Stukje uit Memento
leuke foto, maar waarom dat kader? kleuren komen echt totaal niet overéén met time-zero/sx-70/778/600 film
edit:
edit:
dat is idd wel leuk, maar doe dat dan met een polaroidcamera, die dingen kosten geen donder.
[ Voor 53% gewijzigd door lateef op 20-07-2006 16:41 ]
Sorry dat ik niet helemaal voldoe aan de Polaroid standaard, maar het is een foto die ik had liggen van mezelf die ik ook op dezelfde manier op m'n eigen website heb staan. Was ook stukje gemak voor nu, en het ging maar om de knipoog naar Memento.lateef schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:38:
leuke foto, maar waarom dat kader? kleuren komen echt totaal niet overéén met time-zero/sx-70/778/600 film
edit:
[...]
dat is idd wel leuk, maar doe dat dan met een polaroidcamera, die dingen kosten geen donder.
De achtergrond heb ik maar snel even gesoept, omdat een witte backdrop ook zo saai is....
Anoniem: 51473

HaaaaHaHa, dit lijkt de reet van robin wel ( van batman and robin ). Gezien de W moet dit alleen Wobin zijn !!! Of heb ik gewoon een verziekte geest ?
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 51473 op 20-07-2006 21:29 ]
@70373R: Ik vind het deel "zelfportret" er wel erg bekaaid vanaf komen en je hebt inderdaad een merkwaardige kronkel in je hersens
, maar apart is het wel.
@toff, die foto komt uit een eerdere post van het topic. Die is niet van hemzelf.
[rml]hjs in "[ Zelfportretten] Wie zijn de FG'ers acht..."[/rml]
[rml]hjs in "[ Zelfportretten] Wie zijn de FG'ers acht..."[/rml]
De cams zelf niet nee, maar de film is niet bepaald goedkoop, tuurlijk nog wel betaalbaar, maar beetje zonde voor zo'n flauw snapshotjelateef schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:38:
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
Het draait zich niet es zozeer om het feit of het nou wel of niet de reet van Robin is (Anoniem: 51473 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:28:
[afbeelding]
HaaaaHaHa, dit lijkt de reet van robin wel ( van batman and robin ). Gezien de W moet dit alleen Wobin zijn !!! Of heb ik gewoon een verziekte geest ?
En daarbij wil ik niet zeggen dat het niet origineel hoeft te zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Silent Thunder op 22-07-2006 19:53 ]

Kerstbal
Ik ben diegene met de camera
Kan niet stoppen met ontploffen!
Je ziet het
Kan niet stoppen met ontploffen!
Ontzettend mooie/Hippe
(makk0) shots voorbij gekomen zeg!
't wordt toch eens tijd dat ik hier zelf een foto plaats. Ondanks alle verwoede pogingen om op een normale manier een zelfportret te maken (dus met statief+draadontspanner), zijn "mislukt". Helaas dus maar een niet bijster originele raamspiegeling

Achteraf gezien had ik hier natuurlijk iets veel leukers van kunnen maken..
't wordt toch eens tijd dat ik hier zelf een foto plaats. Ondanks alle verwoede pogingen om op een normale manier een zelfportret te maken (dus met statief+draadontspanner), zijn "mislukt". Helaas dus maar een niet bijster originele raamspiegeling

Achteraf gezien had ik hier natuurlijk iets veel leukers van kunnen maken..
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
nou inquestos, je boft 
(pas uit, MaKK0 overdosis
)

misschien niet echt herkenbaar

misschien niet echt herkenbaar (weer)

dan maar nog een die wel duidelijk is...
(pas uit, MaKK0 overdosis

misschien niet echt herkenbaar

misschien niet echt herkenbaar (weer)

dan maar nog een die wel duidelijk is...

[ Voor 19% gewijzigd door MaKK0 op 09-08-2006 21:58 ]
Orginele zelfportretten!
[ Voor 67% gewijzigd door djengizz op 09-08-2006 22:14 ]
Haha, MaKK0, te bruut weer! Keep up the good work! Ziet er goed uit!

Beetje standaard ik weet het

I am the great Cornholio!
Manic_mind, Nikon zeker? ik zie iets aan je kleuren...
Yeps, d70s. Overigens stevig nabewerkt
op de fiets in Japan...

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Let me guess, Photoshop! Je skintones vind ik typisch Nikon - Photoshop...
True true
En nu?
[ Voor 22% gewijzigd door HaterFrame op 14-08-2006 18:09 ]
En oh ja, in RAW geschoten 
Tijd dat Adobe is wat doet aan z'n RAW converter...
Nah, inderdaad. Ik zit nu iedere keer te kutten met C1.... en dat verpest gewoon m'n workflow.julius schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:31:
En oh ja, in RAW geschoten
[...]
Tijd dat Adobe is wat doet aan z'n RAW converter...
Nu ikke, dan...
Is niet echt scherp geworden, maar ik vond het toch een leuke foto.

vlekje op hand is pigmentvlekje, komen tevoorschijn zodra zonnetje schijnt...
Is niet echt scherp geworden, maar ik vond het toch een leuke foto.

vlekje op hand is pigmentvlekje, komen tevoorschijn zodra zonnetje schijnt...
[ Voor 1% gewijzigd door NaN op 16-08-2006 14:27 . Reden: gekloot... ]

Beginner meldt zich aan met simpele spiegelshot. Ander idee sloeg op niks uit

Anoniem: 105262

Of heb je de foto ingescand?
Ik nog ff een vakantiepic met standaard gemaakt:
Heerlijk standaard Alanya / Turkije foto, naja, behalve dat het net op die avond na 3 maanden geen bewolking, beetje bewolkt en slecht weer werd, en geen zon meer was...
Anders hadden we nog wellicht wel een foute zon foto gemaakt (zon tussen onze handen ed. als je in Turkije ben geweest, ken je die foto's wel
Anoniem: 105262 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 21:47:
Arrigi Wel koele cam
Ziet er een beejte onscherp uit... maar ben de laatste tijd ook wel erg kieskeurig.... en heb last van ogen...
[afbeelding]
Heerlijk standaard Alanya / Turkije foto, naja, behalve dat het net op die avond na 3 maanden geen bewolking, beetje bewolkt en slecht weer werd, en geen zon meer was...
Anders hadden we nog wellicht wel een foute zon foto gemaakt (zon tussen onze handen ed. als je in Turkije ben geweest, ken je die foto's wel)

Is ingescand en scherp op m'n gezicht. F/2 (ofzo, heel ver open) dus cam is onscherp.
Eerste waar ik aan dacht (zonder gelezen te hebben) is dat iemand anders de foto had gemaakt, of dat jij het niet was. Foto mag wel wat lichter, of je maakt er net echte silhouetten van. Zo half-zichtbaar vind ik maar weinig aan (nofi). Of het is weer dat m'n scherm eigenlijk net iets te donker afgesteld staat
Hebben we die foto weer.... Kun je niet een foto van jezelf alleen doen?Anoniem: 105262 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 21:47:
Arrigi Wel koele cam
Ziet er een beejte onscherp uit... maar ben de laatste tijd ook wel erg kieskeurig.... en heb last van ogen...
[afbeelding]
Anders hadden we nog wellicht wel een foute zon foto gemaakt (zon tussen onze handen ed. als je in Turkije ben geweest, ken je die foto's wel)

[ Voor 5% gewijzigd door arnax op 27-09-2006 12:04 ]
Een originele zelfportret komt nog wel een x..

[ Voor 3% gewijzigd door Vuvuzela op 28-09-2006 20:08 ]
I served in a company of heroes.
Ik heb er wel eens eerder een neergezet. Maar ik ben niet zo fotogeniek.
Anoniem: 172123
Waarom gebruik je je afdrukknop voor de portretstand niet?Maciek schreef op donderdag 28 september 2006 @ 20:08:
Een originele zelfportret komt nog wel een x..
[afbeelding]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
ideetje waar ik al een poosje mee rond liep.
zelfportretje.
zelfportretje.

http://www.klaasje.com
o.m.g. the likeness is uncanny

[ Voor 3% gewijzigd door Cassius op 05-10-2006 11:37 ]
De meeste mensen deugen!
maar of dat nou positief is weet ik niet hoor
.....creapy mannetje die buscemi, tenminste, dat zijn zijn rollen in films meestal.
Uiteraard lijk je waarschijnlijk alleen op deze foto op buscemi en valt het in het echt weer tegen, maar inderdaad, behoorlijke gelijkenis.
Uiteraard lijk je waarschijnlijk alleen op deze foto op buscemi en valt het in het echt weer tegen, maar inderdaad, behoorlijke gelijkenis.
Dan kom ik er met m'n Buscemi nog goed vanaf.
Van een jaartje geleden:

Jij kan nog geen gebakken ei koken...
Overlaatst leek ik zonder bril wel best op Russel Crowe, volgens iemand.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Ik zou best wat meer op mezelf willen lijken, een aantal jaren terug...
doet me denken aan de foto van relonky, maar hij is zeker zo mooi ook
Mooie foto, je oog komt hier echt goed naar voren en trekt de aandacht. Verder lekker clean, geen onzuiverheden op de huid of andere afleidende dingen.

Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Neuh, gewoon een reportageflitsertje (sb-24) op een statief met een sync-cord eraan
en een grote kamer dan, of een zwarte wand op de achtergrond. Als ik zoiets probeer zie ik overal wel wat wits op de achtergrond

Ik tijdens een foto opdracht in een discotheek hier:

Op het zelfde feest:

Onderste is door de standaard fotograaf daar gemaakt. Ik was daar op het moment alleen omdat starkoo optrad

Op het zelfde feest:

Onderste is door de standaard fotograaf daar gemaakt. Ik was daar op het moment alleen omdat starkoo optrad
De muur achter me was gewoon een witte muur, en daar stond ik niet eens zo ver vanaf Maar wat helpt is om de flitser dichtbij te zetten, dan heb je veel licht-afval als het op de muren weerkaatst en zie je het minder.julius schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:56:
en een grote kamer dan, of een zwarte wand op de achtergrond. Als ik zoiets probeer zie ik overal wel wat wits op de achtergrond
@justawitte: mooie foto!
Ik zal binnenkort mijn eigen kop ook weer eens gebruiken voor de foto.
Ik zal binnenkort mijn eigen kop ook weer eens gebruiken voor de foto.
There you've got a good point. Een snoot zou ook kunnen helpen volgens mij. Maar goed, dat heb ik nietTonio schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:38:
[...]
De muur achter me was gewoon een witte muur, en daar stond ik niet eens zo ver vanaf Maar wat helpt is om de flitser dichtbij te zetten, dan heb je veel licht-afval als het op de muren weerkaatst en zie je het minder.
Overigens is ook op zo'n zelfde manier m'n icon tot stand gekomen 1,5 jaar geleden (als het niet langer geleden is inmiddels

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
^^gers.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Hoelaat kwam die bus nou?
Op dpz is dat naakttopic wel een hit te noemen; iedereen wil opeens uit de kleren
Op dpz is dat naakttopic wel een hit te noemen; iedereen wil opeens uit de kleren
[ Voor 63% gewijzigd door Silent Thunder op 16-10-2006 21:54 ]
op DPZ is iedereen ook altijd erg netjes. Niemand zegt: "ga jij eens met die dikke pens een eindje een andere kant op fietsen." In plaats daarvan zeggen ze: "goede belichting, fijne houding".....maar zo'n lekkere foto was dat óók technisch ècht niet
[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 16-10-2006 22:17 ]
Anoniem: 63942
Kijk maar uit, voor je het weet krijg je nog een boete voor het in het openbaar in je blote kont lopen. Plus nóg een boete omdat je je ID niet bij je hebt (want waar laat je je portemonnee als je in je blote kont loopt???)
Dat hoef je op fok niet te verwachtennomad85 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:17:
op DPZ is iedereen ook altijd erg netjes. Niemand zegt: "ga jij eens met die dikke pens een eindje een andere kant op fietsen." In plaats daarvan zeggen ze: "goede belichting, fijne houding".....maar zo'n lekkere foto was dat óók technisch ècht niet
haha, precies, daarom zit ik ook niet meer op fok, vroegah kon het nog wel leuk zijn, nu is er niks meer van over op fok ongeveerAnoniem: 63942 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:15:
[...]
Kijk maar uit, voor je het weet krijg je nog een boete voor het in het openbaar in je blote kont lopen. Plus nóg een boete omdat je je ID niet bij je hebt (want waar laat je je portemonnee als je in je blote kont loopt???)![]()
[...]
Dat hoef je op fok niet te verwachten
Tweakers zit wel een beetje tussen DPZ en FOK in, maar gelukkig aan de goede kant van die midden

Zelfportret voor een opdracht van de fotoacademie
Och, ik kan me ook nog wel een foto op DPZ herinneren van een dame die wel erg uitdagend uit de kleren ging, en een aantal users die dat toch niet helemaal konden 'handelen'nomad85 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:32:
[...]
haha, precies, daarom zit ik ook niet meer op fok, vroegah kon het nog wel leuk zijn, nu is er niks meer van over op fok ongeveer
Tweakers zit wel een beetje tussen DPZ en FOK in, maar gelukkig aan de goede kant van die midden
Maargoed, ik vind het een gewaagde foto Gizz! Mooi qua belichting (goed gebruik gemaakt van de TL-balk), en natuurlijk ook wel spannend om te maken. Een gemiddeld bushokje staat nou niet langs de meest verlaten wegen
Good Fella schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:12:
Ik tijdens een foto opdracht in een discotheek hier:
[afbeelding]
Op het zelfde feest:
[afbeelding]
offtopic:
ik zie Temptation Veenendaal
ik zie Temptation Veenendaal
offtopic:
Dat zie jij helemaal goed
Dat zie jij helemaal goed
Prima plaat Gizz (erg gedurfd, een 10 voor de moed!). Dat zo'n TL-balk nog zulk mooi licht geeft
(Veel boeken, al heb ik niet het idee dat je ze bestudeerd ("zo zijn onze dieren"/"Naar de Noordpool"
)
déjàvu? Heb je al niet eerder eens zo'n zelfde plaat gepost. Komt bekend voor iigTonio schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:17:
[afbeelding]
Zelfportret voor een opdracht van de fotoacademieMoest een zelfportret maken dat wat over mezelf verteld, nou mogen jullie lekker gaan raden wat dit over mij verteld
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Hmm, denk dat je me met iemand anders verward. En tja, die boeken stapels lagen gewoon op tafel, even bij elkaar geschoven, niet echt op de boeken zelf gelet
.
Volgens mij weet ik wel welke foto je bedoelt ja, waarop ze 30 tal posts erna zei dat ze geen behoefte had aan extra msn en mail contacten e.d.Zoefff schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:24:
[...]
Och, ik kan me ook nog wel een foto op DPZ herinneren van een dame die wel erg uitdagend uit de kleren ging, en een aantal users die dat toch niet helemaal konden 'handelen'
Tonio, kan me alleen zo voorstellen dat je met deze foto uit straalt dat je gek bent op boeken lezen en alleen zijn. Nieuwsgierig typje?
Bij mij komt het anders over. Hij gaat lekker spelen met de PSP dan dat hij gaat lezennomad85 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:03:
[...]
Tonio, kan me alleen zo voorstellen dat je met deze foto uit straalt dat je gek bent op boeken lezen en alleen zijn. Nieuwsgierig typje?
Bingo, ongeveer danrelonky schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:06:
[...]
Bij mij komt het anders over. Hij gaat lekker spelen met de PSP dan dat hij gaat lezen
Anoniem: 176826
Ik dus......
Nikon D50 / Nikor 24-120 VR / pop-up flitser
Deze foto: 120 mm / VR aan / f/5.6 / 1/60 s / programma A / Iso 400 / White balance artifical light (binnen met gloeilamp)
De foto is eigenlijk heel anders geworden als dat ik mij had voorgesteld, dus vandaar dat ik ook nog maar even wat uitleg er bij geef en een vraag.
De camera lag op schoot en ja, eigenlijk is het dus een redelijk standaard spiegelshot. Zonder flits vond ik de kleuren te rood worden, vandaar dat ik de flitser er bij heb gepakt. Dan wordt echter de hele foto blauw, vandaar dat ik met mijn hand heb gebruikt om het licht van de flitser naar mijn gezicht te reflecteren.
De achtergrond is eigenlijk wit, neigend naar lichtgrijs of zoiets. Kan iemand mij uitleggen waarom de foto zo blauw uitslaat bij het gebruik van een flits?
(Ik ben niet ontevreden met het resultaat, maar ik wil het gewoon graag begrijpen. Ander commentaar is dus ook welkom.)
Je zegt zelf al ergens dat je de WB op artificial light had ingesteld. Eigenlijk behoeft dit meer uitleg, vandaar dat ik er wat dieper op in zal gaan..Anoniem: 176826 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 09:51:
[afbeelding]
Ik dus......
Nikon D50 / Nikor 24-120 VR / pop-up flitser
Deze foto: 120 mm / VR aan / f/5.6 / 1/60 s / programma A / Iso 400 / White balance artifical light (binnen met gloeilamp)
De foto is eigenlijk heel anders geworden als dat ik mij had voorgesteld, dus vandaar dat ik ook nog maar even wat uitleg er bij geef en een vraag.
De camera lag op schoot en ja, eigenlijk is het dus een redelijk standaard spiegelshot. Zonder flits vond ik de kleuren te rood worden, vandaar dat ik de flitser er bij heb gepakt. Dan wordt echter de hele foto blauw, vandaar dat ik met mijn hand heb gebruikt om het licht van de flitser naar mijn gezicht te reflecteren.
De achtergrond is eigenlijk wit, neigend naar lichtgrijs of zoiets. Kan iemand mij uitleggen waarom de foto zo blauw uitslaat bij het gebruik van een flits?
(Ik ben niet ontevreden met het resultaat, maar ik wil het gewoon graag begrijpen. Ander commentaar is dus ook welkom.)
Verschillende lichtbronnen hebben verschillende licht intensiteiten maar kunnen ook verschillende licht temperaturen hebben. Je ogen zijn echt meesterlijke zintuigen die zich overal op aanpassen. Met de techniek is het helaas nog steeds anders.
Vroeger had je zogenaamde daglicht films, als je hiermee 's avonds binnen ging fotograferen kreeg je van die gelige foto's. Dit effect kon je teniet doen door een andere film te gebruiken of door bepaalde blauw filters voor je lens te schroeven. In de huidige digitale wereld is het niet veel anders, echter kun je dit op het moment met behulp van je WB (lees witbalans) instellen. Je hebt zonlicht, bewolk, donker, neonlicht etc. Speel maar eens in een fotobewerkingsprogramma met de WB. Als je de kleurtemperatuur van een foto lager zet, dan word hij blauwer, ook wel kouder genoemd. Als je hem hoger zet, dan word hij warmer. Her en der op internet zijn tabbelletjes te vinden. Kaarslicht zal zo tussen de 2000-3000 Kelvin zitten. Gloeilampen tussen de 2500-3500, TL buizen gaan weer wat hoger zitten. Daglicht zit zo tussen de 5000-5500 K.
Je flitser zal waarschijnlijk proberen om de daglicht temperatuur te bereiken, om een zoveel mogelijk "natuurlijke" kleur te bereiken.
Je zegt dat zonder flits de kleuren te rood overkwamen (te warm). Door om je heen te kijken en in te schatten wat voor lichtbronnen je om je heen hebt, kun je de daarbij behorende WB op je camera instellen. Ik weet niet of de D50 het ondersteund, mijn D70 iig wel, maar daarbij kan ik ook nog een lichte aanpassing maken door de kleuren nog iets warmer of juist iets kouder te maken. Eventueel zou je dit achteraf in een foto bewerkingsprogramma ook nog kunnen doen.
Doordat je je flitser hebt gebruikt, zou je zeggen dat je gezicht met vergelijkbaar daglicht uitgelicht zou zijn en je achtergrond een lagere kleurtemperatuur zou hebben en er daardoor gelig uit zou zien. Ik denk echter, dat doordat je je hand gebruikt, de kleur van de flitser door je hand word aangepast en daardoor je camera het probeerd te corrigeren en er daardoor nog een lagere tint uit komt dan je achtergrond, vandaar die blauwe kleur. Probeer het eens met een wit vel, en je zult zien dat de achtergrond waarschijnlijk gelig zal kleuren. Door helemaal niet in te flitsen en je WB goed in te stellen (eventueel handmatig op "set", zie je handleiding voor een how-to) kun je (mits je overal dezelfde type lamp gebruikt in die ruimte) een volledig juiste kleur verkrijgen.
Mooie uitleg, maar nog wat meer uitleg van mijn kant.
Ik had de witbalans ingesteld op artifical light (gloeilampje) omdat de kamer verlicht word door een paar gloeilampen. Zoals gezegd waren de kleuren toen wat meer verschoven naar het rood spectrum, dus inderdaad te warm. Toen ik de flits er bij pakte, werd de gehele foto ineens blauw. Dat effect vond ik wel grappig maar niet gewenst op mijn gezicht. Eerst dacht ik nog dat de camera wellicht een meetfout had gemaakt door de weerspeigeling van de flits in de spiegel, maar ook toen de flits niet meer in de spiegel zichtbaar was, bleef de kleur blauwig.
Om van het blauw af te komen, probeerde ik toen de flits wat te temperen door mijn hand er voor te houden. Het licht viel daarbij (per ongeluk) op mijn gezicht en dat effect vond ik een stuk sterker.
Mijn gezicht is nu nog wat rood uitgevallen, maar de gehele kamer is nog blauw. Als ik een stuk papier zou pakken, neem ik onmiddelijk aan dat mijn gezicht wat lichter wordt, maar eigenlijk vind ik het geheel zo wel aardig, vandaar ook dat ik niet een wit stuk papier ben gaan halen.
n.b. Bij niet via de spiegel flitsen, worden de kleuren veel natuurlijker.
Ik had de witbalans ingesteld op artifical light (gloeilampje) omdat de kamer verlicht word door een paar gloeilampen. Zoals gezegd waren de kleuren toen wat meer verschoven naar het rood spectrum, dus inderdaad te warm. Toen ik de flits er bij pakte, werd de gehele foto ineens blauw. Dat effect vond ik wel grappig maar niet gewenst op mijn gezicht. Eerst dacht ik nog dat de camera wellicht een meetfout had gemaakt door de weerspeigeling van de flits in de spiegel, maar ook toen de flits niet meer in de spiegel zichtbaar was, bleef de kleur blauwig.
Om van het blauw af te komen, probeerde ik toen de flits wat te temperen door mijn hand er voor te houden. Het licht viel daarbij (per ongeluk) op mijn gezicht en dat effect vond ik een stuk sterker.
Mijn gezicht is nu nog wat rood uitgevallen, maar de gehele kamer is nog blauw. Als ik een stuk papier zou pakken, neem ik onmiddelijk aan dat mijn gezicht wat lichter wordt, maar eigenlijk vind ik het geheel zo wel aardig, vandaar ook dat ik niet een wit stuk papier ben gaan halen.
n.b. Bij niet via de spiegel flitsen, worden de kleuren veel natuurlijker.
Anoniem: 144281
Ik ga off-topic een beetje met jules mee... Uitgebreid verhaal wat alles helder maakt! (zelf wist ik het al wel) Omdat je de kleurtemperatuur ook in je voordeel kan gebruiken, maar eventjes een linkje naar de website van Dave Black: spelen met WB voor een moody resultaat Het is dezelfde theorie, maar dan fraai toegepast.
(verklaard ook waarom die man 7 SB-800's heeft...)
Overigens kan de D50 geen aanpassingen doen aan de witbalans, afgezien van de standaardinstellingen zoals bewolkt, daglicht, bla bla... Als je in raw schiet is het echter altijd nog aan te passen.
Overigens kan de D50 geen aanpassingen doen aan de witbalans, afgezien van de standaardinstellingen zoals bewolkt, daglicht, bla bla... Als je in raw schiet is het echter altijd nog aan te passen.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 144281 op 19-10-2006 13:51 ]
Hoi, ik ben Harma, nieuw hier, maar lees al wel een tijdje mee... Heb sinds gisteren mijn Samsung V700 vervangen door een Fujifilm FinePix s9500, en hoop binnenkort wat mooie resultaten te kunnen laten zien. Deze foto is nog genomen met mijn Samsung compactje...

(ISO 59, F 2.8, S 1/30)

(ISO 59, F 2.8, S 1/30)
Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen
Welkom
Ik ben benieuwd naar je foto's met de nieuwe camera, als je van macro houdt, kijk ook eens naar zo'n Raynox lens. Die heeft Justawitte ook gebruikt op die camera geloof ik met zeer mooie resultaten als gevolg
Nou, dat is niet helemaal waar hoor:P...hij heeft geen S9500, maar een canon 10D...das toch wat andersneographikal schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 09:53:
WelkomIk ben benieuwd naar je foto's met de nieuwe camera, als je van macro houdt, kijk ook eens naar zo'n Raynox lens. Die heeft Justawitte ook gebruikt op die camera geloof ik met zeer mooie resultaten als gevolg
Er zijn wel mensen die deze combi hebben, BBQ bijvoorbeeld.
Verder heeft The Alchemist een S5600 met deze raynox lens, redelijk vergelijkbaar voor je misschien.
Kijk even in het S9500 topic voor details, verder misschien in het macro topic. Misschien hou je wel helemaal niet van macro, kan ook nog
Anoniem: 164668
Ik zag dit topic voorbij komen...en ik dacht leuk, hier kan ik ook wel even een pic neerzetten
Even in de Spiegel gemaakt met m'n D50+Kitlens
http://i14.tinypic.com/44l6c6t.jpg
Fijn, maar resize dan je foto voortaan wel naar 600px breed
Even in de Spiegel gemaakt met m'n D50+Kitlens
http://i14.tinypic.com/44l6c6t.jpg
Fijn, maar resize dan je foto voortaan wel naar 600px breed
[ Voor 18% gewijzigd door Zoefff op 25-10-2006 23:53 ]
Je dacht nog, laat ik eens gek (/origineel) doen.Anoniem: 164668 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:16:
Ik zag dit topic voorbij komen...en ik dacht leuk, hier kan ik ook wel even een pic neerzetten![]()
Even in de Spiegel gemaakt met m'n D50+Kitlens![]()
[afbeelding]
Nou, 1/6" uit de hand is best wel origineel hoor 
denk dat pieter de laatste tijd meer met zijn ander hobby bezig is geweest (brommertz prutzen; check de nagels...)
denk dat pieter de laatste tijd meer met zijn ander hobby bezig is geweest (brommertz prutzen; check de nagels...)
Hmz, ik zie alleen een nokiNAnoniem: 164668 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:16:
Ik zag dit topic voorbij komen...en ik dacht leuk, hier kan ik ook wel even een pic neerzetten![]()
Even in de Spiegel gemaakt met m'n D50+Kitlens![]()
[afbeelding]
Die is idd niet te zien die kin... Lijkt een beetje Fok stijl "post hier een foto van jezelf met je camera..."
Patzurrr, met twee bodies... 
Wel een van de weinige gewoon leuke foto's in dit draadje!
haha, iddToff schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 01:20:
Patzurrr, met twee bodies...
had je net een pasfoto nodig? net naar de kapper geweest?
Anders had ik de foto wel gemaakt met m'n ouwe canon a60
Dank uWel een van de weinige gewoon leuke foto's in dit draadje!
Ik had wel even een representatieve foto nodig.jules schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 03:04:
[...]
haha, idd
had je net een pasfoto nodig? net naar de kapper geweest?
En ik meen dat je tegenwoordig niet eens meer mag lachen op een pasfoto.

Ja idd, eenvoudig spontaan; erg treffend.Toff schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 01:20:
Maar lijkt net of je een dikke kras in je lens hebt pauluzzz
[ Voor 7% gewijzigd door Silent Thunder op 27-10-2006 12:21 ]
Als main light had ik een flitser en paraplu op een statiefje gemonteerd. Dat is te zien in de reflectie van de lens. Dat zwarte streepje in het midden is de flitser. Als invulflits voor de (voor de kijkers) rechterkant flitser nummer 2 met slavetrigger.Silent Thunder schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:19:
[...]
Ja idd, eenvoudig spontaan; erg treffend.
Maar lijkt net of je een dikke kras in je lens hebt pauluzzz
Het was een hoop gerommel natuurlijk. Ik heb geen instellampen om schaduwen te kunnen beoordelen en uiteraard kan ik er zelf niets van zien als ik me zelf op de foto zet.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 63942 op 27-10-2006 13:20 ]
Je mag ook niks meer tegenwoordig!Anoniem: 63942 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:11:
En ik meen dat je tegenwoordig niet eens meer mag lachen op een pasfoto.

(alsof je lacht als je word aangehouden. Wellicht om de herkenning tijdens aanhoudingen etc te bevorderen

Ach ja, dit draadje fleur je iig wel weer op
Grappig toppic 
Hier zijn de mijne al ben ik niet zo'n proffesioneel fotograaf als jullie hoor klein beetje hobby bij feestjes. Hoop wel binnenkort een keer een slr te kunnen aanschaffen
.

De volgende is niet door mij gemaakt maar wou em toch ff laten zien (ben het natuurlijk wel).
Hier zijn de mijne al ben ik niet zo'n proffesioneel fotograaf als jullie hoor klein beetje hobby bij feestjes. Hoop wel binnenkort een keer een slr te kunnen aanschaffen
De volgende is niet door mij gemaakt maar wou em toch ff laten zien (ben het natuurlijk wel).
Nooit gedacht dat ik hier ooit nog eens mijn smoel zou posten, maar ik ben net even lekker bezig geweest met een bureaulampje en wat improvisatie ben ik tot dit resultaat gekomen:

Ik ben erg benieuwd wat jullie van deze foto vinden, qua toning, licht en alles. Ik was er zelf niet ontevreden mee zo.

Ik ben erg benieuwd wat jullie van deze foto vinden, qua toning, licht en alles. Ik was er zelf niet ontevreden mee zo.
[ Voor 0% gewijzigd door Wortelsoep op 27-10-2006 19:36 . Reden: even check images gedaan ]
Anoniem: 185234
Ik doe ook even mee...

Dank aan Kees-Jan.. Ik doe hier heel hard aan het werk zijn..
En deze is dan wel echt van mezelf gemaakt..:

Ik ben niet boos en gothic. Kijk maar op foto één, my little pony!
Wat een hoop zonnebrillen hebben jullie trouwens =)

Ik ben niet boos en gothic. Kijk maar op foto één, my little pony!
Er zitten allemaal sterretjes aan je

Leuk hoor, steeds meer vrouwelijk volk @ FG
Leuk hoor, steeds meer vrouwelijk volk @ FG
Leuke foto's! Hoop zeker meer van je te zien!Anoniem: 185234 schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:38:
Ik doe ook even mee...
[afbeelding]
[afbeelding]
Tsja, mode heWat een hoop zonnebrillen hebben jullie trouwens =)
Eh, alleen in de auto....Anoniem: 185234 schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:38:
Nou hier de foto dan van mij! Het is niet een top foto!, maar vond het wel wat hebben. Nu weten jullie alles van meMegin schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:38:
De foto:

[ Voor 2% gewijzigd door Macsylver op 11-11-2006 18:38 . Reden: link naar foto... ]
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
offtopic:
Niet de kleur van je ogen
Niet de kleur van je ogen
Anoniem: 59576
whahaha... zo heet ik ook in t echtAnoniem: 185234 schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:38:
Ik doe ook even mee...
[afbeelding]
wel leuke fotos iig
Like Jules: we hopen meer van je te zien
Helaas, dit topic heeft er geen zin meer in. Probeert u het later nog eens.
Dit topic is gesloten.