Norrod PC

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0rk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 20:30
Wederom een vraag van deze n00b (zie topic "MyCom PC) over mijn toekomstige PC...

ik ga m'n computer gebruiken voor de gebruikelijke informatica projecten (daarvan weten jullie waarschijnlijk meer dan ik), Tv-kijken, en het spelen van de laatste games.
ik heb het liefst dat 'ie de komende 3-4 jaar mee kan zonder al te veel updates.

ik heb op aanraden Norrod geprobeerd, en ben op het volgende uitgekomen:

Behuizing NoRRoD Midi ATX zwar € 35,00
Asus MB A8N-SLI Deluxe S939 € 165,00
AMD Athlon64 3500+ S939 € 259,00
Cooler CPU AMD/Intel € 0,00
DDRAM 512Mb PC3200 400MHz € 59,00
DDRAM 512Mb PC3200 400MHz € 59,00
HDD 250Gb 7200rpm SATA 16Mb € 129,00
Plextor 16x DVD ROM speler ZWA € 37,50
NEC 3540 DVD +/- Rewr 16sp zwa € 49,00
XFX GeForce 7800 GTX 256Mb € 599,00
Pinnacle PCTV Stereo kaart PCI € 57,50
Geluidskaart 5.1 PCI € 12,50
Linksys 1 Gigabit netwerkkaart € 32,50
Systeemassemblage € 45,00
Microsoft Windows XP Home NL € 99,00
Installatie van OS software € 20,00
Samsung SM 930 BF 19 inch TFT € 397,50
McAfee Virusscan 9 NoRRoD NL € 15,00
NoRRoD garantie uitbreiding € 75,00

TOTAALPRIJS ALLE SYSTEMEN incl. BTW: € 2.145,50

kan hiermee wat ik wil, en heb ik niet iets gemist??

bvd, Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:31

Piggen

Lekker bakkie

Op zich wel, maar ik zou toch voor een fatsoenlijke kast+voeding en een betere geluidskaart gaan.
Verder lijkt me OS installatie en Norton Antivirus (er zijn goede gratis alternatieven) nogal overbodig, maar dat is aan jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Prima systeem, daar kun je de komende 4 jaar zeker wel mee vooruit. Voor games zal er over 2 a 3 jaar wel een neiuwe videokaart in moeten wil je de maximale prestaties houden.

Ik weet niet of geld een issue is, maar een 6800 of een X800 kaart een stuk goedkoper. :) (je laat je belazeren als je 599 voor die kaart moet betalen, je kunt hem nu al voor 550 of minder krijgen!)

Ook kan ik een Western Digital Raptor als bootdisk zeker aanraden!

[ Voor 30% gewijzigd door frankknopers op 29-07-2005 22:29 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

bonzz.netninja

Niente baffi

ik ben wel benieuwd naar het merk geheugen, en 20euro o.s installatie.....dat kan je zelf ook. Een dvd speler én een dvd brander, met 1 zo;n ding ben je toch ook klaar?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:31

Piggen

Lekker bakkie

bonzz.netninja schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 22:26:
ik ben wel benieuwd naar het merk geheugen, en 20euro o.s installatie.....dat kan je zelf ook. Een dvd speler én een dvd brander, met 1 zo;n ding ben je toch ook klaar?
Zo kun je DVD's kopieren, dus dat is wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Niet als je de CD/DVD rechtstreeks wilt kopieren naar een leeg schijfje! En aangezien zo'n DVD spelertje maar 20-25 euro kost zou ik daar niet op bezuinigen. Zeker niet in verhouding tot de rest van het systeem!

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het bij Norrod altijd maar de vraag welk geheugen ze erin doen / op voorraad hebben, dat zou ik nog even navragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De CSL FAQ bevat een stuk over dit soort topics. Simpelweg een boodschappenlijstje posten is eigenlijk niet echt de bedoeling ;) :
Systeemvragen: Wat moet ik kopen? Is dit goed?

Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is (de beruchte Hoe is dit systeem? vragen) zal direct worden verwijderd; wat wel en niet bij elkaar past is terug te vinden in de guides, de search en natuurlijk de manuals van de desbetreffende hardware (welke je gewoon kunt downloaden van de site van de producent).

Een vraag over het samenstellen van een systeem met specifieke eisen en/of voor specifieke toepassingen, voorzien van zoveel mogelijk relevante informatie en weergave van jouw eigen gedachtegang waarom je tot bepaalde keuze's bent gekomen en waarom je daar niet uitkomt, heeft een veel hogere kans van slagen [/norml]:)[norml]

Wil je graag een voorbeeld zien van een complete en specifieke Hoe-is-dit-systeem vraag, klik dan hier. Wil je graag een voorbeeld hoe het niet moet, klik dan hier.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.