Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Afstand tot telefooncentrale 100m klopt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.516 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
http://pcdb.bbned.nl/
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 100 meter.
Dit zal heus wel de juiste afstand zijn,maar ik weet dat de hoofdcentrale(kpn)veel verder uit mijn buurt is.Of hebben sommige Bbned centrales een aparte wijkkast in een woonwijk.Wil graag hier de juiste oplossing van willen weten.. 8)7 O-)

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Probeer eens te beginnen met een duidelijke topictitel aub...
Verder weten we jouw postcode niet dus kunnen we ook niet zien of je verhaal ergens over gaat..

P.S Welkom op GoT, wij hebben hier de FAQ als bestseller, spannend leesvoer en een echte aanrader!

[ Voor 25% gewijzigd door Pietert op 26-07-2005 19:21 ]

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Topicstarter
Sorry,je heb gelijk de topic titel is zeker een beetje stroef.Ben hier voor het eerst vandaar!! >:) ;)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 21:30

Piggen

Lekker bakkie

Misschien handig om dan eens de FAQ te lezen :)

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Welkom enzo :D Geef nu je postcode maar, wellicht dat er hier een tweaker rondloopt die weet hoe het zit met de wijkcentrales waar jij woont!

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Topicstarter
2548gz is de postcode. :) :)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Volgende keer sluit ik hem. Ik neem aan dat je snapt wat de mede users bedoelen.

Dit klopt zeker niet, je bent aangesloten op Den Haag-Escamp (Gv-Ecp) en die staat aan de Hoogeveenlaan laan in Den Haag.

Over de weg is 't ongeveer 3500 meter, dus zal iets korter kunnen zijn in de grond als 't allemaal redelijk rechtstreeks ligt. Gelukkig staat het verkeerd, als er >3000 had gestaan had je via BBned alleen 512/256 gekregen.

[ Voor 67% gewijzigd door bjck op 27-07-2005 15:17 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ja,juist,maar ik woon in een nieuwbouwwijk.Maar ik heb Bbned nog gebeld en die persoon daar heeft me gezegt,dat die postcodecheck van Bbned gewoon klopt.Dus 100 meter van de centrale....
Hij vertelde ook dat bbned een aparte kast ergens in een flat of elders hebben neergeplaatst,en dan aangesloten hebben op de hoofdcentrale.Weet niet of dat zo zal zijn... 8)7 O-)

• bjck
Bij mijn weten mag en kan je geen apparatuur plaaten op wijkverdeelpunten in 't vaste netwerk van KPN. Dat zou wel tof zijn voor VDSL etc maar dan had je 't wel gelezen overal. Ga d'r maar vanuit dat je gewoon bent aangesloten op Gv-Ecp en dus vanuit die wijk (Wateringen) die is aangesloten op twee bestaande centrales (Gv-Ecp en Gv-Twv) een redelijk lange lijn hebt.

Voordeel van bestaande (grotere) centrales is wel dat je overal DSL kan bestellen ;) Mensen aan de andere kant van de A4 (Leischenveen) treffen het minder. Lijnen zijn korter naar nieuwe nummercentrale maar alleen KPN-DSL als keuze.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 27-07-2005 23:58 ]

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:04

Sabbi

je denkt aan mij.

bjck schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:12:
[b]Over de weg is 't ongeveer 3500 meter, dus zal iets korter kunnen zijn in de grond als 't allemaal redelijk rechtstreeks ligt. Gelukkig staat het verkeerd, als er >3000 had gestaan had je via BBned alleen 512/256 gekregen.
Telefoon- (en andere) kabels plachten het stratennet te volgen, is zo lastig als er ergens een mof doorbrandt en die blijkt vervolgens onder iemands huis/zwembad te liggen :>

• bjck
Sabbi schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:11:
[...]

Telefoon- (en andere) kabels plachten het stratennet te volgen, is zo lastig als er ergens een mof doorbrandt en die blijkt vervolgens onder iemands huis/zwembad te liggen :>
Zeker in een nieuwbouwwijk zal dit zo zijn. Uit 't verleden weet je het maar nooit natuurlijk waar ze onder zijn gekomen.

Kabels houden alleen geen rekening met eenrichtings verkeer en dat soort zaken. Ook een fietspad door een park kan voldoende zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 28-07-2005 00:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok,maar buitenalles geeft Bbned toch 100 meter vanaf de centrale richting mijn huis.Ik snap er echt geen bal meer van.Het zit namelijk zo ik wil graag Adsl2+(teminste als het beschrikbaar komt of is)nemen,maar de juiste en goede afstand naar de centrale blijkt erg belangrijk te zijn,anders verlies ik zoveel snelheid.Optie is ook voor mij om Kabel te nemen via Caiwestland(Kabelfoon)maar die zijn de enigen met een download limiet van 100gig met de snelste abbo,wat eigenlijk nergens opslaat.want er is geen provider die nog een limiet toepast. :) :P

• bjck
Reken met ADSL2+ op ongeveer 10 tot 16Mbps op die lengte. En voor die prijzen nu van €40 is dat zeker ook nog netjes.

Zo te zien geen ADSL2+ (nog) via BBned op Gv-Ecp. Dan zou je even bij Versatel moeten kijken of bij TweakDSL of je TisDSL kan bestellen (via 't Tiscali/BaByXL netwerk).

[ Voor 79% gewijzigd door bjck op 28-07-2005 07:53 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 02:27:
Ok,maar buitenalles geeft Bbned toch 100 meter vanaf de centrale richting mijn huis.Ik snap er echt geen bal meer van.Het zit namelijk zo ik wil graag Adsl2+(teminste als het beschrikbaar komt of is)nemen,maar de juiste en goede afstand naar de centrale blijkt erg belangrijk te zijn,anders verlies ik zoveel snelheid.Optie is ook voor mij om Kabel te nemen via Caiwestland(Kabelfoon)maar die zijn de enigen met een download limiet van 100gig met de snelste abbo,wat eigenlijk nergens opslaat.want er is geen provider die nog een limiet toepast. :) :P
Er zitten wel meer fouten in die database. In het ergste geval moet de verbinding die je aanvraagd geannuleerd worden omdat je problemen krijgt met de stabiliteit omdat je toch te ver van de centrale blijkt te zitten. Dit komt wel vaker voor.

[edit]adsl2-verhaal niet gelezen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 28-07-2005 07:59 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
bjck schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 07:50:
Reken met ADSL2+ op ongeveer 10 tot 16Mbps op die lengte. En voor die prijzen nu van €40 is dat zeker ook nog netjes.

Zo te zien geen ADSL2+ (nog) via BBned op Gv-Ecp. Dan zou je even bij Versatel moeten kijken of bij TweakDSL of je TisDSL kan bestellen (via 't Tiscali/BaByXL netwerk).
offtopic:
bjck werkt bij bbned? sta je ook in het smoelenboek??

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
Is er misschien wel een goede site met de juiste postcodecheck?? :?

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 23:08
bjck schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:57:
Bij mijn weten mag en kan je geen apparatuur plaaten op wijkverdeelpunten in 't vaste netwerk van KPN.
Sub Loop Unbundling mag al jaren, er is alleen niemand die het doet.

• jochemd
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:32:
Is er misschien wel een goede site met de juiste postcodecheck?? :?
Nee :)

Als ik trouwens naar de routeplanner kijk dan is die 3.5 km over de weg wel met een forse omweg, dus je kan geluk hebben en op 2000-2500 meter uitkomen.

• bjck
rac-on schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 08:24:
[...]

offtopic:
bjck werkt bij bbned? sta je ook in het smoelenboek??
Nope.
jochemd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:54:
[...]
Hmmm, beter graven dus volgende keer. Thx.

Verwijderd

Topicstarter
Dus de meeste van jullie beweren dat de postcodecheck van Bbned gewoon niet klopt...Ik gaat nu gelijk naar bbned bellen....Mn reactie komt snel hier.... :|

Verwijderd

Topicstarter
Gebeld bij Bbned kunnen ze het niet nakijken(Raar eigenlijk).En ook TweakDsl gebeld,kreeg een vrouw aan de lijn,maar die had volgens mij geen idee bij wat voor bedrijf ze werkte,ze wist helemaal niet wat ik bedoelde!!
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.
Centrale: Gv-Ecp
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 100 meter.
En dit veranderd niet,wordt nu helemaal Crazy :X :X :X :X :X :?

• jochemd
Je hebt hier in het topic medewerkers van telco's en de persoon die de online postcodecheck heeft uitgevonden. Je hebt je antwoord al lang, ISPs bellen is nutteloos. Get over it, neem een besluit, vraag aan en laat over 6 weken nog eens horen welke snelheid je haalt.

• bjck
Waarom zou je dit nu persé veranderd willen zien? Sowieso is BBned helemaal geen partij waar jij iets kan bestellen dus direct bellen/mailen heeft geen zin.

Die gegevens zijn sowieso niet 100% trefzeker, zeker de afstand niet. En hang jij vast aan Gv-Ecp of Gv-Twv is het ongeveer evenver/lang. Reken op zo'n 2000 a 2500 meter koperlijn.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info allen,maar baal wel als een stekker... ;( ;( ;( :|

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

in theorie zouden ze in het geval van een nieuwbouw wijk best een glastouwtje in de grond gestopt kunnen hebben. Zet je een DSLAM in de wijk neer. De gemiddelde DSLAM zit toch met glas aan een ATM switch vast. 3/4 kilometer is voor glas helaam niks dus zo vreemd is het niet als die niet naast elkaar zitten.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-11 13:05

vr6-only

Blub Blub

als ik mijn afstand bia BBNED bekijk dan geeft ie aan 2072 m aan
en kpn (een of andere site via google gevonden) geeft aan 2770 m

bbned centrale in centrum van nijverdal en kpn in kruidenwijk (helemaal andere kant op)

It ain't stupid if it works!

Verwijderd

Topicstarter
Glastouwtje?Kan je me even duidelijk maken wat dat is?Bedoel je dat het mogelijk is dat vanaf de hoofdcentrale iets in de grond hebben gezet,en dat hebben aangekoppelt aan de hoofdfcentrale.....

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 22:29

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Als je de exacte lengte wilt weten mail me dan even je tel.nr. van de vaste lijn dan laat ik de lengte door onze apparatuur (4TEL) op afstand even meten. (Ja ik werk bij de KPN)

Verwijderd

Topicstarter
Hurricane<Klasse van je dan kom ik eindelijk eruit>>Wat is je email adres,zie dat nergens..ben vrij nieuw hier

• Hurricane

Hurricane

Klik op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/myreact.gif onder mijn naam.

Verwijderd

Topicstarter
Nummer verstuurd!!

• Hurricane

Hurricane

Meting was foutloos. PSTN verbinding. Afstand 2,74 Km

• jochemd
TrailBlazer schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:59:
in theorie zouden ze in het geval van een nieuwbouw wijk best een glastouwtje in de grond gestopt kunnen hebben. Zet je een DSLAM in de wijk neer. De gemiddelde DSLAM zit toch met glas aan een ATM switch vast. 3/4 kilometer is voor glas helaam niks dus zo vreemd is het niet als die niet naast elkaar zitten.
Technisch is dat inderdaad niet vreemd. Binnen het Nederlandse reguleringsmodel is dat wel vreemd. Om maar eens met de simpele vragen te beginnen:
- waar ga je je DSLAM laten?
- waar haal je electriciteit vandaan?
- waar haal je bewaking vandaan?
- mag je midden in een woonwijk een airco neerzetten?

• jochemd
Hurricane schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:21:
Meting was foutloos. PSTN verbinding. Afstand 2,74 Km
Nou bjck, ik denk dat het tijd wordt om de OPTA in te schakelen. KPN brengt bij jullie voor 4TEL metingen 3.75 euro in rekening, maar medewerkers geven die hier zelf gratis weg. Onder de TW is dat verboden concurrentievervalsing.

• bjck
Vermomd als glasbak of in model 'jeugdhonk-zee-container' ofzo :?

't Komt nergens voor bij mijn weten in Nederland.
vr6-only schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:00:
als ik mijn afstand bia BBNED bekijk dan geeft ie aan 2072 m aan
en kpn (een of andere site via google gevonden) geeft aan 2770 m

bbned centrale in centrum van nijverdal en kpn in kruidenwijk (helemaal andere kant op)
Dat klopt niet. Je telefoonlijn vanaf je huis gaat naar een verdeelpunt in de wijk. Van daar uit naar één centrale. Daar staat DSL-apparatuur van één of meerdere telcos opgesteld. Wat jij nu zegt kan niet.

Er kunnen best meerdere centrales zijn per plaats, dat komt wel voor zeker in de grotere plaatsen.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 28-07-2005 15:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allemachtig,wat een vreselijke afstand!!
Baal nu nog erger!!
Geen Adsl2 in de toekomst voor mij. 8)7

• bjck
Hoezo dat? BBned heeft je afstand niet juist staan, kan je gelukkig wel bestellen.

Dat je geen 20Mbps gaat halen kan je wel vaststellen. Maar op 2550 meter koper (ook gemeten) haal ik nog 13.5Mbps hoor ;)
jochemd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:26:
[...]

Nou bjck, ik denk dat het tijd wordt om de OPTA in te schakelen. KPN brengt bij jullie voor 4TEL metingen 3.75 euro in rekening, maar medewerkers geven die hier zelf gratis weg. Onder de TW is dat verboden concurrentievervalsing.
_/-\o_

Ach, eindeloze discussie.

[ Voor 49% gewijzigd door bjck op 28-07-2005 15:30 ]

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
[...]

offtopic???

(btw; wat dacht je van administratie of handelingskosten?)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Topicstarter
Even ik nog,ben net even naar mijn buurman aan de overkant gestapt en hij heeft een Xs4all abbo,8Mbit en hij haalt de maximale snelheid...met speedtest of gewoon downloaden,dat kan nooit mogelijk zijn met zon grote afstand naar de centrale...Hij had een tijdje geleden ook een storing en de monteur liep naar een grote flat om de hoek,om het daar te repareren en op telossen...sorry dat ik hier zo op door gaat maar dit is zo vreemd.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[...]

woei ga jij even een vriendelijke mede forumgebruiker onderuit trappen. Een forum is nog steeds prive dat de medewerker mischien bedrijfshulpmiddelen misbruikt en buiten zijn boekje gaat ok. Maar dit gaat nergens over natuurlijk. Er zitten toch kosten aan een meting vast en die berekent KPN. Uiteraard stevig gereguleerd door de OPTA

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:42:
Even ik nog,ben net even naar mijn buurman aan de overkant gestapt en hij heeft een Xs4all abbo,8Mbit en hij haalt de maximale snelheid...met speedtest of gewoon downloaden,dat kan nooit mogelijk zijn met zon grote afstand naar de centrale...Hij had een tijdje geleden ook een storing en de monteur liep naar een grote flat om de hoek,om het daar te repareren en op telossen...sorry dat ik hier zo op door gaat maar dit is zo vreemd.
Dat kan een verdeelpunt zijn waar de lijn vanaf de centrale verder onderverdeeld wordt voor de wijk/straat(en) etc.

Tuurlijk kan je op 2700 meter kloperlijn nog 8Mbps halen. Als de lijn van goede kwaliteit is kan dat prima hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Ok,2700 meter,wat haar ik dan met Adsl2?,als dat beschikbaar komt... :'(

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:27:
Ok,2700 meter,wat haar ik dan met Adsl2?,als dat beschikbaar komt... :'(
Beschikbaar komt 't sowieso. Misschien op Gv-Ecp nu nog bij BBned in de eerste groep, maar wel bijvoorbeeld via 't Tiscali netwerk (zie TweakDSL).

Mocht je voor een verbinding via BBned kiezen mag je heel blij zijn met dit 'foutje' in de postcode check. Als er bijvoorbeeld 2140 meter had gestaan had je 't niet mogen en kunnen bestellen.

Wat je haalt is alleen maar speculatie. De overbuurman haalt 8Mbps, dus dat zal je hoogst waarschijnlijk minimaal ook wel halen. Gok het dat je ergens rond de 10 a 12Mbps zou komen op die lijnlengte.

Verwijderd

jochemd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:54:
[...]
Er staat ook dat geen subloop ontbundeling mogelijk is met ADSL, maar alleen met VDSL die dan ook nog aan bepaalde eisen moet voldoen.
En TheSixt zit zeker niet zo aangesloten want dan zou 4-tel het niet doen, heb ik wel eens gehoord.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als er 2140 meter had gestaan,wordt er gezegt dan had ik geen Adsl kunnen aanvragen?
:/

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

jochemd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:24:
Technisch is dat inderdaad niet vreemd. Binnen het Nederlandse reguleringsmodel is dat wel vreemd. Om maar eens met de simpele vragen te beginnen:
- waar ga je je DSLAM laten?
- waar haal je electriciteit vandaan?
- waar haal je bewaking vandaan?
- mag je midden in een woonwijk een airco neerzetten?
Gokje: er staat een GSM-mast met verder exact dezelfde voorzieningen op minder dan 5000 meter van je huisje. Ander gokje: KPN gaat precies dat doen voor het bedrijfsleven met VDSL. Dat zouden ze niet doen als op voorhand duidelijk was dat het niet ging lukken.

Aanvullend bewijs: een behoorlijk aantal DSL-locaties zijn nog altijd 'adjecent', en dat gaat ook goed. Dit is een voorbeeld van een adjecent. De DSL-apparatuur van de andere Telco's zit in de grijze kasten voor de deur. Overigens zie je het hek om de centrale niet, op deze foto.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 22:43:
Dus als er 2140 meter had gestaan,wordt er gezegt dan had ik geen Adsl kunnen aanvragen?
:/
ADSL wel natuurlijk. Er worden beperkingen gesteld aan de bestelbare snelheden door afstandsgrenzen zowel door KPN als BBned.

Verwijderd

Topicstarter
Wilde iedereen hartelijk bedanken voor alle goede reacties..!!!! _/-\o_ :*) >:) ;) :) :Y)

Verwijderd

kudt! Als wij zijn verhuist zit ik met 17000 andere eikels op een centrale!
Nu nog met 3000 boeren :D
Pagina: 1