RAIDcore BC4852, welke schijven gebruiken jullie?

Pagina: 1
Acties:

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik heb, zoals sommige die hier vaker komen inmiddels zullen weten, een RAID5 systeem met 4x 200GB Maxtor DiamondMAX 10 op een RAIDcore BC4852. Nu heb ik nogal wat problemen gehad met deze setup schijf 0:0 werd regelmatig niet gedetecteerd bij het opstarten van het systeem, waardoor de array een critical status kreeg. Na een tweede maal opnieuw opstarten wordt de schijf weer gedetecteerd en kan de array weer rebuild worden.

Na verschillende tests behandeld in een topic hier op GOT was eigenlijk de conclusie getrokken dat poort 0 van de RAIDcore niet geheel stabiel is. Na een super omruil actie door Webconnexxion.com _/-\o_ had ik binnen notime een nieuwe controller welke nu al weer een poosje in mijn systeem de schijfen aan stuurt. Maar helaas komt het nogsteeds voor dat schijf 0:0 niet wordt gedetecteerd tijdens het opstarten. (wel in mindere maten, maar het komt nogsteeds voor) Ik verdenk nu dus de bugged DaimondMAX 10 schijfen... maar waarom iedere keer schijf 0:0 uitvalt is mij ook een raadsel.
Bij de vorige controller heb ik een poos getest met poort 7 en dat heeft ruim twee weken zonder problemen gedraaid, zo kwamen we er ook op dat de vorige controller op poort 0 niet stabiel zou zijn. Tevens heb ik schijfen omgewisseld.

Nu is mijn vraag wie gebruikt er nog meer deze RAID controller, welke schijfen gebruik je en wat zijn de ervaringen?

edit, extra vraagje:
Heeft er ook iemand ervaring met de WD RAID edition schijfen in combinatie met deze RAID controller?

Vorige topic: Schijf verwijderen en toevoegen RAIDcore BC4852
Mijn Sys. : www.tweakers.net/gallery/101032/sys

[ Voor 19% gewijzigd door _Dune_ op 30-07-2005 18:44 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Zit niet echt mee zo te zien

Ik weet niet hoeveel disken je hebt aangesloten, anders zou je port 0 wederom voor een tijdje niet gebruiken en kijken hoe dat draait.

Ondertussen hoop ik dat je wat reacties krijgt waar we wat mee kunnen en misschien wat oplevert. Zal ondertussen eens informeren bij Broadcom RAIDCore of er iets bekend is met DM10 of een serie met poort 0 problemen.

Ik zal dit topic volgen en eventueel melding maken van nieuwe informatie.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
John2B schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 19:29:
Zit niet echt mee zo te zien

Ik weet niet hoeveel disken je hebt aangesloten, anders zou je port 0 wederom voor een tijdje niet gebruiken en kijken hoe dat draait.

Ondertussen hoop ik dat je wat reacties krijgt waar we wat mee kunnen en misschien wat oplevert. Zal ondertussen eens informeren bij Broadcom RAIDCore of er iets bekend is met DM10 of een serie met poort 0 problemen.

Ik zal dit topic volgen en eventueel melding maken van nieuwe informatie.
Alvast hartelijk dank, John2B :) Ik hoop ook dat er wat mensen gaan reageren die deze controller eventueel met de DaimondMAX 10 serie gebruiken Overigens werk ik tot nu toe met 4 schijfen..

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 30-07-2005 20:11 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Na een paar weken weer prima gedraaid te hebben heb ik vanavond weer een critical array ;( . Nu ben ik alles weer aan het nalopen o.a. firmware update's. Nu kan ik om de een of andere reden niet meer vinden waar aangegeven wordt welke firmware de RAIDcore gebruikt. Als ik de setup in ga van de kaart zie ik het versie nummer nergens staan, zo ook tijdens het booten niet. Kijk ik er nu echt overheen of moet ik het ergens terug kunnen vinden in de software? Ik ben er namelijk niet zeker van of v1.4.1 of v1.4.2 er opstaat, eigenlijk ga ik er vanuit dat de nieuwste firmware al aanwezig zou zijn aangezien de kaart veel nieuwer is.

Deze Maxtor schijfen en de RAIDcore controller zijn de eerste S-ATA produkten die ik heb en ik moet zeggen dat ik de degelijkheid van met name de S-ATA aansluitingen en kabels maar mager vindt. Helemaal als je deze met P-ATA gaat vergelijken, ik heb de hele tijd het idee dat er speling zit op de connectoren, je kunt ze ook heen en weer bewegen. Ik vraag mij af hoe dat bij andere controllers en eventueel kabels is.

Als alles gewoon werkt, werkt het ook goed van dat betreft ben ik kwa performance best tevreden over het geheel. Alleen dat zo af en toe disk 0:0 wegvalt is zeer iriterend.

Edit: extra tekst toegevoegd.

[ Voor 66% gewijzigd door _Dune_ op 10-08-2005 01:09 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Maar is verder niemand die ervaring heeft met deze controller, met name in combinatie met de betreffende Maxtor schijfen? Oops dit had dus een edit moeten zijn. :X Het wordt laat.

[ Voor 20% gewijzigd door _Dune_ op 10-08-2005 01:07 ]