[Outlook 2003] 2x Persoonlijke mappen

Pagina: 1
Acties:
  • 504 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

  • Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06

Klippy

Still Game

Topicstarter
Ik heb in Oulook nu 2x Persoonlijke mappen en daar zit precies hetzelfde in.
Ook als ik nieuwe mail krijg gaat alles naar beide persoonlijke mappen.

Als ik kijk in het Gegevensbestandsbeheer zie ik 1x Persoonlijke mappen staan.
Maar in de Help staat:
Alleen gegevensbestanden die u hebt gemaakt, worden weergegeven in het dialoogvenster Outlook-gegevensbestanden (menu Bestand, opdracht Gegevensbestandsbeheer ). Uw standaardgegevensbestand, Outlook.pst, staat niet in deze lijst.
Dus ik denk dat de map die ik daar zie staan dus die tweede map is.
Alleen kan ik die niet verwijderen, als ik in het gegevensbestandbeheer die map wil verwijderen krijg ik:
U kunt het standaardgegevensbestand niet verwijderen. U moet een ander gegevensbestand selecteren als standaardlocatie voor berichtbezorging voordat u het huidige bestand verwijdert. Ga naar Extra/ E-mailaccounts om een andere locatie voor berichtbezorging te selecteren.
Dus ik ga naar Extra/ E-mailaccounts en daar staat bij de locatie 2x Persoonlijke mappen.
Logisch, want zo heten ze ook alletwee.

Toen heb ik maar overal de 2e Persoonlijke mappen geselecteerd voor bezorgen, dan wordt e locatie volgens Outlook ook aangepast, maar ik kan nog steeds niet in het bestandsbeheer die Persoonlijke mappen verwijderen, dan krijg ik dezelfde foutmelding.

Dus nu zit ik een beetje vast.
Ik heb het idee dat Outlook geen verschil ziet tussen die 2 Persoonlijke mappen omdat ze hetzelfde heten en alles dus in beide mappen binnenkomt.
Volgens mij zijn de gegevens ook niet dubbel opgeslagen, want m'n Outlook.pst heeft nog steeds dezelfde grootte en die klopt met de hoevellheid data in 1 van de persoonlijke mappen, m'n pst is dus niet 2x zo groot als het formaat van 1x persoonlijke mappen.

En ik kan ook nergens de naam veranderen van Persoonlijke mappen.

Dus ik hoop dat jullie een idee hebben....

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO


  • sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens als Outlook afgesloten is via control panel > mail even je hele profiel (onderaan) verwijderd? Voeg vervolgens een nieuw profiel met nieuwe pst (je kan als je een backup hebt ook even met de eerste rommelen). Als je een nieuwe neemt even de mail importeren, zodat het in je nieuwe pst terecht komt.

SP2 erop anders als je Engelse versie hebt, of Officeupdate even draaien als het dan nog niet weg is. Mag ik aannemen dat dit op XP draait, of is dat een verkeerde gok ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters


  • Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het hangt er ook een beetje vanaf of je een dubbele verwijzing hebt naar hetzelfde pst bestand of werkelijk twee pst - bestanden. Is het eerste het geval dan is de makkelijkste manier idd een nieuw mail profiel aanmaken en dat laten wijzen naar je bestaande pst. Werkt dat, dan kun je het oude profiel verwijderen.

http://office.microsoft.c...tance/HA011170471033.aspx
resp:
http://support.microsoft.com/?kbid=278940

offtopic:
overigens is er met outlook+duplicate+personal folders wel e.e.a. te vinden :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland


  • Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06

Klippy

Still Game

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 01:17:
Heb je al eens als Outlook afgesloten is via control panel > mail even je hele profiel (onderaan) verwijderd? Voeg vervolgens een nieuw profiel met nieuwe pst (je kan als je een backup hebt ook even met de eerste rommelen). Als je een nieuwe neemt even de mail importeren, zodat het in je nieuwe pst terecht komt.

SP2 erop anders als je Engelse versie hebt, of Officeupdate even draaien als het dan nog niet weg is. Mag ik aannemen dat dit op XP draait, of is dat een verkeerde gok ?
Dit is XP ja, maar jou oplossing heb ik al gedaan.
Ik ben ook vergeten te melden dat de fout gewoon in mijn PST bestand zit want ik heb hetzelfde probleem nog na een format.
Heb toen geprobeerd de PST te vervangen door die van m'n vorige install en toen bleven de 2 mappen en ook bij importeren van de PST in een verse install hetzelfde.

Is ook NL office en bij SP1 van Office had ikdit probleem ook.
Niesje schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 01:40:
Het hangt er ook een beetje vanaf of je een dubbele verwijzing hebt naar hetzelfde pst bestand of werkelijk twee pst - bestanden. Is het eerste het geval dan is de makkelijkste manier idd een nieuw mail profiel aanmaken en dat laten wijzen naar je bestaande pst. Werkt dat, dan kun je het oude profiel verwijderen.

http://office.microsoft.c...tance/HA011170471033.aspx
resp:
http://support.microsoft.com/?kbid=278940

offtopic:
overigens is er met outlook+duplicate+personal folders wel e.e.a. te vinden :)
Ik zal het nog eens proberen volgens de officiële stappen en even zoeken.

[edit]
die eerste oplossing werkte dus niet, dat had ik min of meer in de startpost beschreven, ze heten beide Persoonlijke mappen en dan gaat Outlook te ver, die werden nu alletwee bezorglocatie.

Maar oplossing twee komt in de buurt.
Ik heb dus een nieuw PST bestand gemaakt en dat ingesteld als bezorglocatie. Toen kon ik dus de map die eerst het bezorgingslocatie icoontje had sluiten. Daarna heb ik zoals beschreven in het register gekeken en daar stond inderdaad nog een entry met Persoonlijke mappen die naar de PST verwees en die map heb ik verwijderd. En inderdaad het was weg in Outlook.
Maar nu heb ik die oude PST weer geopend in Outlook om de mail eruit te halen en nu heb ik opeens een Perssoonlijke mappen icoontje zonder naam 8)7 en ook een lege entry bij de mogelijke bezorglocaties etc..

Als ik rechtklik krijg ik <0w#25> sluiten, dus die naam lijkt me niet goed :P
Maar ik kan hem ook niet sluiten dan krijg ik een error, openen gaat ook niet.
Dus daar ging wat mis denk ik.

Ik ga nog eens even knutslen in elk geval, weet nu waar ik moet kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door Klippy op 09-10-2005 02:21 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO


  • Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06

Klippy

Still Game

Topicstarter
Ok opgelost.
Maar wel vaag.

Die lege map kwam dus elke keer als ik mijn oude PST bestand opende, maar ik wist nu waar ik moest zijn in het register dus kon steeds die map weer weg krijgen zo.
Maar hij kwam wel steeds terug, dus uiteindelijk maar een nieuw PST bestand aangemaakt, toen via Import/Export de oude PST geimporteerd. Weer die lege map (wat vroeger dus die dubbele verwijzing naar Persoonlijke mappen werd) verwijderd uit het register en de naam van de nieuwe PST veranderd.
Toen alle PSTs verwijderd en de nieuwe de oude naam gegeven (dat moet weer voor een ander programma dat ik gebruik :P ) en nu werkt alles...

Beetje omslachtig maar goed, de tip van Niesje deed 't hem, daar stond het register pad dat ik nodig had.

Merci :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO