xbox als mediacenter op een draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik hoorde van een vriend dat je de xbox ook als mediacenter kan gebruiken, maar dat je hem daarvoor wel moet ombouwen.

Ik heb op mijn kamer (zolder) mijn computer staan. Daarop staat al mijn muziek en films etc.

Die computer is verbonden in een draadloos netwerk. Op dit moment staat bij de tv (beneden in de woonkamer) een oude pentium 3 die ook draadloos is verbonden aan het netwerk. Als ik dus beneden mp3tjes wil horen zet ik die computer aan, (aangesloten op mijn tv) dat werkt redelijk maar het beeld is niet echt goed. Ik heb er zo’n trust televiewer v2 vga adapter tussen zitten.

Beter is dus om een xbox te gebruiken.

Ik wil de xbox kunnen gebruiken om dus mp3tjes af te spelen, divx, en andere media. Het liefst streaming.

Is dit mogelijk? Moet ik er een nieuwe (tweede) draadloze router aan maken? Of kan ik mijn draadloze router pakken die nu op de 1e verdieping bij de computer van mijn vriendin staat? Volgens mij zou dat kunnen maar dan moet ik tussen het adsl modem en de computer van mijn vriendin (het kan niet anders want de telefoonllijn komt daar binnen en ik heb geen zin om draden te gaan trekken naar beneden) een switch plaatsen zodat de internetverbinding ook voor mijn computer open blijft staan (i.p.v. dat ik eerst de computer van mijn vriendin moet aanzetten)

Wauw, wat en vraag.

maar alvast bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf mijn xbox alles mediacenter gebruikt ik weet niet of het draad loos kan maar ik kan je wel helpen met network kabel hoee jij moet samen verbinden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
er bestaan van die draadloze apparaten speciaal voor ps2 of xbox. die je dan via de netwerkplug van console aansluit

http://www.xbox.com/en-US/hardware/xboxwirelessadapter.htm

[ Voor 22% gewijzigd door mistercash op 28-07-2005 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Vraag even in het grote xbox-topic of in het mediacenter-topic hoe de meesten hun xbox hebben aangesloten, daar zullen er wel enkele wireless tussenzitten.
Ik zit via kabel aangesloten, dus kan je niks aanraden, maar volgens mij werkt een gewone Linksys WRT54G (of zoiets) ook wel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 28-07-2005 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:42
Ik heb een Netgear D834g wireless modem router. Daar in de buurt staat mijn PC met alle media. In de woonkamer in de kast staat mijn Xbox met onderstaande:

een USRobotics USR805430 54 Mbps variant. Werk perfect.

http://www.usr-emea.com/p...rod=net-5430&loc=bene

Het is gewoon zalig om draadloos te kijken en te luisteren...

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

IK heb een wireless bridge naast mijn xdoos staan, wekrt perfect. Krijg alleen WEP niet aan de praat... dus als ik gebruik maak van streamen zet ik het netwerk ff open.

Bridge is een linksys WGA54G
Afbeeldingslocatie: http://www1.linksys.com/products/image180/wga54g.jpg

In combo met een WRT54G.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
@Roeligan...

Je kan toch MAC Addressen toevoegen, zodat niet je hele netwerk open staat....

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik hgeb nog wel enig verstand van netwerken ;)

Het werkt gewoon niet, mac filter WEP (64 en 128) hij weigerd gewoon te verbinden dan... moet er nog een keer echt induiken, voorlopig gebruik ik het neit veel.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duddits
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
let er wel bij op dat je voor dvd films minimaal 54 mbit verbinding nodig hebt, ik had er 1 van sitecom (wireless station adapter) (te koop) en die trok dat niet (11mbit), voor mp3 en divx werkt het prima.

http://www.sitecom.nl/pro...p?product_id=236&grp_id=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
Ik kreeg mijn US Robotics de eerste keer ook niet goed aan de praat. Volgens de handleiding kan hij de a standaard aan en de g standaard en de turbo g. Oftewel, 11, 54 en 108 Mbps. Volgens de handleiding zou hij zelf de beste verbinding kiezen. Mijn netwerk is 54. Maar ik kreeg geen verbinding en ook de WEP key lukte niet.

Pas na het handmatig selecteren van de g standaard en dus 54Mbps werkte alles zoals het moet werken.
Misschien dat zoiets ook bij jou aan de hand is.

Emos

Pagina: 1