Toon posts:

Maxtor 6L160P0 wordt gezien als 128 GB??!

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hej Hallo,

Heb hier op dit forum al rondgekeken maar kep nog steeds geen oplossing voor mijn probleem. Allereerst heb ik service pack 1.0 gedownload maar dat schijnt niet te helpen. Vervolgens heb ik in regedit een nieuwe sleutel aangemaakt genaamd: EnableBigLba met grondgetal 1. Na herstart van het systeem geen effect. Via OM FAQ kom ik ook niet tot een oplossing :( Iemand nog een idee?!

(aub...HELP!! :'( )

powercell :? :X

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
begin eens met was systeem specs. want niet alle mobo's ondersteunen deze grote. maar dit is te verhelpen met een bios update (in veel gevallen). welke windows gebruik je?

offtopic:
je hoeft niet te groeten :)

Verwijderd

Heb je al gekeken bij Schijfbeheer in Xp ?? Je komt hier door met rechts op deze computer te klikken en dan beheren te selecteren hierin zit een folder die schijfbeheer heet. Hier staat dan je disk met 128 Mb en de rest als ongepartioneerde ruimte

Verwijderd

Topicstarter
ja dat klopt, wat kun je nog met die ruimte doen? Er staat:

niet toegewezen 24,67 GB

Hoe kan ik die terug krijgen?! :? Zoveel weet ik er ook niet van af 8)7

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
rechtermuisknop op dat niet toegewezen deel en dan nieuwe partitie. en de wizard volgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ah het werkt :) Mensen ik bedank u hartelijk voor uw hulp _/-\o_

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-01 09:47
1) Maxtor Big Drive Enabler
2) reboot
3) schijf opnieuw formatteren.

ik weet dat het reeds werkt, gewoon een tip voor de overige mensen.

[ Voor 14% gewijzigd door PeGys op 31-07-2005 21:57 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is? en dan onderaan:
Partities: als je de schijf reeds hebt gepartitioneerd en geformatteerd voordat je de limitatie van de schijfgrootte hebt weggenomen, dan moet je er vooral niet van uitgaan dat de partitie automatisch groter wordt ;) Je moet simpelweg de bestaande partitie vergroten of een nieuwe partitie aanmaken in de vrijgekomen ruimte. Zie verder ook Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen? waarmee je dat kunt doen.
De volgende keer voortaan de _hele_ FAQ-hoofdstuk doornemen ipv alleen de oplossingen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.