18 Wheels of Steel: Convoy

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 12.765 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:02
Anoniem: 82972 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:24:
- Samenwerking met stuur is niet echt 100%. Nu kon ik wel rijden met mijn Logitech Momo, maar schakelen en alles moest ik nog met het keyboard doen, omdat je geen functies aan het stuur kon toewijzen.
Ik heb een Thrustmaster Force Feedback Racing Wheel, en daarbij kon ik prima knoppen toewijzen aan het stuur, ik heb alle belangrijke functies op het stuur gezet.

SRK35ZS-W

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-06 20:05
Scooper schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:41:
[...]
Ik heb een Thrustmaster Force Feedback Racing Wheel, en daarbij kon ik prima knoppen toewijzen aan het stuur, ik heb alle belangrijke functies op het stuur gezet.
Het zal mij benieuwen, Ik heb ook een Logitech Momo, maar vorige keer kon ik ook alle knoppen toewijzen aan mjin stuur

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Lekker zo'n download manager die keihard naar c: download, ook als het niet past daar...8)7

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02-2024
Ik vind ditsoort spellen ook prachtig!!

Hard truck 1 was eigenlijk het leukste met de moderne europese trucks.

Ik zie wat mensen praten over modden. Is er een NL mod voor Hard truck 18wos?!?!

[ Voor 28% gewijzigd door Heuving op 01-09-2005 14:58 ]

• Scooper
Nvidiot schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:52:
Lekker zo'n download manager die keihard naar c: download, ook als het niet past daar...8)7
Dat kun je wijzigen door tijdens he downloaden op de link te klikken onderin de downloader. Dan kun je hem gerust op d: laten downloaden

SRK35ZS-W

• Cardinal
the raptor schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:55:
Ik vind ditsoort spellen ook prachtig!!

Ik zie wat mensen praten over modden. Is er een NL mod voor Hard truck 18wos?!?!
De nieuwe versie zal uitgerust worden met een editor. maar voorheen waren het vooral mensen die met eigen applictaties aanpassingen aan het spel maakt. Vooral voor PTTM waren er verschillende skins voor trucks en trailers te krijgen, nu willen ze die community een boost geven door uit te komen met een editor.

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:16
the raptor schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:55:
Daar ben ik het wel mee eensch!!! Stel je voor gewoon een Scania V8 :9 ....ipv een Peterbilt

The sky is the limit

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Hmm, er gaat iets goed mis met het spel bij mij... Ik zie wel de lichten en de interface (menus, schade balk etc) maar voor de rest helemaal NIETS, geen truck, geen weg, het blijft compleet zwart :(

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

EasyJet schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:13:
[...]

Daar ben ik het wel mee eensch!!! Stel je voor gewoon een Scania V8 :9 ....ipv een Peterbilt
een volvo FH16,610PK en 2.800NM koppel dat even aan een 14 versnellings bak, dat zal best wel leuk gaan ;)

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Hmm oke heb net even de demo gedownload (ging hier wel redelijk, 200kb/s voor 128 mb gaat nog wel redelijk) maar als ik een nieuwe game start zie ik wel de km teller en dat alles, maar geen omgeving of whatsoever maar zwart en daar blijft het bij. Drivers zijn de nieuwsten dus daar kan het ook niet aan liggen, heb verschillende grafische instellingen geprobeert maar dat heeft geen nut... :{

edit: volgens mij zijn er wel nieuwere drivers, even proberen dan maar

[ Voor 9% gewijzigd door Bleet op 01-09-2005 15:23 ]

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Anoniem: 37384

Wat een tegenvaller die demo zeg.
Spel loopt voor geen meter, en het ziet er gewoon slecht uit voor de FPS
die je krijgt. Vergeleken met andere spellen is dit zwaar onder de maat.
Tevens veel fouten in beeld opbouw, die rode brug bij San Fransisco, oh mijn god. Onwijs veel artifacts als ik ook maar een klein beetje naar links kijk.
Ook in steden vage storingen in het beeld.
Verder lijkt het me een beetje hetzelfde als PttM. Weinig nieuws dus,
ik speel de resterende tijd die ik heb van de demo niet eens uit.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 20:57

OMD

Anoniem: 37384 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:32:
Wat een tegenvaller die demo zeg.
Spel loopt voor geen meter, en het ziet er gewoon slecht uit voor de FPS
die je krijgt. Vergeleken met andere spellen is dit zwaar onder de maat.
Tevens veel fouten in beeld opbouw, die rode brug bij San Fransisco, oh mijn god. Onwijs veel artifacts als ik ook maar een klein beetje naar links kijk.
Ook in steden vage storingen in het beeld.
Verder lijkt het me een beetje hetzelfde als PttM. Weinig nieuws dus,
ik speel de resterende tijd die ik heb van de demo niet eens uit.
hmzzz, klinkt goed :X

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Als ik in de grafische opties kies voor de laagste kwaliteit shaders zie ik wel alles. Voor de rest sluit ik mij aan bij Mork_Van_Ork. Het draait redelijk in 1024x768 met de shader instellingen op z'n laagst. Dat is wel erg laag voor een XP3000+, 1 GB ram en een 9800 Pro. Ik weet niet of ik 'm wel koop met dit soort prestaties...

Nog een tweede probleem: ik moet steeds de muis pakken om in m'n spiegels te kunnen kijken. Leuk idee, maar met de muis rechts van m'n toetsenbord is dat vrij vervelend spelen... Misschien dat het beter wil met de muis links, maar m'n demo tijd is op.

[ Voor 30% gewijzigd door Nvidiot op 01-09-2005 16:22 ]

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-06 18:25

DeluxZ

Livin' the good life

tjah..misschien veranderd het in het hele spel het is ook nog maar een demo hoor :9

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• Opperhoof
  • Laatst online: 12:44
offtopic: als je demo tijd op is kun je dan niet even opnieuw installeren ofzo..?

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 20:57

OMD

kan je hem maar echt 1x spelen dan ???? en dan nooit meer???

wtf??

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Scooper
Nvidiot schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:14:
Nog een tweede probleem: ik moet steeds de muis pakken om in m'n spiegels te kunnen kijken. Leuk idee, maar met de muis rechts van m'n toetsenbord is dat vrij vervelend spelen... Misschien dat het beter wil met de muis links, maar m'n demo tijd is op.
Dit vond ik ook irritant ja, en ik kon zo snel geen optie vinden om het met een knop op het toestenbord te doen. Erg irritant.

SRK35ZS-W

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06 23:37
Ik heb een probleem met het geluid :r

Het begint na een aantal seconden enorm te kraken, wat kan ik hier aan doen?
:|

• Scooper
Laat me raden, Soundblaster Live 1024?

Dat probleem heb ik met wel meer spellen, heb het ook even met dit spel gehad, maar ging uit zichzelf weer over :(

SRK35ZS-W

• Wokkel1982
Scooper schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:37:
Laat me raden, Soundblaster Live 1024?

Dat probleem heb ik met wel meer spellen, heb het ook even met dit spel gehad, maar ging uit zichzelf weer over :(
Klopt.

Ik heb het inmiddels verholpen door het geluid op 22KhZ te laten lopen.

OMD schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:27:
kan je hem maar echt 1x spelen dan ???? en dan nooit meer???

wtf??
Een uur mag je het spelen.
Je kunt hem ook gelijk kopen via een applicatie, welke hetzelfde is als bij rFactor, een nieuw racesimulatiespel.

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 19:13

B-lennium

Volvo 164 1975!

sorry, maar als dit het spel is??? weinig verandering met de vorige versie..

+

truck rijd sneller
aan / af koppelen van trailer moeilijker
groter
draait goed op een 4200ti & 3000+ (ik had toch graag gezien dat mn bak hem niet kon draaien, dat beloofd namelijk wat grafische pracht)
leuke verkeers knooppunten

-

nog steeds even saaie omgeving
slecht geluid/graphics
geen 'normale' spiegels (hier boven ook genoemt)

al met al zou ik de game niet kopen

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Wokkel1982
Hij valt mij erg tegen, de wegen zijn wel langer, maar de wegenkaarten vind ik erg onoverzichtelijk.En er zijn ERG weinig tankstations langs de snelweg.

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:25
Ik vind het raar dat die metertjes in de cabine niet meelopen, en het stuur vreemd 8)7

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-06 21:43
Leuke demo. maar dat je maar 1 uur kan spelen vind ik dus echte BAGGER! Ik hoop dat ik het ergens kan downloaden want alleen al omdat je het maar een uur kan spelen wil ik het niet kopen :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 12:34

Dentheman

Zie signature

Het realisme is wel met sprongen vooruit gegaan, alles is wat echter, zoals het onderstuur. De graphics zijn wel redelijk, iig beter dan de vorige versie, en het draait wel redelijk soepel op een amd2200 athlon (2200 mhz) 512 mb, en een ti4200 :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-06 21:43
Nee, maar ik heb wel een mailtje voor je.

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 02-09-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

Leuk, dacht ik. Een nieuw 18WOS spel! Maar het commentaar hier is nou niet echt positief. Ga de demo niet proberen, als ie uit is haal ik hem toch meteen. Hard Truck heb ik altijd veel gespeeld en de andere 18WOS delen ook en ik ben benieuwd of Convoy de rest kan overtreffen. Sommige dingen zien er iig goed uit. Zoals het verkeer en de trucks :)

[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 02-09-2005 17:31 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Als ik jou was zou ik toch de demo maar even spelen om te kijken of je 't spel echt wel wilt hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TommyGun schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 17:31:
Leuk, dacht ik. Een nieuw 18WOS spel! Maar het commentaar hier is nou niet echt positief. Ga de demo niet proberen, als ie uit is haal ik hem toch meteen. Hard Truck heb ik altijd veel gespeeld en de andere 18WOS delen ook en ik ben benieuwd of Convoy de rest kan overtreffen. Sommige dingen zien er iig goed uit. Zoals het verkeer en de trucks :)
Nou, ik zou em sowieso ff downloaden dan, die demo.
Kan toch geen kwaad? Het is maar een klein bestand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

Anoniem: 37384 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 18:41:
[...]

Nou, ik zou em sowieso ff downloaden dan, die demo.
Kan toch geen kwaad? Het is maar een klein bestand ook.
Erm het ligt er ook maar net aan wat andere onder 'halen' verstaan O-)

Hij kost 20 Dollar bij http://www.cduniverse.com...heels+of+Steel+Convoy.htm. Goedkoop? Dat is een prijs voor de Budget bak :?

[ Voor 24% gewijzigd door TommyGun op 02-09-2005 19:54 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82972

Kopen werkt het best als je hem langer wilt spelen

[ Voor 49% gewijzigd door Fuelke op 19-09-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65750/full.jpg

Zo, maar meteen even een snelheidsrecordje gezet dankzij een bug bij Las Vegas waar je de vergetelheid in kan rijden (van de kaart af). Het spel ziet er leuk uit, maar de performance valt vies tegen. M'n 6800GT heeft moeite met 1280x1024 met verder alles op de hoogste settings. Dat valt dus vies tegen, zeker als je kijkt naar wat je er voor terug krijgt qua eyecandy. Ik had in ieder geval het idee dat ik een beta zat te spelen. Deze vind ik voorlopig nog niet interessant genoeg om m'n geld aan uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 12:34

Dentheman

Zie signature

Maar wat is eigenlijk het doel van in 'convoy' rijden want als je achter of vlak voor eeen truck rijdt, komt er bovenin het scherm een aantal vrachtwagentjes.....

btw, wel leuk dat het achteruitrijden veel realistischer is :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik vind hem leuk...in die uur ben ik van san fransico , los angeles ,las vegas tot aan bijna op de helft van de map gekomen , alles in vol gas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
weet iemand al een datum van de final release?

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Tot op heden kan ik bij bol.com niets vinden over een releasedate.
Om even terug te komen op de mod van europa.
Ben zelf niet helemaal thuis in het maken van 3d modellen maar als chauffeur kan ik wel diverse fotos maken van interieurs van moderne vrachtwagens regelen.
Als er mensen zijn die goed zijn op 3D gebied zouden die ook een gedeelte kunnen doen wat modelling betreft.

Verder moeten we even bekijken hoe het zal moeten gaan met de borden op de snelwegen welke in europa verschillend zijn per land.
Komende tijd ga ik er ook even mee aan de gang (als ik tenminste genoeg tijd heb) :|
Als chauffeur ben je weinig thuis dus zal ik een gedeelte onderweg moeten doen.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02-2024
Edwin van Cleef schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:06:
Tot op heden kan ik bij bol.com niets vinden over een releasedate.
Om even terug te komen op de mod van europa.
Ben zelf niet helemaal thuis in het maken van 3d modellen maar als chauffeur kan ik wel diverse fotos maken van interieurs van moderne vrachtwagens regelen.
Als er mensen zijn die goed zijn op 3D gebied zouden die ook een gedeelte kunnen doen wat modelling betreft.

Verder moeten we even bekijken hoe het zal moeten gaan met de borden op de snelwegen welke in europa verschillend zijn per land.
Komende tijd ga ik er ook even mee aan de gang (als ik tenminste genoeg tijd heb) :|
Als chauffeur ben je weinig thuis dus zal ik een gedeelte onderweg moeten doen.
Ik kan wel 3D models maken. Alleen is mijn mod kennis beperkt.
Ik zou dus wel 3ds max modellen kunnen aanleveren.

Borden op de snelweg e.d. lijkt me simpel. Dat is een kwestie van het data bestand openen en de jpg/gifjes vinden en photoshoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyras
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 14:53
King_Louie schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 22:51:
[afbeelding]

Zo, maar meteen even een snelheidsrecordje gezet dankzij een bug bij Las Vegas waar je de vergetelheid in kan rijden (van de kaart af).
Ahh jij had t gat ook gevonden? zeker ook de verkeerde afslag gepakt en toen toch nog even proberen of je niet lekker naar boven kan rijden?
Ik vind dit spel echt gaaf, hopelijk komt de cd-versie snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

the raptor schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:16:
[...]

Borden op de snelweg e.d. lijkt me simpel. Dat is een kwestie van het data bestand openen en de jpg/gifjes vinden en photoshoppen.
Als je kijkt naar bijvoorbeeld de verkeersborden in europa verschillen ze nog wel eens per land.
In nederland zijn ze bijvoorbeeld blauw (snelwegborden)
In belgie groen
In frankrijk zijn ze weer blauw op de snelweg en groen op de route national
De Bundesstrasse in duitsland is ook weer geel terwijl ze op de autobahn weer blauw zijn.
Grensovergangen hoeven niet zoveel gemaakt te worden alleen zwitserland heeft nog een grens binnen west europa.

Verder hebben we in spanje italie en frankrijk weer te maken met tolwegen.

Ik vermoed dat het nog een hele klus zal gaan worden om dit te realiseren.

Engeland zou ook nog wel eens voor problemen kunnen zorgen mbt links rijden :P

Het zal bij elkaar een flinke klus worden zodra de game uit is zal ik alle medewerking kunnen verlenen.

Verder moet ik even kijken of de editor ook scripts ondersteund dat zou het bijvoorbeeld makkelijker maken om de simulatie van de tijdscyclus te maken van bijvoorbeeld de tunnel onder het kanaal (kanaaltunnel) waar alleen treinen doorheen rijden.

Aangezien het eigenlijk een lowbudget uitgave is van een spel verwacht ik geen wonderen van deze editor.
Maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
ik vond de editor van pedal to the metal wel aardig eruit zien....borden enzo uit verschillende landen zijn wel op internet te vinden...plaatjes dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Als je de demo van trygames.com activeert heb je gewoon de volledige versie van het spel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Heb net even de game gedownload en gespeeld.
Hij loopt verschrikkelijk traag op mijn systeem.
Een p4 2.4 @ 2.6 met een getweakte 6800LE loopt hij zelfs houterig op 1024*768 :X

ik hoop dat de orginele versie wat beter zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

De demo *IS* de volledige versie, hij is echter vrij kieskeurig wat betreft drivers. Als je een ati kaart hebt, updaten naar de nieuwste drivers. Bij Nvidia kaarten hangt het er vanaf welke driver je moet hebben, de oplossing staat ergens hier http://truckpol.proboards35.com/index.cgi?board=new18 maar ik kan 'm zo snel niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:00
Man ik heb hem nu pas getest, die demo zit echt vol met bugs. Zodra ik door een stad rijd zie ik niets anders dan rode en blauwe vierkanten flitsen, zo erg dat ik soms zelfs blind rijd. Met dat soort artifacts is het gewoon onspeelbaar.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Wat ik op het TruckPol forum lees ziet er ook niet goed uit ...
je wordt al twee weken gebanned als je iets te gortig bent met commentaar geven op het spel.

Zoals het nu is, is het gewoon een achteruitgang t.o.v. PTTM.
Er zijn veel bugs bij gekomen, voornamelijk grafische bugs.

Daarnaast is de hele opzet van bedrijf stichten, geld verdienen weggelaten. Het enige wat nog geld kost is upgrades voor trucks aanschaffen, trucks kun je gewoon gratis ruilen.

Goede toevoegingen zijn wel:
- Je kan met twee bakken aanhangers tegelijk rijden
- Uitgebreider, groter en ruimer opgezet wegennet

Wat ik wel vind is dat het nu ERG lang duurt voordat je van SF naar Atlanta bent,
maar dat ontmoedigt ook wat meer om niet dat soort tijdrovende (maar wel goed verdienende) klussen aan te nemen. Is wat realistischer.

Ik wacht sowieso op patches voordat ik er aan ga beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Op zich is het mooi dat het lang duurt om van de oost naar de westkust te rijden, maar je kunt niet saven als je lading bij je hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Kan je echt niet saven...? O... Ik hoopte erop dat je met dit spel echt heel lang zou kunnen rijden en dan tussendoor saven om de volgende dag weer verder te gaan. En bij lang rijden dacht ik dan aan uren. Net als in het echt. Maar schijnbaar is dat teveel verwacht... Want als ik het goed begrijp en je binnen een uurtje van de West- naar de East-Coast...? Ik ken de hele serie verder niet maar zit al lang te wachten op een game waarin je veel kunt rijden over grote afstanden. Een soort van superdeluxe Midtown Madness Cruise mode met 100 (1000!) kilometers weg. Waar je echt van alles en nog wa ziet. Maar ja, dat zit er voorlopig dus nog niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
nah..lekker dan....demo aangeschaft zodat ik toch kan spelen...paar uurtjes aan het rijden, en ik kan niet saven....knap lullig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 18:22
Scooper schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 01:00:
Op walmart staat hij voor 23 augustus maar ik vertrouw meer op GamesUniverse die geeft aan dat hij vanaf 25 augustus kan worden verkocht.

Ik heb voor vooral de eerste versie van 18wos veel gespeeld, geniale game. Ik hoop wel dat hij lekker realistisch blijft.
Realistisch blijft??? ik vraag me af of deze serie realistisch wordt...
De physics komen totaal niet overeen met een echte vrachtwagen. Neem bijvoorbeeld alleen al het remvermogen. Een moderne vrachtwagen heeft een veel kortere remweg dan de wagens in het spel.

Ook het vermogen valt vies tegen, 380kW is het sterkste wat ik gezien heb in het spel (516pk), maar het lijkt eerder 180kW, bij elk lullig heuveltje zakt de snelheid in. In werkelijkheid heb ik geregeld 500pk vrachtwagens gezien die volgeladen met boomstammen (in zweden, waar net als in Nederland een veel hoger terreingewicht is toegestaan als in de US) nog een paar tandjes bij schakelde tegen een behoorlijke heuvel (7-8% schat ik zo). Leuk detail, laatst zag ik een documentaire over vrachtwagens in de US en daar was een transport waar een speciaal opgeleide chauffeur bij moest komen om met het GVW van 40 ton te rijden.... (hier in NL is het max GVW 50 ton en dat mag je met groot rijbewijs en chauffeurs diploma meteen rijden....).

Eigenlijk moet er een spel komen maar dan door Europeanen gemaakt met echte vrachtwagens en niet van de all show & no go dingen...

Ik vind een truck sim een leuk id, maar dan moet het wel een realistische sim worden...

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Anoniem: 135195 schreef op zondag 04 september 2005 @ 21:58:
Kan je echt niet saven...? O... Ik hoopte erop dat je met dit spel echt heel lang zou kunnen rijden en dan tussendoor saven om de volgende dag weer verder te gaan. En bij lang rijden dacht ik dan aan uren. Net als in het echt. Maar schijnbaar is dat teveel verwacht... Want als ik het goed begrijp en je binnen een uurtje van de West- naar de East-Coast...? Ik ken de hele serie verder niet maar zit al lang te wachten op een game waarin je veel kunt rijden over grote afstanden. Een soort van superdeluxe Midtown Madness Cruise mode met 100 (1000!) kilometers weg. Waar je echt van alles en nog wa ziet. Maar ja, dat zit er voorlopig dus nog niet in...
Precies, de klok loopt zo verschrikkelijk snel... erg jammer. Er moet een real-time modus komen voor dit soort spellen. Zo was/is er toch ook een 24hr van Le Mans race spel met een real time modus?
Ideetje in combinatie met het kaartenmateriaal van een navigatiesysteem? Dat je door heel Europa kunt rijden in real time.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

golfdiesel schreef op zondag 04 september 2005 @ 22:58:
[...]

Realistisch blijft??? ik vraag me af of deze serie realistisch wordt...
De physics komen totaal niet overeen met een echte vrachtwagen. Neem bijvoorbeeld alleen al het remvermogen. Een moderne vrachtwagen heeft een veel kortere remweg dan de wagens in het spel.

Ook het vermogen valt vies tegen, 380kW is het sterkste wat ik gezien heb in het spel (516pk), maar het lijkt eerder 180kW, bij elk lullig heuveltje zakt de snelheid in. In werkelijkheid heb ik geregeld 500pk vrachtwagens gezien die volgeladen met boomstammen (in zweden, waar net als in Nederland een veel hoger terreingewicht is toegestaan als in de US) nog een paar tandjes bij schakelde tegen een behoorlijke heuvel (7-8% schat ik zo). Leuk detail, laatst zag ik een documentaire over vrachtwagens in de US en daar was een transport waar een speciaal opgeleide chauffeur bij moest komen om met het GVW van 40 ton te rijden.... (hier in NL is het max GVW 50 ton en dat mag je met groot rijbewijs en chauffeurs diploma meteen rijden....).

Eigenlijk moet er een spel komen maar dan door Europeanen gemaakt met echte vrachtwagens en niet van de all show & no go dingen...

Ik vind een truck sim een leuk id, maar dan moet het wel een realistische sim worden...
Er zitten natuurlijk ook wat maartjes aan en ik spreek uit mijn ruime ervaring ;)
Zelfs vrachtwagen met ontzettend veel pk's zakken terug in een klim als ze volgeladen zijn.
Heb een aantal jaren met een scania v8 gereden met 530 pk en ook die zakken terug in de klim.
Een overvloed aan pk's is meestal een waarborg dat hij langer vasthoud in een klim met lage toeren alvorens je terug moet schakelen.
Dit loopt over het algemeen ook samen met een flink brandstofverbruik van (schrik niet) 180 liter op 100 kilometer.
Gemiddeld gebruikt zon vrachtwagen per rit ongeveer 30 a 32 liter per 100 km met een gemiddelde vracht.
Ik rijd zelf met fruit en als ik beladen ben met meestal 26 pallets peren heeft hij er meer moeite mee dan met een vracht aardbeien.
Zelf rijd ik nu met een Daf 95XF spacecap met 430 pk en het valt mij op dat bijvoorbeeld in engeland ik regelmatig een klim heb waarvan ik denk "dat valt mij tegen"want optisch lijkt het niet zoveel.

Het verschil met een amerikaanse en europese truck is als volgt
Als je hier in Europa een vrachtwagen koopt liggen er meestal motoren in van de fabrikant zelf zoals Scania,Daf,Volvo,MAN.
Bij renault zitten er in de zwaardere uitvoeringen een motor in van een Mack

In amerika stel je zelf je auto samen
Je koopt een peterbilt je kiest zelf je slaapcabine uit en kiest zelf uit wat voor motor je er onder de kap wilt laten lepelen.
De meest voor de hand liggende keuze bij bijvoorbeeld Peterbilt is een Catterpillar diesel omdat dit ook onderdeel is van paccar (ja idd de zelfde als daf)
ook kan je kiezen tussen een cummins,Detroit diesel etc.
Iedere motor kan wel de aangegeven pk's leveren maar het woord koppel zegt heel veel meer.
Ik vind bijvoorbeeld dat mijn Daf met 430 PK minder goed trekt dan een scania R420 met 420pk.
Zelfde pk range maar andere opbouw van motor.

kortom die autos die jij in zweden hebt gezien kunnen wel beschikken over (op het plaatje) 500 pk maar daar is meestal aan gesleuteld.
Een wat ruimere afstelling van de brandstofpomp kan namenlijk ook wonderen doen.
Internationaal chauffeurs die ooit een andere brandstofpomp op hun auto hebben gekregen in zweden roepen dan ook altijd dat hun auto het beter doet dan ooit daarvoor.
Er zijn diverse oorzaken te bedenken dat de ene auto beter trekt dan de andere.
Ik denk gezien de PTTM wat ik ook geheel uitgespeeld heb dat ze voor de gulden middenweg hebben gekozen.

Wat betreft die 50 ton dat is alleen in nederland toegestaan en verdeeld over 6 assen.
Met 5 assen is het maximum gewicht van een vrachtwagen hier in nederland net als in de meeste landen van europa gewoon 40 ton
en de hele lange voertuigen hier in nederland (25 meter) maximaal 60 ton
Maar omdat wij met dergelijke 25 meter combinaties en 50 ton totaal gewicht niet over de grens mogen blijft het beperkt tot nederland.
In Engeland waar ik voornamenlijk op rijdt is het maximaal gewicht vastgesteld op 39 ton.
dat ze daar net als hier veelal met 6 assen rijden is vanwege de wet die voorschrijft dat je met 6 assen minder wegenbelasting behoeft te betalen omdat dit volgens de regering in engeland het wegdek minder beschadigd.

Het maximaal gewicht in amerika bedraagt 36 ton totaal gewicht.

Verder even ter indicatie:
Mijn auto beschikt over 16 versnellingen.
Het stuk van Arnhem naar Apeldoorn bij Terlet zit ook een klim in.
In de meeste gevallen en bij een gemiddelde vracht zakt mijn auto daar ook terug van 90km/u naar ongeveer 80 a 75 km/u
Vals plat noem ik dat altijd optisch niet echt zichtbaar maar de auto moet behoorlijk werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Edwin van Cleef op 04-09-2005 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Edwin van Cleef schreef op zondag 04 september 2005 @ 23:44:
[...]In amerika stel je zelf je auto samen
Je koopt een peterbilt je kiest zelf je slaapcabine uit en kiest zelf uit wat voor motor je er onder de kap wilt laten lepelen.
De meest voor de hand liggende keuze bij bijvoorbeeld Peterbilt is een Catterpillar diesel omdat dit ook onderdeel is van paccar (ja idd de zelfde als daf)
ook kan je kiezen tussen een cummins,Detroit diesel etc.
Iedere motor kan wel de aangegeven pk's leveren maar het woord koppel zegt heel veel meer.
Ik vind bijvoorbeeld dat mijn Daf met 430 PK minder goed trekt dan een scania R420 met 420pk.
Zelfde pk range maar andere opbouw van motor.
Toch hoor ik vaak het omgekeerde, dat de Daf motoren beter vanuit onderin trekken, maar bij de nieuwe R serie van Scania kan dat natuurlijk veranderd zijn. Wat ik meestal wel hoor is dat als chauffeurs eenmaal met Daf en/of Scania hebben gereden ze meestal niet zo graag ergens anders in rijden.
kortom die autos die jij in zweden hebt gezien kunnen wel beschikken over (op het plaatje) 500 pk maar daar is meestal aan gesleuteld.
Een wat ruimere afstelling van de brandstofpomp kan namenlijk ook wonderen doen.
Internationaal chauffeurs die ooit een andere brandstofpomp op hun auto hebben gekregen in zweden roepen dan ook altijd dat hun auto het beter doet dan ooit daarvoor.
De Zweedse regelgeving is idd wat soepeler, maar ook daar kom je vandaag de dag niet zo heel makkelijk meer weg met dit soort gesleutel. En daar begint ook de brandstofprijs zeer te doen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Smokalot
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-03-2016

Sir Smokalot

luctor et ejaculator

Da's best interessant, om de ervaringen an echte truckers te lezen. Leuke posts!
Maar wat een stelletje nazi's daar op het truckpol-forum, je mag geen kritiek leveren, anders word je gebanned... Maar ja, er zit ook een Pool als moderator, die is waarschijnlijk niet anders gewend.
Wel grappig trouwens dat de slechtste chauffeurs van Europa daar moderaten. De 3 keer dat ik tot nu toe scherp uit heb moeten wijken met de auto op de A2 Hannover-Berlijn voor Poolse trucks staan me nog vers in het geheugen gegrift....(vooral de laatste keer, toen ik als gevolg daarvan bijna een 7-serie in mijn achterkant had tegen de 200 p/u)

Samson gets me lifted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
ik ben bij truckpol 4 tot 5 keer bezig geweest om te registreren, telkens weer werd mijn account geblokkeerd totdat ik de email van mijn orange gebruikte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

leuke post hierboven jah :P vooral aangezien mijn vader ook "trucker" is ( ik noem het liever gewoon vrachtwagenchauffeur :9 no offence )

wel jammer dat ze slecht tegen kritiek kunnen daar. Ze kunnen alleen maar verbeteringen aanbrengen toch :9

[ Voor 32% gewijzigd door DeluxZ op 05-09-2005 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
the raptor schreef op Sunday 04 September 2005 @ 11:16:
[...]

Als ik heb goed heb begrepen zijn de nieuwe modellen gemaakt in Maya en niet in 3D Max
speed24 schreef op zondag 04 september 2005 @ 17:54:
Wat ik op het TruckPol forum lees ziet er ook niet goed uit ...
je wordt al twee weken gebanned als je iets te gortig bent met commentaar geven op het spel.
Misschien als je te gortig bent met ungefundamenteerd commentaar geven op het spel. Daarnaast heeft Truckpol vrij weinig te maken met de makers van het spel. Er is af en toe wel een van de programmeurs van SCS aanwezig. Probleem is dat er wel commentaar kan worden gegeven, alleen af en toe waren het meer Bash topics dan dat er wat zinnigs werd vermeld IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Smokalot
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-03-2016

Sir Smokalot

luctor et ejaculator

cardinal808 schreef op maandag 05 september 2005 @ 16:46:
[...]

Misschien als je te gortig bent met ungefundamenteerd commentaar geven op het spel.
Ok, sorry maar hier moét de spellingscorrector even optreden....
Het is natuurlijk ongefundeerd commentaar en niet ongefundamenteerd commentaar. Ik weet dat leipe moslims erg in trek zijn in de media, dus dat zal wel tot je babylonische spraakverwarring hebben geleid :).
Toch denk ik niet dat er 100-den mensen zijn geweest die alleen maar "kutspel" oid geroepen hebben, dus een beetje zielig is het toch echt wel.
Ik ben wel benieuwd wanneer het retail gespeeld kan worden, maandje of 2 nog??

Samson gets me lifted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Heb een paar weken terug even een gesprek gehad met een engelse agent van de verkeerspolitie en die wist mij het volgende te vertellen.

80% van de ongevallen met vrachtwagens in engeland zijn chauffeurs bij betrokken uit het voormalig oostblok waaronder polen,litouwen,letland en rusland.

Bij verscherpte controleakties in engeland naar dit soort chauffeurs en transportbedrijven is het volgende aan het ligt gekomen.
In heel veel gevallen worden er hier in nederland of elders in west europa een stel vrachtwagens opgekocht (2e hands)
Eenmaal buiten de poort blijken de kopers stapels met nummerplaten bij zich te hebben die er vervolgens opgeschroeft worden.
Hiermee gaan ze meteen rijden en vracht vervoeren in geheel west europa.
Dit allemaal zonder verzekering,wegenbelasting en een ongekeurd dus mischien onveilig voertuig.
Verder bleken een aantal chauffeurs alleen in bezit te zijn van een B rijbewijs waarmee ze dus alleen een personenwagen mogen besturen.
Nabij Birmingham staat een parkeerplaats vol met in beslag genomen vrachtwagens welke niet meer verder mogen rijden tot aan alle betalings,verzekerings en overige papieren verplichtingen is voldaan.
Leuk detail is dat dit soort mensen admin zijn op een truckersforum :P

Verder weet ik overigens niet of het spel net als PTTM draait onder openGL of onder directX iemand die het wel weet?
zodra het spel op de markt is zal ik het zeker kopen en eens rustig gaan bekijken wat er allemaal met de editor mogenlijk is.

Wanneer mensen die de 3D ontwerpen maken bepaalde voorbeelden willen hebben moeten ze bij mij maar aangeven waarvan ik fotos moet maken.
Ik zal het per merk specificeren en fotos maken van rondom de vrachtwagen.
Tevens moet ik nog een manier verzinnen om geluiden van de betreffende vrachtwagens op te nemen
Verder zullen we ook andere opleggers moeten creeeren omdat die hier in europa anders opgebouwd zijn dan in de states.
Ik heb al diverse ideeen in mijn hoofd van het hoe aan te pakken voor verdere uitwerking zouden we tzt een appart topic kunnen openen omdat anders het huidige topic te ver af zal dwalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:16
@ Edwin,

Tof verhaal zeg!!! Weer wat geleerd!

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Edwin van Cleef schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:33:
Leuk detail is dat dit soort mensen admin zijn op een truckersforum :P
Vind je het gek op een pools forum :P
Verder weet ik overigens niet of het spel net als PTTM draait onder openGL of onder directX iemand die het wel weet?
zodra het spel op de markt is zal ik het zeker kopen en eens rustig gaan bekijken wat er allemaal met de editor mogenlijk is.
OpenGL :)
Wanneer mensen die de 3D ontwerpen maken bepaalde voorbeelden willen hebben moeten ze bij mij maar aangeven waarvan ik fotos moet maken.
Ik zal het per merk specificeren en fotos maken van rondom de vrachtwagen.
Tevens moet ik nog een manier verzinnen om geluiden van de betreffende vrachtwagens op te nemen
Verder zullen we ook andere opleggers moeten creeeren omdat die hier in europa anders opgebouwd zijn dan in de states.
Voor de modellen kan men beter opzoek gaan naar blueprints, die vaak speciaal voor 3D applicaties beschikbaar zijn, maar de specificaties kunnen zeer waardevol zijn. Zeker als een truck 250km/u in het spel rijd en je zo'n flauw vermoeden hebt dat ie niet zo hard kan :P
Ik heb al diverse ideeen in mijn hoofd van het hoe aan te pakken voor verdere uitwerking zouden we tzt een appart topic kunnen openen omdat anders het huidige topic te ver af zal dwalen.
Lijkt me een leuke, moeten alleen even wachten tot het spel wat beter verkrijgbaar is, dan op het moment en eens kijken wat het brengt.

Daarnaast zijn de meeste problemen bij SCS bekend, maar ik heb zo'n vermoeden dat de community sneller en betere aanpassingen zal maken op het spel.
Sir Smokalot schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:24:
[...]
Ok, sorry maar hier moét de spellingscorrector even optreden....
Het is natuurlijk ongefundeerd commentaar en niet ongefundamenteerd commentaar. Ik weet dat leipe moslims erg in trek zijn in de media, dus dat zal wel tot je babylonische spraakverwarring hebben geleid
laten we zeggen dat het een ungefundementeerde warme dag was.

Daarnaast wordt er op truckpol harder gemodereerd dan we hier gewend zijn op GoT, maar als er 17 topics geopend worden omdat men de snelheidsmeter bagger vind, kan dat gerust in een topic ipv 17

[ Voor 17% gewijzigd door Cardinal op 06-09-2005 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154193

Waneer komt die game nauw uit

Zit al 3 weken te wachten en lees verder niks meer over de Release

Alleen die van 1 September
Alleen het is al 6 September bij mij en de winkels zeggen van Ja Uuhh

Wij hebben nog niks binnen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nauw ik heb idd ook gehoord dat het niet zo goed moet zijn.
Verder komt er een beter uit

rig n'roll
Deze game bevat meer Realiteit en vele beteren grafix
De mappen ( 2 ) volgens mij zijn echt onwijs groot
Je rijdt namelijk aan de ene kant in america en in de Andere kant in Europa
( zover als ik gelezen heb op de rig n'roll website )

Ik denk dat iedereen deze game meer in de smaak zal vallen dan Convoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edwin van Cleef schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 03:24:
die mapeditor zat ook al in pedall to the metall :)
Om een mod te maken heeft het heel wat voeten in de aarde lijkt mij.
Ik wil hieraan best mijn bijdrage leveren wanneer het zover mocht komen.
We zouden natuurlijk allemaal samen kunnen werken om iets te realiseren.
Ben zelf vrachtwagenchauffeur dus als er dan iets nodig mocht zijn hoor ik het wel.

Even afwachten waneer deze op de nederlandse markt uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

De demo van Trymedia wordt de volledige versie als je 'm aanschaft. Deze is *IDENTIEK* aan de versie die op cd staat en in de winkel ligt, met als enig verschil de compressie van de bestanden.

Let wel dat Rig'n'Roll veel meer programmeurs in dienst heeft dan SCS, bij SCS hadden ze maar TWEE programmeurs en het is direct een budget titel, er is gewoon niet genoeg geld om 30 trucks perfect van binnen en buiten te modelleren etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja Sry er ging even iets fout geloof ik
Maar over het bovenstaande

idd we kunnen die game eens lekker maken zo hoe wij het willen
Altands zover ik het nog allemaal weet.
Verder mis ik het BAKKIE bij Convoy om met andere Truckers te praten ( niet gezien in demo )
En de zwaailichten ( voor uitzonderlijk vervoor en gewoon zo voor op de truck )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Anoniem: 154193 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:53:
Ja Sry er ging even iets fout geloof ik
Maar over het bovenstaande

idd we kunnen die game eens lekker maken zo hoe wij het willen
Altands zover ik het nog allemaal weet.
Verder mis ik het BAKKIE bij Convoy om met andere Truckers te praten ( niet gezien in demo )
En de zwaailichten ( voor uitzonderlijk vervoor en gewoon zo voor op de truck )
had je die in PTTM dan die zwaailichten ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 10:03
Even een kleine reactie over de DAF en de Scania R, de nieuwe R is stukken vlotter onderin, bij onze R230 kunnen we met ongeveer 550 toeren met 12 ton wegkomen ;)

Zijn er in convoy eigenlijk mee sturende achterassen??

[ Voor 16% gewijzigd door M@rijn op 06-09-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

M@rijn schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:01:
Even een kleine reactie over de DAF en de Scania R, de nieuwe R is stukken vlotter onderin, bij onze R230 kunnen we met ongeveer 550 toeren met 12 ton wegkomen ;)

Zijn er in convoy eigenlijk mee sturende achterassen??
De R230 bestaat niet dat zal dan de P230 moeten zijn :)
Over die meesturende achterassen heb ik nog niets gehoord maar ik ga er vanuit dat dit niet het geval zal zijn.
Tevens lijkt het mij moeilijk namaken om meesturende achterassen in een oplegger te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12-2024

Syngrow

Framerate is life

Edwin van Cleef schreef op zondag 04 september 2005 @ 23:44:
[...]

Wat betreft die 50 ton dat is alleen in nederland toegestaan en verdeeld over 6 assen.
Met 5 assen is het maximum gewicht van een vrachtwagen hier in nederland net als in de meeste landen van europa gewoon 40 ton
en de hele lange voertuigen hier in nederland (25 meter) maximaal 60 ton
Maar omdat wij met dergelijke 25 meter combinaties en 50 ton totaal gewicht niet over de grens mogen blijft het beperkt tot nederland.
Met 5 assen mag je in Nederland gewoon 50 ton laden hoor ;)
Zover ik weet zijn de regels hier gewoon 11,5 ton per aangedreven as. 10 ton per niet aangedreven as en 18 ton voor een aangedreven tandemstel (2 assen direct achter elkaar dus)
Om die 11,5 ton per aangedreven as te krijgen moeten ze overigens ook nog minimaal 1,5 meter uit elkaar zitten (het zogenaamde wide-spread tandemstel krijg je dan)

Op deze manier kun je bv op een 4 assige vrachtwagen met 4 aangedreven assen (een zogenaamde 8x8) 46 ton totaal wegen zonder iets verkeerd te doen. Een simpele extra niet aangedreven as zorgt er dan al voor dat je de 50 ton haalt (wat overigens wel het maximum terreingewicht hier is voor auto's onder de 18 meter)

Hier thuis rijden we rond met een 8x6 van Terberg en deze mag 44,5 ton totaal wegen volgens de Nederlandse regels, hier is helemaal niks illegaal aan. Nederland heeft gewoon mooie regels ;)

(misschien wel een beetje off-topic maar toch)

[ Voor 73% gewijzigd door Syngrow op 07-09-2005 10:10 ]

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeluxZ schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:56:
[...]

had je die in PTTM dan die zwaailichten ? 8)7
Uuuhh nee niet echt
Altands ik ben ze nergens tegen gekomen op trucks en ik speel het toch al vrij lang dus het lijkt me niet.
maar waneer komt Convoy nauw uit????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Je kan hem al kopen via internet. 22 euro dacht ik gezien te hebben bij de demo maar moet je wel met creditcard betalen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
bij valuesoft ook http://www.valusoft.com/products/18wheelsconvoy.html
zal niet lang meer duren denk ik....hoop dat ze toch een paar foutjes weg hebben gehaald die ik tegen kom van de versie van trymedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja maar ik wil hem liever gewoon zo hebben want dan kan ik hem installeren waar ik dat wil.
maar je weet dus niet precies waneer hij uit komt in europa???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
via truckpol kwam ik op een zweeds website waar een datum van 9-9-2005 stond
daar was ie in ieder geval al te bestellen

ik mag dan wel de trymedia versie hebben, maar ik ga uiteraard ook de cd versie kopen, ben wel dan dubbel uit...maar vind het zijn geld wel waard....wat anderen weer niet vinden

[ Voor 44% gewijzigd door nnndoh op 07-09-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uuuhhhh ik wil dat spel gewoon op CD hebben
Het is namelijk handig want dan kan ik hem op meer PC's zetten
Wat nu dus niet gaat.

En uuuhhh 9-9-2005 Dat is nog een hele maand :? 8)7
Hij komt toch wel eerder uit he in NED 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
9-9 een maand? het is vandaag 7-9 hoor :Z :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Trouwens over die editor in PTTM, waar precies kan ik die vinden? In de directory van PTTM zie ik niets, ik heb nu de 1.07 patch eroverheen gegooit, maar nog kan ik niets vinden. Iemand enig idee of ik die apart kan downloaden? Ik zie wel wat info over een editor voor Across America, maar geen PTTM.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja uuuhh dat wist ik ook wel wilde alleen even opletten of je het zelf ook wist :P

En die map editor is heel simpel

Eerst ga je naar je Config file
Zet je die g_console "1" inplaats van 0
Dan start je het spel op
Ga je naar opties
En dan vinkt je full screen uit
( dat is omdat de Map Editor een BUG heeft als je hem full laat dan slaat hij de heletijd vast)
Maar goed
Dan even je spel opnieuwe opstarten
Gedaan
Dan klik je op je Console toets ( ~ ) dan type je daar
edit america
Dan gaat hij je vanzelf de map editor openen _/-\o_ ( weet ben goed ) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
op truckpol hebben ze gezien dat op sommige plaatjes versie 1.01 staat

dus grote kans dat de boxed versie al gepatcht is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep
Maar eerst moeten we wachten tot overmorgen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
ik zit te verzinnen naar welke winkel ik zal rennen, free record shop? mediamarkt? ...maar ja...mediamarkt is niet altijd snel met nieuwe producten, vaak al gezien met dvd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bij Dixons of Dynabyte of Intertoys

Weet alleen niet wie die game het eerst heeft??? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:22
Zeg heren, slowchat is hier niet de bedoeling ;)

Ja Uuh Ja Uuhh

Sry _/-\o_

maar toch weet ik het nog steeds niet.

Verder heb ik nog een vraagje aan de truckers fans.
Hebben we ook een bakkie in de truck.
Of moet ik gewoon maar liggen karren en niks zeggen??

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Anoniem: 154193 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 08:57:
Ja Uuh Ja Uuhh

Sry _/-\o_

maar toch weet ik het nog steeds niet.

Verder heb ik nog een vraagje aan de truckers fans.
Hebben we ook een bakkie in de truck.
Of moet ik gewoon maar liggen karren en niks zeggen??
Voor zover ik weet is het bakkie weggelaten.
vond het toch al afgezaagde dingen in het begin is het wel leuk later gaan die zelfde teksten nogal vervelen.
We kunnen in ieder geval nog skype gebruiken :P

• nnndoh
  • Niet online
free record shop en dixons hebben het spel nog niet in hun systeem staan, dus waarschijnlijk zullen ze hem deze week ook niet heben

Oke maar er is 1 ding dat me nu bezig houd.

Dixons ( 2 winkels zelfs ) weten niks van Convoy af
Intertoys ook niet
Dynabyte ook niet.

En hun leveransiers ook nog niet.

Uuuhhh komt hij nu vrijdag uit je of nee

En zo nee waneer dan wel??

• nnndoh
  • Niet online
de boxed versie schijnt toch hetzelfde te zijn als die van trymedia....dus er zitten helaas nog teveel fouten in....houd mij natuurlijk niet tegen om hem gewoon aan te schaffen....vandaag of morgen maar eens bij mediamarkt kijken

• ScuL
hehe op mijn PC is die versie zo goed als onspeelbaar. je ziet op sommige plaatsen zo veel artifacts dat je niet meer kunt rijden :X

• nnndoh
  • Niet online
nou...ik heb hem niet kunnen vinden in rotterdam...dus hou ik me wel voorlopig met de trymedia versie bezig....heb nog niet echt veel fouten gevonden in mijn reis van san francisco, atlanta, new york , washington..
toch hoop ik snel op een patch....

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Net de demo gedaan... leuk, wel moeilijk..

Maar dit is wel een game die schreeuwt om TrackIR ondersteuning, aangezien kijken zo belangrijk is...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
plakkertje op je voorhoofd... special head tracking programmaatje voor je webcam en je hebt een trackIR .of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
nnndoh schreef op zondag 11 september 2005 @ 00:46:
plakkertje op je voorhoofd... special head tracking programmaatje voor je webcam en je hebt een trackIR .of bedoel je dat niet?
Volgens mij was er een oplossing van Logitech. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
nnndoh schreef op zondag 11 september 2005 @ 00:46:
Ongeveer.. maar volgens mij wordt TrackIR gewoon niet door het spel ondersteunt.. ik heb zo'n ding staan en die gaf geen teken van leven..

Dat ding is overigens van Naturalpoint ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MrBarBarian op 11-09-2005 11:09 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 10:03
Ja sorie P230 we zitten onderweg steeds te rrrrrr'en als er een R voorbij komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
MrBarBarian schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:08:
[...]

Ongeveer.. maar volgens mij wordt TrackIR gewoon niet door het spel ondersteunt.. ik heb zo'n ding staan en die gaf geen teken van leven..

Dat ding is overigens van Naturalpoint ;)
toen ik eens een 3d helm had zonder head tracking vond ik een programmaatje waarmee je je webcam als headtracker kon gebruiken, en dan kon je je muis bewegingen met je hoofd besturen, dat zou ook met 18 wheels of steel kunnen....daarmaa gebruik je je muis om links en rechts te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14599

iemand al de release datum van dit spel? :)

demo was superleuk alleen jammer dat het maar 1 uurtje was :(

k zit met smart te wachten! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja uuh

Wij Allemaal _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
Jammer dat er nog zo weinig bekend is van de release date van dit spel. Weet iemand hier al meer oveR?

MVG.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste