MyCom Computer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0rk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 20:30
Beste Tweakers,

ik zoek al een aantal maanden een nieuw PC'tje, omdat ik binnenkort in groningen op kamers ga voor m'n informatica studie.
ondanks dat ik informatica ga studeren ben ik een ongeloofelijke n00b op hardware gebied, het grootste deel van mijn ervaring zit in het uitelkaar schroeven van ouwe schoolcomputers :P. Een hele doos losse onderdelen kopen zit er dus niet in, omdat ik wel graag een werkende bak heb ipv een heel mooi smeulend kunstwerk.

na lang zoeken ben ik op aanraden van een vriend terecht gekomen op de MyCom site, en heb daar een comp samengesteld, die m'n ouders als slagings kado voor me willen betalen. ik ga m'n computer gebruiken voor de gebruikelijke informatica projecten (daarvan weten jullie waarschijnlijk meer dan ik), Tv-kijken (vandaar de 8erlijk dure win XP MCE), en het spelen van de laatste games.
ik heb het liefst dat 'ie de komende 3-4 jaar mee kan zonder al te veel updates.

hier de spec's:

Processor
Besturingssysteem
Moederbord
Geheugen
Harde schijf
Videokaart
Behuizing
CD/DVD-ReWriter
CD/DVD-speler
Muis- en toetsenbordcombinatie
TFT monitor
Geheugenkaartlezer
AMD Athlon 64 3800+ (2,4 GHz) processor
Microsoft Windows Media Center Editition
ASUS A8V Deluxe moederbord
Corsair 1 GB TWINX XLL PC3200 DDR SD
Western Digital 250 GB harde schijf
Sapphire RADEON X800 PRO, 256 MB
CoolerMaster Centurion 5
ASUS 16x DVD±ReWriter Double Layer
ASUS DVD-E616P1
Logitech Cordless Desktop MX3000
Sony SDM-HS75PB 17" TFT scherm
Apacer 14-in-1 geheugenkaartlezer

Meerprijs € 1.359,15
Basissysteem € 791,95
Totaal € 2.151,10

(dit is op basis van systeem 4 van MyCom)

nu heb ik een aantal vragen:
1. Is MyCom een betrouwbare leverancier? (ik heb al wel wat positieve verkalen gegoord, maar een stilstaande klok staat ook 2x per dag goed)
2. Zitten er nog bottlenecks in dit systeem die ik niet heb gezien (niet sterk genoege voeging, boute combi van 2 of meer onderdelen etc etc)
3. is dit het beste wat er op dit moment, voor deze prijs en op deze manier (op maat gemaakt) te koop is?

Bij voorbat dank voor de genomen moeite,
Dirk Zittersteyn a.k.a. d0rk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-07 09:43
Ik denk dat er zeker meer is te krijgen voor die prijs. Het ligt er alleen aan of je bij mycom wil bestellen of bij een online winkel en hem daar dan gewoon in elkaar laat zetten. Als je online bestelt ben je nl vaak een stuk goedkoper uit dan bij een 'fysieke' winkel. En je hebt meestal veel meer keus dan bij de mycom.

Als je wat meer wil weten daarover zou ik in de Best buy guide kijken: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2005
Daar staat vaak wel nuttige informatie.

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 23:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:17
Het enige wat ik kan bedenken is je cordless desktop. Dan moet je wel vaak batterijen verwisselen voor je muis. Zelf vond ik het zonde en heb ik een muis met draad. (mx500)
Ook schijnen de maxtor schijven iets beter te zijn dan WD, maar dat maakt eigenlijk niet zoveel uit. Zelf heb ik trouwens een 19" scherm omdat dat relaxter kijkt dan 17" (zelfde res. maar groter oppvervlak). Als je niet van plan bent te gaan overklokken zou ik minder duur geheugen nemen (wel a-merk) en voor een 19" scherm gaan.
Daarnaast kan je toch in de T.net shopsurvey kijken voor beoordelingen van MyCom?

Het is trouwens zeker niet 'het beste wat er voor deze prijs te koop is', maar daarvoor moet je denk ik toch zelf bouwen :D En waarom zou je een 'achterlijk dure MCE' kopen als je bij een redelijk goedkoop TV kaartje (zoals mijn leadtek winfast tv 2000 xp) al een mooie afstandbediening krijgt en gewoon in WinXP tv kunt kijken?

[ Voor 27% gewijzigd door Ahrnuld op 28-07-2005 21:02 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-05 21:04
Mijn mening betaal je veel te veel voor dat systeem. Laat eens een offerte maken bij een winkeltje in groningen of bij Norrod. Ik weet niet hoe Norrod qua service is(zal ook wel te lezen zijn in de shopsurvey), maar ben een keer bij digi-huis geweest in de buurt van de korreweg en daar wilden ze alles wel uitleggen...(aan mij dan destijds :P )

Mycom is ook veel te ver weg voor als je in groningen zit.

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:44
je kan ook even kijken met de pc builder op de alternate site deze is uitgebreiderje hebt hier veel meer keuze dan bij mycom. ik heb mijn pc daar ook besteld en dat is goed bevallen.

[ Voor 9% gewijzigd door martijn- op 28-07-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-07 21:47
Ik denk dat je echt geen waar voor je geld krijgt.

Processor: je kunt veel beter gaan voor óf een dualcore óf een goedkopere. De sweetspot ligt nu rond de 3000+ en 3200+. Het is echt zonde om meer geld uit te geven aan een processor, die nauwelijks beter presteert. Zet dat geld op de bank en koop er later een upgrade voor. Of spaar het alvast op voor je volgende computer.

Windows kun je zeer waarschijnlijk goedkoop via je opleiding krijgen, kies dus voor een PC zonder Windows, dan koop je die later via bijv. Surfspot.

Geheugen is echt zonde van je geld. Ik neem aan dat je niet gaat overklokken, dus neem dan gewoon het meest cheap-ass geheugen (of goedkoopste merkgeheugen, bijv. Corsair valueram).

Harde schijf is op zich goed. Het is handig om een schijf te kopen die minstens beschikt over SATA aansluiting en NCQ ondersteuning.

De TFT monitor is op dit moment zeker geen beste keus. Als ik jou was zou ik gaan voor een betaalbare MVA/PVA monitor. Je kunt bijv. gaan voor de Samsung 193P, de Dell 1905FP of een vergelijkbare goedkopere monitor van een ander merk. Bespaar hier aub niet op. De monitor overleeft zeer waarschijnlijk je computer. Je zit er altijd achter. Dus zorg dat je er één koopt met een goede voet (in hoogte verstelbaar) en bij voorkeur met DVI! Of kies voor een Dell 2005FWP, dat is een betaalbare 20 inch breedbeeld monitor met een goed panel en voet (hij is nu 540 euro incl. verzenden). (Grote monitor is ook lekker voor films, TV etc).

*Kuch* tv-kaart lijkt mij ook wel handig. Kies er dan één die wordt ondersteunt door MCE (lang niet alle) en met twee tuners. Dat kost iets meer, maar dan kun je TV kijken en ook opnemen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 08:47

gakkethijs

niks

uhm maar je wil dus tv kijken ik mis de tv kaart. je hebt geen windows mediacentre nodig om tv te kijken wel een tv kaart. en inderdaad je kan voor goedkoper beter krijgen. elke goed i-net shop heeft assemblage optie.

edit : voor betere uit zie post boven :D

[ Voor 10% gewijzigd door gakkethijs op 28-07-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0rk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 20:30
volgens mij zit er bij de WinXP MCE van MyCom ook een tv-tuner, maar na 't lezen van de shopsurvey (tnx JvS) heb ik toch maar besloten een andere leverancier te zoeken...
@hoedje: zo'n monitor is natuurlijk wel prachtig, maar ik denk dat t wat minder practisch is tijdens 't gamen (maar met een draadloze desktop kan ik natuurlijk ver weg gaan zitten :P) ook heb ik 2 weken lang moeten slijmen om een comp van deze prijs te krijgen, dus ik denk nie dat ik snel zo'n scherm krijg... maar ik zal kijken..

ook ben ik bang dat als ik nu een "sweetspot" processor koop, ik al snel weer achter zal lopen op het gebied van snelheid....

@mdh : als het goed is heeft deze muis een cradle, dus batterijen is nie zo'n probleem, missch dat 't toetsenbord wat batterij-intensief wordt, maar daar heb ik helaas geen ervaring mee...

@Martijn: thanx voor 't advies, ik zal eens ff kieken wat ik kan doen....

de TFT had ik er per ongeluk tussen laten staan, dit was ook zeker niet degene die ik op 't oog had...

sorry btw dat ik nie gewoon bij ShopS. heb gekeken, maar ik was gewoon nog nie bekend met deze functie van de site (hij is groot en ik ben klein.... dat is niet eerlijk ;))
Pagina: 1