[XP] Windows Bestandsbeveiliging bij installatie Office XP

Pagina: 1
Acties:

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03 22:50
Misschien moet ik dit juist in [XP] Unattended CD Project deel 4 posten, maar ik wist dit niet zeker. Sorry als ik het dus verkeerd doe.

Ik heb met het alom bekend N-Lite een gestripte Win XP gemaakt (SP2 included). Dit ging helemaal goed en de installatie hierna werkt ook perfect en ik was blij ;). Totdat ik Office XP probeerde te installeren, ik krijg namelijk bij de installatie een melding van Windows Bestandsbeveiliging of ik zo vriendelijk wil zijn om de Windows XP cd-rom wil plaatsen. Met de gemaakte cd werkte dit natuurlijk niet en dus ben ik alsnog afhankelijk van de originele Win XP cdrom.

Nu is mijn vraag hoe ik dit moet oplossen? Wat had ik niet moeten afvinken in N-Lite?

UPDATE: Ik heb deze melding nu ook gehad bij de installatie van Windows Media Player 10 --> gemodde cd erin en hij doet het..
UPDATE2: Onderhand ook bij de installatie van de NVidia Drivers, annuleren en de installatie wordt voltooid..

[ Voor 14% gewijzigd door kikibu op 29-07-2005 18:41 ]

• kikibu
- Kick - Probleem nog niet opgelost.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Met nLite verniel je op een bepaalde manier je Windows - dat kan heel acceptabel zijn en goed gaan, het kan ook mis gaan - bij jou gaat het nu mis :)

Begin eens met een 'sfc /scannow' maar ik geloof dat dit een enigszins bekend probleem is met nLite :)

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Wat elevator zegt,

en probeer hier maar is support op te krijgen bij Microsoft...

MS: "Goedemiddag Microsoft, waarmee kan ik u helpen"
Jij: "Ja ik krijg de melding over Windows beveiliging...blabla als Office probeer te installeren"
MS: "Aha en wat voor CD gebruikt u?"
Jij: "Nou ik heb zelf met een-of-ander wokkie-wokkie tooltje zelf een WinXP CD in elkaar geknutselt zodat ook direct SP2 erin zit"
MS: "Sorry, maar wokkie-wokkie tools zoals deze worden niet ondersteund, goedemiddag.."

Maar ff zonder gekheid, je kan niet verwachten van een NIET MS Tool dat een CD waarmee op deze manier SP2 is geslipstreamt ook nog 100% werkt.

Ik zou zeggen kijk ff hier voor "The Microsoft way": http://support.microsoft.com/kb/828930/

En dit lijkt volgens mij wel op je probleem:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;900910

[ Voor 12% gewijzigd door hellbringer op 03-08-2005 16:45 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Het slipstreamen is het probleem niet - het probleem is dat mensen zaken gaan weglaten die toch overbodig zijn en vervolgens erachter komen dat de helft niet meer werkt :)

• kikibu
elevator schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:46:
Het slipstreamen is het probleem niet - het probleem is dat mensen zaken gaan weglaten die toch overbodig zijn en vervolgens erachter komen dat de helft niet meer werkt :)
Op zich heb jij gelijk. Bij mij is het SP2 slipstreamen een bijkomstigheid, ik wilde vooral niet nodige programma's, services eruit filteren en zo een cd met Office XP en wat andere superhandige software erop te maken, zodat ik 1 cd nodig had bij een snelle reinstall. :)

De pc werkt eigenlijk gewoon goed nu, geen enkele melding whatsoever, dus. Als ik sfc /scannow doe, dan krijg ik tal van die meldingen, is eigenlijk ook wel logisch.

Dus nu mijn vraag, wat ik moet ik enablen bij nLite om die meldingen niet meer te krijgen bij het installeren van programma's? Óf ..

Heb ik die bestanden niet nodig (zie UPDATE2) bij Office XP e.a. en kan ik die meldingen gewoon negeren of uitzetten en zo ja hoe?

• kikibu
Iemand?

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik zou gewoon een "normale" Windows XP install pakken - je creeert alleen maar ellende voor jezelf op deze manier imho :)
Pagina: 1