Beste Tweakers,
ik zoek al een aantal maanden een nieuw PC'tje, omdat ik binnenkort in groningen op kamers ga voor m'n informatica studie.
ondanks dat ik informatica ga studeren ben ik een ongeloofelijke n00b op hardware gebied, het grootste deel van mijn ervaring zit in het uitelkaar schroeven van ouwe schoolcomputers
. Een hele doos losse onderdelen kopen zit er dus niet in, omdat ik wel graag een werkende bak heb ipv een heel mooi smeulend kunstwerk.
na lang zoeken ben ik op aanraden van een vriend terecht gekomen op de MyCom site, en heb daar een comp samengesteld, die m'n ouders als slagings kado voor me willen betalen. ik ga m'n computer gebruiken voor de gebruikelijke informatica projecten (daarvan weten jullie waarschijnlijk meer dan ik), Tv-kijken (vandaar de 8erlijk dure win XP MCE), en het spelen van de laatste games.
ik heb het liefst dat 'ie de komende 3-4 jaar mee kan zonder al te veel updates.
hier de spec's:
Meerprijs € 1.359,15
Basissysteem € 791,95
Totaal € 2.151,10
(dit is op basis van systeem 4 van MyCom)
nu heb ik een aantal vragen:
1. Is MyCom een betrouwbare leverancier? (ik heb al wel wat positieve verkalen gegoord, maar een stilstaande klok staat ook 2x per dag goed)
2. Zitten er nog bottlenecks in dit systeem die ik niet heb gezien (niet sterk genoege voeging, boute combi van 2 of meer onderdelen etc etc)
3. is dit het beste wat er op dit moment, voor deze prijs en op deze manier (op maat gemaakt) te koop is?
Bij voorbat dank voor de genomen moeite,
Dirk Zittersteyn a.k.a. d0rk
ik zoek al een aantal maanden een nieuw PC'tje, omdat ik binnenkort in groningen op kamers ga voor m'n informatica studie.
ondanks dat ik informatica ga studeren ben ik een ongeloofelijke n00b op hardware gebied, het grootste deel van mijn ervaring zit in het uitelkaar schroeven van ouwe schoolcomputers
na lang zoeken ben ik op aanraden van een vriend terecht gekomen op de MyCom site, en heb daar een comp samengesteld, die m'n ouders als slagings kado voor me willen betalen. ik ga m'n computer gebruiken voor de gebruikelijke informatica projecten (daarvan weten jullie waarschijnlijk meer dan ik), Tv-kijken (vandaar de 8erlijk dure win XP MCE), en het spelen van de laatste games.
ik heb het liefst dat 'ie de komende 3-4 jaar mee kan zonder al te veel updates.
hier de spec's:
Processor Besturingssysteem Moederbord Geheugen Harde schijf Videokaart Behuizing CD/DVD-ReWriter CD/DVD-speler Muis- en toetsenbordcombinatie TFT monitor Geheugenkaartlezer | AMD Athlon 64 3800+ (2,4 GHz) processor Microsoft Windows Media Center Editition ASUS A8V Deluxe moederbord Corsair 1 GB TWINX XLL PC3200 DDR SD Western Digital 250 GB harde schijf Sapphire RADEON X800 PRO, 256 MB CoolerMaster Centurion 5 ASUS 16x DVD±ReWriter Double Layer ASUS DVD-E616P1 Logitech Cordless Desktop MX3000 Sony SDM-HS75PB 17" TFT scherm Apacer 14-in-1 geheugenkaartlezer |
Meerprijs € 1.359,15
Basissysteem € 791,95
Totaal € 2.151,10
(dit is op basis van systeem 4 van MyCom)
nu heb ik een aantal vragen:
1. Is MyCom een betrouwbare leverancier? (ik heb al wel wat positieve verkalen gegoord, maar een stilstaande klok staat ook 2x per dag goed)
2. Zitten er nog bottlenecks in dit systeem die ik niet heb gezien (niet sterk genoege voeging, boute combi van 2 of meer onderdelen etc etc)
3. is dit het beste wat er op dit moment, voor deze prijs en op deze manier (op maat gemaakt) te koop is?
Bij voorbat dank voor de genomen moeite,
Dirk Zittersteyn a.k.a. d0rk