Toon posts:

Hoe Outlook datafile systeem goed in elkaar zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik outlook 2003 nu al een behoorlijk lange tijd heb sinds een aantal maanden ook een pda. De datafiles zijn eerlijk gezegd eigenlijk een zooitje. Ik heb al m'n mail vanaf ongeveer 2001 meegenomen. Ik deed dit eerst in outlook express -> toen overgezet naar outlook xp en toen naar outlook 2003. Maar wat ik dus gedaan heb is dat ik gewoon het hele bestand .pst plus andere shit gewoon elke keer bij elkaar gegooit heb. Ik heb dus eigenlijk nooit netjes geimporteerd ofzo.

Op zich werkt het wel prima, ik kan overal in, maar ik heb nu een bestand van 700 mb. Ik heb het idee dat het allemaal dus veel efficienter werkt als het bestand netjes klein is en ik een archive bestand heb waar ik oudere mails in gooi. (ik heb nu 2 archive bestanden).

Ook las ik in de help dat je je oude adresbook moet converteren. Dit heb ik naar mijn inziens gedaan, alleen het gekke is dat ik nu bij contact (heb ik sub mappen gemaakt voor groepen ed) alles dubbel zie, dus bv vrienden in persoonlijke mappen en vrienden. Ik vermoed dat dit komt doordat ik alles zo overgenomen heb, ook heb ik nu een engelse office met proofing tools voor nederlandse spelling. Ik gebruikte een nl- office xp. Kan dit conflicten opleveren?

Goed vervolgens heb ik bij de emailmappen 2 x persoonlijke mappen staan 1 keer archive folders en student.xxxxxx.nl (imap server van hbo).

hier zie je dus dat er 1 teveel is (dubbel) maar deze kan ik niet weghalen, verder is archive in het engels geschreven.

wat raden jullie aan? office 2003 uninstallen en opnieuw kaal installeren en dan op de een of andere manier importeren?

of iets anders

het is overigens ook belangrijk om te weten dat ik een pda heb die ik dus via activesync sync met outlook.

redelijk complex probleem, maar behoorlijk maatwerk dus kon ik helaas niks vinden in google/search.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb in outlook voor iedere account een inbox, die allemaal in 1 pst file komen. Daar staan ook mijn adressen, notities etc in.

Ik heb zelf een archief.pst aangemaakt (gebruik niet de ingebouwde archive functie) waar ik handmatig alle oude mails heen sleep (wel in submappen). Ook oude contacten, todo's en agenda items gaan daarheen.

Werkt prima. Synchroniseren doe ik (PalmOS) met de hoofd pst file.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:06:
Ik heb in outlook voor iedere account een inbox, die allemaal in 1 pst file komen. Daar staan ook mijn adressen, notities etc in.

Ik heb zelf een archief.pst aangemaakt (gebruik niet de ingebouwde archive functie) waar ik handmatig alle oude mails heen sleep (wel in submappen). Ook oude contacten, todo's en agenda items gaan daarheen.

Werkt prima. Synchroniseren doe ik (PalmOS) met de hoofd pst file.
merk je nou ook snelheidsverschil als je inbox bv erg leeg is?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

Boss

+1 Overgewaardeerd

Neuh, dat niet echt. Ik doe het meer voor het overzicht, sommige mails hoef ik gewoon niet meer snel beschikbaar te hebben.

Andere deel is toch een beetje angst voor een corrupte pst file. Vandaar dat ik nu bezig ben mijn mail over te zetten naar Thunderbird, waar alles in gewoon leesbare datafiles komt te staan. Binnenkort kan Thunderbird ook syncen met mn palm en als dan Sunbird (de kalender van het Mozilla project) af is, kan outlook wat mij betreft helemaal weg.

Ik ben vooral ook aan het overstappen omdat ik Outlook niet lekker vind werken met meerdere e-mail accounts.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-08 22:42
ik zou toch uit kijken met die grote bestanden,

- outlook kan onstabiel worden en traag.
- ik zou de file niet groter dan 500 mb laten worden
- maak bijvoorbeeld meerdere persoonlijke mappen ( < 500 mb)
dan heb je al verschillende bestanden en loop je minder risico.

als je importeert kun je kiezen wat je meewil nemen. ook je kunt alle onderdelen los
exporteren. (meschien handig)

[ Voor 22% gewijzigd door tazzdevil op 05-10-2005 22:25 ]

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

Verwijderd

Topicstarter
tazzdevil schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:18:
ik zou toch uit kijken met die grote bestanden,

- outlook kan onstabiel worden en traag.
- ik zou de file niet groter dan 500 mb laten worden
- maak bijvoorbeeld meerdere persoonlijke mappen ( < 500 mb)
dan heb je al verschillende bestanden en loop je minder risico.

als je importeert kun je kiezen wat je meewil nemen. ook je kunt alle onderdelen los
exporteren. (meschien handig)
tnx voor de tips.

ik word echt wanhopig van outlook 2003.
ik heb dus de engelse versie en anderhalf jaar terug heb ik denk niet goed geconverteerd ofzo. probleem is nu dat ik dus in outlook een map persoonlijke mappen dubbel heb. Welke ik niet weg kan halen omdat ik dan een error krijg (map does not exsist etc)

Dat importeren is idd een zeer goede tip! ik ga denk outlook helemaal opnieuw installeren en dan 1 voor 1 importeren. en een soort backup pst maken. ik ben echter bang dat ik weer die k*t persoonlijke mappen importeer en niet meer weg kan halen.

Bij data file management staat ie niet. en bij mailadressne heb ik alles al weggehaald.

trouwens nog een vraag. ik heb sinds vandaag 2 pop3 gmail accounts die ik graag wil gebruiken. is het denk je nuttig om hiervoor 2 verschillende pst bestanden aan te maken? of deze alle 3 (met hoofdpop3 in 1?)

Verwijderd

Topicstarter
edit: de foutmelding die ik krijg is dat an object could not be found????

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zodra je .pst te groot wordt is het sowieso handig om een nieuwe pst bij te maken. Pst's werken niet echt lekker meer. Maargoed onderandere tazzdevil heeft dat ook al onder de aandacht gebracht. De error die je krijgt kan werkelijk van alles betekenen. Als deze voordoet bij het importeren moet ik heel snel denken aan een corrupte file of een niet up-to-date office. Uit werke versie van Office komen de bestanden? Zou niet veel uit moeten maken want 2003 kan gewoon files van andere versies inlezen.

Heb je scanpst al even op je bestand losgelaten (maak even een backup vooraf, voor het geval dat dingen repareert die geen reparatie behoefden :) Bestand staat in c:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI\1033\ :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:26:
Zodra je .pst te groot wordt is het sowieso handig om een nieuwe pst bij te maken. Pst's werken niet echt lekker meer. Maargoed onderandere tazzdevil heeft dat ook al onder de aandacht gebracht. De error die je krijgt kan werkelijk van alles betekenen. Als deze voordoet bij het importeren moet ik heel snel denken aan een corrupte file of een niet up-to-date office. Uit werke versie van Office komen de bestanden? Zou niet veel uit moeten maken want 2003 kan gewoon files van andere versies inlezen.

Heb je scanpst al even op je bestand losgelaten (maak even een backup vooraf, voor het geval dat dingen repareert die geen reparatie behoefden :) Bestand staat in c:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI\1033\ :)
oui, heb ondertussen scanpst gedraaid, maar geen resultaat. nou ja wel een resultaat dat hij idd errors heeft.

Goed wat ik verder gedaan heb: office 2003 engels geuninstalled. en office 2003 pro nl erop gegooit.

Maar aaargh toen ik office opstarten stonden m'n instellingen en pst nog ingesteld (was ze vergeten weg te halen). ik heb echter nu een vermoeden dat het idd door een oude versie conflict ofzo komt. en dat de map persoonlijke mappen standaard erin moet staan ofzo. heel irritant. hele help doorgelezen maar niks over dit probleem.

Ik heb dus ook een pda waar geen errors in mogen komen, dus ben nogal huiverig met agenda syncen nu enzo (doe ik dus al een aantal dagen niet).

Ik wil dus eigenlijk gewoon helemaal leeg beginnen en dan mail in een oude pst enoz laten staan. Ik wil wel contacts en taken/agenda importeren. (en het liefst die zwaar arelaxt map persoonlijke mappen eruit kicken).

Hoe pas ik dit het best aan?

Verwijderd

Topicstarter
* update:

ik heb het nu goed voor elkaar denk ik. ik heb de nl-se versie erop gezet. 1 databestand outlook.pst en 2 backup1 en 2 (ieder ongeveer 500 mb) waar oude mails in staan.

Mijn outlook.pst zou dus erg klein moeten zijn, het rare is echter dat het bestand outlook.pst nog steeeds 850 mb groot is?? hoe kan dit?

ik ehb backup.pst 510
bacup2.pst 400
outlook 850???? (wat dus niet klopt?

edit: ik kan nu niet meer syncen met outlook? nou ja niet meer is een groot woord. de agena/taken en contactpersonen niet. ik denk dat het te maken heeft met de engelse/nlse versie (wat nu dus fveranderd is().

hoe lios is dit op?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 12:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
update: opgelost ondertussne. Active sync opnieuw geinstalleerd en nieuwe verbinding ed gemaakt. werkt nu wel.

verder nog een keer pst gecheckt en grote klopt nu wel.

kan gesloten worden. Wel een gedoe zeg niet normaal

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Slotjes zijn op en nieuwe voorraad komt pas eind oktober binnen. ;) M.a.w.om een slotje vragen hoeft echt niet en helemaal niet omdat jouw probleem opgelost is

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
damned

werkte het net lekker, maar helaas moest ik een neiuwe windows install erop zetten ivm nieuwe schijfindeling (300 gb erbij) en jawel weer problemen met die K*T pst bestanden

ik dacht ik ben slim en install outlook 2003 NL (met sp1) en daarna gewoon in 1 keer de outlook.pst en backup1 en 2 in de map gooien.

Nou mooi niet dus. Outlook maakte outlook1.pst aan en de problemen begonnen weer. Ik dacht laat ik maar gaan importeren, maar nu heb ik dus 2 persoonlijke mappen, waarvan ik er 1 niet kan weghalen omdat ik dan een fout: "object does nog excist". en read error en weet ik het allemaal wat ik gezien heb.
Ík word ondertussen schijtziek van office. kan ook nergens op internet hierover iets vinden om wanhopig te worden.

Wat ik dus wil: gewoon een nette outlook install (met mijn oude instellingen enz.)

als ik nu bv contacten importeer worden submappen niet meegenomen. ohohoh en daar staan 90% van de contacts in.

als ik nu adresboek open,krijg ik eerst een foutmelding.

foutmelding als ik map persoonlijke mappen probeer te sluiten: de bewerking is mislukt. kan een object niet vinden.

en als ik adresbook open: kan de adreslijst niet weergeven. de contactpersonenmap van dit adresboek kon niet worden geopend; de map is verplaatst of verwijderd of het hebt niet de benodigde machtigingen. raadpleeg microsoft office outlook help voor informatie over het verwijderen van deze map.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 20:54 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 20:48:
[...]

ik dacht ik ben slim en install outlook 2003 NL (met sp1) en daarna gewoon in 1 keer de outlook.pst en backup1 en 2 in de map gooien.
Dat is dus niet slim en het werkt vaker niet dan wel.
Ík word ondertussen schijtziek van office. kan ook nergens op internet hierover iets vinden om wanhopig te worden.
Dan zijn je zoektechnieken niet om over naar huis te schrijven. Dit gezien bv?
Wat ik dus wil: gewoon een nette outlook install (met mijn oude instellingen enz.)
Gewoon, outlook installeren en vervolgens de importfuncties gebruiken e/o open personal folder (pst). :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Niesje schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:12:
[...]

Dat is dus niet slim en het werkt vaker niet dan wel.
[...]

Dan zijn je zoektechnieken niet om over naar huis te schrijven. Dit gezien bv?
[...]

Gewoon, outlook installeren en vervolgens de importfuncties gebruiken e/o open personal folder (pst). :)
yeah werkt nu wel perfecT!! tahnks!
Pagina: 1