Toon posts:

Help. PIII 700 FCPGA wordt 48 graden gemiddeld.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal.

Ik heb sinds kort de pc van mijn vriendin hier staan. PIII 700/100 FCPGA. Eerst zat de cpu op een cusl2 board, maar ze is naar nader inzien toch maar overgestapt naar de CUBX-E. Dit boardje bevalt haar prima, maar sinds ze dat boardje heeft wordt haar cpu 48 onder windows. Als ze het kreng met 3dmarks 2000 gaat belasten komen temperaturen van 60 graden naar boven. Met haar oude board kwam ze met moeite aan de 33 graden, en kon ze hem ook overclocken op 933 zonder dat de temp dan boven 42 graden uitkwam. Maar nu begint die gewoon te koken zonder enige belasting. Deze temperaturen geeft de zowel probe van asus aan als de bios en motherboard monitor 5. Dit heeft die met zowel een golden orb als een cooler master DP5-6h51. Weet iemand hoe dit kan?

Ik hoor het wel als iemand wat weet.

Mzzl

Verwijderd

Koken doen ze niet bij 60 graden dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Is het misschien in je opgekomen dat onboard temperatuurmeters van moederborden niet erg nauwkeurig kunnen zijn ? Als je echt de juiste temp van je proc wilt weten zul je dit met iets betere methoden moeten doen maar voorlopig zou ik me geen zorgen maken.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Waarom de CUSL2 weggedaan :?

Zit die koeler wel goed op de CPU? 60 graden is wel erg veel voor een 700@700.

Mijn 700E draait op 933 en wordt met volle belasting (koe) zo'n 50 graden. Dat vind ik eigenlijk al veel, maar alles draait al maanden rock-solid.

Staar je niet blind op die getallen; vaak kloppen ze gewoonweg niet.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
CUSL-2 heeft ze weg gedaan omdat het niet echt stabiel was bij haar onder windows2K.De koeler heb ik 3 keer gemonteerd, maar zonder enig merkbare verandering. Ze heeft nu de kast wagenwijd open en een dikke koeler boven haar golden orb gezet. Nu wordt die ongeveer 6 graden koeler en wil die weer booten op 933. Zelfs 981 deed die 1 keer, maar niet stabiel. Ik zal nooit en tenimmer een socket 370 cpu pakken. Ik heb nu een slot 1 650/100/256 processor en die loopt stabiel op 1008(1.75 volt) en die wordt 29 graden ideaal, en met volle balasting wil die heel af en toe eens de 36 graden aantippen, maar dan ook maar heel even en dan weer terug naar 34 of lager. Dus voor mij blijft het toch bij slot proc nu. Het enigste probleem is dat er bijna geen nieuwe mobo's meer uitkomen voor slot procs. Ik stap pas over op fcpga als ze die eens uitbrengen dat ze goed over te klokken zijn. Voorbeeld: Ik heb een nieuwe gfroce 2 gts gekocht die ik eens ging testen op verschillende mobos. Alle slot 1 mobo verzameld bij paradigit en gaan testen. Op 650Mhz, 866Mhz en 976 mhz. Ik had alles getest en wilde toch het nieuwe cubx eens testen. Maar we hadden niet dezelfde cpu in fcpga type. Dus ik een 866/133 gepakt die hetzelfde kan. dus eerst op 650, toen op 866. En nu was het de beurt om op 976 te lopen. Nou vergeet het maar. Met moeite stabiel te krijgen op 911.Dat vindt ik echt zwak voor een cpu wat geschikt is voor 866. terwijl die van mij geschikt is voor 650 en lekker draait op 1 gig. Maar ja, ieder zijn eigen smaak toch.

Mzzl

Verwijderd

Mijn 550@733 wordt tot 72 graden.. dus die van jou is lekker koel :)

Verwijderd

Zolang een processeor niet in de buurt komt van 90-100 graden is er niets aan de hand. Mijn Pentium 3 450MHz wordt nooit warmer dan 65 graden.

Verwijderd

Kijk hier eens na de koeler op de cpu zetten is een nouwkeurig werkje.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/105386

Verwijderd

Ik heb een P3/700E@933 bij max. 50°C. Volgens de officiële Intel specificatie werkt deze CPU tot 80°C foutloos. Geen zorgen dus bij maar 48 graden.
Pagina: 1