[Ghost9] Virtual Volume Imaging-driver pqv2i.sys ontbreekt?*

Pagina: 1
Acties:
  • 819 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Naar aanleiding van [rml][ XP] Raid-0 + dynamische disk ==> Hoe backup maken[/rml] wilde ik een apart topic maken over de foutmelding die was gekomen. Want na alles weer terug gezet te hebben naar normale schijven in plaats van dynamische kreeg ik de melding nogsteeds. dus daarom vond ik het wel een nieuwe topic waard.

Hierbij dus mijn topic:

Iedere keer als ik een backup probeer te maken van mijn schijf krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
Beschrijving: Er is een fout opgetreden bij het maken van een backup van station E:\. Het stuurprogramma Virtual Volume Imaging (pqv2i.sys) is niet aanwezig op het systeem.
Fout EC8F000C: Het stuurprogramma Virtual Volume Image is niet gevonden. Fout 00000002: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Details: Niet nader omschreven fout

Bron: Norton Ghost 9.0

Dit heb ik geprobeerd:
-Verschillende versie van ghost proberen te installeren.
het bestand pqv2i.sys vervangen met behulp van deze support site van Symantec
maar dit wilde ook niet helpen.
-Via een of ander duits forum had ik toen nog een andere versie van het bestandje gekregen. maar ook dit wilde niet helpen.
-Ook heb ik na de installatie van ghost 9.0 niet direct opnieuw opgestart maar eerst het bestandje vervangen door een andere versie en toen opnieuw opgestart. maar dit hielp ook niet.
-.Net framework 1.1 opnieuw installeren helpt ook niet. Dit had ik gedaan aan gezien ghost 9 daar ook gebruik van maakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Avvd op 31-07-2005 23:29 ]

Verwijderd

kijk hier eens hier staat het een en ander
http://forum.hardware.fr/...-Ghost-sujet-202720-1.htm
o resolve these errors, follow the instructions appropriate to your Symantec product.

To fix these errors in Norton Ghost 9.0, Symantec LiveState Recovery 3.0, or V2i Protector 2.0
Follow the instructions for your version of Windows.

To fix the errors in Windows 2000

1. Open the Control Panel.
2. Double-click Add/Remove Programs.
3. In the list of programs, select your imaging program (Norton Ghost 9.0, Symantec LiveState Recovery 3.0, or V2i Protector 2.0).
4. Click Change/Remove.
5. On the InstallShield Wizard panel, click Next.
6. Click Repair.
7. Follow the prompts to complete the wizard.

To fix the errors in Windows XP/2003

3. In the list of programs, select your imaging program (Norton Ghost 9.0, Symantec LiveState Recovery 3.0, or V2i Protector 2.0).
4. Click Change/Remove.
5. On the InstallShield Wizard panel, click Next.
6. Follow the prompts to uninstall the program.
7. Reinstall the program.

To fix these errors in Drive Image 7.0

3. In the list of programs, select Drive Image 7.0.
4. Click Change/Remove.
5. Follow the prompts to uninstall Drive Image 7.0.
6. Reinstall Drive Image 7.0.

• Avvd
  • Niet online
ik heb het programma al meerdere keren met verschillende versies geherinstalleerd

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas de topictitel eventjes aan zodat het je foutmelding er iets duidelijker in staat:
foutmelding in ghost 9.0 > [Ghost9] Virtual Volume Imaging-driver pqv2i.sys ontbreekt?*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Avvd
  • Niet online
schop

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 12:12
Sorry voor het omhoogkicken van dit topic, maar ik heb hierop een antwoord die ik de TS niet wilde onthouden.

Ik had exact hetzelfde probleem, maar na enig zoeken (google ;)) heb ik een oplossing gekregen die het bij mij werkt.
Het rare was dat Norton op allerlei pc zich liet installeren, behalve op de mijne :(

Het blijkt dat Norton dus 'incompatible' te zijn met skin proggramma's a la StyleXP
http://www.laptoplogic.co...ive/index.php/t-1331.html en ja ik heb LOGON UI randomizer draaien (stylexp kloon).

Ik heb 'StyleXP' (tijdelijk) verwijderd (herstel de originele boot.ini en kernel), Norton geïnstalleerd en voila nu doet Norton Ghost 9 het prima.

Verwijderd

Ik had dus ook het zelfde probleem met norton ghost 9.
Zoals op verschillende fora en bij symatec aangegeven werd moest er een nieuwe PQV2i.sys
bestand gedownloaded worden en deze moest de huidige vervangen.
(Gelukkig had ik de originele hernoemd naar PQV2i.sys.org)

Na het plaatsen van het nieuwe bestand werkte norton ghost (na herstat van de pc) nog steeds niet.
Zoals La_Pazz het al aangaf, kon het wel eens liggen aan een 'eigen' bootscreen.
Nu heb ik op de pc inderdaad een eigen bootscreen, deze heb ik even weggehaald in mijn boot.ini bestand.

Na herstart wilde norton ghost 9 nog steeds niet werken, maar na het terugzetten van mij originele
PQV2i.sys bestand en na herstart van mijn puttertje werkte norton ghost weer als vanouds.

Gelukkig maar.

Waarschijnlijk is dit geval een beveiliging van Microsoft (en of Symantec) dat wanneer door een virus
o.i.d. je boot.ini bestand aangetast wordt, deze norton ghost blokkeerd tegen het maken van een
backup-image (goede zaak duz)

Verwijderd

Nou ik installeer hier Norton ghost 9 op een verse install van XP64 pro
maar krijg de zelfde fout:
EC8F000C

Geen bootsplash of login screen of iets verandert.
Ik krijg hem echt niet aan het werk.

Verwijderd

Vandaag voorgevallen maar al opgelost! Voor al de gebruikers van Ghost9 is dit misschien een nuttige tip.

Als je het uitzicht van je opstart scherm in windows aanpast door het gebruik van één of ander programma zoals bv Tune Up Utilities, dan kan het zijn dat je Ghost plots de geest geeft. Je krijgt dan de vermelding pqv2i.sys ontbreekt, dat terwijl je deze file wel degelijk in je windows terug zult vinden.

Herinstaleren van Ghost zal NIET helpen. Je moet eerst je opstart scherm en layout terugzetten naar de originele staat en dan pas Ghost terug installeren. Op die manier zal Ghost terug zijn werk doen als voorheen.

Waarom doet dit probleem zich voor? Door het aanpassen van je opstart scherm, wijzig je ook iets in het register door middel van een exe file. Ghost blokkeert daarop omdat het géén back-up wil maken van een mogelijk geïnfecteerd register bestand.

Het is hinderlijk maar eigenlijk wel héél doeltreffend dat men bij Symantec daaraan gedacht heeft. Spijtig genoeg hebben ze geen mogelijkheid ingebouwd om dit probleem handmatig te kunnen ontwijken.
Pagina: 1