[XP] Raid-0 + dynamische disk ==> Hoe backup maken

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Om te beginnen:
ik heb als volgt mijn schijf ingedeeld.

Schijf 1: (raid-0 config van 2x120gb; S-ata; NTFS formatted; Dynamisch)
partitie 1: windows
partitie 2: data
partitie 3: nog meer data
partitie 4: belangrijke data (software gemirrored naar schijf 2)

Schijf 2: (1x120gb; P-ATA; NTFS formatted; Dynamisch)

Partitie 1: Data
Partitie 2: Gemirrored van partie 4 schijf 1

Gebruikte OS: Windows XP pro SP2 met software Raid hack

Voordat dit dynamisch was had ik een image van partitie 1 schijf 1 gemaakt met norton 2003. Maar nou ben ik er dus achter gekomen dat norton 2003 niet met dynamische schijven kan omgaan :/ .

Welk programma kan ik nou het beste gebruiken om partitie 1 schijf 1 te backuppen.

ik heb de volgende programma's geprobeerd gehad:
norton 2003: Kan niet met dynamische schijven omgaan.
ghost 9 : Kan niet booten van ms-dos en ik weet niet eens of deze met dynamische schijven kan omgaan
Acronis True Server: Kan niet met raid-0 omgaan.

Ok kan ook niet echt zeggen de de zoekmachine echte uitkomsten geeft. Dus misschien weten jullie een geschikt programma voor mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Avvd op 25-07-2005 01:47 ]

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-07 08:33

jotheman

Was like that when I got here!

Ghost kun je altijd vanuit DOS starten (voor zover ik weet) en deze kan uiteraard ook array's (zij het dat ze van tevoren "geïnitialiseerd" zijn backuppen. Ik bedoel dus dat ze zegmaar herkend zijn als raid-arrays (ik weet verder niet hoe dat werkt bij software-raid, nog nooit gebruikt...).
Maar kan me niet voorstellen dat het met Ghost niet mogelijk is, dit is altijd zo'n uitgebreid programma geweest...

I see dead pixels...

• Avvd
  • Niet online
de normale raid-0 array herkent hij ook wel. maar het gaat erom dat de schijven nu dynamisch zijn en daar gaat het fout. Ghost herkent de schijven wel maar zijn verder grijs gekleurt en ik kan er dan niks mee.

ghost 9.0 werkt slecht met ms-dos dus alleen met de orginele cd. dus geen backup op een dvd die tegelijkertijd opstartbaar is. en het programma werkt gewoon stukken minder fijn dan 2003.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07 12:39

ThaHandy

Discovery Channel

Spacejam schreef op maandag 25 juli 2005 @ 01:58:
de normale raid-0 array herkent hij ook wel. maar het gaat erom dat de schijven nu dynamisch zijn en daar gaat het fout. Ghost herkent de schijven wel maar zijn verder grijs gekleurt en ik kan er dan niks mee.
volgens de norton site moet het kunnen :?
File Systems
Norton Ghost is supported on FAT16, FAT16X, FAT32, FAT32X, NTFS, dynamic disks, Linux Ext2, Linux Ext3, and Linux swap partitions.
ghost 9.0 werkt slecht met ms-dos dus alleen met de orginele cd.
ow?
even een bootdisk downloaden (win98se) en op de 2e diskette ghost.exe (of je gebruikt gewoon de ghost "create a bootdisk" wizzard.)
dus geen backup op een dvd die tegelijkertijd opstartbaar is.
hangt er van af wat dos bootdisk je maakt)
en het programma werkt gewoon stukken minder fijn dan 2003.
ieder zijn smaak :9 ikzelf gebruik ghost 8.0 Corp.

[ Voor 6% gewijzigd door ThaHandy op 25-07-2005 02:33 ]

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-07 08:33

jotheman

Was like that when I got here!

Wat mijn voorganger zegt idd... Vond 't al vreemd dat 't niet mogelijk zou zijn... Maar idd, ieder z'n smaak; ik heb Ghost eigenlijk altijd een erg fijn programma gevonden.

I see dead pixels...

• Avvd
  • Niet online
ik vind ghost 2003 eigenlijk ook een perfect programma en zou deze ook graag willen houden. maar het lukt niet met de dynamische schijven. het staat dan wel misschien op de norton site dat het wel kan. maar toch kan het niet.
ThaHandy schreef op maandag 25 juli 2005 @ 02:14:
ow?
even een bootdisk downloaden (win98se) en op de 2e diskette ghost.exe (of je gebruikt gewoon de ghost "create a bootdisk" wizzard.)
.
ghost 9.0 heeft geen ghost.exe

[ Voor 105% gewijzigd door Avvd op 26-07-2005 19:31 ]

• Avvd
  • Niet online
als ik met ghost 9.0 een image wil maken krijg ik het volgende probleem:

Description: An error occurred creating a backup of drive C:\. The Virtual Volume Imaging driver (pqv2i.sys) is not present on the system.
Error EC8F000C: Cannot find the Virtual Volume Image driver. Error 00000002: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Details: Niet nader omschreven fout

Source: Norton Ghost 9.0

heeft dit ook te maken met die dynamische schijven?

• Avvd
  • Niet online
schop

• Avvd
  • Niet online
laatste poging
Pagina: 1