijn AMD64 3400+, 1GB ram en 256MB 6800GT voelt het toch echt als Windows XP op een PIII 500 met 256MB ram. Net werkbaar, maar ook echt niets meer.
Vreemd want op mijn inmiddels oude Athlon XP 2600 met 768mb ram en 6800le draait hij wel heerlijk :)

Denk verkeerde driver, want tijdens mijn 1e installatie draaide hij ook bagger slecht, 2e keer had ik een iets nieuwere IDE driver (nog steeds uit 2002 hoor, nieuwer is er blijbaar niet :( ) en draaide hij wel perfect. Dus denk dat het in drivers ofzo zit dat hij traag draait.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

• trion75

trion75

Pascal H.

babba schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:01:
[...]

Ik heb hem getest op een AMD2600+ 2.1Ghz @ 1.6Ghz (8)7) 256MB RAM :P

Op dat systeem doet XP het veel beter :P
Misschien stomme vraag hoor, je hebt dezelfde proc. zo te zien, waarom underclock je hem? En beetje meer geheugen kan geen kwaad, gooi er 512mb bij in en alles draait veel lekkerder, zelfs je XP draait dan fijner.

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

trion75 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:41:
[...]

Misschien stomme vraag hoor, je hebt dezelfde proc. zo te zien, waarom underclock je hem? En beetje meer geheugen kan geen kwaad, gooi er 512mb bij in en alles draait veel lekkerder, zelfs je XP draait dan fijner.
Hij draait inmiddels op 2 Ghz, hij hoort op 2133 mhz te draaien maar als ik de instellingen goed zet in m'n bios dan hangt hij bij opstarten. Als ik dan reboot gaat hij gelijk naar m'n bios en zegt hij dat de instellingen niet goed staan terwijl die standaard bij die processor horen (133 fsb x16) :X

• markg85
http://www.wincustomize.c...cles.aspx?AID=86645&SID=1

kijk dat dan :) en moet je vooral naar de laatste screenshot kijken en wat die gast erbij heeft geschreven... het is dat dat erbij staat anders zou ik echt denken dat het windows vista is :)

• EraZor
  • Laatst online: 10:44

EraZor

Don't mention the war

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:30:
[...]

Een heleboel, zo is de sidebar terug en zijn er ook een aantal nieuwe spelletjes meegeleverd:
[afbeelding]
Hmmm volgens winbeta.org zit de toolbar er niet in in deze build....
What's not here: SideBar, Windows Picture Library, Game Performance Tweaker and MovieMaker to name a few.

What's new here: Media Center, Tablet PC components, Safedocs, new games, a whole bunch of drivers. Multiple versions of Vista in one single file, installs are based on the install key.
bevat het ultimate ISO zowel 32 bit als 64 bit versies? Of omen er 2 'ultimate' iso's?

[ Voor 40% gewijzigd door EraZor op 15-09-2005 09:50 ]

• markg85
best matig als die sidebar toch NIET in deze build zit... ik ga vandaag die vista versie installeren.. ik zal hier wel een berichtje plaatsen of die sidebar er wel/niet inzit :)

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
Wat een mooie wallpaper trouwens. Heeft iemand daar een linkje voor?

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

DUTCHSPiRiT schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:04:
Wat een mooie wallpaper trouwens. Heeft iemand daar een linkje voor?
Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/315/vistagrass1gv.th.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door EraZor op 15-09-2005 16:40 ]

Verwijderd

EraZor schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:49:
Hmmm volgens winbeta.org zit de toolbar er niet in in deze build....
Toch wel, volgende bronnen bevestigen dat...
http://www.strengholt-online.nl/?q=node/35
http://blog.uxevolutions.com/pdc05/entries/16
http://www.microsoft.com/presspass/events/pdc/gallery.mspx
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/presspass/events/pdc/images/image014_thumb.jpg
WinBeta spreekt wel van een ander build nummer (5219.winmain_idx02.050830-2010 i.p.v. 5219.winmain_idx02.050824-2010), misschien is de sidebar daarin gewoon niet standaard geactiveerd?
Toch heeft Microsoft's screenshot hetzelfde build nummer als WinBetas en kan je ook daar een sidebar activeren :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 18:47 ]

• markg85
ik heb m net geinstalleerd gehad en ik kon die zijbalk dus niet vinden.. verder heeft deze versie in mijn mening meer bugs dan beta 1 en ik heb het er dan ook binnen een uur weer afgegooit. MCE wou het zelfs niet eens doen!!! beetje triest eigenlijk.. ik had er meer van verwacht. maargoed het is en blijft een beta versie :D

• worrel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:11
Beta 1 draaide hier lekker op mn laptop.
maar beta 2 kan ik niet instaleren.
krijg al foutmeldingen na het invoeren van mn key.
kan 1 of ander bestand niet vinden in t geheugen :S

Iedereen heeft recht op mijn mening

• trion75

trion75

Pascal H.

markg85 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:43:
ik heb m net geinstalleerd gehad en ik kon die zijbalk dus niet vinden.. verder heeft deze versie in mijn mening meer bugs dan beta 1 en ik heb het er dan ook binnen een uur weer afgegooit. MCE wou het zelfs niet eens doen!!! beetje triest eigenlijk.. ik had er meer van verwacht. maargoed het is en blijft een beta versie :D
Heb je hem geupdate of een schone installatie? en is hij wel up te daten vanaf de vorige beta?

ben wel benieuwd namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worrel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:11
Ik heb 'm nu ook geupdate en draait nu lekker.
is nog iets traag, maar t blijft 'n beta.
ziet er wel leuk uit.
krijg alleen mn mobile radeon niet goed.
ik heb 15.4 inch scherm,
en die resolutie kan ik niet kiezen met de windows driver.
als ik de ati driver neem heb ik geen glass effecten meer.
maar dan kan ik wel de goede resolutie nemen.

[ Voor 54% gewijzigd door worrel op 16-09-2005 00:44 ]

Iedereen heeft recht op mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markg85
trion75 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:29:
[...]

Heb je hem geupdate of een schone installatie? en is hij wel up te daten vanaf de vorige beta?

ben wel benieuwd namelijk
het was een schone installatie
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:25:
[...]
Toch wel, volgende bronnen bevestigen dat...
http://www.strengholt-online.nl/?q=node/35
http://blog.uxevolutions.com/pdc05/entries/16
http://www.microsoft.com/presspass/events/pdc/gallery.mspx
[afbeelding]
WinBeta spreekt wel van een ander build nummer (5219.winmain_idx02.050830-2010 i.p.v. 5219.winmain_idx02.050824-2010), misschien is de sidebar daarin gewoon niet standaard geactiveerd?
Toch heeft Microsoft's screenshot hetzelfde build nummer als WinBetas en kan je ook daar een sidebar activeren :)
beetje laate quote... beter laat dan nooit ;)

Die laatste link van je (microsoft) is wel leuk en aardig, maar neem a.u.b. nooit microsoft links serieus aangezien dit toch vaak/altijd dingen in hun screenshots hebben die jij/ik nooit/zelden uit zullen kunnen testen :O

[ Voor 65% gewijzigd door markg85 op 16-09-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook beta 2 draaien. Draait opzich wel aardig.

Alleen ik heb bij msn messenger 7.5 geen geluid. Wel zijn me geluidskaartdrivers geinstaleerd.
Muziek afspelen lukt wel, windows geluiden ook, alleen dat van msn messenger niet.

Iemand anders ook al tegen dit probleem aangelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
@tofman126, build 5219 is niet beta 2 :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:29:
@tofman126, build 5219 is niet beta 2 :)
Zou best kunnen :P

Maar toch staat er op me bureaublad "beta 2" Build 5219...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
net even vista geinstalleerd onder VMware, alleen ik krijg de VMware tools niet geinstalleerd...
iemand een idee?

ben benieuwd hoe het er met volledige kleuren uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markg85 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:43:
Kijk eens onder de map Program Files\Windows Sidebar.
Afbeeldingslocatie: http://storage.uxevolutions.com/V2luUkFSIFRvb2xiYXIgQnVn_thumb.jpg
markg85 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:30:
[...]

beetje laate quote... beter laat dan nooit ;)

Die laatste link van je (microsoft) is wel leuk en aardig, maar neem a.u.b. nooit microsoft links serieus aangezien dit toch vaak/altijd dingen in hun screenshots hebben die jij/ik nooit/zelden uit zullen kunnen testen :O
Ehm... wat wil je daarmee zeggen :? Als zelfs Microsoft screenshots heeft met een sidebar erop zou je wel veronderstellen dat er een sidebar is ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/presspass/events/pdc/images/image014_thumb.jpg
Let trouwens ook op het build nummer, verborgen onder de sidebar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
dude88 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:58:
net even vista geinstalleerd onder VMware, alleen ik krijg de VMware tools niet geinstalleerd...
iemand een idee?

ben benieuwd hoe het er met volledige kleuren uitziet :)
ik heb overigens VMware 5 en windows vista beta 1 build 5112

heb ik hier apparte driver voor nodig of een andere truuk?

• dude88
  • Niet online
dude88 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:43:
[...]

ik heb overigens VMware 5 en windows vista beta 1 build 5112

heb ik hier apparte driver voor nodig of een andere truuk?
het is me gelukt :)
moest even ISO toevoegen ipv "install VMware Tools"

ik heb alleen het idee dat avelon nog niet aanstaat :(
zoals in de openings post staat heb ik geprobeerd het te starten vanuit C:\windows\i386
maar die hele map kan ik niet vinden :(
ook niet met de search en verborgen bestanden heb ik ook laten weergeven.

zit het bij build 5112 anders dan in de openingspost staat?

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-08 09:09

Jman

jfphoto.nl

Iemand toevallig Vista geinstalleerd met een Highpoint 374 RAID controller? Ik krijg het namelijk met geen mogelijkheid aan de praat.... :'(

• markg85
cool :) ik wist niet dat je de siidebar hier aan kon zetten: Program Files\Windows Sidebar

moet ik nog maar eens proberen dan :)

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 07:42
Ik beschik over dezelfde build als op die screens maar die sidebar is nergens te vinden.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:47:
[...]

Zou best kunnen :P

Maar toch staat er op me bureaublad "beta 2" Build 5219...
Dat klopt. Het is echter niet Beta 2, maar een build die onderdeel is van de Beta 2-cyclus. Een groot deel van de patches en updates die op dit moment voor Windows XP uitkomen, hebben ook al SP3 in de naam, terwijl SP3 er nog niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De sidebar is te downloaden, heb hem net geinstalleerd, ziet er gaaf uit :) Er zal in de toekomst vast een hoop inspiratie op los worden gelaten :*)

Het werkt trouwens zoals ik heb gelezen op Windows Vista beta 1 en 2. jammer genoeg niet op Windows Xp.

http://www.jcxp.net/forums/index.php?showtopic=2866

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Laatst online: 10-09 19:32
Ik krijg mijn videokaart drivers maar niet geinstalleerd in build 5219. Gebruik de 75.03 en krijg de melding dat er geen drivers gevonden kunnnen worden voor de hardware. Handmatig installeerd hij ze wel en herkend mijn videokaart dan ook als een 6800GT alleen blijft hij staan op 640x480 op 4bit. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Bart1983 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:39:
Ik krijg mijn videokaart drivers maar niet geinstalleerd in build 5219. Gebruik de 75.03 en krijg de melding dat er geen drivers gevonden kunnnen worden voor de hardware. Handmatig installeerd hij ze wel en herkend mijn videokaart dan ook als een 6800GT alleen blijft hij staan op 640x480 op 4bit. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Wat ik heb gedaan en wat perfect werkt bij mij is de nieuwste 78.01 drivers te downloaden (die van xp ja
:) ) en handmatig via apparaatbeheer installeren. Bij mij werkt alles naar behoren, zelfs alle grafische effecten. :)

Verwijderd

Er is een nieuw artikel op Winsupersite over Vista build 5219: http://www.winsupersite.com/reviews/winvista_5219.asp
Hier zijn wat nieuwe screenshots te vinden maar vooral deze quotes zijn belangrijk :)
As promised, Microsoft delivered an interim build of Windows Vista--build 5219--to attendees of the Professional Developers Conference (PDC 2005) in mid-September 2005. That build, which later went out to technical beta testers and MSDN subscribers, represents an interesting but incomplete look at the progress Microsoft has made since July's Beta 1 release. Microsoft is also referring to this build as Windows Vista Community Technical Preview (CTP 1), or as the September 2005 CTP. That notation is important: There will be an October 2005 CTP as well, and likely a November CTP. The goal is for monthly builds from here on out, and public monthly builds beginning with Beta 2 in December. Now that's transparency.
Tweede quote (onderaan de pagina):
If you consider the time before Windows Vista Beta 1 as a wasteland of inactivity, as I do, then you'll likewise be pleased to hear that we're entering a brand new era of monthly builds, each of which will add new features and functionality. These interim builds, of which build 5219 is the first, will not provide the fit and finish one might expect of a major milestone like Beta 1, but that's OK. In fact, I'd much rather get rougher but more frequent builds than have to wait several months between major beta releases.
Dit wil dus zeggen dat er voortaan elke maand een nieuwe build van Windows Vista zal ontwikkeld worden, en die je vanaf Beta 2 (verwacht in december) legaal kan downloaden als je een MSDN abonnee of Connect betatester bent :)

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Heeft iemand nero 7 op vista beta 1 x64 kunnen instaleren?

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
Bij Windows Vista Beta 1 x64 kon ik de "Catalyst for Windows Vista beta 1 (code name Longhorn) Beta driver 1 - Display Driver Only (4.1MB)" prima installeren. Daarmee kon ik echter 1 van mijn 2 Dell 2405 FPW monitors op een Asus EAX800XT PE gebruiken.
Zojuist Windows Vista Build 5219 geinstalleerd, maar hiermee kan ik de ATi drivers niet installeren Ik vermoed dat deze al build-in zijn bij deze installatie, maar weet ik niet zeker. Hij geeft namelijk wel RADEON X 800 XT PLATINUM EDITION (LDDM) / SECONDARY (LDDM) bij beide Display adapters aan.
Echter als ik 2e scherm activeer, dan krijg ik een blauw scherm met witte stipjes en vervolgens een reboot. Na reboot kan ik error bericht verzenden, vervolgens krijg ik de mooie melding "Fixed in beta 2".

Dus verwacht ik dat het bij de echte Beta 2 iig zal werken. Toch ben ik benieuwd of personen met ongeveer dezelfde configuratie wel dual-monitor functionaliteit aan de praat hebben gekregen.

Systeemspecs

• Bart1983
  • Laatst online: 10-09 19:32
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:54:
[...]

Wat ik heb gedaan en wat perfect werkt bij mij is de nieuwste 78.01 drivers te downloaden (die van xp ja
:) ) en handmatig via apparaatbeheer installeren. Bij mij werkt alles naar behoren, zelfs alle grafische effecten. :)
Dit heb ik geprobeerd maar dan installeerd hij de driver wel maar als ik opnieuw opstart is het beeld toch weer 640x480 en 4bits. Iemand anders nog een sugestie?

Verwijderd

Ik heb net geprobeerd Vista te installeren op mijn werkbak:

GigaByte 8KNXP Rev 2.0
P4 3.2C @ 3.6C
2x 512MB DDR400
2x Maxtor 80GB SATA op Intel 82801ER (onboard) RAID 0

Na het lezen van de tips over het installeren van Vista op RAID 0 bakken, heb ik ook puur de benodigde driverfiletjes (die ik ook tijdens de setup van Win XP gebruik, met F6) op een USB Stick geramt. Ik kan dan netjes een driver loaden (Vista ziet ze ook op de stick staan), maar zodra ik op "Next" klik, krijg ik een foutmelding dat de driver niet geladen kan worden :( .

Ik kan Vista dus niet installeren. Iemand dit ook gehad?

Edit:

Ik vond net op m'n USB Stick waar de drivers op stonden een mapje temp; met twee onleesbare bestanden en een leesbare:

Session Summary:
System Disk = \Device\Harddisk0
WinDir =
Root causes = 1

Test Performed:
---------------------------
Name: Disk meta data test
Result: Completed successfully. Error code = 0x0

Root cause found:
Bugcheck 0. Parameters = 0x0, 0x0, 0x0, 0x0.
Boot critical file \\?\GLOBALROOT\Device\Harddisk0\Partition1\bootmgr is missing.

Heel vaag. Heb de onderste zin al in Google geknalt, maar weinig resultaat.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 19:46 ]

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:24

Amiet01

Master_A

Die shit heb ik ook. Bij beta 1 werkte die methode wel, maar nu lukt het me op geen enkele manier. Ik heb de VIA geprobeerd (onboard) en de Promise (ook onboard). Beta 1 pakte de VIA drivers meteen als ik de driver files er los op zette. Vage shit man. Kan iemand me mss helpen?\

Ow ik probeer trouwens Beta 5219 te installeren.

Master_A

Verwijderd

Pfff, ik heb flink zitten klooien met de Beta 2, 5219.... Ik kreeg m maar niet aan de praat met installeren. Ik kreeg alleen maar die fout dat die me hd niet kon vinden. Ik werk trouwens met VMWare, want ik wil deze OS niet als standaard gebruiken, puur ffe wat dingen testen en kijken of oude programma's erop draaien :P.

Maargoed, ik wil graag me shit delen dus bij deze....

Nodig:
- VMWare 5.5 (www.vmware.com)
- Windows 2003 Bootdisk

-------------------------------------------------

1) Maak 1 scsi disk van 10 gb aan en formateer deze met de WIN 2K3 cd

2) Zet de virtueele machine nu uit, en maak nog een scsi disk aan van 10 gb, maar formateer deze niet

3) Simuleer nu de 5219 Beta 2 iso

4) Druk nu tijdens het opstarten ESC, en selecteer je CD-ROM

5) Vul nu je shit in, tot aan de harddisk opties, je ziet nu de geformateerde disk, en de ongeformateerde disk

6) Formateer nu de 2de schijf met de Windows Vista Setup Wizard

7) Selecteer hierna de schijf die je hebt geformateerd met de win2k3 cd, en begin de installatie _/-\o_

Ik hoop jullie zo een beetje geholpen te hebbe :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 17:52

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Amiet01 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:46:
Vage shit man. Kan iemand me mss helpen?\
Ik heb het al vaker gezegd in dit topic maar meld je nou eerst maar eens aan op de belsoten newsserver. Daar zul je lezen dat dit ptobleem bekend is en dat er een workaround voor is.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Jazzy schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 07:02:
[...]
Ik heb het al vaker gezegd in dit topic maar meld je nou eerst maar eens aan op de belsoten newsserver. Daar zul je lezen dat dit ptobleem bekend is en dat er een workaround voor is.
Jaja daar heb je wat aan hier. Ik zit met hetzelfde probleem, overigens (bij beta1 geen punt, deze wil niet van diskette/usb (VIA laatste drivers (sept)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 17:52

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

EraZor schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 10:02:
[...]

Jaja daar heb je wat aan hier.
Wat is het probleem? Ten eerste wordt dit topic vervuild door allerlei technische vragen die zeer eenvoudig zelf op te lossen zijn. Ten tweede wil je blijkbaar wel kijken hoe Vista er uit ziet maar is het te veel moeite om deel te nemen aan de community die hiervoor in het leven geroepen is. Zeg eens eerlijk: hoeveel bugs heb jij al gemeld?

Ga nou gewoon even naar de Connect site, log in voor de LH Beta/IE 7 site en klik op Community (https://connect.microsoft...s/community.aspx?SiteID=4). Klik vervolgens op Nieuwsgroepwachtwoord instellen en volg de instrucites.

Paar minuten later maak je deel uit van een community met tientallen nieuwsgroepen en honderden enthousiaste testers. Nu kun je zelf bijdragen aan het programma en ook oplossingen vinden voor jouw probleem. Bijvoorbeeld in de niewsgroep microsoft.beta.longhorn.setup_and_migration en dan de posting van Chris Mathews met de titel "SATA WORK AROUND FOR 5219" gepost op 18-9.

Het is eigenlijk net als hier op GoT, investeer en je krijgt er wat voor terug. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Het probleem is dat de meeste van deze vragen te klein zijn om een compleet topic aan te wijten, en met een (blijkbaar simpel antwwoord) opgelost kunnen worden, zodat iedereen Vista normaal kan installeren en ervaringen uitwisselen.

Maar goed: ik zoek wel verder.... :/

probeer ik het zo wel ff, want via de connect site van MS kan ik niet inloggen voor die onderwerpen.

Edit:

Zie hetzelfde topic voor de oplossing voor het 'install driver probleem'

[ Voor 34% gewijzigd door EraZor op 26-09-2005 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Modbreak:Houden we het hier wel ontopic? Voor problemen mag je zelf een topic openen :)

[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 23-09-2005 12:43 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik heb Windows Vista Beta 1 build 5112 hier ff op een nieuw aangemaakte partitie geinstalleerd. Hardware is een Asus A6Va Notebook met X700 Ati Mobility en 1 gig geheugen. Al met al gaat het als een kanon. Wireless Lan werkt ook lekker (na enige haperingen). Ik ga nu ff BF2 proberen en kijken of ik dan nog zo onder de indruk ben van de grafische kwaliteiten :9 Het gaat allemaal reuze snel en oh wat is dat heerlijk :P

[ Voor 10% gewijzigd door objectief2 op 26-09-2005 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:00

DDX

van het weekend vista (build 5219 ) ook installed op mijn thuis pc
wel even klooien met videokaart (x800xl pci-e) bleek dat ik van dvi connector moest wisselen
(vaag probleem)
verder ging alles prima met hardware (dell precision workstation 670)

nog wel even irritant met dualboot met winxp
in vista is m'n c drive nml gewoon winxp drive

toch maar weer even zoeken naar een andere bootmanager oid
iemand nog tips ?
(ik wil gewoon niets van winxp zien (zodat die ook niet te slopen valt))

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een interessant artikel, hierin staat hoe het komt dat de ontwikkeling van Longhorn (Vista) zoveel vertragingen opliep, en er enkele geplande features weggehaald zijn uit Windows Vista: http://online.wsj.com/art...ml?mod=todays_us_page_one
Longhorn werd sinds 2004 namelijk opnieuw ontwikkeld, omdat het OS te complex geschreven werd, en het toevoegen van nieuwe functies te moeizaam was.
Het verhaal staat kort samengevat hier: http://www.windowsitpro.c...rticleID/47865/47865.html :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn Silicon 3112 drivers niet aan de praat :(
Ik kopieer de bestanden naar de root op een cdrw en als ik dan een driver wil kiezen krijg ik een waslijst met wat url's naar drivers maar geen van allen werkt.

:(

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

(jarig!)
Weet iemand hoe je die fraaie gedraaide vensters kunt krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1126732005.jpg

Ik draai 5219 op een X800 XT Platinum Edition met de eigen LDDM drivers van Ati.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Verwijderd

GeeBee schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:27:
Weet iemand hoe je die fraaie gedraaide vensters kunt krijgen?

[afbeelding]

Ik draai 5219 op een X800 XT Platinum Edition met de eigen LDDM drivers van Ati.
Dat is de nieuwe, driedimensionele manier van taskswitching, en kun je activeren met Windows-toets + spatiebalk :)

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:55:
Ik krijg mijn Silicon 3112 drivers niet aan de praat :(
Ik kopieer de bestanden naar de root op een cdrw en als ik dan een driver wil kiezen krijg ik een waslijst met wat url's naar drivers maar geen van allen werkt.

:(
Kijk hier maar 's ff (ervanuitgaande dat je de laatste build hebt (5219))

[ Voor 3% gewijzigd door EraZor op 29-09-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08 11:27
Het is mij inmiddels ook gelukt Beta 2 te installeren, zonder problemen.

- Asus P4P800SE
- P4 2.8
- 512MB
- NVidia GF2 gts
etc..

alleen wat ik me afvroeg, waarom moet zo'n installatie zo lang duren (1.5 uur). Goed, er wordt 8GB aan data gegenereerd, en hardware herkenning enzo. Maar hoe kan je daar ooit 1.5 uur (bij mij dan) mee vullen ?? is dit allemaal debug info die gegenereerd word ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
epic007 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:20:
Het is mij inmiddels ook gelukt Beta 2 te installeren, zonder problemen.

- Asus P4P800SE
- P4 2.8
- 512MB
- NVidia GF2 gts
etc..

alleen wat ik me afvroeg, waarom moet zo'n installatie zo lang duren (1.5 uur). Goed, er wordt 8GB aan data gegenereerd, en hardware herkenning enzo. Maar hoe kan je daar ooit 1.5 uur (bij mij dan) mee vullen ?? is dit allemaal debug info die gegenereerd word ?
Installatietijd was bij mij ook vreselijk lang. Bij mij duurde het ongeveer 3 uur, terwijl mijn specs wat hoger liggen dan die van jou.
Heb er veel over gelezen, veel verschillende installatie tijden. Beta 1 installeerde bij mij vele malen sneller... |:(

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de 32-bits configuratie van Vista is 512 MB aan werkgeheugen het absolute minimum. Met 1 GB moet het goed draaien. De 64-bits variant van Vista vereist 2 GB, bij voorkeur ddr3. Dat laatste is nogal vreemd, omdat ddr3 geheugen pas in 2007 verkrijgbaar zal zijn.
"Dit is niet normaal meer" zei men eind 2005. 2 jaar geleden had ik ook maar 512 MB en een veel slomere CPU dan nu.
Kan ik concluderen dat er een enorme sprong voorwaarts is. Ik kijk liever naar de 64-bits versie van Vista. Deze heeft een veel betere potentie dan zijn 32-bits broer. Vista zal denk ik nog wel geoptimaliseerd worden zodat het op een breder scala aan machines draait.
Maar wat mij elke beta ten spijt het beste lijkt is eventjes de kat uit de boom te kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:32:
[...]

Dat is de nieuwe, driedimensionele manier van taskswitching, en kun je activeren met Windows-toets + spatiebalk :)
Huh? bij mij resulteert dit in .... niks? -> build 5219
Moet je hiervoor een superdeluxe videokaart hebben? of kan iemand mij hiermee helpen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:16:
[...]

"Dit is niet normaal meer" zei men eind 2005. 2 jaar geleden had ik ook maar 512 MB en een veel slomere CPU dan nu.
Kan ik concluderen dat er een enorme sprong voorwaarts is. Ik kijk liever naar de 64-bits versie van Vista. Deze heeft een veel betere potentie dan zijn 32-bits broer. Vista zal denk ik nog wel geoptimaliseerd worden zodat het op een breder scala aan machines draait.
Maar wat mij elke beta ten spijt het beste lijkt is eventjes de kat uit de boom te kijken.
Nou, ik kan je zeggen dat de 64 bits versie van beta1 prima draaide op mijn systeem (s754 2800+ 1 gb ram). Zéker niet het laatste van het laatste maar weinig/geen snelheidverschil met xp X64...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:16:
[...]

Jij leeft in de toekomst? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, ik ben er achter..je moet een aantal dingen toevoegen in het register en klaar.
Alleen draait het (3d en glass) niet echt lekker op een videokaart .. nouja.. onboard videochip:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EraZor schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:44:
[...]

Kijk hier maar 's ff (ervanuitgaande dat je de laatste build hebt (5219))
ja heb laatste build.. maar met die trick dan installed hij de driver netjes en kan ik op finish klikken in de wizard, maar dan zou dr hd in de lijst moeten staan.. niet dus :( ook niet als ik op refresh druk.

heel vreemd, krijg geen error ofzo..

iemand nog ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 10:44
Ik heb gister vista build 5112 geinstal op me laptopje D900T alleen ik kan me ATI Mobility X800 driver niet vinden alleen voor de 64 bit :'( en ik heb de 32 bit driver nodig iemand ervaring mee
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:
  • Vista is een private beta en is dus niet verkrijgbaar. Vragen om een key/downloadlocatie of er flauw naar gaan hinten levert een waarschuwing op.

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucks, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Topic (voorheen Longhorn) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag

Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu zonder verdere waarschuwing verwijderd.