Toon posts:

[SBS 2003] Fax modem - neemt niet op of geeft fout*

Pagina: 1
Acties:
  • 591 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje

Ik ben nu al een tijdje bezig een fax modem onder SBS 2003 aan de praat te krijgen maar tot nu toe zonder succes. Nu weet ik dat SBS 2003 niet alle modems ondersteund, weet iemand waar ik deze informatie kan vinden.

Alvast bedankt!

Mark

Verwijderd

op zich is het installeren en configureren van een fax-modem vrij simpel onder sbs 2003...

welk modem gebruik je?
wat heb je al gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 type modems, een Sitecom dc009 56K en een Multitech 28k8.

Bijde types werken wel met het uitbellen en versturen van faxen, alleen het ontvangen is een probleem. De sitecom neemt de tel lijn niet op na het aantal keren over gaan, dat doet de multitech wel alleen na het ontvangen van de fax en het verbreken van de verbinding geeft hij een fout (verder geen extra omschrijving).

Heb je enig idee wat dit kan zijn ik vermoed dat het echt te maken heeft met de ondersteuning van de tel modems is SBS 2003.

Verwijderd

wat staant er in het (application) log voor meldingen van je fax?

Verwijderd

Topicstarter
Alleen dat er een fout is opgetreden van het ontvangen van een fax van nummer ..........
met het type modem

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:57:
Alleen dat er een fout is opgetreden van het ontvangen van een fax van nummer ..........
met het type modem
Welke event-id?
het zijn externe modems, dus misschien heb je hier iets aan?

http://support.microsoft.com/?kbid=839501

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan want 'Fax probleem' zegt wel heel weinig over je daadwerkelijke probleem :)

Verder - dat je modem niet opneemt heeft waarschijnlijk te maken met je modem configuratie - ATS1=1 (geloof ik) wil nog wel eens helpen als je dat intypt in een terminal window :)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

elevator schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 22:53:
Verder - dat je modem niet opneemt heeft waarschijnlijk te maken met je modem configuratie - ATS1=1 (geloof ik) wil nog wel eens helpen als je dat intypt in een terminal window :)
ATS0=1 na eerste telefoonbel, maximaal ATS0=255.

En idd in hyperterminal invoeren en daarna wegschrijven.

AT&V laat de waardes zien, mocht je niks zien kan je AT&E1 (echo on) intypen en met een enter afsluiten.

Met AT&W0 of 1 kan je de aangepaste gegevens wegschrijven in je NVRAM. Middels ATZ0 of ATZ1 kan je je modemprofiel oproepen, moet je dus bij je modem onder de modemstrings vermelden (in je device manager bij je modem).

[google=Hayes comando] levert wel de nodige resultaten :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:18:
Ik heb een vraagje

Ik ben nu al een tijdje bezig een fax modem onder SBS 2003 aan de praat te krijgen maar tot nu toe zonder succes. Nu weet ik dat SBS 2003 niet alle modems ondersteund, weet iemand waar ik deze informatie kan vinden.
Je kan ook een generieke modem selecteren in je device manager, kies dan voor een Hayes compatible modem. 2400 of 9600 baud modem maakt voor het faxverkeer niet zoveel uit.

Tip: zorg wel dat je een extern modem hebt met een serieele aansluiting (RS232), USB externe modems zijn meestal rampdingen op servers/clients, vreten teveel resources.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor de reacties het probleem is alleen niet zo zeer dat het modem niet opneemt dat doet die wel, alleen na het ontvangen van de fax geeft hij de melding:

Source: Microsoft Fax
Category: Inbound
Event ID: 32092
Description: The Fax service failed to receive a fax.
From: CallerId
To: ServerName

Het modem heeft ook inderdaad een RS232 aansluiting, ik ben ten einde raad en heb nu toch maar een US Robotics 813453B besteld in de hoop dat dit beter gaat.

Bedankt!
Mark
Pagina: 1